нб педики 90

Додано: 9 листопада 2023
Предмет: Історія України, 10 клас
78 запитань
Запитання 1

Дитині 2 роки. Голівку тримає з 2 міс, сидить з 6 міс. Стоїть при підтримці з 7,5 міс. Самостійно ходить з 11 місяців. Говорить окремі короткі речення, грається іграшками, з іншими дітьми. Ходить сходами, тримаючись за поручень. Визначити групу психомоторного розвитку дитини. 

варіанти відповідей

ІУ група ПМР

І група, прискорений розвиток

ІІІ група ПМР

ІІ група І ступінь затримки

Запитання 2

Гуління у дитини починається у віці:

варіанти відповідей

від 3 до 4 місяців 

від 2 до 3 місяців

від 4 до 5 місяців 

від 1 до 2 місяців 

Запитання 3

Дитина починає самостійно перевертатися зі спини на живіт

варіанти відповідей

З 6 місяців

З 5 місяців

З 4-5 місяців 

З 3,5 місяців 

Запитання 4

Початок мовного розвитку дитини:

варіанти відповідей

З народження 

3 1,5 місяців 

З 2 місяців 

З 6 місяців 

Запитання 5

З якого віку діти володіють розвиненим колірним зором?

варіанти відповідей

6 місяців 

1 рік 

3 роки 

1 рік 6 місяців 

Запитання 6

сихічний розвиток дитини визначають за наступними параметрамиокр

варіанти відповідей

словарний запас 

розуміння мови 

поведінка

сенсорний розвиток 

Запитання 7

Дитина добре відрізняє блізьких і чужих. Розрізняє суворі і ласкаві інтонації. Бере іграшку із рук дорослого та утримує її в руках. Довго лежіть на животі, спіраючись на долоні випрямлених рук. Перевертається зі спини на живіт. Рівно стоїть при підтримці під пахви. Їсть із ложечки напівгусту і густу їжу. Назвіть вік дитини

варіанти відповідей

7 місяців 

5 місяців 

4 місяці 

3 місяці 

Запитання 8

Дитина вимовляє окремі склади. Знає своє ім’я. Перекладає іграшки з руки в руку. Перевертається з живота на спину. Сидить самостійно, якщо її посадити. Вкажіть вік дитини.

варіанти відповідей

5 місяців 

6 місяців 

4 місяці 

3 місяці 

Запитання 9

Дитина стежить за падаючим предметом, шукає іграшки, сховані під пелюшку. На пітання “де?” знаходить знайомі предмети в полі зору. Дає руку. Переходить від одного предмету до іншого, тримаючись за них руками. Який вік дитини?

варіанти відповідей

7 місяців 

9 місяців 

5 місяців 

12 місяців 

Запитання 10

Дитина самостійно ходить, присідає без опори. Розуміє слово не “можна”. Промовляє 8-10 слів. Самостійно п’є з чашки (бере руками, ставить на стіл). Вкажіть вік дитини.

варіанти відповідей

12 місяців

5 місяців

8 місяців 

4 місяців

Запитання 11

Психічний розвиток дитини визначають за наступними параметрами, окрім:

варіанти відповідей

поведінка

сенсорна мова 

розуміння мови 

словарний запас 

Запитання 12

Патологічна затримка розвитку дитини діагностується: 

варіанти відповідей

відставання НПР на 1 та більше етапів 

відсутність закономірності у НПР 

будь-яке відставання хоча-б у одному критерії НПР 

відставання НПР на 2 та більше етапів 

Запитання 13

Нервово-психічний розвиток визначають методом діагностики по провідних напрямах, окрім:

варіанти відповідей

звички

активна мова 

розуміння мови 

сенсорний розвиток 

Запитання 14

Дитина добре відрізняє близьких і чужих. Розрізняє суворі і ласкаві інтонації. Бере іграшку із рук дорослого та утримує її в руках. Довго лежіть на животі, спираючись на долоні випрямлених рук. Перевертається зі спини на живіт. Рівно стоїть при підтримці під пахви. Їсть із ложечки напівгусту і густу їжу. Назвіть вік дитини. 

варіанти відповідей

5 міс. 

3 міс. 

9 міс. 

4 міс. 

Запитання 15

Які показники нервово-психічного розвитку характерні для дитини віком 6 місяців?

варіанти відповідей

сидить

розвивається початковий етап ходіння 

тривало гулить 

перша посмішка 

Запитання 16

Якому вікові відповідають наступні показники психомоторного розвитку: дитина випадково наштовхується руками на іграшки, що висять над нею, повертає голову в бік джерела звуку, у відповідь на розмову посміхається, добре утримує голову, лежачи на животі, починає гулити: 

варіанти відповідей

7 місяців 

2-3 місяці 

6 місяців 

1 місяць 

Запитання 17

Для оцінки нервово-психічного розвитку беруть до уваги наступні показники, окрім: 

варіанти відповідей

сенсорний розвиток 

рух і гра 

звички

активна мова 

Запитання 18

Дитині 5 місяців. Оберіть набір рефлексів, які є фізіологічними для її віку:

варіанти відповідей

рефлекс автоматичної ходи, рефлекс Моро, рефлекс Керніга 

смоктальний, верхній рефлекс Ландау, рефлекс Бабінського 

смоктальний, нижній рефлекс Ландау, рефлекс Бабкіна 

смоктальний, пошуковий, рефлекс Бабінського 

Запитання 19

Дитина народилася в строк, доношена. В даний час тримає в руках іграшки і розглядає їх. Повертається з живота на спину і навпаки. Добре повзає і сидить. Адекватно реагує на появу батьків та чужої людини. Вимовляє окремі склади (ба-ба, ма-а і т.п.). Якому віку відповідає психомоторний розвиток даної дитини?

варіанти відповідей

6 місяців 

7 місяців 

8 місяців 

10 місяців 

Запитання 20

Дитина якого віку добре сидить, повзає, встає біля опори і стоїть, тримаючись за бар’єр:

варіанти відповідей

7 місяців 

10 місяців 

9 місяців 

5 місяців 

Запитання 21

Визначте вік дитини, якщо він утримує голову, концентрує погляд на яскравих предметах, усміхається.

варіанти відповідей

3-4 місяці 

2-3 місяці 

1-2 місяці 

4-5 місяців 

Запитання 22

Дитина самостійно ходить, присідає без опори. Розуміє слово не “можна”. Промовляє 8-10 слів. Самостійно п’є з чашки (бере руками, ставить на стіл). Вкажіть вік дитини. 

варіанти відповідей

10 місяців 

9 місяців 

8 місяців 

12 місяців 

Запитання 23

Які показники психомоторного розвитку характерні для дитини віком 8 місяців

варіанти відповідей

випадково наштовхується рукою на іграшку, підвішену над нею 

переступає ніжками, тримаючись за край бар’єру 

стоїть самостійно без опори 

починає вимовляти прості склади («ма», «ба») 

Запитання 24

.Коефіцієнт розвитку QD вираховується за формулою:

варіанти відповідей

вiк психiчного розвитку - календарний вiк дитини ÷ 100 

вiк психiчного розвитку х 100 ÷ календарний вiк дитини

вiк психiчного розвитку х 10 ÷ календарний вік 

вiк психiчного розвитку + календарний вік дитини ÷ 100 

Запитання 25

Скільки ступенів затримки нервово-психічного розвитку виділяють?

варіанти відповідей

дві ступені 

чотири ступені 

п’ять ступенів 

три ступені 

Запитання 26

Яких дітей відносять до 4-ї групи нервово-психічного розвитку?

варіанти відповідей

діти із затримкою на три епікризних терміни

діти із затримкою на два епікризних терміни 

діти з випередженням розвитку 

діти із затримкою на один епікризний термін 

Запитання 27

До першої групи нервово-психічного розвитку відносяться діти:

варіанти відповідей

з відставанням на 1 епікризний термін 

немає вірної відповіді 

з нормальним розвитком або випередженням на 1 епікризний термін

з відставанням на 2 епікризних терміни 

Запитання 28

До другої групи нервово-психічного розвитку відносяться діти

варіанти відповідей

з відставанням на 3 епікризних терміни 

з нормальним розвитком або випередженням на 1 епікризний термін 

з відставанням на 2 епікризних терміни 

немає вірної відповіді 

Запитання 29

До третьої групи нервово-психічного розвитку відносяться діти

варіанти відповідей

немає вірної відповіді 

з відставанням на 1 епікризний термін

з нормальним розвитком або випередженням на 1 епікризний термін 

з відставанням на 2 епікризних терміни 

Запитання 30

До четвертої групи нервово-психічного розвитку відносяться діти

варіанти відповідей

з відставанням на 2 епікризних терміни

з відставанням на 3 епікризних терміни

немає вірної відповіді 

з нормальним розвитком або випередженням на 1 епікризний термін 

Запитання 31

Для оцінки нервово-психічного розвитку беруть до уваги наступні показники, окрім: 

варіанти відповідей

розуміння мови 

звички

сенсорний розвиток 

активна мова 

Запитання 32

На скільки епікризних термінів можкть відрізнятися показники нервово-психічного розвитку для дитини першої групи ПМР?

варіанти відповідей

1

3

2

5

Запитання 33

Оцінку величини коефіцієнту QD проводять за методикою:

варіанти відповідей

Люшера

Векслера

Айзенка

Фрейда

Запитання 34

Середній нормальний рівень QD коливається у межах:

варіанти відповідей

90 – 110

70 – 90 

120 – 130 

60 – 80 

Запитання 35

Діти потребують постійної опіки, якщо у них QD:

варіанти відповідей

менше 100 

менше 50 

менше 90

менше 120

Запитання 36

Що таке рефлекс Моро?

варіанти відповідей

це пошуковий рефлекс, викликається погладжуванням шкіри в області кута рота дитини 

це рефлекс охоплення, викликається постукуванням по поверхні, на якій лежить дитина

це хоботковий рефлекс, викликається при постукуванні пальцем по губах дитини 

це хапальний рефлекс 

Запитання 37

Оцінка функції слухового аналізатора на 2-3 міс

варіанти відповідей

для перевірки слуху необхідно проводити отоскопію 1 раз на місяць 

дитина повертає голову в сторону звукового подразника, який він не бачить

необхідно постукати по поверхні, на якій лежить дитина, дитина повинна повернути голову, відвести ручки в сторони, випрямити ніжки

направити дитину до вузького спеціаліста (сурдолог) 

Запитання 38

Що таке рефлекс Кусмауля

варіанти відповідей

це пошуковий рефлекс, викликається погладжуванням шкіри в області кута рота дитини

це рефлекс повзання 

це рефлекс охоплення, викликається постукуванням по поверхні, на якій лежить дитина 

це хапальний рефлекс 

Запитання 39

Оцінка функції зорового аналізатора на 2-му міс. життя:

варіанти відповідей

провести яскравим предметом з однієї сторони в іншу на висоті 30 см над очима лежачої дитини - при нормальному зорі дитина стежить за рухомим предметом

необхідно направити до офтальмолога 

необхідно оцінити очне дно 

не проводиться 

Запитання 40

Час сну у дитини 2 місяців протягом доби повинен складати:

варіанти відповідей

16-18 годин

10 годин 

20 годин 

12 годин 

Запитання 41

Що не слід оцінювати при дослідженні безумовних рефлексів: 

варіанти відповідей

симетричність

зв'язок з часом діб 

наявність або відсутність 

характер

Запитання 42

Моторика - це:

варіанти відповідей

формування відповідних реакцій на світло і звук 

цілеспрямована, маніпуляційна діяльність дитини 

здатність фіксувати погляд 

здатність дитини втрачати рефлекси, характерні для новонародженого 

Запитання 43

Дитина самостійно одягається в віці (зазвичай):

варіанти відповідей

до 2 років 

2 роки 6 міс. - 3 роки

1 рік - 1 рік 3 міс 

10 -11 міс 

Запитання 44

Дитина починає добре впізнавати матір в: 

варіанти відповідей

2 міс

4 міс

6 міс

11 міс

Запитання 45

Поріг больової чутливості до народження:

варіанти відповідей

знижений

залежить від гестаційного віку

підвищений

вище, ніж у дітей старшого віку 

Запитання 46

Тактильна чутливість у доношеної дитини:

варіанти відповідей

розвинена добре 

залежить від терміну гестації 

розвинена недостатньо 

залежить від ділянки тіла 

Запитання 47

47.До моменту народження гострота зору дитини розвинена: 

варіанти відповідей

відзначається далекозорість 

відзначається короткозорість 

практично як у дорослого 

не порушена 

Запитання 48

Дитина починає фіксувати погляд в: 

варіанти відповідей

1 рік 

2 місяці 

1 місяць

4 місяці 

Запитання 49

Максимальна гострота зору встановлюється в:

варіанти відповідей

1 рік 

2 рік 

3 роки 

5 рік 

Запитання 50

Слух до народження

варіанти відповідей

підвищений

залежить від терміну гестації 

залежить від сили звуку 

практично як у дорослого 

Запитання 51

Смак і смакові відчуття у новонародженого: 

варіанти відповідей

залежать від гестаційного віку 

залежать від характеру вигодовування 

такі ж як у дорослого 

знижені

Запитання 52

Нюх до моменту народження:

варіанти відповідей

як у дорослого 

підвищений

залежить від гестаційного віку 

знижений

Запитання 53

53.Статика - це: 

варіанти відповідей

здатність до звукового і світлового зосередження 

здатність дитини цілеспрямовано рухатися 

фіксація та утримання певних частин тіла в певному положенні

здатність фіксувати погляд 

Запитання 54

Що таке рефлекс Бауера?

варіанти відповідей

це рефлекс повзання 

це хоботковий рефлекс, викликається при постукуванні пальцем по губах дитини 

це пошуковий рефлекс, викликається погладжуванням шкіри в області кута рота дитини 

це рефлекс охоплення, викликається постукуванням по поверхні, на якій лежить дитина 

Запитання 55

Коли повинен зникнути рефлекс Моро?

варіанти відповідей

до кінця 1-го року 

до 4 міс

до 9 міс 

до 6 міс 

Запитання 56

Оцінка функції зорового аналізатора новонародженого проводиться:

варіанти відповідей

необхідно направити до офтальмолога 

необхідно оцінити очне дно 

до очей сплячого немовляти потрібно піднести ліхтарик - у нього посилюється змикання повік

не проводиться 

Запитання 57

Дитина починає добре ходити у віці (зазвичай):

варіанти відповідей

10 - 11 міс

1 рік -1 рік 3 міс 

1 рік 7мес - 1 рік 9 міс 

до 2 років 

Запитання 58

Вкажіть коли в нормі у дітей з’являється реакція зосередження у відповідь на звукові та зорові подразники з фіксацією погляду на предметі:

варіанти відповідей

до кінця четвертого місяця життя

в 1,5-2 місяці 

в 4 місяці 

до кінця першого місяця життя 

Запитання 59

Назвіть мезенцефальні випрямляючі рефлекси: 

варіанти відповідей

лабіринтний випрямляючий установчий рефлекс на голову, шийна випрямляюча реакція, тулубна випрямляюча реакція, випрямляючий рефлекс тулуба, що діє на тулуб, рефлекс Ландау, захисна розгинаюча реакція рук

асиметричний шийний тонічний рефлекс Магнуса-Клейна, шийний тонічний симетричний рефлекс, лабіринтний тонічний рефлекс

шийний тонічний симетричний рефлекс, шийна випрямляюча реакція, рефлекс Ландау 

рефлекс опори й автоматичної ходи, хапальний рефлекс, рефлекс Моро, захисний рефлекс

Запитання 60

Назвіть спінальні рухові автоматизми: 

варіанти відповідей

рефлекс Моро, долонно-ротовий рефлекс Бабкіна, лабіринтний тонічний рефлекс 

долонно-ротовий рефлекс Бабкіна, хоботковий рефлекс, пошуковий рефлекс Кусмауля, смоктальний рефлекс

лабіринтний випрямляючий установчий рефлекс на голову, шийна випрямляюча реакція, тулубна випрямляюча реакція

рефлекс опори й автоматичної ходи, хапальний рефлекс, захисний рефлекс, рефлекс Моро, рефлекс повзання Бауера, рефлекс Галанта, рефлекс Переса

Запитання 61

61.Назвіть мієлоенцефальні позотонічні автоматизми: 

варіанти відповідей

асиметричний шийний тонічний рефлекс Магнуса-Клейна, шийний тонічний симетричний рефлекс, лабіринтний тонічний рефлекс

шийний тонічний симетричний рефлекс, хоботковий рефлекс, рефлекс Моро 

долонно-ротовий рефлекс Бабкіна, хоботковий рефлекс, пошуковий рефлекс Кусмауля, смоктальний рефлекс

лабіринтний випрямляючий установчий рефлекс на голову, шийна випрямляюча реакція, тулубна випрямляюча реакція, випрямляючий рефлекс тулуба, що діє на тулуб, рефлекс Ландау, захисна розгинаюча реакція рук

Запитання 62

Назвіть оральні сегментарні автоматизми:

варіанти відповідей

долонно-ротовий рефлекс Бабкіна, хоботковий рефлекс, пошуковий рефлекс Кусмауля, смоктальний рефлекс

шийний тонічний симетричний рефлекс, смоктальний рефлекс, рефлекс Моро 

лабіринтний випрямляючий установчий рефлекс на голову, шийна випрямляюча реакція, тулубна випрямляюча реакція

асиметричний шийний тонічний рефлекс Магнуса-Клейна, шийний тонічний симетричний рефлекс, лабіринтний тонічний рефлекс

Запитання 63

Новонароджена дитина впродовж доби спить

варіанти відповідей

21-23 години 

18-20 годин

19- 21 годину 

20-22 години 

Запитання 64

Який з перерахованих нижче рефлексів в нормі може тривати до 12 місяців:

варіанти відповідей

смоктальний

рефлекс Робінсона 

рефлекс Моро 

симетричний шийний тонічний рефлекс 

Запитання 65

65.Фізіологічна тривалість існування рефлексу Моро: 

варіанти відповідей

до 4-6 місяців 

до 4 місяців 

до 12 місяців 

до 2 місяців 

Запитання 66

Фізіологічна тривалість існування рефлексу автоматичної ходьби

варіанти відповідей

до 4-6 місяців 

до 2-3 місяців 

до 2 місяців

до 4 місяців 

Запитання 67

67.Назвіть реакцію новонародженого на різкий запах: 

варіанти відповідей

дитина кричить 

дитина відвертається 

дитина морщить носа, зажмурює очі та інколи чхає 

дитина посміхається 

Запитання 68

Як новонароджений реагує на світловий подразник?

варіанти відповідей

дитина не реагує 

зажмурює очі та закидає голову назад 

дитина кричить 

короткочасно зосереджується 

Запитання 69

Охарактеризуйте стан м’язового тонусу у новонародженого і дитини до 1,5-2-х місяців в нормі:

варіанти відповідей

тонус підвищений в згиначах кінцівок 

тонус підвищений в згиначах рук і розгиначах ніг 

нормотонія

фізіологічна гіпотонія 

Запитання 70

Назвати основну клінічну характеристику надсегментарних позотонічних автоматизмів:

варіанти відповідей

забезпечують опору і автоматичну ходу 

забезпечують автоматичне положення 

забезпечують регуляцію м’язового тонусу в залежності від положення тіла і голови

забезпечує смоктання 

Запитання 71

Вкажіть, до якого віку дитини смоктальний рефлекс є фізіологічним:

варіанти відповідей

зберігається протягом першого року життя 

до 1,5-2-х місяців

до 8-9-х місяців 

до 5-6-ти місяців 

Запитання 72

72.Рефлекс опори й автоматичної ходи є фізіологічним: 

варіанти відповідей

до 8-9-ти місяців 

до 1,5-2-х місяців

до 5-6-ти місяців 

зберігаються протягом першого року життя 

Запитання 73

Вкажіть, з якого віку дитина короткочасно фіксує погляд на предметах

варіанти відповідей

на 8-10-й день 

з 5-го місяця 

з 1-го місяця 

на 2-3-й день 

Запитання 74

Вкажіть, в якому віці грудна дитина починає сидіти при підтримці за руку:

варіанти відповідей

12 місяців 

8-9 місяців 

6-7 місяців 

5 місяців 

Запитання 75

Назвіть безумовні рефлекси дітей грудного віку, які характеризують функцію вестибулярного аналізатора:

варіанти відповідей

хоботковий рефлекс, хапальний рефлекс

рефлекс Моро, захисний рефлекс, тонічні лабіринтні рефлекси

рефлекс опори й автоматичної ходи, рефлекс Переса 

смоктальний, рефлекс повзання 

Запитання 76

До групи спінальних сегментарних автоматизмів не належить:

варіанти відповідей

рефлекс Бабкіна 

рефлекс Галанта 

рефлекс Переса 

рефлекс Моро 

Запитання 77

.Рефлекс Бабкіна - це:

варіанти відповідей

опори

смоктальний

долонно-рото-головний 

пошуковий

Запитання 78

Болючим для дитини є: 

варіанти відповідей

рефлекс Бабінського 

рефлекс Галанта 

рефлекс Керніга 

рефлекс Переса 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест