Надорганізмові біологічні системи

Додано: 11 травня 2020
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 435 разів
15 запитань
Запитання 1

Зазначте, як називають тип співіснування організмів різних видів в екосистемі,за якого один з них певний час використовує іншого як джерело живлення та середовище існування:

варіанти відповідей

паразитизм  

мутуалізм

коменсалізм

симбіоз

Запитання 2

Визначте, як називають тип симбіозу, за якого організми різних видів отримують взаємну користь:

варіанти відповідей

паразитизм 

коменсалізм

мутуалізм

  конкуренція

Запитання 3

Види в екосистемах об’єднані у функціональні групи - продуценти, консументи, редуценти. Організм якого виду належать до продуцентів?

варіанти відповідей

кіт лісовий

дятел великий строкатий

малина лісова

  мураха руда лісова

Запитання 4

Наведено деякі компоненти ланцюга виїдання.

1. Хижі птахи.

2. Комахоїдні птахи

3. Листя рослин.

4. Личинки метеликів

Укажіть правильну послідовність цих компонентів у реальному ланцюгу.

варіанти відповідей

1-2-3-4 

 4-2-1-3

3-4-2-1

 1-2-4-3

Запитання 5

Укажіть організм, який займає перший трофічний рівень у ланцюгах живлення?

варіанти відповідей
Запитання 6

Укажіть відповідність між організмами, позначеними на рисунку цифрами, і трофічними рівнями, які вони займають у ланцюгу живлення.

варіанти відповідей

 1 – продуцент, 2 – консумент ІІ порядку 

3 – консумент І порядку, 4 – консумент ІІ порядку

 2 – консумент І порядку, 3 – консумент ІІ порядку

 1 – консумент І порядку, 4 – редуцент

Запитання 7

Яке твердження правильне?

варіанти відповідей

біосфера утворена лише наземними екосистемами

 літосфера повністю входить до складу біосфери

 гідросфера повністю входить до складу біосфери

біосфера утворена лише атмосферою та гідросферою

Запитання 8

Проявом біотичного фактора є

варіанти відповідей

 зникнення соснового лісу внаслідок вирубування

виділення рослинами фітонцидів у повітря.

 збільшення концентрації озону в повітрі після грози.

підвищення врожайності внаслідок унесення добрив.


Запитання 9

Який організм може займати різні трофічні рівні в ланцюгах живлення?

варіанти відповідей
Запитання 10

Представлений графік описує дію екологічного фактора. Проаналізуйте твердження й укажіть правильні.

І. Точки А і Б позначають межі зони нормальної життєдіяльності.

ІІ. Затемнені ділянки відповідають зоні пригнічення життєдіяльності.

варіанти відповідей

лише І

 лише ІІ

обидва правильні

обидва неправильні

Запитання 11

Виберіть правильне формулювання закону мінімуму.

варіанти відповідей

 Взаємокомпенсація життєво важливих екологічних факторів має певні межі.

Кожен екологічний фактор позитивно впливає на організм лише в певних межах.

Межі витривалості організму стосовно певного фактора залежать від інтенсивності дії інших екологічних факторів.

Ріст рослини залежить від того елемента живлення,який перебуває у довкіллі у мінімальній кількості

Запитання 12

Основна частина сполук Нітрогену потрапляє у ґрунт завдяки фіксації атмосферного азоту:

варіанти відповідей

залізобактеріями

бульбочковими бактеріями

 метанобактеріями

бактеріями гниття

Запитання 13

Розгляньте малюнок, на його основі створіть ланцюг живлення:



варіанти відповідей

яблуко - яблунева плодожерка - шуліка - синиця 

яблунева плодожерка - яблуко - шуліка - синиця

яблуко - яблунева плодожерка - синиця - шуліка

 синиця - яблуко - яблунева плодожерка - шуліка

Запитання 14

Які біологічні процеси лежать в основі колообігу Карбону

варіанти відповідей

Біосинтез білка та гниття

Дихання та фотосинтез

Нітрифікація та денітрифікація

Хемосинтез і бродіння

Запитання 15

Визначте, який ланцюг живлення розміщено у правильному порядку.

варіанти відповідей

клен→ гусінь→ дрізд→ сова→ гриб

гриб→ клен→ гусінь→ сова→ дрізд

 клен→ гриб→ гусінь→ дрізд→ сова

 гусінь→ клен→ дрізд→ гриб→ сова

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест