Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Спадкові хвороби.

Додано: 17 березня 2023
Предмет: Біологія, 10 клас
Тест виконано: 721 раз
30 запитань
Запитання 1

Найбільш поширені методи діагностики спадкових хвороб людини на сьогодні:

варіанти відповідей

цитогенетичний;

генеалогічний;

близнюковий;

всі відповіді вірні.

Запитання 2

Назвіть метод діагностики та профілактики спадкових хвороб людини зображений на малюнку:

варіанти відповідей

генеалогічний;

біохімічний;

цитогенетичний;

молекулярно-генетичний.

Запитання 3

Виберіть малюнок, що відображає цитогенетичний метод діагностики і профілактики спадкових хвороб людини

варіанти відповідей
Запитання 4

Назвіть метод діагностики і профілактики спадкових хвороб людини, суть якого полягає у складанні генетичних карт:

варіанти відповідей

цитогенетичний;

біохімічний;

дерматогліфіка;

метод виявлення носія гетерозису.

генеалогічний.

Запитання 5

Молекулярно-генетичні методи дослідження та профілактики спадкових хвороб людини:

варіанти відповідей

допомогають виявити спадкові хвороби обміну речовин;

різноманітні методи дослідження ДНК;

виявлення аномалій хромосом;

визначення вірогідності захворювання.

Запитання 6

Дослідження, яке проводиться в період вагітності для виявлення вроджених порушень:

варіанти відповідей

генетичне прогнозування;

пренатальне діагностування;

дерматогліфіка;

метод виявлення носія гетерозису.

Запитання 7

Назвіть метод діагностики та профілактики спадкових хвороб людини, зображений на малюнку:

варіанти відповідей

пренатальне діагностування;

генетичне прогнозування;

дерматогліфіка;

біохімічний.

Запитання 8

Метод, що дозволяє визначити вірогідність захворювання за результатами генетичних аналізів;

варіанти відповідей

генетичне прогнозування,;

молекулярно-генетичні методи;

біохімічний;

цитогенетичний.

Запитання 9

УЗД плоду-це:

варіанти відповідей

генетичне прогнозування;

пренатальне діагностування;

біохімічний метод діагностики;

цитогенетичний метод діагностики.

Запитання 10

Назвіть основні види профілактики спадкових хвороб людини:

варіанти відповідей

первинна;

вторинна;

третинна;

всі відповіді вірні.

Запитання 11

Дії, що мають запобігти зачаттю хворої дитини:

варіанти відповідей

первинна профілактика;

вторинна профілактика;

третинна профілактики;

всі відповіді вірні.

Запитання 12

Переривання вагітності за високої вірогідності захворювання плода:

варіанти відповідей

первинна профілактика;

вторинна профілактика;

третинна профілактики;

всі відповіді вірні.

Запитання 13

Корекція проявлення патологічних генотипів:

варіанти відповідей

первинна профілактика;

вторинна профілактика;

третинна профілактики;

вірна відповідь відсутня.

Запитання 14

Спеціальний вид медичної допомоги,направлений на профілактику спадкових хвороб:

варіанти відповідей

діагностика;

лікування;

медико-генетичне консультування;

всі відповіді вірні.

Запитання 15

Медико-генетичне консультування допомогає людям у:

варіанти відповідей

прогнозуванні шлюбів;

прогнозуванні потомства;

вирішенні питань спадковості.;

при усиновленні дитини;

всі відповіді вірні.

Запитання 16

Під час медико-генетичного консультування:

варіанти відповідей

визначається прогноз народження дитини зі спадковою патологією;

пояснюється вірогідність цієї події;

надається допомога родині у прийнятті рішення про народження дитини;

всі відповіді вірні.

Запитання 17

Уточнення діагнозу проводиться із застосуванням спеціальних методів:

варіанти відповідей

генеалогічне обстеження;

складання родоводу;

пренатальна діагностика;

біохімічний скринінг;

всі відповіді вірні.

Запитання 18

Етап медико-генетичного консультування:

варіанти відповідей

переривання вагітності;

складання прогнозу для дитини;

запобігання зачаттю хворої дитини;

вірна відповідь відсутня.

Запитання 19

Формування висновку та пояснення ризику в доступній формі - це:

варіанти відповідей

профілактика спадкових хвороб людини;

метод діагностики спадкових хвороб людини;

заключний етап медико-генетичного консультування.

вірна відповідь відсутня.

Запитання 20

Для каріотипування під час пренатальної діагностики здійснюють забір клітин

варіанти відповідей

плоду 

матки

навколоплідної рідини

ембріональної частини плаценти

Запитання 21

До розвитку синдрому Дауна призводить

варіанти відповідей

трисомія за 21-ю хромосомою 

заміна аденіну на тимін у молекулі ДНК

моносомія за Х-хромосомою

полісомія за У-хромосомою

Запитання 22

На гемофілію та дальтонізм найчастіше хворіють: 

варіанти відповідей

 діти

 жінки

чоловіки

однаково люди різної статті

Запитання 23

Причиною генетичного захворювання муковісцидозу є мутація:


 

 

варіанти відповідей

генна

геномна

 хромосомна

Запитання 24

Наслідками серпуватоклітинної анемії не може бути:


 

 

 

 

варіанти відповідей

формування тромбів

нестача гемоглобіну

надмірна рухливість суглобів

погане транспортування кисню

Запитання 25

у 1983 році американський біохімік Керрі Муллінс запропонував ЦЕЙ метод. Його суть: синтезувати мільйони копій одного фрагмента ДНК безпосередньо у пробірці. Який це метод?


 

 

варіанти відповідей

полімеразна ланцюгова реакція (ПЛР)

каріотипування

 біохімічний

Запитання 26

Полідактилія - це


 

 

 

варіанти відповідей

порушення функцій обміну речовин

надлишок кількості пальців на кінцівках

порушення гормональних процесів

Запитання 27

Альбінізм зумовлений


 

 

 

варіанти відповідей

делецією частини короткого плеча 5-ої хромосоми

порушенням синтезу меланіну за відсутності ферменту тирозинази

 трисомія по 18-й хромосомі

трисомія по 13-ій хромосомі

Запитання 28

Спадкові захворювання людини


 

 

 

 

варіанти відповідей

альбінізм

синдром набутого імунодефіциту

дальтонізм

синдром Марфана

Запитання 29

До хромосомних захворювань належать


 

 

 

 

варіанти відповідей

синдром Дауна

альбінізм

синдром котячого крику

дальтонізм

Запитання 30

Геномні мутації у людини


 

 с

варіанти відповідей

фенілкетунорія, хвороба Тея-Сакса

синдром Дауна, синдром Клайнфельтера

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест