Наростання кризових явищ у суспільно-політичному житті УРСР

Додано: 19 січня 2023
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 79 разів
12 запитань
Запитання 1

Впізнайте особу за описом.

«Він був послідовним прибічником компартійної диктатури, але водночас він не підтримував курс партії на русифікацію. Після призначення його Першим секретарем ЦК Компартії України (1963 р.) в УРСР почали виходити українською мовою підручники та наукові журнали, проводилося викладання соціогуманітарних дисциплін у вишах, зросла кількість українських передач на республіканському радіо та телебаченні»

варіанти відповідей

П. Шелест

В. Щербицький

О. Кириченко

М. Хрущов

Запитання 2

Як Конституція СРСР 1977 року визначала соціально-економічний лад, що існував у країні?

варіанти відповідей

"Комуністичне суспільство"

"Розвинутий соціалізм"

"Реальний соціалізм"

"Комунізм з людським обличчям"

Запитання 3

Установіть, коли секретарем ЦК КПУ був В. Щербицький:

варіанти відповідей

1953 – 1957 рр.

1957 – 1963 рр.

1963 – 1972 рр.

1972 – 1989 рр.

Запитання 4

Петра Шелеста знято з посади Першого секретаря ЦК Компартії України та звинувачено в націоналізмі через його книжку:

варіанти відповідей

"Радянська наша Україна"

"Інтернаціоналізм чи русифікація?"

"Україно наша Радянська"

"Приєднання чи возз'єднання"

Запитання 5

Дайте визначення поняттю "номенклатура":

варіанти відповідей

Політика розміщення промислових об'єктів без урахування існуючої сировинної бази, трудових ресурсів, екологічної ситуції, потреб регіону

Система управління, за якої частина функцій центральної влади переходить до місцевих органів самоврядування

Узагальнююча назва посадовців різних рівнів, що є ланками командно-адміністративної системи

Система, за якої функціонують і ведут боротьбу за владу різні політичні партії

Запитання 6

Щоб подолати дефіцит в сфері продуктів першої необхідності, керівництво СРСР в 1982 році оголосило про початок...

варіанти відповідей

Продовольчої програми

введення в дію нової конституції

економічної реформи О.Косигіна

Перебудови соціалізму

Запитання 7

Швидке зростання кількісного складу КПУ в 1970-х — на початку 1980-х рр. було зумовлене переважно тим, що:

варіанти відповідей

Громадяни УРСР непохитно вірили в комуністичне майбутнє

Було запроваджено систему обов’язковості прийняття членів ВЛКСМу (комсомолу) до лав партії

Членство в партії відкривало перспективи кар’єрного зростання

Забезпечувало матеріальний добробут всім членам компартії

Запитання 8

 Основна причина піднесення економіки під час восьмої («золотої») п’ятирічки:

варіанти відповідей

ножиці цін

економічна реформа

зростання експорту

науково-технічна революція

Запитання 9

Прочитайте уривок із книги М. Горбачова «Життя і реформи» і вкажіть прізвище партійно-державного діяча, під керівництвом якого проводилася описувана реформа.

«...Реформа була для свого часу досить сміливою, перш за все в плані розширення самостійності підприємств і товарно-грошових відносин між ними. Добре пам’ятаю, яке пожвавлення вона викликала в суспільстві, які породила надії, надавши позитивний вплив на розвиток економіки у восьмій п’ятирічці, мабуть, найбільш успішної в післявоєнні роки».

варіанти відповідей

О.Косигін

М.Хрущов

П.Шелест

В.Щербицький

Запитання 10

Яку реформу було запроваджено в сільському господарстві Головою Ради Міністрів СРСР О. Косигіним?

варіанти відповідей

створення раднаргостпів

підвищення закупівельних цін на сільськогоспродукцію

освоєння цілинних земель Казахстану, Алтаю та Сибіру

ліквідація МТС і викуп колгоспниками сільгосптехніки

Запитання 11

Наслідок економічної політики влади в часи «застою»:

варіанти відповідей

активне залучення іноземних інвестицій.

структурна перебудова економіки.

 дефіцит товарів повсякденного попиту, мілітаризація промисловості.

швидке зростання реальних прибутків населення на основі впровадження новітніх технологій.

Запитання 12

Яким шляхом розвивалася економіка УРСР у 1970—1980-ті рр.?

варіанти відповідей

інтенсивним

пропорційним

соціалістичним

екстенсивним

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест