Історія Нобелівської премії в галузі фізіології або медицини розпочалася 1901 року відзначенням унеску Еміля Адольфа фон Берінга (Німеччина) за праці, присвячені сироватковій терапії, передусім за її застосування в лікуванні дифтерії. Науковець уводив сироватку крові морських свинок, що перехворіли й одужали, тваринам, які захворіли. У результаті хворі тварини одужували. Дослідник зробив висновок: у крові тварин, які перехворіли, міститься антитоксин, що нейтралізує токсин дифтерійної палички.
Який метод застосовано науковцем?
Який метод дослідження застосовують, щоб отримати інформацію про багаторічну поведінку птахів у природних умовах під час гніздування?
Нобелівську премію в галузі фізіології або медицини 2019 року присуджено за відкриття клітинного механізму чутливості та адаптації до рівня кисню. Одним з лауреатів став американський учений Грег Семенза. На початку дослідження вченому було відомо, що за гіпоксії зростає рівень гормону еритропоетину. Але невідомим залишався механізм впливу рівня кисню на цей процес. Учений припустив, що зміна рівня кисню впливає на регуляцію активності гена, продуктом якого є еритропоетин. Надалі в дослідах з генетично модифікованими мишами він виявив, що за реакцію на гіпоксію відповідають специфічні ділянки молекули ДНЕ, розташовані поряд із цим геном. Яку послідовність етапів наукового пошуку вченого описано в тексті?
Цей метод біологічних досліджень широко застосовували вчені давнини під час збирання фактичного матеріалу. Практично до ХVIII століття біологи використовували його для систематизації рослин і тварин. У сучасних умовах за його допомогою відкривають нові види організмів, досліджують макро- й мікроструктури. Укажіть цей метод.
Лауреатами Нобелівської премії 2018 року в галузі фізіології або медицини стали двоє вчених - американець Джеймс П. Кліссон та Тасуку Хондзьо з Японії, які запропонували терапію онкологічних захворювань людини. Під час лабораторних досліджень на мишах учені виявили можливість лікування онкологічних захворювань специфічними антитілами. Уведення в їхній організм таких антитіл супроводжувалося підвищенням активності Т-клітин, які інтенсивніше атакували ракові, що вможливлювало руйнування пухлин.
Який метод біологічних досліджень застосовано вченими?
Розвиток біології у ХХ столітті уможливив розв’язання багатьох проблем людства. Відкриття антибіотиків, зокрема, забезпечило
Нобелівську премію в галузі фізіології або медицини 2020 року було присуджено Гарві Альтеру (США), Майклу Г'ютону (Велика Британія) і Чарльзу Райсу (США) за відкриття вірусу гепатиту С та його лікування. На початковому етапі дослідження Гарві Альтеру було відомо, що це захворювання може виникати внаслідок переливання крові. Щоб визначити його причину, учений уводив шимпанзе сироватку крові людей, хворих на цей гепатит. У результаті захворювання виникало й у тварини. Науковець зробив висновок, що причиною хвороби є інфекційний агент. Який метод було застосовано на цьому етапі дослідження?
Завдання 18 з 53
На рисунку наведено графіки залежності швидкості ферментативної реакції (v) від рН середовища.Метод досліджень, який застосовано для отримання наведених даних, -
На рисунку наведено графіки коливання чисельності популяції певних видів тварин. Дані збиралися протягом кількох десятків років.Метод досліджень, який застосовано під час отримання наведених даних
У 1928 році англійський учений Ф. Гриффіт змішав культуру живих нехвороботворних стрептококів із мертвими хвороботворними і цією сумішшю інфікував мишей. Миші захворіли на пневмонію й померли, а в їхній крові дослідник виявив багато живих хвороботворних бактерій. Відкрите явище було названо трансформацією бактерій. Який метод біологічних досліджень застосував Гриффіт?
Вчені з`ясували, що голуби дослідної групи втрачають орієнтацію, якщо до них прикріплюють маленькі магніти, в той час, як птахи контрольної групи з не намагніченими шматочками металу її не втрачали. Який метод біологічних досліджень було застосовано?
Метод дослідження біосистем за допомогою їхньої спрощеної імітації:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома