Мовленнєвий етикет. Культура професійного спілкування.

20 запитань
Запитання 1

Ви приїхали до установи і не можете знайти потрібний кабінет. Необхідно спитати, куди йти. Як краще звернутися до незнайомої людини:

варіанти відповідей

пане, пані, я вибачаюся;

добродію, добродійко, допоможіть;

громадянине, громадянко;

чоловіче, жіночко;

вибачте, підкажіть, будь ласка, як пройти....

Запитання 2

Правила вітання, знайомства, прощання, вибачення, схвалення становлять

варіанти відповідей

культуру поведінки

мовленнєвий етикет

мораль

Запитання 3

Діловий етикет – це ...

варіанти відповідей

форма ділового звертання та представлення

норми, які регулюють стиль роботи, поведінки, спілкування в діловій сфері

сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків

Запитання 4

Стиль спілкування, який формує відповідальність та ініціативність:

варіанти відповідей

ліберальний

авторитарний

демократичний

Запитання 5

До принципів ділового етикету належать:

варіанти відповідей

пунктуальність

конфіденційність

байдужість

доброзичливість

Запитання 6

Назвіть загальноприйняті особливості представлень, оберіть декілька варіантів:

варіанти відповідей

чоловік, незалежно від віку і посади, завжди представляється жінці першим

при рівному службовому статусі більш літній представляється молодшому

одна особа завжди представляється парі, групі

Запитання 7

“Золоте” правило моральності:

варіанти відповідей

роби так, щоб твої вчинки не порушували чинного законодавства

поводься стосовно інших людей так, як ти хотів би, щоб вони ставилися до тебе

десять заповідей Іісуса

Запитання 8

Мовленнєвий етикет - це

варіанти відповідей

правила вживання слів, дотримання милозвучності у вимові

обмін інформацією, передача її однією людиною іншій

сукупність речень, об'єднаних у тематичну цілісність за правилами певної мовної системи

культура поведінки у різних життєвих ситуаціях

дотримання правил мовленнєвої поведінки, прийнятої у суспільстві

Запитання 9

Продовжіть подане твердження


Культура мовлення – це...

варіанти відповідей

 розділ мовознавчої науки, який вивчає нормативність мови;

 досконале володіння мовою, її нормами у процесі мовленнєвої діяльності;

загальномовне явище, характерне для усіх стильових різновидів української мови;

відшліфований варіант вимови, слововживанння, формотворення;

сукупність мовних засобів, які використовуються у різних ситуаціях спілкування.

Запитання 10

Продовжіть подане твердження.

Невід’ємною рисою культури мовлення є...

варіанти відповідей

дотримання норм літературної мови;

чіткість, логічність висловленої думки, незалежно від сфери використання;

дотримання специфіки літературної та діалектної вимови;

структурна організація усного та писемного мовлення;

важливість засвоєння етикету ділової сфери.

Запитання 11

Засоби спілкування поділяються:

варіанти відповідей

Вербальні та невербальні

Темп, інтонація мовлення

Контакт очима та засоби повідомлення

Риторичні прийоми та міміка

Запитання 12

Невербальне спілкування – це:

варіанти відповідей

спосіб, в якому як знакову систему використовують мову;

така форма самовираження, яка не опирається на слова та інші мовні символи;


самостійна і специфічна форма активності особистості

зв’язок між людьми, під час якого виникає психічний контакт, який виявляється в обміні інформацією

Запитання 13

Вербальне спілкування – це

варіанти відповідей

така форма самовираження, яка не опирається на слова та інші мовні символи

усне, словесне спілкування, учасники якого обмінюються висловлюваннями щодо предмета спілкування

 самостійна і специфічна форма активності особистості

зв’язок між людьми, під час якого виникає психічний контакт, який виявляється в обміні інформацією

Запитання 14

Як називають складний, цілеспрямований процес встановлення та розвитку контактів між людьми, взаємодії особистостей, в основі якого лежить обмін інформацією, думками, почуттями тощо?

варіанти відповідей

Мовний стиль

Спілкування

Мовні норми

Літературна мова

Запитання 15

Висловити власний погляд можна, скориставшись такою фразою:

варіанти відповідей

Я рахую,що цю книжку треба придбати;

Я вважаю,що цю книжку треба придбати;

Я пропоную Вам придбати цю книжку.

Запитання 16

Телефонна розмова -це...

варіанти відповідей

розмова двох або більше осіб з метою отримання інформації та розв'язання важливих проблем;

різновид усного мовлення,який характеризується специфічними ознаками,зумовленими позамовними причинами;

одна з найпоширеніших форм публічного виступу.

Запитання 17

Телефонна розмова передбачає такі етапи:

варіанти відповідей

вступ,основна частина,закінчення;

момент налагодження контакту, викладення сутності справи, закінчення розмови;

момент налагодження контакту,прощання.

Запитання 18

Щоб утримувати увагу слухачів, потрібно:

варіанти відповідей

говорити надто голосно;

говорити тихо;

пристосовувати свій глос до тієї ситуації, в якій відбувається спілкування

говорити дуже повільно

Запитання 19

Незалежно від того, хто телефонує, треба бути:

варіанти відповідей

доброзичливим,тактовним,уважно вислуховувати співрозмовника;

тактовним, стриманим, переривати розмову,коли вона стала неприємною;

доброзичливим, тактовним, розмовляти голосно;

спокійним,неуважним

Запитання 20

Щоб ваша розповідь була цікавою, потрібно:

варіанти відповідей

підібрати цікаву тему розмови, зробити її стислою й зрозумілою,залучити слухачів до дискусіі;

підібрати цікаву тему розмови, цікавитися людьми, які присутні, посміхатися;

залучити слухачів до дискусії, наводити захопливі факти,вітатися першим;

вітатися першим,якомога більше говорити.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест