Морфологія. Контрольна робота

Додано: 1 червня 2020
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 122 рази
161 запитання
Запитання 1

На перший склад падає наголос у всіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

причіп

косий

жалюзі

випадок 

Запитання 2

Помилку в утворенні імені по батькові допущено у рядку

варіанти відповідей

Якович, Іллівна

Юрійович, Ігоревич

Кузьмівна, Хомівна

Федорович, Лукович

Запитання 3

НЕПРАВИЛЬНО вжито прийменник у словосполученні

варіанти відповідей

Чинити по правді

Обслуговувати по черзі

Підніматися по сходах

Іти по молоко

Запитання 4

Спільнокореневим до слова ВИРАЗНИЙ є

варіанти відповідей

Виразка

Виразність

Виріз

Вирізьблювати

Запитання 5

Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в рядку

варіанти відповідей

Тільки смутно, що не можеш ти життям своїм до себе дорівнятись.

Мене дуже зворушили слова, які вимовила незнайомка.

Дивлюся на берізоньку в задумі, що виросла тендітною на мурі.

Зовсім потемніло, коли я вирішив прогулятися.

Запитання 6

Літеру е треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

Б...нтежити, вер...тено, горл...чка

Благоч...стивий, запром...нитися, дал...на

Сут...ніти, дуж...чка, закор...нілий

Д..тальний, далеч..на, кач..чка

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10

 (1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

до/купи

на/пам’ять

на/зустріч

на/гору 

Запитання 8

 (1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.

У тексті слово фантастичні (речення 2) можна замінити всіма наведеними словами, ОКРІМ

варіанти відповідей

дивовижні

казкові

неймовірні

правдиві 

Запитання 9

 (1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

5

Запитання 10

 (1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.

У формі знахідного відмінка в тексті вжито всі виділені слова, ОКРІМ

варіанти відповідей

жінок

людей

історії

романи

Запитання 11

Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка

варіанти відповідей

погляд, кладка, передзвін   

сьорбати, весняний, всюди

захист, розвиватися, пізній     

нитці, баскетбол, молитва   

край, вокзал, закріплення 

Запитання 12

Потрібно поставити У на місці всіх пропусків у рядку

варіанти відповідей

побував … Полтаві, заголовок … журналі, пташенята … гнізді

бузок … цвітінні, літак … хмарах, повідомили … новинах

впадати … вічі, записано … статуті, місця … автобусі

квітка … вазоні, світло … кімнаті, розчиняється … молоці

костюм … шафі, подивитися … вічко, постукав … двері

Запитання 13

Подвоєні літери на місці пропусків треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

передгроз..я, суверен..ий, числен..ий  

шален..ий, військ..омат, в..ічливість

спорт..овари, від..звеніла, очікуван..ий   

роз..броїти, осерд..я, від..зеркалення

студен..ий, благословен..ий, попідвікон..ю 

Запитання 14

Разом треба писати всі складні слова в рядку

варіанти відповідей

фото/журналіст, високо/ефективний, екс/чемпіон     

супер/обкладинка, західно/європейський, мікро/схема

кисло/молочний, суспільно/політичний, пів/кілометра

мега/маркет, яскраво/жовтий, кілька/мільйонний

перекоти/поле, відео/конференція, міні/готель 

Запитання 15

Прочитайте речення.

Медичний безпілотник набирає швидкість близько … кілометрів за годину й підвищує шанси на виживання під час серцевого нападу … відсотків.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

сто, від восьми до вісімдесяти

ста, від вісьми до восьмидесяти

ста, від восьми до восьмидесятьох

сто, від вісьми до вісімдесяти

ста, від восьми до вісімдесяти 

Запитання 16

Прочитайте речення (розділові знаки пропущено).

Як справжній митець(1) він(2) незважаючи на уявну відчуженість від світу(3) був уважний(4) чутливий до всього навколишнього(5) і ніколи не стояв осторонь рухів та змін.

Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ 

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 17

Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні

варіанти відповідей

На лекціях професор розповідав студентам, як тактичніше вчинити в тій чи тій не надто приємній ситуації.

Імунологи прогнозують, що останні місяці року будуть удачними для укріплення здоров’я.

На симпозіум поїде чисельна група науковців, які брали участь у досліді цієї теми.

На конференцію запросили різних за фахом лікарів: від хірургів до реабілітації.

У тендітних руках балерини – оберемок червоних троянд, і це найвища оцінка її роботи в новому спектаклі. 

Запитання 18

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку

варіанти відповідей

читаймо, їжмо

живімо, стіймо

бережімо, печімо

сядемо, повірмо

дихаймо, граймо 

Запитання 19

Речення з однорідними членами можна утворити, якщо до частини «Я обожнюю теплі травневі вечори…» додати

варіанти відповідей

але недолюблюю холодні листопадові.   

зі щебетанням птахів у нашому саду.

тоді так мріється про щось небуденне.   

напоєні пахощами яблуневого цвіту.

хоча й червневі мають свої принади. 

Запитання 20

Правильно оформлено пряму мову в реченні

варіанти відповідей

Іван Франко писав «Народи тільки тоді зможуть досягнути щастя й свободи, коли всі будуть ученими працівниками».

«Бути людиною, – стверджував Антуан де Сент-Екзюпері – це означає відчувати, що ти за все відповідаєш».

«Людина не для того створена, щоб терпіти поразки… – писав Ернест Хемінгуей. Людину можна знищити, але її неможливо перемогти».

«Багато величного є на Землі, але немає нічого більшого, як людина» – переконував славетний драматург Софокл.

«Ми – не безліч стандартних «я», – стверджував Василь Симоненко і додавав: – А безліч всесвітів різних». 

Запитання 21

Дотримано норми узгодження прикметника з іменником у рядку

варіанти відповідей

рожеве фламінго

прудке кенгуру

учена ступінь

високий насип 

Запитання 22

Установіть відповідність між фразеологізмом та його синонімом.

Фразеологізм                  

1) ні пари з вуст              

2) теревені правити                              

3) грати очима                                      

4) починати здалека     

Синонім

А) заходити збоку

Б) за версту почути

В) плескати язиком

Г) рота не розкрити  

Д) пускати бісики

варіанти відповідей

1Г 2В 3Д 4А

1В 2Г 3Д 4А

1Г 2Д 3В 4А

1Г 2В 3А 4Д

1Г 2В 3Д 4Б

Запитання 23

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1)Навіть не дивлячись на годинник, знаю, (2)що зараз (3)чверть (4)на восьму.

А) іменник

Б) числівник

В) прийменник

Г) сполучник

Д) частка

варіанти відповідей

1Д 2Г 3А 4В 

1Г 2Д 3А 4В 

1Д 2А 3Г 4В 

1Д 2Г 3В 4А 

1Д 2Г 3А 4Б 

Запитання 24

Правила «доброго троля»

(1–5) Кілька років тому в нашому місті запрацювала «гаряча лінія», що дала змогу швидко комунікувати з владою для залагодження різноманітних проблем. Щойно цей контактний центр почав функціонувати, я стала його постійною клієнткою. За допомогою дзвінків удавалося відновлювати обгорілі ліфти, освітлення, асфальтове покриття й просто змушувати чиновників діяти.

(6–9) Кожна невелика перемога зі слухавкою в руках окрилювала й надавала сил рухатися далі. У цій взаємодії з посадовцями була якась магія: як громадянка я могла повідомити, що не все гаразд, і вони реагували: відписували, телефонували й ремонтували.

(10–12) Щоправда, з часом «гаряча лінія» дещо «охолола» й почала «реагувати» гірше, а я стала рідше телефонувати, зокрема через брак перемог над бюрократією, але все ж не опускала рук.

(13–15) За останні півроку я скаржилася на бухгалтерку, що курить у приміщенні РЕО, на незручний графік прийому паспортиста, на паркування автомобілів поряд з пам’ятником Леонідові Бикову… А влада, звісно ж, «реагувала»…

(16–21) У відповідях мене інформували, що сигаретного диму я не відрізняю від запаху зварювання, що паспортист дуже зайнятий, а паркування на газонах заборонено. Часом здавалося, що чиновники просто знущаються. Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець.

(22–31) Причиною такої зміни стало те, що, проходячи повз пам’ятник Бикову, нарешті побачила омріяні клумби, які роблять під’їзд до нього неможливим і захищають майданчик від руйнування. Хай хоч і через три місяці, але мої скарги, де я повідомляла, що водії, заїжджаючи за постамент, перетворюють територію навколо нього на розбиту сільську дорогу, таки подіяли! Це нічого, що на перше звернення посадовці відповіли, що залишати автівки на газоні заборонено й про це встановлено додаткові знаки (які там так і не з’явилися, а машини все продовжували нищити зелені насадження). Це нічого, що після другого сигналу мене «відфутболили» до патрульної поліції. Це все нічого... Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв» паркування...

(32–33) Велика ця перемога чи мала – не так суттєво. Вона важлива, бо унаочнює істину: відчиняють тому, хто стукає...

(34–44) Час пасивного очікування змін минув. Наша справа – «заражати» чиновників «вірусом небайдужості». Потрібно стати добрим і конструктивним тролем влади й спонукати її наводити лад, а щоб цей тролінг був дієвим й успішним, рекомендую взяти до уваги такі правила:

1. Якщо не намагатися щось змінити, тоді все залишиться як є.

2. Діяти треба письмово, а ще краще – з конкретним вхідним номером на документі.

3. Якщо з першого разу нічого не вийшло, не зневірюватися й діяти далі.

4. Якщо щось таки змінилося на краще, обов’язково дякувати.

5. Дякувати бажано теж письмово – це позитивний стимул для людей усередині системи відчувати власну значущість і повторювати свої маленькі подвиги.

(45–49) Якщо кожен стане добрим тролем, то вже завтра зміни будуть помітні, адже безлад починається саме тому, що ми мовчимо про жахливе дорожнє покриття наших вулиць, знищені пам’ятки архітектури, загиджені двори, украдені гроші... Боротися з цим треба не розмовами на кухнях, а офіційним діалогом з чиновниками. Крок за кроком.

Прочитайте інформацію з Вікіпедії та виконайте завдання

В інтернет-термінології «троль» – це людина, яка розміщує брутальні чи провокаційні повідомлення в Мережі, наприклад, на дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників. Уважають, що термін «тролінг» є скороченням фрази «trolling for suckers» (техніка спортивної риболовлі), де «trolling», напевно, походить від «trawling» (тралення, ловля на блешню). Слово «тролінг», імовірно, набуло популярності завдяки подібності до слова «троль», що у фольклорі скандинавських народів позначає істоту потворну, неприємну, яка творить зло й завдає шкоди. Характерною рисою тролінгу є те, що його мета – привернути увагу до власної персони. Троль хоче відчувати свою значущість і «популярність», справити незабутнє враження й для цього використовує будь-які засоби.

Зважаючи на інформацію з Вікіпедії, можемо стверджувати, що в тексті «Правила “доброго троля”» значення слів «троль» і «тролінг» інші, ніж в інтернет-контексті.

Найточніше суть цих понять у тексті передано в рядках

варіанти відповідей

Троль – соціально активна людина, яка упереджено ставиться до органів влади й за будь-якої нагоди намагається ускладнити процес їхньої роботи різноманітними брутальними зверненнями. Тролінг – процедура некоректного звернення до органів влади.

Троль – соціально небайдужа людина, яка не дає спокою тим, хто нехтує своїми посадовими обов’язками. Тролінг – процес постійного нагадування чиновникам про необхідність виконувати їхні обов’язки.

Троль – соціально не реалізована людина, яка будь-якими засобами намагається показати перед владою свою значущість. Тролінг – діяльність троля, що заважає роботі чиновників.

Троль – соціально не затребувана людина, яка намагається самореалізуватися шляхом постійного привертання уваги до себе. Тролінг – набридання іншим через саморекламу. 

Запитання 25

Правила «доброго троля»

(1–5) Кілька років тому в нашому місті запрацювала «гаряча лінія», що дала змогу швидко комунікувати з владою для залагодження різноманітних проблем. Щойно цей контактний центр почав функціонувати, я стала його постійною клієнткою. За допомогою дзвінків удавалося відновлювати обгорілі ліфти, освітлення, асфальтове покриття й просто змушувати чиновників діяти.

(6–9) Кожна невелика перемога зі слухавкою в руках окрилювала й надавала сил рухатися далі. У цій взаємодії з посадовцями була якась магія: як громадянка я могла повідомити, що не все гаразд, і вони реагували: відписували, телефонували й ремонтували.

(10–12) Щоправда, з часом «гаряча лінія» дещо «охолола» й почала «реагувати» гірше, а я стала рідше телефонувати, зокрема через брак перемог над бюрократією, але все ж не опускала рук.

(13–15) За останні півроку я скаржилася на бухгалтерку, що курить у приміщенні РЕО, на незручний графік прийому паспортиста, на паркування автомобілів поряд з пам’ятником Леонідові Бикову… А влада, звісно ж, «реагувала»…

(16–21) У відповідях мене інформували, що сигаретного диму я не відрізняю від запаху зварювання, що паспортист дуже зайнятий, а паркування на газонах заборонено. Часом здавалося, що чиновники просто знущаються. Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець.

(22–31) Причиною такої зміни стало те, що, проходячи повз пам’ятник Бикову, нарешті побачила омріяні клумби, які роблять під’їзд до нього неможливим і захищають майданчик від руйнування. Хай хоч і через три місяці, але мої скарги, де я повідомляла, що водії, заїжджаючи за постамент, перетворюють територію навколо нього на розбиту сільську дорогу, таки подіяли! Це нічого, що на перше звернення посадовці відповіли, що залишати автівки на газоні заборонено й про це встановлено додаткові знаки (які там так і не з’явилися, а машини все продовжували нищити зелені насадження). Це нічого, що після другого сигналу мене «відфутболили» до патрульної поліції. Це все нічого... Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв» паркування...

(32–33) Велика ця перемога чи мала – не так суттєво. Вона важлива, бо унаочнює істину: відчиняють тому, хто стукає...

(34–44) Час пасивного очікування змін минув. Наша справа – «заражати» чиновників «вірусом небайдужості». Потрібно стати добрим і конструктивним тролем влади й спонукати її наводити лад, а щоб цей тролінг був дієвим й успішним, рекомендую взяти до уваги такі правила:

1. Якщо не намагатися щось змінити, тоді все залишиться як є.

2. Діяти треба письмово, а ще краще – з конкретним вхідним номером на документі.

3. Якщо з першого разу нічого не вийшло, не зневірюватися й діяти далі.

4. Якщо щось таки змінилося на краще, обов’язково дякувати.

5. Дякувати бажано теж письмово – це позитивний стимул для людей усередині системи відчувати власну значущість і повторювати свої маленькі подвиги.

(45–49) Якщо кожен стане добрим тролем, то вже завтра зміни будуть помітні, адже безлад починається саме тому, що ми мовчимо про жахливе дорожнє покриття наших вулиць, знищені пам’ятки архітектури, загиджені двори, украдені гроші... Боротися з цим треба не розмовами на кухнях, а офіційним діалогом з чиновниками. Крок за кроком.

Прочитайте інформацію з Вікіпедії та виконайте завдання

В інтернет-термінології «троль» – це людина, яка розміщує брутальні чи провокаційні повідомлення в Мережі, наприклад, на дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників. Уважають, що термін «тролінг» є скороченням фрази «trolling for suckers» (техніка спортивної риболовлі), де «trolling», напевно, походить від «trawling» (тралення, ловля на блешню). Слово «тролінг», імовірно, набуло популярності завдяки подібності до слова «троль», що у фольклорі скандинавських народів позначає істоту потворну, неприємну, яка творить зло й завдає шкоди. Характерною рисою тролінгу є те, що його мета – привернути увагу до власної персони. Троль хоче відчувати свою значущість і «популярність», справити незабутнє враження й для цього використовує будь-які засоби.

Основну думку тексту передано в рядках

варіанти відповідей

У цій взаємодії з посадовцями була якась магія: як громадянка я могла повідомити, що не все гаразд, і вони реагували: відписували, телефонували й ремонтували. (рядки 6–9)

Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець. (рядки 16–21)

Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв» паркування... (рядки 30–31) 

Боротися з цим треба не розмовами на кухнях, а офіційним діалогом з чиновниками. Крок за кроком. (рядки 45–49) 

Запитання 26

Правила «доброго троля»

(1–5) Кілька років тому в нашому місті запрацювала «гаряча лінія», що дала змогу швидко комунікувати з владою для залагодження різноманітних проблем. Щойно цей контактний центр почав функціонувати, я стала його постійною клієнткою. За допомогою дзвінків удавалося відновлювати обгорілі ліфти, освітлення, асфальтове покриття й просто змушувати чиновників діяти.

(6–9) Кожна невелика перемога зі слухавкою в руках окрилювала й надавала сил рухатися далі. У цій взаємодії з посадовцями була якась магія: як громадянка я могла повідомити, що не все гаразд, і вони реагували: відписували, телефонували й ремонтували.

(10–12) Щоправда, з часом «гаряча лінія» дещо «охолола» й почала «реагувати» гірше, а я стала рідше телефонувати, зокрема через брак перемог над бюрократією, але все ж не опускала рук.

(13–15) За останні півроку я скаржилася на бухгалтерку, що курить у приміщенні РЕО, на незручний графік прийому паспортиста, на паркування автомобілів поряд з пам’ятником Леонідові Бикову… А влада, звісно ж, «реагувала»…

(16–21) У відповідях мене інформували, що сигаретного диму я не відрізняю від запаху зварювання, що паспортист дуже зайнятий, а паркування на газонах заборонено. Часом здавалося, що чиновники просто знущаються. Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець.

(22–31) Причиною такої зміни стало те, що, проходячи повз пам’ятник Бикову, нарешті побачила омріяні клумби, які роблять під’їзд до нього неможливим і захищають майданчик від руйнування. Хай хоч і через три місяці, але мої скарги, де я повідомляла, що водії, заїжджаючи за постамент, перетворюють територію навколо нього на розбиту сільську дорогу, таки подіяли! Це нічого, що на перше звернення посадовці відповіли, що залишати автівки на газоні заборонено й про це встановлено додаткові знаки (які там так і не з’явилися, а машини все продовжували нищити зелені насадження). Це нічого, що після другого сигналу мене «відфутболили» до патрульної поліції. Це все нічого... Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв» паркування...

(32–33) Велика ця перемога чи мала – не так суттєво. Вона важлива, бо унаочнює істину: відчиняють тому, хто стукає...

(34–44) Час пасивного очікування змін минув. Наша справа – «заражати» чиновників «вірусом небайдужості». Потрібно стати добрим і конструктивним тролем влади й спонукати її наводити лад, а щоб цей тролінг був дієвим й успішним, рекомендую взяти до уваги такі правила:

1. Якщо не намагатися щось змінити, тоді все залишиться як є.

2. Діяти треба письмово, а ще краще – з конкретним вхідним номером на документі.

3. Якщо з першого разу нічого не вийшло, не зневірюватися й діяти далі.

4. Якщо щось таки змінилося на краще, обов’язково дякувати.

5. Дякувати бажано теж письмово – це позитивний стимул для людей усередині системи відчувати власну значущість і повторювати свої маленькі подвиги.

(45–49) Якщо кожен стане добрим тролем, то вже завтра зміни будуть помітні, адже безлад починається саме тому, що ми мовчимо про жахливе дорожнє покриття наших вулиць, знищені пам’ятки архітектури, загиджені двори, украдені гроші... Боротися з цим треба не розмовами на кухнях, а офіційним діалогом з чиновниками. Крок за кроком.

Прочитайте інформацію з Вікіпедії та виконайте завдання

В інтернет-термінології «троль» – це людина, яка розміщує брутальні чи провокаційні повідомлення в Мережі, наприклад, на дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників. Уважають, що термін «тролінг» є скороченням фрази «trolling for suckers» (техніка спортивної риболовлі), де «trolling», напевно, походить від «trawling» (тралення, ловля на блешню). Слово «тролінг», імовірно, набуло популярності завдяки подібності до слова «троль», що у фольклорі скандинавських народів позначає істоту потворну, неприємну, яка творить зло й завдає шкоди. Характерною рисою тролінгу є те, що його мета – привернути увагу до власної персони. Троль хоче відчувати свою значущість і «популярність», справити незабутнє враження й для цього використовує будь-які засоби.

У тексті НЕ розкрито мікротеми

варіанти відповідей

потенціал міської «гарячої лінії» щодо залагодження проблем у місті

правила ведення постійної комунікації з офіційними органами

страх громадян боротися за свої права на чисте й упорядковане місто

інертність бюрократичної владної машини під час залагодження проблем 

Запитання 27

Правила «доброго троля»

(1–5) Кілька років тому в нашому місті запрацювала «гаряча лінія», що дала змогу швидко комунікувати з владою для залагодження різноманітних проблем. Щойно цей контактний центр почав функціонувати, я стала його постійною клієнткою. За допомогою дзвінків удавалося відновлювати обгорілі ліфти, освітлення, асфальтове покриття й просто змушувати чиновників діяти.

(6–9) Кожна невелика перемога зі слухавкою в руках окрилювала й надавала сил рухатися далі. У цій взаємодії з посадовцями була якась магія: як громадянка я могла повідомити, що не все гаразд, і вони реагували: відписували, телефонували й ремонтували.

(10–12) Щоправда, з часом «гаряча лінія» дещо «охолола» й почала «реагувати» гірше, а я стала рідше телефонувати, зокрема через брак перемог над бюрократією, але все ж не опускала рук.

(13–15) За останні півроку я скаржилася на бухгалтерку, що курить у приміщенні РЕО, на незручний графік прийому паспортиста, на паркування автомобілів поряд з пам’ятником Леонідові Бикову… А влада, звісно ж, «реагувала»…

(16–21) У відповідях мене інформували, що сигаретного диму я не відрізняю від запаху зварювання, що паспортист дуже зайнятий, а паркування на газонах заборонено. Часом здавалося, що чиновники просто знущаються. Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець.

(22–31) Причиною такої зміни стало те, що, проходячи повз пам’ятник Бикову, нарешті побачила омріяні клумби, які роблять під’їзд до нього неможливим і захищають майданчик від руйнування. Хай хоч і через три місяці, але мої скарги, де я повідомляла, що водії, заїжджаючи за постамент, перетворюють територію навколо нього на розбиту сільську дорогу, таки подіяли! Це нічого, що на перше звернення посадовці відповіли, що залишати автівки на газоні заборонено й про це встановлено додаткові знаки (які там так і не з’явилися, а машини все продовжували нищити зелені насадження). Це нічого, що після другого сигналу мене «відфутболили» до патрульної поліції. Це все нічого... Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв» паркування...

(32–33) Велика ця перемога чи мала – не так суттєво. Вона важлива, бо унаочнює істину: відчиняють тому, хто стукає...

(34–44) Час пасивного очікування змін минув. Наша справа – «заражати» чиновників «вірусом небайдужості». Потрібно стати добрим і конструктивним тролем влади й спонукати її наводити лад, а щоб цей тролінг був дієвим й успішним, рекомендую взяти до уваги такі правила:

1. Якщо не намагатися щось змінити, тоді все залишиться як є.

2. Діяти треба письмово, а ще краще – з конкретним вхідним номером на документі.

3. Якщо з першого разу нічого не вийшло, не зневірюватися й діяти далі.

4. Якщо щось таки змінилося на краще, обов’язково дякувати.

5. Дякувати бажано теж письмово – це позитивний стимул для людей усередині системи відчувати власну значущість і повторювати свої маленькі подвиги.

(45–49) Якщо кожен стане добрим тролем, то вже завтра зміни будуть помітні, адже безлад починається саме тому, що ми мовчимо про жахливе дорожнє покриття наших вулиць, знищені пам’ятки архітектури, загиджені двори, украдені гроші... Боротися з цим треба не розмовами на кухнях, а офіційним діалогом з чиновниками. Крок за кроком.

Прочитайте інформацію з Вікіпедії та виконайте завдання

В інтернет-термінології «троль» – це людина, яка розміщує брутальні чи провокаційні повідомлення в Мережі, наприклад, на дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників. Уважають, що термін «тролінг» є скороченням фрази «trolling for suckers» (техніка спортивної риболовлі), де «trolling», напевно, походить від «trawling» (тралення, ловля на блешню). Слово «тролінг», імовірно, набуло популярності завдяки подібності до слова «троль», що у фольклорі скандинавських народів позначає істоту потворну, неприємну, яка творить зло й завдає шкоди. Характерною рисою тролінгу є те, що його мета – привернути увагу до власної персони. Троль хоче відчувати свою значущість і «популярність», справити незабутнє враження й для цього використовує будь-які засоби.

Із тексту зрозуміло, що авторка не реалізувала свого наміру написати нищівну статтю про роботу міської «гарячої лінії» (рядки 16–21) через те, що

варіанти відповідей

регулярно отримувала від міської влади відповіді на свої звернення

звикла до своєрідного знущання влади беззмістовними відписками

усвідомила шкідливість такої статті для залагодження міських проблем

вирішила, що важливішими для читачів будуть позитивні приклади 

Запитання 28

Правила «доброго троля»

(1–5) Кілька років тому в нашому місті запрацювала «гаряча лінія», що дала змогу швидко комунікувати з владою для залагодження різноманітних проблем. Щойно цей контактний центр почав функціонувати, я стала його постійною клієнткою. За допомогою дзвінків удавалося відновлювати обгорілі ліфти, освітлення, асфальтове покриття й просто змушувати чиновників діяти.

(6–9) Кожна невелика перемога зі слухавкою в руках окрилювала й надавала сил рухатися далі. У цій взаємодії з посадовцями була якась магія: як громадянка я могла повідомити, що не все гаразд, і вони реагували: відписували, телефонували й ремонтували.

(10–12) Щоправда, з часом «гаряча лінія» дещо «охолола» й почала «реагувати» гірше, а я стала рідше телефонувати, зокрема через брак перемог над бюрократією, але все ж не опускала рук.

(13–15) За останні півроку я скаржилася на бухгалтерку, що курить у приміщенні РЕО, на незручний графік прийому паспортиста, на паркування автомобілів поряд з пам’ятником Леонідові Бикову… А влада, звісно ж, «реагувала»…

(16–21) У відповідях мене інформували, що сигаретного диму я не відрізняю від запаху зварювання, що паспортист дуже зайнятий, а паркування на газонах заборонено. Часом здавалося, що чиновники просто знущаються. Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець.

(22–31) Причиною такої зміни стало те, що, проходячи повз пам’ятник Бикову, нарешті побачила омріяні клумби, які роблять під’їзд до нього неможливим і захищають майданчик від руйнування. Хай хоч і через три місяці, але мої скарги, де я повідомляла, що водії, заїжджаючи за постамент, перетворюють територію навколо нього на розбиту сільську дорогу, таки подіяли! Це нічого, що на перше звернення посадовці відповіли, що залишати автівки на газоні заборонено й про це встановлено додаткові знаки (які там так і не з’явилися, а машини все продовжували нищити зелені насадження). Це нічого, що після другого сигналу мене «відфутболили» до патрульної поліції. Це все нічого... Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв» паркування...

(32–33) Велика ця перемога чи мала – не так суттєво. Вона важлива, бо унаочнює істину: відчиняють тому, хто стукає...

(34–44) Час пасивного очікування змін минув. Наша справа – «заражати» чиновників «вірусом небайдужості». Потрібно стати добрим і конструктивним тролем влади й спонукати її наводити лад, а щоб цей тролінг був дієвим й успішним, рекомендую взяти до уваги такі правила:

1. Якщо не намагатися щось змінити, тоді все залишиться як є.

2. Діяти треба письмово, а ще краще – з конкретним вхідним номером на документі.

3. Якщо з першого разу нічого не вийшло, не зневірюватися й діяти далі.

4. Якщо щось таки змінилося на краще, обов’язково дякувати.

5. Дякувати бажано теж письмово – це позитивний стимул для людей усередині системи відчувати власну значущість і повторювати свої маленькі подвиги.

(45–49) Якщо кожен стане добрим тролем, то вже завтра зміни будуть помітні, адже безлад починається саме тому, що ми мовчимо про жахливе дорожнє покриття наших вулиць, знищені пам’ятки архітектури, загиджені двори, украдені гроші... Боротися з цим треба не розмовами на кухнях, а офіційним діалогом з чиновниками. Крок за кроком.

Прочитайте інформацію з Вікіпедії та виконайте завдання

В інтернет-термінології «троль» – це людина, яка розміщує брутальні чи провокаційні повідомлення в Мережі, наприклад, на дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників. Уважають, що термін «тролінг» є скороченням фрази «trolling for suckers» (техніка спортивної риболовлі), де «trolling», напевно, походить від «trawling» (тралення, ловля на блешню). Слово «тролінг», імовірно, набуло популярності завдяки подібності до слова «троль», що у фольклорі скандинавських народів позначає істоту потворну, неприємну, яка творить зло й завдає шкоди. Характерною рисою тролінгу є те, що його мета – привернути увагу до власної персони. Троль хоче відчувати свою значущість і «популярність», справити незабутнє враження й для цього використовує будь-які засоби.

Ключовими словами тексту можна вважати всі, ОКРІМ тих, що наведені в рядку

варіанти відповідей

добрий троль, гаряча лінія, влада

ліфт, розмова на кухні, слухавка

контактний центр, діалог, адміністрація

громадянин, офіційний запит, відповідь

Запитання 29

О вороже! Коли тобі присниться

Гик передсмертний і тяжка сльоза

Розстріляних,замучених, забитих

По (с)оловках, (с)ибірах, (м)агаданах!

В. Стус

Виділені слова в строфі поезії треба писати

варіанти відповідей

з малої літери, бо власі назви вжиті в загальному значенні з негативним відтінком

з великої букви, тому що це власні назви

Запитання 30

І зважи(е)тись боротись, щоб жити,

І зважи(е)тись померти, аби жить?

В. Стус

Увиділеному дієслові за правилом пишемо

варіанти відповідей

и, би воно належить до другої дієвідміни

е, бо я так хочу

Запитання 31

Раптом клацнув устромлений у замкову щілину ключ.(Сергій Дзюба. Артемій Кірсанов.)

Виділене слово у реченні виражене

варіанти відповідей

прикметником

дієприкметником

дієприслівником

іменником

Запитання 32

(С(З)пів)камерники, мов заворожені, вслухались у приємний голос Стуса.(Сергій Дзюба. Артемій Кірсанов.)

У цьому реченні виділене слово треба писати

варіанти відповідей

через дефіс

разом

з префіксом с-

з префіксом з-

Запитання 33

За вчительським столом, схилившись над зошитом, сидів двадцяти(чотири)річний учитель у чорному костюмі і вишиванці.(Сергій Дзюба. Артемій Кірсанов.)

У цьому реченні виділене слово треба писати

варіанти відповідей

разом

окремо

через дефіс

Запитання 34

Беручи з полиці книжку, я помітила чорно(біле) фото, що стирчало за склом.(Сергій Дзюба. Артемій Кірсанов.)

У цьому реченні виділене слово треба писати

варіанти відповідей

разом

окремо

через дефіс

Запитання 35

Робота була важка, але одноманітною і гнітючою. Голомозий посадив блідого, знесиленого Стуса за стіл, видав йому дроти й окремо тканинне обплетення. Василь узявся до роботи, за ці роки доведеної до автоматизму.(Сергій Дзюба. Артемій Кірсанов "Заборонений. Історія життя і боротьби Василя Стуса.")

У цьому уривку дієприкметником є слово

варіанти відповідей

гнітючою

знесиленого

доведеною

одноманітною

Запитання 36

НЕПРАВИЛЬНО вжито прийменник у рядку


варіанти відповідей

А незважаючи на труднощі

Б  через непогоду

В згідно із законом

Г відповідно наказу

Запитання 37

Апостроф треба писати на місці пропусків у рядку


варіанти відповідей

А порт..єра, полум..яний, олив..яний


Б торф..яний, дит..яса, прем..єр-міністр


В жираф..ярий, Мін..юст, цв..яшок

Г зв..язківець, лл..ється, дерев..яний


Д різдв..яний, возз..єднання, кар..єра

Запитання 38

Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка


варіанти відповідей

А проїз..ний, аген..ство, беззахис..ний


Б радіс..ний, контрас..ний, буревіс..ник


В зап’яс..ний, щас..ливий, облас..ний


Г улес..ливий, облас..ний, тиж..невий


Д боліс..ний, аванпос..ний, піс..ний


Запитання 39

 Помилку у відмінюванні прізвища допущено в рядку


варіанти відповідей

А бажання Олега Гаврилюка


Б світлина з Валерією Гунько


В портфель Оксани Богуславської


Г інтерв’ю з Віктором Клименко

Д постер Лідії Вересень

Запитання 40

 Правильно утворені ступені порівняння прикметників у рядку


варіанти відповідей

А найдорожча, більш розумна


Б  повільніший, пресмачніший


В потужніший, більш завзятий


Г  самий добрий, найбільш точний

Д менш тихесенький, найсвітліший



Запитання 41

У формі наказового способу наведено всі дієслова, ОКРІМ


варіанти відповідей

А пригадаймо


Б повернімо


В заграймо


Г поспіваємо


Д доганяймо


Запитання 42

Подвоєні літери на місці пропусків треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

передгроз..я, суверен..ий, числен..ий  

шален..ий, військ..омат, в..ічливість

спорт..овари, від..звеніла, очікуван..ий   

роз..броїти, осерд..я, від..зеркалення

студен..ий, благословен..ий, попідвікон..ю 

Запитання 43

Разом треба писати всі складні слова в рядку

варіанти відповідей

фото/журналіст, високо/ефективний, екс/чемпіон     

супер/обкладинка, західно/європейський, мікро/схема

кисло/молочний, суспільно/політичний, пів/кілометра

мега/маркет, яскраво/жовтий, кілька/мільйонний

перекоти/поле, відео/конференція, міні/готель 

Запитання 44

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку

варіанти відповідей

читаймо, їжмо

живімо, стіймо

бережімо, печімо

сядемо, повірмо

дихаймо, граймо 

Запитання 45

Дотримано норми узгодження прикметника з іменником у рядку

варіанти відповідей

рожеве фламінго

прудке кенгуру

учена ступінь

високий насип 

Запитання 46

Установіть відповідність між фразеологізмом та його синонімом.

Фразеологізм                  

1) ні пари з вуст              

2) теревені правити                              

3) грати очима                                      

4) починати здалека     

Синонім

А) заходити збоку

Б) за версту почути

В) плескати язиком

Г) рота не розкрити  

Д) пускати бісики

варіанти відповідей

1Г 2В 3Д 4А

1В 2Г 3Д 4А

1Г 2Д 3В 4А

1Г 2В 3А 4Д

1Г 2В 3Д 4Б

Запитання 47

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1)Навіть не дивлячись на годинник, знаю, (2)що зараз (3)чверть (4)на восьму.

А) іменник

Б) числівник

В) прийменник

Г) сполучник

Д) частка

варіанти відповідей

1Д 2Г 3А 4В 

1Г 2Д 3А 4В 

1Д 2А 3Г 4В 

1Д 2Г 3В 4А 

1Д 2Г 3А 4Б 

Запитання 48

Усі іменники належать до чоловічого роду в рядку

варіанти відповідей

Край, тюль, кіно, розпач, Сибір

Дріб, аташе, поні, путь, степінь

Насип, денді, професор, лось,собака

Сирота, суддя, колібрі, нежить, ступінь

Запитання 49

Усі іменники мають лише форму множини в рядку

варіанти відповідей

чорнило, Ганна, дружба, груди, ночви

ваги, вікна, посиденьки, бджоли, консерви

волосся, тіфлі, футбол, аліменти, коломийки

кури, Черкаси, діти, лінощі, окуляри

Запитання 50

Усі іменників кличному відмінку мають закінчення -е (-є) у рядку

варіанти відповідей

сухість, Юрій, град, вітер

Дмитро, орел, земля, мрія

душа, товариш, долоня, любов

хлопець, жаль, душа, Гриць

Запитання 51

Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку

варіанти відповідей

кумедне кенгуру, картопляне пюре,красиве панно 

багатолюдне Сочі, малий соня, старовинний піаніно

довгий тунель, важка путь, перспективний інженер

убога сирота, повноводне Конго, кольорове драже

Запитання 52

Прочитайте речення (цифра в дужках позначає наступне слово).


Над (1) берегами Вічної (2) ріки летить у (3) світ (4) зорею (5) Неповторність.


Означенням є іменник, позначений цифрою

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 53

Граматично правильне продовження речення 


Ректорат університету щиро вітає з перемогою в олімпіаді ... наведено у варіанті

варіанти відповідей

 Степана Бондар

Василя Пономаренко

 Максима Горболіс

Оксану Князевич

Запитання 54

На перший склад падає наголос у всіх словах , ОКРІМ

варіанти відповідей

заробіток

закрутка

закладка (у книжці )

заставка

Запитання 55

В якому рядку всі слова НЕ МАЮТЬ закінчень

варіанти відповідей

журі, пальто, таксі, кіно

пенсне, кінь, стін, жалюзі

 авто, сумно, весело, небо

серйозно, какаду, метрo, шасі

Запитання 56

План виступу – це:

варіанти відповідей

повний письмовий виклад змісту виступу;

слова та звороти, які означають поняття та явища певної галузі

знання;

узагальнені думки, що мають лаконічну, відточену мовну

форму;

г) послідовність і взаємозв’язок тематичних частин виступу,

зафіксований у вигляді переліку ключових понять або суджень.

Запитання 57

До жіночого роду належать усі іменники рядка

варіанти відповідей

Монако, зала, Тбілісі, сироко

ООН, вуаль, мадам, путь

Онтаріо, леді, СБУ, салямі

Хоккайдо, хачапурі, людина, особа

розкіш, зелень, місіс, приязнь

Запитання 58

У родовому відмінку однини закінчення -у (-ю) мають усі іменники ч.р. рядка

варіанти відповідей

кілограм, Дон, фокстрот, Кавказ

дощ, біль, сюжет, шовк

дуб, вітер, жаль, мішок

понеділок, оркестр, полк, народ

відсоток, міст, будинок, розрив

Запитання 59

Невідмінюваними є всі іменники рядка

варіанти відповідей

пальто, відро, кіно, стегно

журі, кашпо, шимпанзе, какаду

амплуа, авокадо, веретено, Туапсе

фойє, Гете, резюме, вікно

Панама, Чилі, Перу, Гондурас

Запитання 60

Без помилок утворено всі імена по батькові у рядку

варіанти відповідей

Михайлівна, Артурович, Руслановна, Уласович

Яковлевич, Романович, Юріївна, Савівна

Ігорівна, Валентиновна, Миколайович, Тадейович

Ярославна, Анатолієвна, Володимирівна, Луківна

Ілліч, Валерійович, Васильович, Григорівна

Запитання 61

Морфологія - це

варіанти відповідей

Розділ мовознавства, що вивчає лексику (словниковий склад мови).

Розділ граматики, вчення про слово, його будову, граматичні форми слова, способи вираження властивих слову граматичних значень, які виражають різні відношення між словами у словосполученні й реченні.

Історично сформована й загальноприйнята система правил національної мови щодо способів передачі мовлення на письмі, яка поряд із пунктуацією становить правопис певної мови.

Запитання 62

Виділений у реченні «Сонце ніби знехотя йшло на відпочинок» іменник ужитий у

варіанти відповідей

називному відмінку однини

знахідному відмінку множини

знахідному відмінку однини

місцевому відмінку однини

називному відмінку множини

Запитання 63

У кличному відмінку закінчення -у (-ю) мають усі іменники ч.р. рядка

варіанти відповідей

кухар, ковзаняр, бровар, футляр

богатир, газетяр, перекладач, слюсар

коридор, цвинтар, млинар, ледар

кінь, син, тато, Віталій

Ярослав, Пилип, Зиновій, Юрій

Запитання 64

Без помилок утворено всі імена по батькові у рядку

варіанти відповідей

Аполлінарійович, Вікторівна, Герасимівна, Глібівна

Вакулович, Гордієвич, Гнатівна, Всеволодович

Давидівна, Даниловна, Дем’янович, Денисівна

Потапівна, Теодоровна, Охрімович, Федорівна

Матвієвич, Авксентійович, Антонівна, Артемійович

Запитання 65

 Морфологічні норми – це…

варіанти відповідей

єдині загальноприйняті правила передачі звукової мови на письмі

загальноприйняті правила вживання граматичних форм слів

усталена й суспільно усвідомлювана функція (функції) мовної одиниці. 

це система вимог, які визначають обов'язки людини по відношенню до оточуючого світу.

Запитання 66

Усі імена по батькові та іменники у кличному відмінку написано правильно у рядку:

варіанти відповідей

Розмовляю з Андрійом Петровичам. Звернися до Степана Микитовієвича. Ганно Петрівно, заходьте!

Запитайте Софію Олексіївну. Поїдьте до Свирида Анатолієвича. Мріє, не зрадь!

Скажіть Богдану Хомичеві. Віднесіть Марії Петрівні. Україно, для тебе живу!

Зошит Людмили Григоріївни. Піду до Олени Михайлівної. Галя, напиши листа.

Запитання 67

Узгодження числівника та іменника в рядку утворене НЕПРАВИЛЬНО в рядку:

варіанти відповідей

тисяча жителів

 одна шоста аркуши

два з половиною метри



 десять будинків

Запитання 68

Літеру и на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка

А політ..чний, гігієн..чний, фонет..чний

Б біометр..чний, біохім..чний, крит..чний

В алерг..чний, акуст..чний, пласт..чний

Г алегор..чний, генет..чний, юрид..чний

Д олігарх..чний, псих..чний, клімат..чний

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Д

Запитання 69

Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні

А двоє разів

Б півтори доби

В одна третя сторінки

Г п’ять з половиною тонн

Д дві цілі і одна сьома метра

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Д

Запитання 70

Думка, істинність якої треба довести, - це...

варіанти відповідей

демонстрація

аргумент

доказ

теза

Запитання 71

Іменником є слово, виділене в реченні

варіанти відповідей

На світанку подорожні вирушили в далеку путь.

Із вершини пагорба мандрівники бачили чарівні долини.

За далекими долинами здіймалися рицарські замки.

Бастіони були оповиті ніжно-голубим туманом.

Запитання 72

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Нашу тисячолітню історію не треба ні підмальовувати, ні чепурити, хоч її переписали на свій лад чужинці, відвівши в ній для нас непривабливу роль другорядних статистів. (2) У цьому життєписі, сповненому суперечностей, є приклади героїзму і ницості, жертовного патріотизму і відступництва. (3) Зрештою, читати історію можна й без брому якщо не [...] мелодраматично руки й не хапатися за серце, а вперто думати над нею. (4) Українська минувшина густо населена особистостями. (5) Серед них є постаті непересічні, але зрозумілі (Святослав, Богун, Наливайко, Стус, Чорновіл), а є загадково роздвоєні (Богдан Хмельницький, Гоголь і Хвильовий).

У називному відмінку вжито виділене в тексті слово

варіанти відповідей

роль

руки

серце

постаті

Запитання 73

В орудному відмінку однини подовжуються всі іменники в рядку:

варіанти відповідей

сіл..ю, міц..ю, кров..ю

блакит..ю, річ..ю, печал..ю

памороз..ю, свіжіст..ю, дикіст..ю

емал..ю, шерст..ю, гнил..ю

Запитання 74

Укажіть рядок, у якому всі іменники у формі Р.в. однини мають закінчення -у (-ю):

варіанти відповідей

Крим, зошит, театр

Байкал, університет, понеділок

продукт, характер, сік

Тернопіль, вид, вишняк

ромб, Казахстан, президент

Запитання 75

. Чоловічий рід мають усі іменники у варіанті

варіанти відповідей

А ступінь, балет, аташе, вісь

Б важіль, грань, дріб, ідальго

В запис, галузь, нежить, гіпс

Г ячмінь, тюль, колібрі, висип

Д збір, торнадо, шинель, степ

Запитання 76

Закінчення -у(-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники у варіанті

варіанти відповідей

А смуток, меч, перець

Б лимон, полин, очерет

В оркестр, борщ, спосіб

Г ясень, Дунай, сироп

Д склад, дуб, синтаксис

Запитання 77

. Неправильно утворено форму кличного відмінка у варіанті

варіанти відповідей

А Настю

Б Миколо

В Дмитре

Г Ольго

Д Галинко

Запитання 78

Помилку в утворенні імені по батькові допущено у варіанті

варіанти відповідей

А Анатоліївна

Б Євгенівна

В Спиридонівна

Г Ігоревич

Д Максимович

Запитання 79

Іменники листоноша, сирота, трудяга, староста, бідолаха

варіанти відповідей

Спільного роду

Середнього роду

Чоловічого роду

Жіночого роду

Запитання 80

У чому полягає мистецтво оратора?

варіанти відповідей

предмет, відображений у певному ракурсі, який став змістом промови

роз’яснення, тлумачення, інтерпретація подій та фактів

уміння оратора виступати без підготовки

основна галузь роздумів оратора, у межах якої він добирає явища та факти, що розглядаються у виступі

Запитання 81

Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників в рядках (оберіть кілька варіантів)

варіанти відповідей

 щонайкращий, найрідніший, більш глухий

довжелезніший, крутіший, більш вагомий

 щонайгірший, найбільш сором'язливий, старший за всіх

менш чистіший, менш стриманий, найрозумніший

якнайгарніший, вищий мене, більш синіший

ліпший, найбільш упевнений, менший від брата

Запитання 82

Закінчення –е (є) у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку 

варіанти відповідей

Катря, мережа, бабуся, читач

швець, товариш, зозуля, матуся

Євгеній, козак, Настя, маляр

  молодець, сторож, юнак, хлопець

душа, пісня, школяр, Наталя

Запитання 83

Вкажіть речення, у яких є дієприкметники (оберіть кілька варіантів)

варіанти відповідей

Налякані страшним явищем природи, птахи кружляли над своїми гніздами.

Обабіч стежки мерехтить самоцвітами вмита росою трава.

 Співа зелена трава, ваблячи таємницями.

 Теплу хустину ніч на тихе село одягла.

 Маленькою хмаринкою темніє над яром закинутий у степу хутірець.

Степ у цю пору весь залитий сонцем і огорнутий думками.

Запитання 84

На запитання "Котра година?" правильні відповіді (оберіть кілька варіантів)

варіанти відповідей

 без п'ятнадцяти шість

за п'ятнадцять хвилин шість

 сімнадцять сорок п'ять

за чверть шоста

 за чверть до шостої

п'ятнадцять хвилин до шостої

Запитання 85

Помилку допущено у відмінюванні числівника

варіанти відповідей

двадцятьома чотирма

 трьохста двадцяти

 шістдесяти двом

сорока шістьох

  ста дев'яноста

Запитання 86

Виділене слово є займенником у реченнях (оберіть кілька варіантів)

варіанти відповідей

 Казка - це свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої мрії.

Я тобі сказати хочу, друже, що мрій дитячих я не розгубив.

 Так тихо, спокійно, що хочеться сісти на човен і поплисти.

Пам'ятайте, що книги - це тисячолітня мудрість людини.

Здавалося, що якийсь чарівник убрав дерева в золоті шати.

Вулиця, що вела до річки, була безлюдна.

Запитання 87

Закінчення -а(-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку

варіанти відповідей

біг, Париж, Байкал

роман, трактор, вівторок

супутник, пасажир, коледж

портфель, гопак, кілометр

 аналіз, очерет, Донець

Запитання 88

Позначте рядок, усі словосполучення в якому утворені правильно

варіанти відповідей

два дні, три олівця, чотири пенали

чотири портфеля, п'ять робітників, десятеро хлопців

три п'ятих метра, троє подруг, два кошики

п'ять сьомих кілометра, семеро курчат, дванадцять книжок

обидва хлопця, чотири поверхи, два випускника

Запитання 89

Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку (оберіть кілька варіантів)

варіанти відповідей

по/моєму, казна/куди, хоч/не/хоч

рік/у/рік, урешті/решт, хтозна/коли

де/не/де, день/при/дні, віч/на /віч

будь/що/будь, по/четверте, на/виплат

 по/друге, тишком/нишком, віч/на/віч, будь/де.

сам/собою,повік/віків, такий/сякий

Запитання 90

Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у реченні

варіанти відповідей

Як/би мені хотілося, щоб літо ніколи не закінчувалося!

Поміркуйте про/те, що порадити своїм друзям.

Станьте за/те дерево, у якого розкішна крона.

Як/би ви прокинулися раніше,то не запізнилися б.

 Про/те, що сьогодні свято, ми дізналися випадково.

Запитання 91

Правильно узгоджено прикметники з іменниками в усіх словах рядка

варіанти відповідей

маленьке какаду, змістовне лібрето, високе Кіліманджаро, струнка міс

красиве панно, багатолюдний Делі, широка Міссурі, веселий месьє

сонячна Перу, золоте кольє, сіре кашне, дивакуватий маестро

ліричне інтермецо, козацький бароко, старе піаніно, цікаве кіно 

далека путь, хронічна нежить, ефективний шампунь, глибокий Дніпро

Запитання 92

Пишуться з не разом усі дієприкметники рядка

варіанти відповідей

(не)забуті слова, (не)зібраний вчасно врожай 

(не)скопаний город, (не)прибраний і захаращений двір

(не)впорядковані записи, ніким (не)орані поля

 (не)випрасуваний костюм, (не)политі звечора квіти

 (не)прибрана після роботи кімната, (не)випрана постільна білизна

Запитання 93

Інфінітив виконує синтаксичну роль обставини в реченні

варіанти відповідей

Вершники вирішили перечекати негоду на хуторі.

Півень злетів на пліт і заходився на все горло кукурікати.

 Поповзла до діда всяка комашня та дрібні тваринки прощатися з ним на зиму.

Толі теж хотілося заверещати, і побігти, і навіть фицнути так само ногою.

Допоможи мені виконати завдання.

Запитання 94

Частки НЕМАЄ в реченнях (оберіть кілька варіантів)

варіанти відповідей

Розум за гроші не купиш

Лунають лише пісні солов’їні

Тече вода із-за гаю та попід горою

Нехай квітне планета чистотою

 Тільки з юних літ мені відкрилась правда

Переливати з пустого в порожнє

Запитання 95

Знайдіть рядок, у якому наведено тільки займенники

варіанти відповідей

декілька, нічий, така, самі, собою

деякий, коли, будь-хто, котра, чий

ти, себе, твій, де, дехто

кожне, абичий, їхній, кому, вони

ніяк, наш, інший, всякий, увесь

Запитання 96

Окремо потрібно писати всі сполуч­ники рядка

варіанти відповідей

 коли/б, начеб/то, з/тим/щоб, мов/би

для/того/щоб, як/тільки, тому/що, дарма/що

 у/зв'язку/з/тим/що, за/те, ніби/то, так/що

 з/того/часу/як, не/мов, про/те, як/що

поки/що, немовби/то, у/зв'язку/з/тим, коли/б

Запитання 97

Числівниками є всі слова рядка


варіанти відповідей

три, третій, третина, троє, тричі

десять, десяток, десятеро, десятка, десятина

два, двійко, двоє, обидва, обі

четверо, чотири, чверть, четверті. четвірка


Запитання 98

Правильною є відмінкова форма числівника



варіанти відповідей

п’ятиста дев’яноста семи

п’ятистам дев’яностам сімом

п’ятьмастами дев’яноста сьома

п’ятьомастами дев’яностами сімома

п’ятьохстах дев’яноста сімох

Запитання 99

Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні


варіанти відповідей

двадцять два абрикоси

чотири помідори


півтора огірка

два з половиною банана

одна ціла і одна друга лимона

Запитання 100

Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку


варіанти відповідей

десять хвилин на третю

три години п’ять хвилин

пів на дванадцяту

чверть до дванадцятої

двадцять по другій

Запитання 101

Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»


варіанти відповідей

рівно дванадцять

десять хвилин шостої

без двадцяти десять

три години п’ять хвилин

десять хвилин по шостій


Запитання 102

Слово що є займенником у реченні


варіанти відповідей

Казка – це свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої мрії

Я тобі сказати хочу, друже, що мрій дитячих я не розгубив

Так тихо, спокійно, що хочеться сісти на човен і поплисти

Пам’ятайте, що книги – це тисячолітня мудрість людини

Здавалося, що якийсь чарівник убрав дерева в золоті шати

Запитання 103

З’ясуйте, скільки дієслів у наведеному реченні


 Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи сни свої, заметушилась у травиці комашня, розітнулося в гущавині голосне щебетання

варіанти відповідей

три

чотири

п'ять

шість

Запитання 104

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму 2 особи однини дієслова



варіанти відповідей

вити – в’єш

писати – пишеш

хотіти – хочеш

їздити – їздеш

лити – ллєш

Запитання 105

Закінчення –ать (-ять) у з особі множини мають обидва дієслова рядка



варіанти відповідей

ворушити, сипати

стелити, хвалити

каятися, різати

чистити, жаліти



молоти, веліти


Запитання 106

Разом треба писати всі прислівники у варіанті


варіанти відповідей

по/польськи, на/вхрест, по/тиху

до/щенту, на/весні, в/основному

на/гору, з/середини, по/іншому

з/висока, на/вшпиньки, уві/сні

за/панібрата, не/сказанно, у/день

Запитання 107

Виділена сполука не є прислівником і її треба писати окремо в рядку


варіанти відповідей

На/четверо розкопана, розрита могила

Вони в/двох хутенько піднялися на гору

Поїхали спочатку в/перше село, потім – далі

У/перше ми зустрілися давно

Горде місто раз одбилось, потім – в/друге


Запитання 108

Скільки займенників у цьому уривку:

Ти наче вже і вільна як-не-як,

Та ще живеться важко тобі, Нене.

Усі пробують тебе на міць і смак,

Чи все в тобі добротне, достеменне.

варіанти відповідей

3

5

6

7

Запитання 109

Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова

варіанти відповідей

Працював би, купують, заспіваймо.

Будемо говорити, обступаючи.

 

Розуміючи, надісланий, ховаючи.

Учити, навчивши, учіння.

Запитання 110

Яким членом речення є виділений інфінітив?

Бажання малювати охопило Шевченка

варіанти відповідей

присудок

підмет

означення

обставина

Запитання 111

Через дефіс пишуться всі прислівники рядка

варіанти відповідей

віч/на/віч, по/домашньому, будь/де

по/людськи, як/небудь, в/тричі

колись/то, хтозна/куди як/найбільше

 

де/не/де, в/цілому, по/четверте

на/радість, хоч/не/хоч, далеко/таки

Запитання 112

Усі прийменники написано правильно в рядку

варіанти відповідей

з метою, з-над, наприкінці, з-перед

у продовж, з-під, упоперек, поперед

з-поміж, у зв’язку з, підчас, з-поза

по-під, за винятком, поруч, із-за

позаду, на перекір, навколо

Запитання 113

Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні

варіанти відповідей

Треба дзвінкий голос мати, що/б гарно співати

Ми не розлучимось з тобою, що/б не сталось

Повідомили про/те, що зустріч відбудеться завтра

Наша пісня — то/ж душа народу, його сила і могуть

Вибач мені, брате, за/те, що спізнився з допомогою

Запитання 114

Частки НЕМАЄ в реченні

варіанти відповідей

Розум за гроші не купиш

 

Лунають лише пісні солов’їні

Тече вода із-за гаю та попід горою

Нехай квітне планета чистотою

Тільки з юних літ мені відкрилась правда

Запитання 115

Через дефіс треба писати всі частки рядка

варіанти відповідей

будь/хто, якби/то, що/не/день

казна/коли, аби/кого, хтозна/що

чого/небудь, як/то, де/котрий

будь/як, що/небудь, зумів/таки

от/так, будь/кому, хтозна/як

Запитання 116

Усі слова є вигуками в рядку

варіанти відповідей

 

леле, дінь, проте, щоб

 

фе, даруйте, лише, хай

гей, доброго ранку, авжеж, нехай

добрий вечір, цур, оце, хоч

ну, ах, вибачте, ех

Запитання 117

Через дефіс писати всі прислівники у варіанті

варіанти відповідей

з діда / прадіда,будь / ласка, по / синівськи

день / у / день,мало / помалу, ледве / ледве

хтозна / куди, тет / а / тет, з давніх / давен

раз / у / раз, десь / не / десь, давним / давно

Запитання 118

Окремо треба писати всі прислівники у варіанті

варіанти відповідей

сама / самотою, на / жаль, в / обмін

під / силу, по / переду, по / правді

до / побачення, що / тижня, по / суті

до / речі, повсяк / час, у / стократ

Запитання 119

Виділені сполуки не є прислівниками і їх треба писати окремо в рядку

варіанти відповідей

повернути в / бік; їхати в / бік Донецька

працював у / день; подарував у / день народження

зал на / багато читачів; збільшити на / багато місць

їхати по / новому мосту; почати жити по / новому

Запитання 120

Неправильно побудоване речення з дієприслівниковим зворотом у рядку

варіанти відповідей

Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи свої сни.

Настя вийшла на тепле осоння, несучи поперед себе розмальовану миску з яблуками.

Прочитавши листа від друга, я з нетерпінням почав очікувати зустрічі з ним.

Будучи на Закарпатті, покликання зробило з нього чудового художника.

Запитання 121

На місті всіх пропусків пишеться і в рядку

варіанти відповідей

плакуч.. верби, освітлююч.. шлях, розглядаюч.. малюнки

пекуч.. сльози, сипуч.. піски, болюч.. рани

заспокоююч.. дитину, стрибаюч.. через рівчак 

родюч.. землі, сидів плачуч.., довіряюч.. людям

Запитання 122

  Позначте рядок, у якому всі сполуки слів є словосполученнями.

варіанти відповідей

А Сорок років, виконувати завдання, будемо працювати;

Б дружня розмова, умиватися холодною водою, чути про неї;

В цікава пригода, навколо хати, рушити спроквола;

Г захоплюватися мистецтвом, побувати у горах, найбільш вдало.

Запитання 123

 Позначте, яким членом речення є   слово «все» в реченні:

Холодно зараз в  лісах і лугах, все потонуло в  глибоких снігах (О.  Олесь).

варіанти відповідей

А Підметом; 

Б присудком;

В означенням; 

Г додатком.

Запитання 124

Виділені сполуки не є прислівниками і їх треба писати окремо в рядку

варіанти відповідей

повернути в / бік; їхати в / бік Донецька

працював у / день; подарував у / день народження

зал на / багато читачів; збільшити на / багато місць

їхати по / новому мосту; почати жити по / новому

Запитання 125

Окремо треба писати всі прислівники у варіанті

варіанти відповідей

сама / самотою, на / жаль, в / обмін

під / силу, по / переду, по / правді

до / побачення, що / тижня, по / суті

до / речі, повсяк / час, у / стократ

Запитання 126

Через дефіс писати всі прислівники у варіанті

варіанти відповідей

з діда / прадіда,будь / ласка, по / синівськи

день / у / день,мало / помалу, ледве / ледве

хтозна / куди, тет / а / тет, з давніх / давен

раз / у / раз, десь / не / десь, давним / давно

Запитання 127

Неправильно побудоване речення з дієприслівниковим зворотом у рядку

варіанти відповідей

Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи свої сни.

Настя вийшла на тепле осоння, несучи поперед себе розмальовану миску з яблуками.

Прочитавши листа від друга, я з нетерпінням почав очікувати зустрічі з ним.

Будучи на Закарпатті, покликання зробило з нього чудового художника.

Запитання 128

Із суфіксом -ачи- (-ячи-) пишуться всі дієприкметники рядка 

варіанти відповідей

колиш..чи, нос..чи, бач..чи

мел..чи, кле..чи, до..чи

ловл..чи, бор..чись, ліпл..чи

вір..чи, пал..чи, ход..чи

Запитання 129

На місті всіх пропусків пишеться і в рядку

варіанти відповідей

плакуч.. верби, освітлююч.. шлях, розглядаюч.. малюнки

пекуч.. сльози, сипуч.. піски, болюч.. рани

заспокоююч.. дитину, стрибаюч.. через рівчак 

родюч.. землі, сидів плачуч.., довіряюч.. людям

Запитання 130

Пишуться з не окремо усі дієприкметники рядка

варіанти відповідей

(не)наповнений водою басейн, (не)закінчена детективна історія

(не)прибрана після роботи кімната, (не)випрана постільна білизна

(не)озброєні безпомічні люди, (не)вирішені досі проблеми

(не)засіяне житом поле, (не)виконане учнем домашнє завдання

Запитання 131

Пасивними є всі дієприкметники рядка

варіанти відповідей

виграний, нанесений, зарослий

прожитий, замерзлий, розписаний

розбитий, поблідлий, одягнений

стриманий, розтертий, посіяний

Запитання 132

Дієслово наказового способу є в реченні

варіанти відповідей

Ти б тихіше говорив.

Допоможи мені виконати завдання.

Чому ти досі не заповнив щоденник?

Завтра будемо готуватися до свята.

Запитання 133

Інфінітив виконує синтаксичну роль обставини в реченні

варіанти відповідей

Вершники вирішили перечекати негоду на хуторі.

Півень злетів на пліт і заходився на все горло кукурікати.

Поповзла до діда всяка комашня та дрібні тваринки прощатися з ним на зиму.

Толі теж хотілося заверещати, і побігти, і навіть фицнути так само ногою.

Запитання 134

Спільнокореневим до слова гора є слово

варіанти відповідей

узгір'я

гіркий

горювати

гірчиця

Запитання 135

Дієприкметниковий зворот НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Усе спить поморене денною працею усе набирається сили.

Припорошена порохом стерня вмлівала від сонця.

Карпатські гори одягнені в смерекові ліси стоять у німій величі.

Вона любила холодні осінні ночі наповнені місячним сяйвом.

Запитання 136

Помилку в утворенні форми ступенів порівняння прислівника допущено в рядку

варіанти відповідей

швидко - швидше

холодно - холодніше

погано - поганіше

добре - краще

Запитання 137

Виділене слово є сполучником та його треба писати разом у реченні

варіанти відповідей

Що/б улітку не вродило, те взимку не завадить.

Що/б не трапилося - будь людиною.

Що/б там не кричало, біжи й не оглядайся.

Що/б жить - ні в кого права не питаю!

Запитання 138

Через дефіс треба писати всі частки в рядку

варіанти відповідей

навряд/чи, тут/таки, казна/де

де/коли, правда/бо, будь/чого

які/ж/бо, колись/то, що/небудь

отак/бо, скажи/но, будь/звідки

Запитання 139

Правильно записано обидва вигуки в усіх рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

на все добре, до побачення

присягай-бо, будь ласка

надобраніч, їй-богу

добридень, нумо

Запитання 140

Усі власні назви правильно написані в рядку

варіанти відповідей

кав’ярня «Каштан», повість Климко, квітка Ромашка, місто Київ

кінотеатр Веселка, вірш «Мрія», село Ярунь, казка Ріпка

цукерки «Білочка», журнал «Барвінок», балет «Лускунчик», пес Йогурт

сестра Оленка, вулиця Садова, пароплав «Дункан», завод Електромаш

Запитання 141

Виберіть рядок, у якому всі прийменники пишуться окремо:

варіанти відповідей

а) по/ряд, за/для, о/крім, тому/що, з/поміж;

б) із/за, під/час, по/серед, по/при, з/середини;

в) на/вкруг, по/переду, по/руч, по/заду, не/залежно/від;

г) з/метою, через/те/що, край/столу, у/зв’язку/з, згідно/з;

Запитання 142

Прийменник – це:

варіанти відповідей

а) змінна самостійна частина мови;

б) незмінна самостійна частина мови;

в) незмінна службова частина мови;

г) не є частиною мови;

Запитання 143

Службова частина мови, що вживається для зв’язку однорідних членів речення і частин складного речення,— це:

варіанти відповідей

а) частка;

б) сполучник;

в)  прийменник;

г)  вигук.  

Запитання 144

Укажіть рядок, у якому всі дієслова з часткою не пишуть разом:

варіанти відповідей

а) не/покоїти, не/зчутися, не/обминати, не/сказати;

б) не/злюбити, не/здійснити, не/списати, не/мати;

в) не/вгавати, не/притомніти, не/навидіти, не/волити;

г) не/славити (зневажати), не/покоїтися (турбуватися), не/добавити, не/дочувати.

Запитання 145

Оберіть рядок у якому виділені слова пишуться разом:

варіанти відповідей

Не рада морква тертушці, (про)те на кожній танцює.

Ворон висміює свиню (за)те, що вона чорна.

За що купив - (за)те й продаю.

(Про)те зозуля кує, що свого гнізда не має.

Запитання 146

Вигук виражає

варіанти відповідей

граматичне значення слів у реченні

емоції, звуки наслідування, спонукає до дії

зв*язок слів у реченні

Запитання 147

Знайдіть серед груп вигуків звуконаслідувальні слова!

варіанти відповідей

ой, ах, ех, пхе, ой Боже.

годі, ану, киш, киць-киць

ку-ку, ку-ка-рі-ку, тьох-тьох, дзень

Запитання 148

Оберіть рядок який містить лише складені сполучники:

варіанти відповідей

Тому що, перед тим, задля того щоб

так що, чи, бо

і , якщо, але

а, за для того, у міру того як

Запитання 149

Усі прийменники пишуться через дефіс у рядку


варіанти відповідей

 (з)над, (по)над, (по)між, (по)серед

 (на)прикінці, (в)наслідок, (на)зустріч, (по)біля

 (з)поза, (з)посеред, (з)поміж, (з)за

(по)друге, (по)одному, (до)мене, (тим)часом

Запитання 150

Назвіть речення зі сполучником сурядності:

варіанти відповідей

а) Рука її завмерла, щоб випадково не струсити бджолу на землю (В. Яворівський);

б) Мрії вже щезли, мов птах розвіяв їх крильми (М. Коцюбинський);

в) На гору доступитися нелегко, зате з гори зручніше боронитись (Леся Українка);

г) Оксана думала, що вже давно стемніло (Б. Харчук).

Запитання 151

Оберiть ознаку вигука

варіанти відповідей

не має синтаксичної ролi

самостiйна частина мови

пов*язує частини речення між собою

Запитання 152

Укажіть речення, у якому сполучник служить для поєднання однорідних членів:

варіанти відповідей

Довкола будиночків цвів бузок, і на білі стіни падала тінь від листя

Сонця ще не було видно, хоч далекі шпилі вже рожевіли

Ліс шумів над ним тужливо, і плакав, і ревів

Розчинилися двері, і через поріг переступила з повним відром Галя

Запитання 153

Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ

варіанти відповідей

Між горами старий Дніпро, неначе в молоці дитина.

Не можна любити народів других, якщо ти не любиш Вкраїну.

І будемо щебетати з милим на калині.

І якщо впадеш ти на чужому полі, прийдуть з України верби і тополі.

Зграя акордів перлистих із неба на землю поллється.

Запитання 154

Сполучник з 'єднує частини складного речення

варіанти відповідей

Без роботи ані хліба, ані хати

Василько спокійний, але нервовий

Будь слугою совісті й господарем волі

Дівчинка працює, та день малий

Запитання 155

Усі прийменники написано правильно в рядку

варіанти відповідей

з метою, з-над, на прикінці, з-перед

у продовж, поперед, упоперек, з-під

з-поміж, у зв’язку з, з-поза, підчас

по-під, за винятком, із-за, поруч

позаду, на перекір, зпід, навколо

 у галузі, за винятком, з-під, навпроти

Запитання 156

Помилку у вживанні прийменника допущено в рядку

варіанти відповідей

екзамен по математиці, пропустив із-за хвороби

виконав за зразком, пливти за течією

згідно з розпорядженням, піти по хліб

лікар за освітою, з моєї вини

Запитання 157

До службових частин мови належать:

варіанти відповідей

Прийменник, сполучник, частка.

Сполучник, іменник, дієслово.

Прийменник, частка, займенник.

Запитання 158

Оберіть рядок який містить лише формотворчі частки:

варіанти відповідей

хай, нехай, би, б

ж, навіть, вже, ось

не, ні, оце, лише

Запитання 159

Службова частина мови, що вживається для зв’язку однорідних членів речення і частин складного речення,— це:

варіанти відповідей

а) частка;

б) сполучник;

в)  прийменник;

Запитання 160

За роллю в мові сполучники поділяються на

варіанти відповідей

прості, складні, складені

сурядності та підрядності

заперечні та формотворчі

самостійні і службові

Запитання 161

Через дефіс пишуться вигуки

варіанти відповідей

добри/день, на/добраніч, слава/Богу

а/а/ах, но/о/о, киць/киць, ой/ой

ал/ло, в/йо, ов/ва

будьте/ здорові, го/ді

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест