Містить опис констант, типів, змінних, процедур і функцій, що
забезпечують можливість управляти текстовим режимом роботи екрану, звуком і читанням з клавіатури.
Повертає своїм результатом один символ (значення типа
Char).
Розширений код збігається з ASCII-кодом
значення #0, повернане функцією Readkey означає
Виконання циклічного процесу завершується при натисканні
Repeat
sym:=Readkey;
if sym <> #0 then Writeln(ord(sym))
else Writeln('#0 ', ord(Readkey));
Until sym = #27;
Procedure Sound(N);
Процедура Delay(T)
Процедура Windows(X1, Y1, X2, Y2) забезпечує
Процедура TextBackGround(N), забезпечує
Процедура TextColor(N) забезпечує
Процедура TextColor(N)
Процедура GOTOXY(X,Y),
Призначення процедури clrscr
window(10,5,70,20);
clrscr;
gotoxy(3,5); {}
write(' Координати курсора у відкритому вікні';
x:=wherex; y:=wherey;
writeln('x=',x,';, y=',y);
readkey;
Призначення процедури wherex
window(10,5,70,20);
clrscr;
gotoxy(3,5);
write(' Координати курсора у відкритому вікні';
x:=wherex; y:=wherey;
writeln('x=',x,';, y=',y);
readkey;
Модульний підхід до розробки програм (модульне програмування) полягає у
Модуль починається службовим словом
Заголовок секції зв'язку модуля -
Заголовок секції реалізації модуля -
Початок секції ініціалізації модуля -
Компіляція модуля завершується
Ініціалізація графічного режиму
визначення поточного положення графічного курсору
Колір фону графічного вікна встановлюється процедурою
Визначення поточних значень кольору фону і пера
Для виведення ліній
Для зображення дуг використовується процедура
for i:=1 to 5 do begin
color := color-1;
dx:=dx+15; dy:=dy+10;
rectangle(100-dx,100-dy,150+dx,160+dy);
setcolor(color);
end;
color:=6; setcolor(color);
dr:=0;
for i:=1 to 6 do begin
color:=color-1;
dr:=dr+10;
circle(450,130,30+dr);
setcolor(color);
end;
randomize;
xmax:=getmaxx; ymax:=getmaxy;
xc:=xmax div 2; yc:=ymax div 2;
for i:=1 to 200 do begin
x:=random(xc); y:=random(ymax);
putpixel(x,y,random(15));
end;
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома