Одночастинний твір для симфонічного оркестру з програмою літературного, живописного, або рідше філософського чи історичного походження, жанр, започаткований Ф. Лістом - це
Норвезький чоловічий танець, часто виконуваний у супроводі хардінгфеле, розмір 2/4 або 6/8, з багатим ритмом, в якому можуть бути присутні синкопи - це:
Особливий вид репризи, яка повторює основні розділи експозиції у зворотному порядку: спочатку побічну, а потім головну партію - це
Музична тема, пов'язана з певним образом, ідеєю, явищем, яка неодноразово повторюється в опері, балеті, симфонії, характеризуючи певну дійову особу, явище, стан тощо
Особливий прийом гри смичком, коли до струн дотикається древко смичка, а не волосся - це
В якому варіанті показані правильні співвідношення тональностей в темах експозиції сонатної форми?
Як називається розділ сонатної форми, в якому теми (ГП і ПП) звучать в основній тональності?
Старовинний пасторальний італійський танець у розмірі 6/8, 9/8, 12/8. Цей танець був використаний Ж. Бізе в сюїті "Арлезіанка". Характерними рисами танцю є мінорний лад і пунктирний ритм. Танець називається:
П'єса, яка може бути вступом до іншого твору, або самостійна невелика п'єса, часто імпровізаційного характеру. Для неї характерним є єдність фактури і насторою протягом всієї п'єси. Йдеться про:
Родоначальником романтичної програмної симфонії став:
Хто став засновником французької ліричної опери?
Чеський народний парний танець. В перекладі звучить як "гордий".
Музичний розмір 3/4 або змінний 2/4 та 3/8. В професійній музиці 19 ст. нотується в размері 3/4, при цьому виникає геміола. Йдеться про:
Невелика музична п'єса, що розташовується зазвичай всередині циклічного твору і служить для зв'язки між частинами. З XIX століття з'явилися також як самостійні інструментальні твори. Й. Брамс написав цикл таких п'єс. Йдеться про:
Композиційний принцип, що полягає в побудові твору на одній невеликій музичній темі. Сонатно-симфонічний цикл при цьому об'єднується цією темою, яка протягом твору піддається образним трансформаціям і приймає різний вигляд, що відповідає різним етапам розвитку сюжету. Ранній зразок застосування цього принципу - 5-а симфонія Бетховена. Потім цей принцип розвинув Ф. Ліст. Йдеться про:
Польський народний танець у жвавому темпі й розмірі 3/4. Характеризується тенденцією до акценту на другу й третю долі, часто використовується пунктирний ритм. Це...
Іспанський народний танець, зазвичай супроводжується співом. Для мелодій танцю типовим є мажор, який іноді чергується з паралельним мінором, розмір 3/4, рухливий темп і життєрадісний характер. Використовувався Ж. Бізе в опері "Кармен". Це:
В якому симфонічному творі 4-та частина написана у формі варіацій на basso ostinato та моє ознаки пасакалії, а в фактурі - хоралу?
Хто з композиторів вперше об'єднав симфонічні поеми в цикли?
Наскрізний драматургічний розвиток та широку лейтмотивну систему в операх вперше завтосував:
Духовні пісні афроамериканців, мелодії яких часто спираються на пентатоніку. Цей жанр використав А. Дворжак у своїй симфонії №9 "З Нового Світу". Йдеться про:
Пісенний жанр, переважно легкого, жартівливого характеру. В цій пісні артист співає, звертаючись до натовпу або групи людей на сцені. Мелодія такої пісні зазвичай легко запам'ятовується. Арії в цьому жанрі співали в операх Вебера, Верді, Гуно, Бізе та інших. Йдеться про:
Технічну сторону етюду він поєднав з художньою. Саме змістовність і поетичність музичних образів в етюдах вивела цей прикладний вид музики на рівень великого мистецтва. Композитор, який перетворив етюд на художню концертну п'єсу - це:
Переробка музичного твору для іншого інструменту або голосу. Довільна обробка музичного твору у віртуозному стилі, твір, схожий на фантазію або парафраз. В цьому жанрі писав Ф. Ліст. Йдеться про:
Часто в операх цього композитора, особливо під час сольних вокальних номерів, гармонія навмисно аскетична. Оркестр цього композитора (особливо в ранніх операх) навіть інколи називали "великою гітарою". Йдеться про:
Середньовічну католицьку секвенцію Dies irae в 5-й частині своєї симфонії використав:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома