Морфологічні норми

Додано: 3 грудня 2020
Предмет:
Тест виконано: 70 разів
48 запитань
Запитання 1

Лише прикметники записано в рядку

варіанти відповідей

шкіряний, левовий, кожний

лисячий, танцюючий, ветхий

весняний, бетонний, сказаний

чесний, дужий, бабусин

Запитання 2

Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників рядка

варіанти відповідей

найвидатніший, смачніший, щонайтовщий

старіший, найпомітніший, самий радісний

триваліший, щонайтовщий, найбільш активніший

більш точний, найпомітніший, презлий

Запитання 3

Помилку в узгодженні числівника з іменником допущено у варіанті

варіанти відповідей

шість кілець

два телефони

три апельсини

три помідори

чотири львів'янини

Запитання 4

Помилку в узгодженні числівника з іменником допущено в рядку

варіанти відповідей

півтори пляшки

півтора дня

три з половиною олівці

півтора місяці

Запитання 5

Правильною є відмінкова форма числівника у варіанті

варіанти відповідей

стам двадцятьом

восьмиста трьох

двомстам п'ятьом

шестидесяти трьом

Запитання 6

Правильною є відмінкова форма числівника в рядку

варіанти відповідей

дев'ятиста сімдесяти одного

восьмистам семидесяти трьом

ста вісімдесятьома шістьома

семисот шістдесятьом двум

Запитання 7

Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку

варіанти відповідей

без двадцяти чотири

чверть по дванадцятій

пів на дванадцяту

за двадцять четверта

Запитання 8

Граматично правильна відповідь на запитання "Котра година?" у рядку

варіанти відповідей

сім годин двадцять хвилин

двадцять по сьомій

без двадцяти хвилин сьома

пів сьомої

Запитання 9

Знайдіть рядок, у якому неправильно вказано форму дієслова

варіанти відповідей

збожеволіти - інфінітив

розміновано - безособова форма

загорнувши - дієприкметник

захоплюєшся - особове дієслово

Запитання 10

Помилку в написанні дієслівного закінчення допущено у рядку

варіанти відповідей

летимо, мостимо

водять, родять

боряться, кроють

ділимо, сіємо

Запитання 11

Неправильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку

варіанти відповідей

розвиваймося

розвивайтесь

хай розвивається

давай розвиватися

Запитання 12

Не потребує редагування словосполучення у варіанті

варіанти відповідей

слідуюча станція

миючі засоби

діючий закон

приспана красуня

Запитання 13

Потребує редагування словосполучення в рядку

варіанти відповідей

лежачий камінь

лідируюча команда

наступного дня

постійна комісія

Запитання 14

Неправильно утворено ступені порівняння прислівника в рядку

варіанти відповідей

більш сучасно

найбільш голосніше

стриманіше

Щонайвеселіше

Запитання 15

Наказовий спосіб дієслова вжито в значенні іншого способу в рядку

варіанти відповідей

Мама каже, що скільки не дай книжок, а їм усе мало.

Ви, тату, їдьте, а я швидко наздожену вас і пішки!

Берімо приклад із дерев: ростімо у височінь життя.

Хай не зітруться підкови, хай не підіб’ються ваші коні!

Схаменіться! Будьте люде, бо лихо вам буде.


Запитання 16

Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні

варіанти відповідей

Нарешті настали найзаповітніші для кожного випускника дні, сповнені найприємніших вражень.

До свята діти вирішили купити квіти: для мами взяли троянди, найніжніші з-поміж усіх, які були, а для бабусі вибрали найяскравіші хризантеми.

Студенти знають психологічну драму «Блакитна троянда» Лесі Українки як найекстраординарніший і найпрекрасніший твір поетеси.

Що більш відповідальна людина, то більш складне її життя, адже вона все хоче зробити бездоганно й для цього докладає неабиякйх зусиль.

Найважливіші відкриття людства, як не дивно, є найменш очікуваними: хто б міг собі уявити, що грибок стане джерелом пеніциліну.

Запитання 17

У формі наказового способу наведено всі дієслова, ОКРІМ 

  

варіанти відповідей

пиши

чеши

неси

даси

Запитання 18

Граматично правильне речення утвориться, якщо до фрагмента «Переглянувши фільм,..» додати

варіанти відповідей

проводиться обов’язковий аналіз гри акторів.

хлопці поділилися своїми враженнями з нами.

він надзвичайно сподобався всім моїм друзям.

з радістю знову перечитується художній твір.

головний герой був прекрасним актором.

Запитання 19

Неправильно утворено відмінкову форму числівника в реченні

варіанти відповідей

Українці дуже талановиті: до дев’яносто відсотків з них музикальні, здатні до музикування.

Понад двісті років тому на території Лівобережної України з’явилося це мальовниче село.

Місяць мчить навколо Землі зі швидкістю три тисячі шістсот вісімдесят один кілометр за годину.

Молоко містить близько ста різних речовин, має високі споживні властивості, зумовлені його хімічним складом.

Деревоподібні кактуси виростають розгалуженими або зімкнутими і в діаметрі сягають двадцяти п’яти сантиметрів.

Запитання 20

Правильно утворено всі форми дієприкметників у рядку

варіанти відповідей

залежаний, посивілий, побачений,

помолодівший

накреслений, зшитий, нафарбований,

оформлений

зацікавлений, роблячий, уславлений, змарнівший;

розвалений, потемнівший, палаючий, знайдений;

зцілений, випечений, забутий, посміхаючийся.

Запитання 21

Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива

варіанти відповідей

проводжати — проводять

молоти — мелять

хотіти — хотять

гоїти — гоють

кричати —кричать

Запитання 22

Помилку у творенні форми ступеня порівняння прикметника допущено в реченні

варіанти відповідей

У дискусії перевага буде в того, хто має впевненіший вигляд та наводить більш переконливі аргументи.

Найбільш складне під час виступу — це вміння давати найкомпетентніші відповіді на підступні запитання.

Слухачів можуть захопити більш яскраві приклади, що виявляться цікавішими, ніж у попередніх ораторів.

Найбільш вимогливіша публіка знається на предметі обговорення не гірше за найпідготовленішого доповідача.

Найефективніша форма підготовки до дискусії — це тренувальний виступ перед друзями, а не ретельніше заучування тексту промови.

Запитання 23

Літери -е(-є ) пишемо в закінченнях усіх особових дієслів, ОКРІМ

варіанти відповідей

працю...мо, дума...мо, раді...мо;

вір...мо, кле...мо, плат...мо;

сподіва...мося, мрі...мо, перемага...мо;

надиха...мо, спонука...мо, хоч...мо.

Запитання 24

Неправильною є відмінкова форма числівника в рядку

варіанти відповідей

 Р. в. трьохсот п’ятдесяти шести

  Д. в. трьомстам п’ятдесяти шести

Зн. в. триста п’ятдесят шість

Ор.в.трьомастами п’ятдесятьма шістьма

  М. в. (на) трьохсот п’ятдесяти шести

Запитання 25

Позначте рядок, де в кожному випадку правильно утворено форми першої особи однини.  

варіанти відповідей

народити — народжу, будити — буджу, летіти — лечу  

лазити — лажу, висіти — вишу, бродити — броджу  

сидіти — сижу, котити — кочу, мастити — мащу  

радити — раджу, втратити — втрачу, водити — вожу  

Запитання 26

10. Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Позначте рядок, у якому в обох словах НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ чергування в групах приголосних:

варіанти відповідей

Париж, калмик;

Гаага, Виборг;

Буг, Чорнухи;

Цюрих, казах;

Іртиш, чех.

Запитання 27

Не з дієсловами пишеться разом у рядку:


варіанти відповідей

не/досипати,  не/славити(ганьбити), не/дочувати.

не/вгавати, не\ здужати (не перемогти), не\добачати

не\волити; не/навидіти, не/хтувати, не/змогти ;

не/розпитати, не/набрати, не/дочути;

Запитання 28

До якісних належать усі прикметники варіанта

варіанти відповідей

сучасний, чесний, громоподібний

дідівський, лункий, Шевченків

давній, серйозний, нагальний

злісний, тижневий, яблуневий

Запитання 29

Обрати пасивні дієприкметники

варіанти відповідей

прочитаний твір, змайстрована годівниця, синіючі далі.

блукаючий нерв, лежачі хворі, зеленіючі гаї;

опале листя, пожовклі дерева, набраний шрифт;

написаний твір, прибрана кімната, побілені дерева;

Запитання 30

НЕ ПОТРЕБУЄ редагування словосполучення в рядку

варіанти відповідей

головуючий на зборах.

лідируюча компанія; 

стоячі пасажири;

співучий рід; 

Запитання 31

Потребує редагування речення

варіанти відповідей

Мама прийшла в половині третього

Апельсини заважили два кілограми

Троє друзів зустрілися після канікул

Зараз за чверть сьома

Запитання 32

10. Закінчення -уть (-ють) у 3-ій особі множини мають обидва дієслова рядка

варіанти відповідей

А мити, писати

Б молитися, писати

В роїти, сіюти

Г малювати, стелити

Запитання 33

7. Неправильно утворено форму наказового сособу у рядку:

варіанти відповідей

А нехай чекають

Б пишімо

В розповіси

Г доваріть

Запитання 34

6. Закінчення -ать ( - ять) у 3-й особі множини мають обидва дієслова рядка:

варіанти відповідей

А мити, сидіти

Б молотити, спати

В мріяти, бігати

Г кроїти, стелити

Запитання 35

Лише пасивні дієприкметники записано в рядку

варіанти відповідей

А Колотий, замордований, осиротілий

Б здійснений, танцюючий, перебитий

В Усвідомлений, закритий, випраний

Г Замусолений, опалий, розвинутий

Запитання 36

Не потребує редагування словосполучення у варіанті

варіанти відповідей

А Спляча красуня,

Б Лежача книжка

В Родюча земля

Г Зникаючі види

Запитання 37

10.   З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).


(1) Нині важко й уявити, що відносно недавно — (2) якихось сорок (3) років тому — чи не головним засобом духовного порозуміння в молодіжному середовищі була не рок-музика, а (4) таки поезія.


А іменник

Б числівник

В займенник

Г прислівник

Д частка


варіанти відповідей

1-В

2-А

3-Д

4-Б

1-Б

2-А

3-В

4-Г

1-Г

2-В

3-А

4-Д

1-А

2-Г

3-Д

4-В

Запитання 38

11.   З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).


Олена Теліга вважала, (1) що для українки має бути (2) характерним поєднання «найкращої жіночності з найвищою мужністю», і переймалася (3) тим, що в українській літературі не (4) створено ідеального образу жінки.


А прикметник

Б дієслово  

В сполучник

Г прислівник

Д займенник


варіанти відповідей

1-А

2-Г

3-Д

4-В

1-Г

2-В

3-А

4-Д

1-В

2-А

3-Д

4-Б

1-Б

2-А

3-В

4-Г

Запитання 39

  Помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

творчий вечір

схвальний відгук

тепла атмосфера

пам’ятний сувенір

Запитання 40

Правильно вжито прийменник у виразі в рядку

варіанти відповідей

звільнитися по власному бажанню

доставити за моєю адресою

викликати по службових справах

погодитися з власної волі

Запитання 41

Синтаксичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

на вулиці Вовчинецька

у штаті Вашингтон

на річці Бистриці

з міста Львова

Запитання 42

У якому реченні допущено помилку?

варіанти відповідей

Значна частина пенсіонерів потребує медичної допомоги. 

Переважна меншість потребує психологічної підтримки.

Частина завдань буде виконана сьогодні.

 Значна частина пенсіонерів потребують медичної допомоги

Запитання 43

Зв'язок між підметом і присудком порушено в реченні

варіанти відповідей

Виставка-продаж вразила нас

Син з дочкою навчається в художній школі

Підмет з присудком становлять граматичну основу

Батько із сином іноді разом ходять на футбол

Запитання 44

Позначте рядок, у якому прийменник ПО вжито правильно

варіанти відповідей

Відсутній по хворобі

Мешкати по адресі

Пропозиція по поліпшенню звукоізоляції

товариш по зброї

Запитання 45

2.     Наказовий спосіб дієслова вжито в значенні іншого способу в рядку


варіанти відповідей

Мама каже, що скільки не дай книжок, а їм усе мало.

Ви, тату, їдьте, а я швидко наздожену вас і пішки!

Берімо приклад із дерев: ростімо у височінь життя.

Хай не зітруться підкови, хай не підіб’ються ваші коні.

Схаменіться! Будьте люде, бо лихо вам буде.

Запитання 46

Закінчення -ать ( - ять) у 3-й особі множини мають обидва дієслова рядка:

варіанти відповідей

мити, сидіти

молотити, спати

мріяти, бігати

кроїти, стелити

Запитання 47

У якому реченні числівник сорок вжитий у ПРАВИЛЬНІЙ формі?

варіанти відповідей

Вітер обурено гудів в очереті, ніби виконував осінній концерт, призначений для сороках слухачів.

На сорока стільцях ніяк не можна було розмістити сімдесят відвідувачів.

Сороками гривнями тут ніяк не обійдешся!

Вчитель розраховував, що матеріалів вистачить сорокам учням.

Запитання 48

 Синтаксичне керування порушено в словосполученні

варіанти відповідей

Не мати довіру

Радіти сонцю

Дякувати дідові

Відгук про вірш

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест