Надорганізмові біологічні системи

Додано: 26 квітня 2021
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 125 разів
28 запитань
Запитання 1

Кожен з факторів має лише певні межі позитивного впливу на організм.

Це закон

варіанти відповідей

ваємодії екологічних факторі

оптимуму

взаємокомпенсації екологічних факторів

екологічної індивідуальності

Запитання 2

Оберіть умови стабільності екосистем

варіанти відповідей

цілісність

стійкість

самовідтворення

саморегуляція

розмнження

Запитання 3

Яка функція конюшини лучної в екосистемі?

варіанти відповідей

продуцент

консумент І порядку

редуцент

не відіграє жодної ролі

Запитання 4

Прикладами вторинних сукцесій є:

варіанти відповідей

поява лишайників на застиглих потоках лави

утворення торф’яного болота на місці невеликої водойми

заростання чагарником вирубки лісу

відновлення соснового лісу після пожежі

Запитання 5

Яка функція живої речовини представлена здатністю бурих водоростей до накопичення йоду

варіанти відповідей

газова

концентраційна

окисно-відновна

біохімічна

Запитання 6

На яких природоохоронних територія дозволена господарська діяльність людини

варіанти відповідей

біосферні заповідники

природні заповідники

пейзажні парки

заказники

Запитання 7

Сукупність організмів різних видів та середовища їхнього існування, що пов'язані з обміном речовин, енергії та інформації - це....

варіанти відповідей 

   

  

варіанти відповідей

 біосфера

 екосистема 

колообіг речовин

 екологічні чинники

Запитання 8

Найбільша кількість ярусів рослин є в такій екосистемі, як...

варіанти відповідей


 


варіанти відповідей

ялинковий ліс

  сосновий ліс 

 широколистий ліс 

  міський парк

Запитання 9

Вкажіть ознаки, властиві штучним екосистемам

варіанти відповідей


 

 

варіанти відповідей

 низька видова різноманітність

висока видова різноманітність

 стійкість

 необхідність втручання людини для підтримання існування

 нерозгалуджена харчова мережа

Запитання 10



Консументом ІІ порядку у ланцюгу живлення є:

варіанти відповідей


 

варіанти відповідей

зелені рослини

  коник

 жаба

  змія

 гриби, бактерії

Запитання 11

Глива звичайна, що руйнує деревину мертвих дерев тополі, є:

варіанти відповідей

  

 

 

варіанти відповідей

продуцентом

консументом І порядку

 консументом ІІ порядку

 редуцентом

Запитання 12

Прикладом детритного ланцюга живлення є:

варіанти відповідей


варіанти відповідей

 Трава→зелений коник→жаба→ящірка

  Опале листя→дощовий черв'як→кріт→лисиця

  Зелені рослини (водорості)→дафнії→карась→щука

  Хижаки→комахоїдні птахи→личинки мух→коров'ячий послід

Запитання 13

Вчення про "біосферу" створив

варіанти відповідей


варіанти відповідей

 Е. Зюсс

 Ж.-Б. Ламарк

  В.І. Вернадський

  Е. Леруа

Запитання 14

Увідповідніть організм (1–4) з трофічним рівнем (А – Д), на якому він перебуває.

1 бактерія гниття

2 ряска

3 жаба

4 самець комара


А продуцент

Б консумент І порядку

В консумент ІІ порядку

Г консумент ІІІ порядку

Д редуцент

варіанти відповідей

1 - Д; 2 - А; 3 - Б; 4 - Г

1 - Д; 2- А; 3 - В; 4 -Б

1 - В; 2 - Г; 3 - А; 4 - Б

1- Д; 2- А; 3 - Б; 4 - В

Запитання 15

Яка роль в ланцюгах живлення відноситься організму , зображеного на фото

варіанти відповідей

забезпечує утворення первинної органічної речовини внаслідок фотосинтезу

може займати в різних ланцюгах пасовищного типу різні трофічні рівні

займає другий трофічний рівень у ланцюзі живлення пасовищного типу

забезпечує розкладання решток рослинних організмів

Запитання 16

Оселення лишайників на схилах вулканів, якими текла лава,- це приклад...

варіанти відповідей

первинної сукцесії

вторинної сукцесії

реакліматизації

інвазії

Запитання 17

Як називається вид біотичної взаємодії, коли один організм отримує від другого їжу чи іншу користь, не зашкоджуючи йому

варіанти відповідей

мутуалізм

коменсалізм

алелопатія

паразитизм

Запитання 18

Як називається тип взаємодії живих організмів від якого вони отримують взаємну користь.

варіанти відповідей

мутуалізм

паразитизм

алелопатія

коменсалізм

Запитання 19

До симбіозу належать:

варіанти відповідей

конкуренція

коменсалізм

хижацтво

паразитизм

мутуалізм

виїдання

Запитання 20

Який організм може займати різні трофічні рівні в ланцюгах живлення?

варіанти відповідей

олень

бурий ведмідь

сосна звичайна

папороть щитник чоловічий

Запитання 21

Ноосфера - це

варіанти відповідей

стан біосфери, за якого спостерігається постійний колообіг речовин

вся сукупність живих організмів на планеті Земля

стан біосфери, за якого визначальними чинниками є розумова діяльність і праця людини

стан біосфери, характерною рисою якого є екологізація всіх сфер життя

Запитання 22

Найгустіше населена біосфера живими організмами

варіанти відповідей

на межі стику географічних сфер, бо там найсприятливіші умови для існування живих організмів

на межі стику географічних сфер, бо там змінюється середовище одне іншим

у гідросфері

у атмосфері

Запитання 23

Межі біосфери визначаються

варіанти відповідей

озоновим шаром

температурою та щільністю літосфери

кількістю кисню

кількістю вологи

Запитання 24

Опеньок осінній, який паразитує на деревах сосни, є:

варіанти відповідей

продуцентом

редуцентом

консументом І порядку

консументом ІІ порядку

Запитання 25

На кожному попередньому трофічному рівні кількість біомаси й енергії, які запасаються організмами за одиницю часу, значно більші, ніж на наступному (в 5-10 разів). Ця закономірність називається:

варіанти відповідей

правилом екологічної піраміди

біологічним оптимумом

обмежувальним фактором

ланцюгом живлення

Запитання 26

Прикладами косної речовини біосфери є:

варіанти відповідей

ґрунт, мул

базальт, граніт

вугілля, торф

бактерії, гриби

Запитання 27

Прикладом паразитизму є взаємодія:

варіанти відповідей

мурахи й попелиці

шпака й комахи

гусені та личинок їздців

акули, рибки-лоцмана

Запитання 28

До абіотичних екологічних факторів відносяться:

варіанти відповідей

необмежене полювання

вологіст

рух повітряних мас 

забруднення середовища

занесення нових видів

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест