Нечуй-Левицький 1

Додано: 8 вересня 2022
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 296 разів
36 запитань
Запитання 1

Установіть відповідність між елементом сюжету та епізодом.

Елемент сюжету      

експозиція


Епізод

варіанти відповідей

сватання й одруження Карпа з Мотрею

розмова Карпа й Лавріна про одруження

всихання груші

сварка через грушу

лікування Омелька Кайдаша бабою Палажкою

Запитання 2

Установіть відповідність між елементом сюжету та епізодом.

Елемент сюжету      

зав'язка


Епізод

варіанти відповідей

сватання й одруження Карпа з Мотрею

розмова Карпа й Лавріна про одруження

всихання груші

сварка через грушу

лікування Омелька Кайдаша бабою Палажкою

Запитання 3

Установіть відповідність між елементом сюжету та епізодом.

Елемент сюжету      

розвиток дії


Епізод

варіанти відповідей

сватання й одруження Карпа з Мотрею

розмова Карпа й Лавріна про одруження

всихання груші

сварка через грушу

лікування Омелька Кайдаша бабою Палажкою

Запитання 4

Установіть відповідність між елементом сюжету та епізодом.

Елемент сюжету      

кульмінація


Епізод

варіанти відповідей

сватання й одруження Карпа з Мотрею

розмова Карпа й Лавріна про одруження

всихання груші

сварка через грушу

лікування Омелька Кайдаша бабою Палажкою

Запитання 5

Установіть відповідність між героїнею та реплікою, яка їй належить.

Героїня                       

Кайдашиха


Репліка

варіанти відповідей

«Це нечиста сила мене давила... Двадцять пасок з'їла в Києві, а за

двадцять першою такий гріх трапився. Послинив нечистий усе лице, й губи, й

щоки».

«Одривай хату од цих злиднів! Що б там не коштувало, одривай, а не, я сама одірву».

«Не жаль мені ні села, ні роду, жаль мені тільки чоловіка. Мабуть, він за мною побивається, коли одразу так залило мою душу сльозами».

«Шкода мені тебе! У мене ще не було такої доброї та робочої наймички, як ти».

«Скинь її з драбини додолу, нехай собі голову скрутить, щоб знала, як лазити на наше горище».

Запитання 6

Установіть відповідність між героїнею та реплікою, яка їй належить.

Героїня                       

Мотря


Репліка

варіанти відповідей

«Це нечиста сила мене давила... Двадцять пасок з'їла в Києві, а за двадцять першою такий гріх трапився. Послинив нечистий усе лице, й губи, й щоки».

«Одривай хату од цих злиднів! Що б там не коштувало, одривай, а не, я сама одірву».

«Не жаль мені ні села, ні роду, жаль мені тільки чоловіка. Мабуть, він за мною побивається, коли одразу так залило мою душу сльозами».

«Шкода мені тебе! У мене ще не було такої доброї та робочої наймички, як ти».

«Скинь її з драбини додолу, нехай собі голову скрутить, щоб знала, як лазити на наше горище».

Запитання 7

Установіть відповідність між героїнею та реплікою, яка їй належить.

Героїня                       

Мелашка


Репліка

варіанти відповідей

«Це нечиста сила мене давила... Двадцять пасок з'їла в Києві, а за двадцять першою такий гріх трапився. Послинив нечистий усе лице, й губи, й щоки».

«Одривай хату од цих злиднів! Що б там не коштувало, одривай, а не, я сама одірву».

«Не жаль мені ні села, ні роду, жаль мені тільки чоловіка. Мабуть, він за мною побивається, коли одразу так залило мою душу сльозами».

«Шкода мені тебе! У мене ще не було такої доброї та робочої наймички, як ти».

«Скинь її з драбини додолу, нехай собі голову скрутить, щоб знала, як лазити на наше горище».

Запитання 8

Установіть відповідність між героїнею та реплікою, яка їй належить.

Героїня                       

баба Палажка


Репліка

варіанти відповідей

«Це нечиста сила мене давила... Двадцять пасок з'їла в Києві, а за двадцять першою такий гріх трапився. Послинив нечистий усе лице, й губи, й щоки».

Б «Одривай хату од цих злиднів! Що б там не коштувало, одривай, а не, я сама одірву».

«Не жаль мені ні села, ні роду, жаль мені тільки чоловіка. Мабуть, він за мною побивається, коли одразу так залило мою душу сльозами».

«Шкода мені тебе! У мене ще не було такої доброї та робочої наймички, як ти»..

«Скинь її з драбини додолу, нехай собі голову скрутить, щоб знала, як лазити на наше горище».

Запитання 9

Установіть відповідність між портретними характеристиками та персонажами.

Портретна характеристика                                                                        

… довго терлась коло панів і набралась од них панства…   


Персонаж

варіанти відповідей

Карпо

Мотря

Мелашка

Маруся Кайдашиха

Омелько Кайдаш

Запитання 10

Установіть відповідність між портретними характеристиками та персонажами.

Портретна характеристика                                                                        

… широкий у плечах, з … карими, гострими очима, з блідуватим лицем.

Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве…


Персонаж

варіанти відповідей

Карпо

Мотря

Мелашка

Маруся Кайдашиха

Омелько Кайдаш

Запитання 11

Установіть відповідність між портретними характеристиками та персонажами.

Портретна характеристика                                                                        

широке лице було сухорляве й бліде, наче в ченця. Кучеряве посічене

волосся стирчало на голові, як пух…


Персонаж

варіанти відповідей

Карпо

Мотря

Мелашка

Маруся Кайдашиха

Омелько Кайдаш

Запитання 12

Установіть відповідність між портретними характеристиками та персонажами.

Портретна характеристика                                                                        

Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами… з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні


Персонаж

варіанти відповідей

Карпо

Мотря

Мелашка

Маруся Кайдашиха

Омелько Кайдаш

Запитання 13

Установіть відповідність між епізодом із твору і персонажем.

Епізод із твору                                                                                             

Виколола свекрусі око


Персонаж

варіанти відповідей

Параска

Мотря

Маруся

Палажка

Мелашка

Запитання 14

Установіть відповідність між епізодом із твору і персонажем.

Епізод із твору                                                                                             

Йде на прощу до Києва й не повертається


Персонаж

варіанти відповідей

Параска

Мотря

Маруся

Палажка

Мелашка

Запитання 15

Установіть відповідність між епізодом із твору і персонажем.

Епізод із твору                                                                                             

Сповіщає Кайдашів про те, що їхня невістка не повернулася з прощі


Персонаж

варіанти відповідей

Параска

Мотря

Маруся

Палажка

Мелашка

Запитання 16

Установіть відповідність між епізодом із твору і персонажем.

Епізод із твору                                                                                             

Вміла дуже добре куховарить


Персонаж

варіанти відповідей

Параска

Мотря

Маруся

Палажка

Мелашка

Запитання 17

Установіть відповідність між персонажем і епізодом із твору.

Персонаж      

Омелько


Епізод із твору

варіанти відповідей

по дорозі до млина знайомиться з дівчиною своєї мрії

стає десяцьким у волості

йде на прощу до Києва

вірить, що той, хто буде постити у п’ятницю перед Паликопою, не буде у воді потопати


хвалиться своїми слухняними синами

Запитання 18

Установіть відповідність між персонажем і епізодом із твору.

Персонаж      

Карпо


Епізод із твору

варіанти відповідей

по дорозі до млина знайомиться з дівчиною своєї мрії

стає десяцьким у волості

йде на прощу до Києва

вірить, що той, хто буде постити у п’ятницю перед Паликопою, не буде у воді

потопати

хвалиться своїми слухняними синами

Запитання 19

Установіть відповідність між персонажем і епізодом із твору.

Персонаж      

Лаврін


Епізод із твору

варіанти відповідей

по дорозі до млина знайомиться з дівчиною своєї мрії

стає десяцьким у волості

йде на прощу до Києва

вірить, що той, хто буде постити у п’ятницю перед Паликопою, не буде у воді

потопати

хвалиться своїми слухняними синами

Запитання 20

Установіть відповідність між персонажем і епізодом із твору.

Персонаж      

Маруся


Епізод із твору

варіанти відповідей

по дорозі до млина знайомиться з дівчиною своєї мрії

стає десяцьким у волості

йде на прощу до Києва

вірить, що той, хто буде постити у п’ятницю перед Паликопою, не буде у воді

потопати

хвалиться своїми слухняними синами

Запитання 21

Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем.

Цитатна характеристика                                                    

В лиці, в очах було розлите щось гостре, палке, гаряче, було видно розум із завзяттям і трохи зі злістю...


Персонаж

варіанти відповідей

Маруся Кайдашиха

Мелашка

Мотря

баба Палажка

баба Параска

Запитання 22

Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем.

Цитатна характеристика                                                    

До природної звичайності української селянки до неї пристало щось дуже солодке, аж нудне...


Персонаж

варіанти відповідей

Маруся Кайдашиха

Мелашка

Мотря

баба Палажка

баба Параска

Запитання 23

Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем.

Цитатна характеристика                                                    

...була з поетичною душею, з ласкавим серцем.


Персонаж

варіанти відповідей

Маруся Кайдашиха

Мелашка

Мотря

баба Палажка

баба Параска

Запитання 24

Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем.

Цитатна характеристика                                                    

Заходила у декотрі хати, щоб попрощатися з тими молодицями, з якими лаялася.


Персонаж

варіанти відповідей

Маруся Кайдашиха

Мелашка

Мотря

баба Палажка

баба Параска

Запитання 25

Установіть відповідність між персонажем повісті і висловлюванням про нього.

Персонаж                              

Карпо


Висловлювання

варіанти відповідей

був добрим стельмахом, часто ходив у шинок

прагнув мати жінку гарну, веселу і щоб була «тиха, як тихе літо»

хотів мати жінку, щоб мала «серце з перцем», «була бриклива і трохи кусюча, як мухи в Спасівку»

маленька на зріст, добре вихована, роботяща, любила свого чоловіка

хотіла «стати панею» бодай у своїй хаті, говорила «медовими словами»

або дихала «полум’ям»

Запитання 26

Установіть відповідність між персонажем повісті і висловлюванням про нього.

Персонаж                              

Омелько Кайдаш


Висловлювання

варіанти відповідей

був добрим стельмахом, часто ходив у шинок

прагнув мати жінку гарну, веселу і щоб була «тиха, як тихе літо»

хотів мати жінку, щоб мала «серце з перцем», «була бриклива і трохи кусюча, як мухи в Спасівку»

маленька на зріст, добре вихована, роботяща, любила свого чоловіка

хотіла «стати панею» бодай у своїй хаті, говорила «медовими словами»

або дихала «полум’ям»

Запитання 27

Установіть відповідність між персонажем повісті і висловлюванням про нього.

Персонаж                              

Лаврін


Висловлювання

варіанти відповідей

був добрим стельмахом, часто ходив у шинок

прагнув мати жінку гарну, веселу і щоб була «тиха, як тихе літо»

хотів мати жінку, щоб мала «серце з перцем», «була бриклива і трохи кусюча, як мухи в Спасівку»

маленька на зріст, добре вихована, роботяща, любила свого чоловіка

хотіла «стати панею» бодай у своїй хаті, говорила «медовими словами»

або дихала «полум’ям»

Запитання 28

Установіть відповідність між персонажем повісті і висловлюванням про нього.

Персонаж                              

Маруся Кайдашиха     


Висловлювання   

варіанти відповідей

був добрим стельмахом, часто ходив у шинок

прагнув мати жінку гарну, веселу і щоб була «тиха, як тихе літо»

хотів мати жінку, щоб мала «серце з перцем», «була бриклива і трохи кусюча, як мухи в Спасівку»

маленька на зріст, добре вихована, роботяща, любила свого чоловіка

хотіла «стати панею» бодай у своїй хаті, говорила «медовими словами»

або дихала «полум’ям»

Запитання 29

Установіть відповідність.

Тема твору "Кайдашева сім'я"

варіанти відповідей

змалювання деталей побуту, звичаїв українського села; портрети, пейзажі

засудження індивідуалізму егоїстичних натур і норм народної моралі, що є головними причинами духовної роз’єднаності в родині

розгортання сюжету за принципом нагнітання епізодів і сцен

зображення життя українського села в пореформену добу на прикладі однієї родини

прототип сім’ї Кайдашів – сім’я Мазурів, що проживала на кутку Солоному біля церкви й прославилася неспокійною вдачею, постійними колотнечами в родині

Запитання 30

Установіть відповідність.

Ідея

варіанти відповідей

змалювання деталей побуту, звичаїв українського села; портрети, пейзажі

засудження індивідуалізму егоїстичних натур і норм народної моралі, що є головними причинами духовної роз’єднаності в родині

розгортання сюжету за принципом нагнітання епізодів і сцен

зображення життя українського села в пореформену добу на прикладі однієї родини

прототип сім’ї Кайдашів – сім’я Мазурів, що проживала на кутку Солоному біля церкви й прославилася неспокійною вдачею, постійними колотнечами в родині

Запитання 31

Установіть відповідність.

Особливості композиції

варіанти відповідей

змалювання деталей побуту, звичаїв українського села; портрети, пейзажі

засудження індивідуалізму егоїстичних натур і норм народної моралі, що є головними причинами духовної роз’єднаності в родині

розгортання сюжету за принципом нагнітання епізодів і сцен

зображення життя українського села в пореформену добу на прикладі однієї родини

прототип сім’ї Кайдашів – сім’я Мазурів, що проживала на кутку Солоному біля церкви й прославилася неспокійною вдачею, постійними колотнечами в родині

Запитання 32

Установіть відповідність.

Позасюжетні елементи       

варіанти відповідей

змалювання деталей побуту, звичаїв українського села; портрети, пейзажі

засудження індивідуалізму егоїстичних натур і норм народної моралі, що є головними причинами духовної роз’єднаності в родині

розгортання сюжету за принципом нагнітання епізодів і сцен

зображення життя українського села в пореформену добу на прикладі однієї родини

прототип сім’ї Кайдашів – сім’я Мазурів, що проживала на кутку Солоному біля церкви й прославилася неспокійною вдачею, постійними колотнечами в родині

Запитання 33

Установіть відповідність між цитатою та автором.

Цитата                                                                                                                    

«Яка прекрасна мова! Читав – наче погожу воду у спеку пив. Яке знання

народних звичаїв, народного життя!»


Автор

варіанти відповідей

М. Коцюбинський

М. Рильський

П. Мирний

І. Франко

О. Кобилянська

Запитання 34

Установіть відповідність між цитатою та автором.

Цитата                                                                                                                    

«Жодна література світу не має такого правдивого, дотепного, людяного, сонячного, хоч дещо затьмареного тугою за кращим життям, твору… як «Кайдашева сім'я» – Нечуя»


Автор

варіанти відповідей

М. Коцюбинський

М. Рильський

П. Мирний

І. Франко

О. Кобилянська

Запитання 35

Установіть відповідність між цитатою та автором.

Цитата                                                                                                                    

«З простої речі виробив таку дзвінку та співучу мову, немовби то велика музика на чудовій скрипці грає і своєю грою вражає думку і серце»


Автор

варіанти відповідей

М. Коцюбинський

М. Рильський

П. Мирний

І. Франко

О. Кобилянська

Запитання 36

Установіть відповідність між цитатою та автором.

Цитата                                                                                                                    

«Іван Левицький – се великий артист зору, се колосальне, всеобіймаюче око України»


Автор

варіанти відповідей

М. Коцюбинський

М. Рильський

П. Мирний

І. Франко

О. Кобилянська

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест