МОНІТОРИНГ "УКРАЇНА В ПЕРШІ ПОВОЄННІ РОКИ" "УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ"

Додано: 25 грудня
Предмет: Історія України, 11 клас
15 запитань
Запитання 1

У якому році відбулася подія, відображена в уривку з історичного джерела: «У теперішній ситуації, коли завдяки героїчним подвигам і славній перемозі Радянського Союзу всі українські землі з’єдналися разом... собор постановляє скасувати постанови Берестейського Собору 1596 р., ліквідувати унію... і повернутися до нашої батьківської святої православної віри і Руської Православної Церкви...»

варіанти відповідей

А.1939 р.;  

Б. 1944 р.  

В. 1946 р.    

Г. 1949 р.

Запитання 2

Чи відображено в уривках з історичних джерел окремі аспекти життя українського суспільства в період післявоєнної відбудови (1945 – початок 1950-х )?

1. «Долаючи нестачу кадрів, влади розпочала широко залучати на робочі місця жінок. Попри великі фізичні труднощі, жінки працювали забійниками, прохідниками на шахтах, металургами, будівельниками. Частка жінок серед робітників промисловості становила 35,9%».

2. «Житлові й побутові умови населення, незважаючи на значні масштаби будівництва, залишалися важкими. Мільйони сімей жили в бараках, перенаселених «комуналках», не пристосованих для життя підвальних приміщеннях...»

варіанти відповідей

А. Так, відображено в обох уривках.

Б. Тільки в 1 уривку.

В. Тільки в 2 уривку.

Г. Ні, у жодному з уривків не відображено

Запитання 3

Операція " Вісла" – це

варіанти відповідей

А воєнна операція Армії Крайової проти загонів УПА на завершатьному етапі Другої світової війни.

Б примусове виселення українського населення з його етнічних земель на сході Польщі до її західних воєводств, здійснене польським урядом у 1947 р.

В переселення українського населення з його етнічних територій, що у війшли до складу Польщі, до УРСР. здійснене на підставі договору 1945

Г спільна польского - радянська військово - караіьна операція на території Західної України проти загонів УПА та місцевого населення, яке підтримувано їх

Запитання 4

4. У якому уривку з історичного джерела йдеться про русифікацію вищої школи в УРСР упродовж другої половини 1940 – першої половини 1950-их  рр.?

варіанти відповідей

А. «Удар, який ми завдали Сліпому, виявився дуже вдалим. Необхідно підтримати ініціативну групу по переходу до православ’я, священників, які переходять від уніатства до православ’я ....»

Б. «На сороковому році будівництва соціалізму в столиці сорокамільйонної УРСР проводиться російською мовою викладання наук, так же, як і в інших вузах УРСР....»

В. «Хрущов не був теоретиком і навіть не міг здаватися ним. В якості першого секретаря ЦК КП України він, правда, підписував чергові статті про сталінську дружбу народів....»

Г. «У першій половині 50-их рр. зросла кількість студентів, переважно за рахунок вечірніх і заочних відділень інститутів та університетів. При цьому кількість вузів в Україні дещо зменшилися....»

Запитання 5

5.За оцінкою історика О. Бойка «…характерним для стратегії радянського керівництва в процесі відбудови було повернення до довоєнної моделі розвитку народного господарства». Що було покладено в основу зазначеної моделі?

варіанти відповідей

А. розвиток базових галузей промисловості за рахунок ресурсів сільського господарства

Б. співіснування державного, кооперативного та приватного секторів народного господарства

В. спрямування основних капіталовкладень у легку промисловість і соціальну сферу

Г. скорочення обсягів державних дотацій підприємствам воєнно-промислового комплексу

Запитання 6

Створення раднаргоспів у другій половині 1950 - першій половині 1960-х рр. призвело до

варіанти відповідей

А. послаблення союзної номенклатури та посилення ролі місцевих керівників.

Б. встановлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників.

В. переходу підприємств на повний госпрозрахунок у межах економічних зон.

Г. відновлення товарно-грошових відносин і централізованого планування.

Запитання 7

Вкажіть, подію, яка ознаменувала собою, за висловом історика Н. Верта, “ліквідацію радянського кріпосного права”:

варіанти відповідей

А. впровадження твердих закупівельних цін на сільгосппродукцію;

Б. реорганізація МТС у РТС і викуп колгоспами техніки;

В. заміна системи заготівель продукції сільського господарства системою її закупівлі;

Г. надання селянам паспортів.

Запитання 8

До виконання яких завдань долучилася Україна ставши членом ЮНЕСКО в 1954 р.?  

варіанти відповідей

А Надавати допомогу країнам, що розвиваються, у поліпшенні умов життя дітей, захисту їхніх прав.

Б Сприяти зміцненню миру та безпеки шляхом розширення співробітництва народів у галузях освіти, науки, культури та інформації.

В Забезпечувати врегулювання проблем біженців, надання їм правового захисту та територіальної допомоги.  

Г. Досліджувати стан довкілля, брати активну участь у ліквідації екологічних катастроф та їхніх наслідків

Запитання 9

Процес лібералізації суспільно-політичного життя в СРСР у період «відлиги»

варіанти відповідей

А..не змінив суті радянської тоталітарної моделі розвитку.

Б.забезпечив повну реабілітацію жертв сталінських репресій.

В.створив передумови відновлення збройної боротьби УПА.

Г.сприяв переходу до ринкових методів господарювання.

Запитання 10

10.Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання. «У 1953–1958 рр. державні закупівельні ціни в УРСР збільшилися загалом втричі, зокрема на зерно — у 7 разів, на продукти тваринництва — у 5,5. Дозволено видавати колгоспникам аванс грішми — 25 % коштів, що отримували колгоспи від реалізації продуктів тваринництва».Вжиті партійно-радянським керівництвом УРСР заходи було спрямовано на .

варіанти відповідей

А.удосконалення системи «держприймання» в колгоспах.

Б.запровадження ринкових відносин у сільському господарстві.

В.посилення матеріальної зацікавленості селян у суспільному виробництві.

Г.створення сприятливих умов для розвитку присадибного господарства селян

Запитання 11

11.Які з наведених фактів творчої біографії належать Василю Симоненку?

варіанти відповідей

А.поет, автор збірок «Лебеді материнства», «Земне тяжіння», «самвидавської» сатири «Злодій», «Некролог кукурудзяному качанові»

Б.письменник, громадський діяч, автор трилогії «Прапороносці», романів «Тронка», «Собор», «Берег любові»

В.публіцист, автор «самвидавської» праці «Лихо з розуму»; головний редактор часопису «Український вісник»

Г..письменник, літературознавець, автор «самвидавської» праці «Інтернаціоналізм чи русифікація?»

Запитання 12

Які з указаних нижче заходів партійно-державного керівництва в 1950 – середині 1960-х років вплинули на життєвий рівень населення України? .


варіанти відповідей

1.Заборона робітникам і службовцям самочинно змінювати місце своєї роботи.

2.Упровадження державних позик і збільшення присадибного господарства колгоспників.

3.Ведення широкомасштабного індустріального житлового будівництва.

4.Створення сфери побутових послуг і системи громадського харчування.

5.Установлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників.

6.Підвищення рівня оплати праці, упровадження п’ятиденного робочого тижня

Запитання 13

13.Установіть хронологічну послідовність подій.

А.відставка П. Шелеста з посади Першого секретаря ЦК КПУ Б.початок членства Української РСР в ООН В.доповідь М. Хрущова на ХХ з’їзді КПРС “Про культ особи та його наслідки” Г.проведення операції “Вісла” 1.

варіанти відповідей

1.АБВГ

2. БГВА

3.БАВГ

4. ГАБВ

Запитання 14

Установіть відповідність між подією суспільно-політичного життя другої половини ХХ ст. та роком, коли вона відбулася. 

1.проведення польською владою операції «Вісла»

2.утворення Української робітничо-селянської спілки (УРСС) 

3.засудження «культу особи» Й. Сталіна на ХХ з’їзді КПРС 

4.«саморозпуск» Української греко-католицької церкви (УГКЦ)

 А.1946 р.  Б.1947 р.  В.1956 р.  Г.1959 р.   Д.1961 р.

варіанти відповідей

А. 1Г 2Б 3В 4Д

Б. 1Б 2Д 3А 4В

В. 1Д 2Б 3А 4В

Г. 1Б 2Г 3В 4А

Запитання 15

Установіть відповідність між поняттями та їхнім основним змістом. 1.волюнтаризм  2.консерватизм  3.дисидентство   4.космополітизм

А.теорія і практика, основою яких є ставлення до людини як до найвищої цінності, захист її права на свободу, розвиток її здібностей Б.практика, згідно з якою головним чинником досягнення мети є суб’єктивні бажання та довільні рішення осіб, які її здійснюють  В.морально-політична опозиція до існуючого державного (політичного) ладу, панівних у суспільстві ідеології та цінностей

Г.теорія і практика, основою яких є теза про пріоритетність загальнолюдських цінностей над цінностями окремої нації Д.теорія і практика, що орієнтуються на збереження та підтримання традиційних суспільних цінностей і морально-правових норм.

варіанти відповідей

А. 1В 2Г 3Д 4Б

Б. 1Б 2Д 3В 4Г

В. 1А 2В 3Б 4Д

Г. 1Д 2А 3Г 4В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест