Кіммерійські племена
На картосхемі відображено похід великого князя київського
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
та виконайте завдання до нього.
«Народ же цей… спустошені землі заселяв своїми людьми й на знесилених русів владу свою поширив. І поволі з часом усю [землю руську] перейняв від татар у своє володіння й став володіти широкими її просторами, і баскаків, що збирали з неї данину для заволзького царя [хана], прогнав...»
У результаті якої битви українські землі звільнено від «заволзького царя [хана]»?
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
та виконайте завдання до нього.
«Народ же цей… спустошені землі заселяв своїми людьми й на знесилених русів владу свою поширив. І поволі з часом усю [землю руську] перейняв від татар у своє володіння й став володіти широкими її просторами, і баскаків, що збирали з неї данину для заволзького царя [хана], прогнав...»
Хто з указаних історичних діячів «усю [землю руську] перейняв від татар у своє володіння»?
Зображеного на картині історичного діяча називали
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
та виконайте завдання 39–41 до нього.
«Він (гетьман) з’єднався в полі вище Базавлука з мурзою Тугай-беєм і вже хотів був іти зі своїм військом просто на Чигирин, щоби привітати головного свого ворога Чаплинського.
Однак від пійманців, яких перестріли на січовому шляху татари, він довідався, що польські війська та [реєстровців] уже відправлено: одних – водою до Кодака, а інших – суходолом через Крилов на Жовту Воду й також до Кодака…»
Події, описані в історичному джерелі, відбулися
Унаслідок освітніх реформ Марії-Терезії та Йосипа ІІ в Австрійській імперії
За наведеною картосхемою можна визначити
Слова Т. Шевченка «Спасибі тобі, Богу милий друже мій великий… за “Чорну раду”. Я вже її двічі прочитав і третій раз, і все-таки не скажу більше нічого, як спасибі. Добре, дуже добре ти зробив, що подарував “Чорну раду” по-нашому» адресовано
Укажіть картину, де Т. Шевченко втілив центральний образ одного зі своїх поетичних творів.
На яку сферу життя Наддніпрянської України найбільше вплинув Емський указ російського імператора Олександра ІІ?
Поширення на початку XX ст. в суспільному лексиконі Російської імперії понять «хутір», «відруб», «переселенці» пов’язане
Події Першої світової війни, описані в уривку джерела «Дії цього фронту врятували Італію від розгрому та виходу її з війни, окрім того, полегшили становище англійців і французів на фронті, спонукали Румунію стати на бік [Антанти] та зіпсували всі плани й наміри австро-угорців і німців на цей рік...», сприяли
З іменами діячів, зображених на фото, пов’язано створення
Терміни «чорна дошка», «розкуркулення» пов'язані з
Що характерно для розвитку науки в Україні в 1930-ті рр.?
Політику якої країни щодо українських земель описано в уривку з історичного джерела:
«Уряд запланував високі темпи “осадження” колоністів на Східних кресах: у 1921 році – 8 тис. осіб, у 1922 році – 20 тис. осіб...»?
Яка подія часів Великої Вітчизняної війни стала темою для створення зображеної карикатури?
Підписання генерал-лейтенантом К. Дерев’янком від імені СРСР Акта про капітуляцію Японії відбулося
За оцінкою історика О. Бойка «…характерним для стратегії радянського керівництва в процесі відбудови було повернення до довоєнної моделі розвитку народного господарства».
Що було покладено в основу зазначеної моделі?
«..це один з керівників уніатської Церкви на Західній Україні.., що він має ненависть до радянської влади, і що уніатське духовенство заявляло про необхідність відірвати Україну від Москви.., що український народ є давніший від російського, що історія українського народу не має нічого спільного з історією російського народу...» - такі «злочини» інкримінувала радянська влада
Практика «політичної реабілітації» вперше увійшла в життя радянського суспільства в період
Л. Костенко, В. Симоненко - діячі, яких об'єднує
Поява в середині 1970-х рр. концепції «розвиненого соціалізму» стала одним із проявів
Загальноукраїнський страйк як форму соціально-політичного протесту в Українській РСР влітку 1989 р. започаткували
Конституція Української РСР, ухвалена 20 квітня 1978 р., втратила свою чинність
Події «Революції гідності» стали каталізатором
Установіть послідовність подій.
А життя легендарного засновника Києва — Кия
Б подорож княгині Ольги до Константинополя
В похід Аскольда на Візантію
Г походи Святослава проти волзьких болгар і Хозарського каганату
1. Установіть відповідність між прізвищами діячів і фактами їхньої біографії.
1Г. Сковорода 2І. Григорович-Барський 3М. Березовський 4Й. Пінзель
АСпівак італійської оперної трупи в Орієнбаумі, член Болонської філармонічної академії, автор опер «Демофонт», «Іфігенія».
БПрацював у Львові, Монастириську, Бучачі. Автор трьох кам’яних статуй на фасаді собору Св. Юра у Львові (кінна статуя св. Юрія, постаті Святих Анастасія та Лева).
ВНавчався в Києво-Могилянській академії, служив у придворній хоровій капелі імператриці Єлизавети Петрівни, викладав у колегіумах Переяслава та Харкова, автор збірки «Сад божественних пісень».
ГБрав участь у побудові собору Різдва Богородиці в Козельці, забудові Кирилівського монастиря в Києві, підготував проект розбудови Покровської церкви в Києві.
ДНавчався співу в Італії, автор багатьох хорових концертів, романсів, перший композитор у Росії, музичні твори якого виходили друком, заклав підвалини багатоголосного хору в Росії.
Укажіть три «надпрограми» М. Хрущова.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома