Муз. терміни 2 курс

Додано: 25 травня 2020
Предмет: Музичне мистецтво, 11 клас
Тест виконано: 23 рази
25 запитань
Запитання 1

Одночастинний твір для симфонічного оркестру з програмою літературного, живописного, або рідше філософського чи історичного походження, жанр, започаткований Ф. Лістом - це

варіанти відповідей

сюїта

симфонічна поема

інтермецо

концерт

Запитання 2

Норвезький чоловічий танець, часто виконуваний у супроводі хардінгфеле, розмір 2/4 або 6/8, з багатим ритмом, в якому можуть бути присутні синкопи - це:

варіанти відповідей

чардаш

халлінг

сициліана

фуріант

Запитання 3

Особливий вид репризи, яка повторює основні розділи експозиції у зворотному порядку: спочатку побічну, а потім головну партію - це

варіанти відповідей

інвертована реприза

зворотня реприза

ракоходна реприза

дзеркальна реприза

Запитання 4

Музична тема, пов'язана з певним образом, ідеєю, явищем, яка неодноразово повторюється в опері, балеті, симфонії, характеризуючи певну дійову особу, явище, стан тощо

варіанти відповідей

головна партія

монотема

лейтмотив

рефрен

Запитання 5

Особливий прийом гри смичком, коли до струн дотикається древко смичка, а не волосся - це

варіанти відповідей

col legno

detaché

pizzicato

arco

Запитання 6

В якому варіанті показані правильні співвідношення тональностей в темах експозиції сонатної форми?

варіанти відповідей

ГП - мінорна тональність, ПП - в однойменній тональності до ГП

ГП - мінорна тональність, ПП - в паралельній мажорній тональності до ГП

ГП - мажорна тональність, ПП - в паралельній мінорній тональності до ГП

ГП - мажорна тональність, ПП - в домінантовій тональності по відношенню до ГП

Запитання 7

Як називається розділ сонатної форми, в якому теми (ГП і ПП) звучать в основній тональності?

варіанти відповідей

реприза

експозиція

кода

розробка

Запитання 8

Старовинний пасторальний італійський танець у розмірі 6/8, 9/8, 12/8. Цей танець був використаний Ж. Бізе в сюїті "Арлезіанка". Характерними рисами танцю є мінорний лад і пунктирний ритм. Танець називається:

варіанти відповідей

тарантела

сициліана

пасакалія

менует

Запитання 9

П'єса, яка може бути вступом до іншого твору, або самостійна невелика п'єса, часто імпровізаційного характеру. Для неї характерним є єдність фактури і насторою протягом всієї п'єси. Йдеться про:

варіанти відповідей

етюд

рапсодію

прелюдію

фантазію

Запитання 10

Родоначальником романтичної програмної симфонії став:

варіанти відповідей

Ф. Шопен

Ф. Ліст

Г. Берліоз

Й. Брамс

Запитання 11

Хто став засновником французької ліричної опери?

варіанти відповідей

К. Дебюссі

Ж. Бізе

Г. Берліоз

Ш. Гуно

Запитання 12

Чеський народний парний танець. В перекладі звучить як "гордий".

Музичний розмір 3/4 або змінний 2/4 та 3/8. В професійній музиці 19 ст. нотується в размері 3/4, при цьому виникає геміола. Йдеться про:

варіанти відповідей

фуріант

спрінгданс

мазурку

галоп

Запитання 13

Невелика музична п'єса, що розташовується зазвичай всередині циклічного твору і служить для зв'язки між частинами. З XIX століття з'явилися також як самостійні інструментальні твори. Й. Брамс написав цикл таких п'єс. Йдеться про:

варіанти відповідей

скерцо

канцону

інтермецо

транскрипцію

Запитання 14

Композиційний принцип, що полягає в побудові твору на одній невеликій музичній темі. Сонатно-симфонічний цикл при цьому об'єднується цією темою, яка протягом твору піддається образним трансформаціям і приймає різний вигляд, що відповідає різним етапам розвитку сюжету. Ранній зразок застосування цього принципу - 5-а симфонія Бетховена. Потім цей принцип розвинув Ф. Ліст. Йдеться про:

варіанти відповідей

монодію

монотематизм

веризм

серіалізм

Запитання 15

Польський народний танець у жвавому темпі й розмірі 3/4. Характеризується тенденцією до акценту на другу й третю долі, часто використовується пунктирний ритм.

варіанти відповідей

мазурка

полька

чардаш

чакона

Запитання 16

Іспанський народний танець, зазвичай супроводжується співом. Для мелодій танцю типовим є мажор, який іноді чергується з паралельним мінором, розмір 3/4, рухливий темп і життєрадісний характер. Використовувався Ж. Бізе в опері "Кармен". Це:

варіанти відповідей

сициліана

сегідилья

фарандола

гангар

Запитання 17

В якому симфонічному творі 4-та частина написана у формі варіацій на basso ostinato та моє ознаки пасакалії, а в фактурі - хоралу?

варіанти відповідей

"Фантастична симфонія" Г. Берліоза

4-та симфонія Й. Брамса

"Прелюди" Ф. Ліста

"Влтава" Б. Сметани

Запитання 18

Хто з композиторів вперше об'єднав симфонічні поеми в цикли?

варіанти відповідей

Ф. Ліст

А. Дворжак

Б. Сметана

Г. Берліоз

Запитання 19

Наскрізний драматургічний розвиток та широку лейтмотивну систему в операх вперше завтосував:

варіанти відповідей

Б. Сметана

Дж. Верді

Ш. Гуно

Р. Вагнер

Запитання 20

Духовні пісні афроамериканців, мелодії яких часто спираються на пентатоніку. Цей жанр використав А. Дворжак у своїй симфонії №9 "З Нового Світу". Йдеться про:

варіанти відповідей

халлінг

спірічуел

хабанеру

вербункош

Запитання 21

Пісенний жанр, переважно легкого, жартівливого характеру. В цій пісні артист співає, звертаючись до натовпу або групи людей на сцені. Мелодія такої пісні зазвичай легко запам'ятовується. Арії в цьому жанрі співали в операх Вебера, Верді, Гуно, Бізе та інших. Йдеться про:

варіанти відповідей

серенаду

куплети

канцону

каватину

Запитання 22

Технічну сторону етюду він поєднав з художньою. Саме змістовність і поетичність музичних образів в етюдах вивела цей прикладний вид музики на рівень великого мистецтва. Композитор, який перетворив етюд на художню концертну п'єсу - це:

варіанти відповідей

Й. Брамс

Ф. Ліст

Е. Гріг

Ф. Шопен

Запитання 23

Переробка музичного твору для іншого інструменту або голосу. Довільна обробка музичного твору у віртуозному стилі, твір, схожий на фантазію або парафраз. В цьому жанрі писав Ф. Ліст. Йдеться про:

варіанти відповідей

трансцендентний етюд

транскрипцію

експромт

рапсодію

Запитання 24

Часто в операх цього композитора, особливо під час сольних вокальних номерів, гармонія навмисно аскетична. Оркестр цього композитора (особливо в ранніх операх) навіть інколи називали "великою гітарою". Йдеться про:

варіанти відповідей

Р. Вагнера

Дж. Верді

Ж. Бізе

Б. Сметану

Запитання 25

Середньовічну католицьку секвенцію Dies irae в 5-й частині своєї симфонії використав:

варіанти відповідей

Г. Берліоз

Й. Брамс

Ф. Шопен

А. Дворжак

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест