мовленнєвий етикет

Додано: 11 жовтня 2021
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 61 раз
77 запитань
Запитання 1

Етикет – це …

варіанти відповідей

сукупність правил

форма звертання

сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків

Запитання 2

Вислів "Говори, щоб я тебе побачив" належить

варіанти відповідей

Аристотелю

Сократу

Карнегі

Запитання 3

До видів етикету належать:

варіанти відповідей

військовий

службовий

політичний

вуличний

Запитання 4

До принципів ділового етикету належать:

варіанти відповідей

пунктуальність

конфіденційність

байдужість

доброзичливість

Запитання 5

Діловий етикет – це ...

варіанти відповідей

форма ділового звертання та представлення

норми, які регулюють стиль роботи, поведінки, спілкування в діловій сфері

сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків

Запитання 6

Етика ділових відносин – це…

варіанти відповідей

рекомендації для успішного вирішення конфліктів в діловій сфері

система знань про моральні аспекти ділових відносин

рекомендації щодо моральних принципів ділового спілкування

Запитання 7

Назвіть загальноприйняті особливості представлень:

варіанти відповідей

чоловік, незалежно від віку і посади, завжди представляється жінці першим

при рівному службовому статусі більш літній представляється молодшому

одна особа завжди представляється парі, групі

Запитання 8

Діловий протокол – це ...

варіанти відповідей

правила, що регламентують порядок зустрічей і переговорів та ділових стосунків в цілому

правила оформлення документів

сукупність правил, традицій, яких дотримуються в міжнародних стосунках

Запитання 9

Стиль спілкування, який формує відповідальність та ініціативність:

варіанти відповідей

ліберальний

авторитарний

демократичний

Запитання 10

Найбільш ефективна стратегія поведінки і спілкування в організації є:

варіанти відповідей

компроміс

партнерство

уникнення

Запитання 11

Правила поведінки в різних ситуаціях - це...

варіанти відповідей

етика

мораль

етикет

церемонія

Запитання 12

Слово етикет утворилося від слова ...

варіанти відповідей

етика

тактовність

етикетка 

толерантність

Запитання 13

Тактовність — це

варіанти відповідей

розташування співрозмовників у просторі, дистанція між ними

почуття міри, якої необхідно дотримуватися у розмові, це вміння відчути межу, за яку не можна переступати у стосунках з людьми

традиції проведення різноманітних свят.

певні правила поведінки

Запитання 14

Вибери всі ситуації, у яких обов’язкове вживання шанобливого Ви.

варіанти відповідей

Спілкування з однолітками.

Спілкування з учителем.   



Спілкування з старшими.

Спілкування з незнайомими.

Запитання 15

За допомогою яких слів доречно звертатися до незнайомих людей ?

варіанти відповідей

Жінко, дядьку, діду, бабусе, тітко, батьку.

Добродію, добродійко, шановний, пане.

Друже, брате, сестро, товаришко, старий.

Незнайомець.

Запитання 16

Сукупність моральних норм, які виникли віддавна і живуть понині, називається

варіанти відповідей

духовними цінностями

громадянськими цінностями

загальнолюдськими цінностями

Запитання 17

Турботлива, чуйна людина до чужих проблем-це?

варіанти відповідей

Сангвіннік;

Егоїст;

Меланхолік;

Альтруїст 

Запитання 18

Взаємини людей, що виявляється в обміні інформацією-це?

варіанти відповідей

Виховання;

Спілкування; 

Розмова

Довіра;

Запитання 19

Загальнолюдськими цінностями називають:

варіанти відповідей

Позитивні риси характеру

Моральні норми, які є спільні для

різних народів та культур, які втілено в

найкращих людських рисах - таких як,

добро, краса, справедливість,

милосердя.

Народні звичай і традиції

Запитання 20

Важливою етикетною вимогою, яка стосується свят та урочистостей, є вимога:


варіанти відповідей

бути з квітами

 бути пунктуальним

  бути смішним

Запитання 21

Почуття міри, вміння орієнтуватися в обставинах це -


варіанти відповідей

 такт

поведінка

  вихованість людини

Запитання 22

Хто вітається першим дорослий чи дитина?


варіанти відповідей

 дорослий

 дитина

Запитання 23

Спілкування (комунікація) - це

варіанти відповідей

повідомлення, обмін думками,інформацією,враженнями,почуттями,переживаннями

технічні засоби

поштова служба

уміння говорити

уміння слухати

обмін між людьми емоціями

Запитання 24

Спілкування здійснюється:

варіанти відповідей

вербально - словами (усно чи письмо)

невербально - без слів (жестами, мімікою0

через повідомлення

через мережу Інтернет

Запитання 25

До навичок комунікації належать

варіанти відповідей

уміння розпочинати спілкування

розуміти і використовувати мову жестів

уміння активно слухати

уникати непорозумінь

Запитання 26

Як розпочати спілкування ?

варіанти відповідей

встановити невербальний контакт

подивитись в очі співрозмовника

встановити вербальний контакт

привітатися

Запитання 27

Невербальне спілкування - це спілкування за допомогою...

варіанти відповідей

слів і речень

міміки, жестів, рухів тіла

повідомлень

уміння гарно слухати

Запитання 28

Для ефективного спілкування важливо

варіанти відповідей

уміти гарно говорити

уміти гарно слухати

виявляти щирий інтерес до співрозмовника

запросити в гості

Запитання 29

Обмін діями, вчинками, думками, почуттями і переживаннями з іншими людьми - це...

варіанти відповідей

Взаємодія

Контакт

Спілкування

Робота

Запитання 30

Засоби комунікації (спілкування) - це...

варіанти відповідей

телефон

интернет

пошта

технічні засоби, які допомагають спілкуватися на відстані

навушники

колонки

Запитання 31

При телефонній розмові рекомендують ...

варіанти відповідей

голосно розмовляти

речення мають бути короткими і змістовними

закінчує розмову той,хто зателефонував

першим називає себе ,той хто зателефонував

переконайся,що ти розмовляєш саме з тим, хто тобі потрібний

не телефонувати до 8:00 і після 10:00

не варто розмовляти про дрібниці

тривалість двінка до10 хв.

Запитання 32

В розмові потрібно бути ...

варіанти відповідей

привітним

не уважним

доброзичливим

немає значення тон

виявляти інтерес

тема для розмови повинна бути цікавою твоєму співрозмовнику

активний спосіб життя

уважно стався до своїх жестів

Запитання 33

Визначте правильний варіант перекладу етикетної мовної формули «Добрый день, Лидия Ивановна»: 

варіанти відповідей

 Доброго дня, Лідіє Іванівно!

Добрий день, Лідіє Іванівно!

Добрий день, Лідія Іванівна! 

Доброго дня, Лідія Іванівна!

Запитання 34

Для того щоб досягнути успіху під час бесіди, треба:

варіанти відповідей

ретельно готуватися до неї, основну увагу зосереджувати на власному “я”, говорити швидко;

ретельно готуватися до неї, бути уважним, тактовним, враховувати точку зору співбесідника; 

ретельно готуватися до неї, висловлювати думки точно, логічно, постійно перебивати співрозмовника, щоб встигнути все сказати

вона в будь-якому випадку буде успішною

Запитання 35

Ділове мовлення має вираження:

варіанти відповідей

в усній формі

в усній і писемній формі

в писемній формі.

Запитання 36

 Виберіть правильний варіант відповіді:

варіанти відповідей

під час прийому відвідувачів спілкування має бути коректним, ввічливим на будь-яких етапах і за будь-якого результату;

під час прийому відвідувачів тон спілкування залежить від співбесідника;

під час прийому відвідувачів спілкування має бути коректним, але ввічливість залежить від поведінки співбесідника.

Запитання 37

Щоб бути приємним співрозмовником, треба:

варіанти відповідей

якомога більше говорити, дотримуватися правил спілкування, бути тактовним;

вітатися першим, виявляти дружнє ставлення до людей, дотримуватись правил спілкування;

вітатися першим, намагатися всіх переговорити, бути тактовним;

намагатися спілкуватися одразу з декількома співрозмовниками, бути тактовним, дякувати за увагу. 

Запитання 38

Телефонна розмова – це: 

варіанти відповідей

 розмова двох і більше осіб з метою отримання певної інформації, вирішення важливих проблем;

один із різновидів усного мовлення, що характеризується специфічними ознаками, зумовленими екстра мовними причинами;

одна з найпоширеніших форм публічного виступу. 

Запитання 39

Якщо до телефону підійшов не той, хто вам потрібен, ви повинні:

варіанти відповідей

покласти слухавку й ще раз зателефонувати;

з’ясувати причину своєї невдачі;

вибачитися і звернутися з проханням покликати потрібну вам людину.

Запитання 40

Якщо телефонуєте Ви, то:


варіанти відповідей

Насамперед запитайте, чи є у вашого співрозмовника достатньо часу для бесіди.

Насамперед повідомте про мету свого дзвінка.


Насамперед запитайте прізвище, ім’я, по батькові свого співрозмовника.

Насамперед привітайтеся, назвіть організацію, яку ви представляєте, а також своє прізвище, ім’я та по батькові.

Запитання 41

Якщо телефонують Вам, то:




варіанти відповідей

Запитайте прізвище, ім’я та по батькові свого співрозмовника, якщо він не відрекомендувався.

Привітайтеся, назвіть своє прізвище, ім’я та по батькові.



Зніміть слухавку й назвіть організацію, яку Ви представляєте.

Запитайте, хто і в якій справі телефонує.

Запитання 42

Невербальні засоби комунікації справляють втричі сильніший вплив, ніж слова, тому під час ділового спілкування необхідно:

варіанти відповідей

 Якомога більше жестикулювати.


Пам’ятати про тактовність та обережність щодо використання жестів.

Якомога менше жестикулювати, не користуватися посмішкою і мімікою.

Якомога більше жестикулювати, розмовляти підвищуючи силу голосу.


Запитання 43

Під час ділової бесіди керівник повинен дотримуватися такого правила:

варіанти відповідей

Не починати розмову з критики, щоб не перетворювати продуктивний діалог на принизливий для підлеглого монолог.

Продуктивність розмови залежить від активного наступу керівника на підлеглого.

Ефективність розмови залежить від уміння керівника критикувати і пропонувати власне бачення ситуації.

Розмову можна починати з критики, якщо виникла необхідність зробити зауваження, але завершити бесіду потрібно похвалою.

Запитання 44

Під час ділової телефонної розмови правильна така модель поведінки:

варіанти відповідей

Необхідно швидко викласти суть справи, тому темп має бути підвищеним, а вимова емоційною.

 Вимова має бути чіткою, повідомлення стислими, але з наявністю пауз, діалог ввічливим і без зайвої емоційності.

Вимова, поведінка, тон – усе залежить від власної посади.

 Вимова, поведінка, тон – усе залежить від посади співрозмовника.

Запитання 45

Виберіть найбільш прийнятну рекомендацію:

варіанти відповідей

Візитна картка вручається для підкреслення власного авторитету та значимості.

Візитна картка - це один із робочих елементів ділових стосунків, тому обмінюватися картками треба вибірково, враховуючи намір про подальший довгостроковий діловий або дружній контакт.

Візитна картка - тільки для друзів.

Візитна картка є обов’язковою лише для керівників підприємств, організацій, установ тощо.

Запитання 46

У якому рядку вказані правильні види відстаней між комунікантами?

варіанти відповідей

інтимна, міжособистісна, соціальна, публічна

інтимна, довільна

довільна, публічна, соціальна

публічна, громадська

Запитання 47

Ділове спілкування -це:

варіанти відповідей


обмін інформацією

обговорення, обгрунтування поглядів і пропозицій

зустріч у неформальній обстановці

Запитання 48

 Імідж - це:

варіанти відповідей

 позитивний результат довгої спільної праці керівництва і персоналу фірми.

це образ організації, який існує у свідомості людей.

Запитання 49

Сукупність нгайдоцільніших правил поведінки людей у трудовому колективі - це:

варіанти відповідей

професійна мораль

службовий етикет

 ділове спілкування

Запитання 50

Не рекомендовані ознаки ділового мовлення:

варіанти відповідей

правильність, доречність

багатослівність, монотонність

 точність, виразність

Запитання 51

З якої мови запозичено слово"етикет"?

варіанти відповідей

англійської

французької

німецької

Запитання 52

Що позначає слово "етикет"?

варіанти відповідей

Установлені норми поведінки і правила ввічливості в суспільстві.

Установлені норми поведінки .

Установлені правила ввічливості в суспільстві.

Запитання 53

Де з явився перший збірник правил етикету?

варіанти відповідей

У Фрвнції

У стародавній Греції

У стародавньому Єгипті

Запитання 54

Хто сформулював правила етикету на наших землях?

варіанти відповідей

Ярослав Мудрий

Данило Галицький

Володимир Мономах

Запитання 55

1.Правила вітання, знайомства, прощання, вибачення, схвалення становлять

варіанти відповідей

культуру поведінки

мовленнєвий етикет

мораль

Запитання 56

4. Культура мовлення – це… 

варіанти відповідей

А розділ мовознавчої науки, який вивчає нормативність мови

Б відшліфований варіант вимови, слововживання

В досконале володіння мовою, її нормами у процесі мовленнєвої діяльності

Г володіння кількома мовами, що дає можливість вільно спілкуватися з носіями різних мов

Запитання 57

9. Мовленнєвий етикет - це

варіанти відповідей

А правила вживання слів, дотримання милозвучності у вимові

Б обмін інформацією, передача її однією людиною іншій

В сукупність речень, об'єднаних у тематичну цілісність за правилами певної мовної системи

Г культура поведінки у різних життєвих ситуаціях

Д дотримання правил мовленнєвої поведінки, прийнятої у суспільстві

Запитання 58

Знайдіть зображення, яке може бути ілюстрацією правильного ведення дискусії. Виберіть декілька відповідей.

варіанти відповідей
Запитання 59

Продовжіть подане твердження.

Культура мовлення – це...

варіанти відповідей

 розділ мовознавчої науки, який вивчає нормативність мови;

 досконале володіння мовою, її нормами у процесі мовленнєвої діяльності;

загальномовне явище, характерне для усіх стильових різновидів української мови;

відшліфований варіант вимови, слововживанння, формотворення;

сукупність мовних засобів, які використовуються у різних ситуаціях спілкування.

Запитання 60

Продовжіть подане твердження.

Невід’ємною рисою культури мовлення є...

варіанти відповідей

дотримання норм літературної мови;

чіткість, логічність висловленої думки, незалежно від сфери використання;

дотримання специфіки літературної та діалектної вимови;

структурна організація усного та писемного мовлення;

важливість засвоєння етикету ділової сфери.

Запитання 61

Продовжіть подане твердження.

Мовленнєвий етикет – це ...

варіанти відповідей

використання різноманітних засобів вираження думок;

типові формули вітання, побажання, прощання, запрошення;

виділення найважливіших місць власного висловлювання;

національно специфічні правила мовної поведінки, які виражаються у формі вербального спілкування;

дотримання норм літературної мови.

Запитання 62

14.Публічна відстань складає:



варіанти відповідей

до 0,5 м

0,5-1,2 м

3,7 м і більше.

1,2 -3,7 м;

Запитання 63

13. Ви розмовляєте з своїм найкращим другом. На якій відстані від нього ви будете стояти

варіанти відповідей

 5,5 м



3, 5 м

2,5 м

1 м

Запитання 64

Як називають складний, цілеспрямований процес встановлення та розвитку контактів між людьми, взаємодії особистостей, в основі якого лежить обмін інформацією, думками, почуттями тощо?

варіанти відповідей

Мовний стиль

Спілкування

Мовні норми

Літературна мова

Запитання 65

Що таке риторика?


варіанти відповідей

Наука про закони, способи, методи впливу на аудиторію, переконання у правильності думки.

Наука про правильне використання неправдивих обіцянок задля досягнення потрібної реакції у слухачів

Усі відповіді правильні.

Наука про методи й методики публічного та приватного спілкування.

Запитання 66

Ораторська промова складається з таких частин.



варіанти відповідей

Вступ, основна частина, висновки.

Зачин, аргументація, висновок.

Теза, антитеза, висновок.

Вступ, аргументація, висновок.

Запитання 67

Думка, для обґрунтування істинності якої будується аргументація; передає суть висунутої концепції, навколо неї крутиться вся аргументаційна діяльність.


варіанти відповідей

Теза.

Антитеза.

Аргумент.

Думка.

Запитання 68

Що таке нарада?

варіанти відповідей

Форма колективного обговорення проблеми, мета якої – виявити істину через зіставлення різних поглядів, правильне розв’язання проблеми.

Спільне обговорення важливих питань і прийняття рішень у всіх сферах громадського й політичного життя, форма управлінської діяльності, змістом якої є спільна робота певної кількості учасників, дієва форма залучення членів трудового колективу до розв'язання завдань

Усі відповіді правильні.

Форма прийняття колективного рішення щодо питання, яке хвилює громадськість; на обговорення збираються люди, яких об’єднує якийсь інтерес.

Запитання 69

Що таке збори?


варіанти відповідей

Форма прийняття колективного рішення щодо питання, яке хвилює громадськість; на обговорення збираються люди, яких об’єднує якийсь інтерес.

Форма колективного обговорення проблеми, мета якої – виявити істину через зіставлення різних поглядів, правильне розв’язання проблеми.

Спільне обговорення важливих питань і прийняття рішень у всіх сферах громадського й політичного життя, форма управлінської діяльності, змістом якої є спільна робота певної кількості учасників, дієва форма залучення членів трудового колективу до розв'язання завдань

Усі відповіді правильні.

Запитання 70

Що таке дискусія?

варіанти відповідей

Форма колективного обговорення проблеми, мета якої – виявити істину через зіставлення різних поглядів, правильне розв’язання проблеми.

Форма прийняття колективного рішення щодо питання, яке хвилює громадськість; на обговорення збираються люди, яких об’єднує якийсь інтерес.

Спільне обговорення важливих питань і прийняття рішень у всіх сферах громадського й політичного життя, форма управлінської діяльності, змістом якої є спільна робота певної кількості учасників, дієва форма залучення членів трудового колективу до розв'язання завдань

Усі відповіді правильні.

Запитання 71

Публічний виступ з метою представити ідею, проект, програму тощо; проінформувати про хід виконання або результати проведеної роботи; переконати у правильності підходу або позиції, у перевагах запропонованої програми тощо. 


варіанти відповідей

Презентація

Риторика

Нарада

Диспут

Запитання 72

Культура мовленнєвого спілкування містить дві складові:

варіанти відповідей

Культуру говоріння та культуру слухання

Культуру написання та культуру говоріння

Вербальну та невербальну культуру

Усі відповіді правильні

Запитання 73

Стандартна візитна картка містить такі елементи

варіанти відповідей

Адреси, ПІБ, посаду та місце роботи, контактні дані

Домашню адресу, фото, телефон

Посилання на контакти у соціальних мережах

Немає правильної відповіді

Запитання 74

Учасниками суперечки є:

варіанти відповідей

опонент та модератор

пропонент та модератор

пропонент та опонент

пропонент, опонент, модератор

Запитання 75

Дискусія це ...

варіанти відповідей

...вид публічної суперечки, предметом якої є наукове або суспільно важливе питання.

...різновид суперечки, метою якої є не досягнення згоди, а перемога над

супротивником, утвердження власного погляду.

...обговорення різними людьми певного суперечливого чи складного питання з метою доведення власної думки.

...обговорення різними людьми певного суперечливого чи складного питання з метою спільного пошуку істини, вирішення проблеми, досягнення згоди між учасниками суперечки.

Запитання 76

Для ділового спілкування найбільш прийнятні такі звертання:

варіанти відповідей

Володимире Петровичу

Шановна Олесю Василівно!

Петрусю, привіт!

Шановне товариство!


Молодче бравий!

Вельмишановний Миколо Сергійовичу!


Товаришко мила!


Парубче моторний!


Запитання 77

Оратор - це

варіанти відповідей

особа, яка виголошує промову

особа, яка створює промову

особа, яка редагує промову

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест