Розвиток культурно-мистецьких процесів в Україні в 60-70-ті роки XIX ст. стримувався
За жанром «Кайдашева сім’я»
Нечуй-Левицький у «Кайдашевій сім’ї» основну увагу зосереджує на
Прототипом «Кайдашевій сім’ї» була сім’я
В українській культурі символом родинних чвар і сварливості стала
Розв’язку твору правильно визначено в рядку
Укажіть ремесло, за допомогою якого Омелько Кайдаш утримував свою родину
«Вона довго терлась коло панів і набралась од їх трохи панства. До неї прилипла якась облесливість в розмові й повага до панів» - так у тексті схарактеризовано
Добрим знанням церковних обрядів («Я знаю і де гроші коло образів класти, а де гроші черницям та ченцям просто в руки давати. А за мною люди так і валять валкою, а я їх воджу од Воєнного Миколая до Десятинного, од Десятинного Миколая до Доброго, од Доброго Миколая до Малого, а далі до Мокрого Миколая, а потім до Притиского Миколая») хвалиться
На Великдень у Київ Мелашка пішла з
«Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакачуваними по лікті, з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні. Загоріле рум'яне лице ще виразніше малювалось з чорними тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, облитий дощем, очима», — це портрет
Біївці — рідне село
«Широкі рукава закачались до ліктів; з-під рукавів було видно здорові загорілі жилаві руки. Широке лице було сухорляве й бліде, наче лице в ченця. На сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки. Кучеряве посічене волосся стирчало на голові, як пух, і блищало сивиною» — так змальовано
В уривку «Кайдашиха вкачалась у сіно та в пил і тільки обтрушувалась. Сіно почіплялось до червоних торочок на голові, поналазило за комір, в пазуху, заплуталось в хрестах та в дукачах. Пил набився їй у ніс, в вуха і навіть у рот. Вона розперезалась, витрушувала сіно з-за пазухи та пирхкала, як кішка, що понюхала перцю» використано
«...був чоловік гордий, упертий, не любив нікому кланятись, навіть рідному батькові» — так у творі описано
Хвалиться, що «з’їла [...] двадцять пасок у Києві, то, може, бог поможе з’їсти і двадцять першу»
«...була з поетичною душею, з ласкавим серцем. Часом вона в своїй розмові несамохіть вкидала слова пісень» — так у творі мовиться про
Знахаркою була
Не витерпівши знущань свекрухи, вирішила залишитись у Києві
«Ніколи не сміявся гаразд, як сміються люди. Його насуплене, жовтувате лице не розвиднювалося навіть тоді, як губи осміхались» - так у творі схарактеризовано
Увідповідніть твір із художнім напрямом /стилем, до якого він належить.
Назва твору
«Енеїда»
Напрям
Увідповідніть твір із художнім напрямом /стилем, до якого він належить.
Назва твору
«Бджола та Шершень»
Напрям
Увідповідніть твір із художнім напрямом /стилем, до якого він належить.
Назва твору
«Чорна рада»
Напрям
Увідповідніть твір із художнім напрямом /стилем, до якого він належить.
Назва твору
«Кайдашева сім’я»
Напрям
Увідповідніть цитатну характеристику з персонажем твору.
Цитатна характеристика
«Під її солодкими словами ховається гіркий полин»
Персонаж твору
Увідповідніть цитатну характеристику з персонажем твору.
Цитатна характеристика
«...рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком»
Персонаж твору
Увідповідніть цитатну характеристику з персонажем твору.
Цитатна характеристика
«Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум'яні губи — все подиха ло молодою парубочою красою»
Персонаж твору
Увідповідніть цитатну характеристику з персонажем твору.
Цитатна характеристика
«Гострі темні очі були ніби сердиті»
Персонаж твору
Увідповідніть назву твору з його героєм.
Назва твору
«Наталка Полтавка»
Герой твору
Увідповідніть назву твору з його героєм.
Назва твору
«Енеїда»
Герой твору
Увідповідніть назву твору з його героєм.
Назва твору
«Чорна рада»
Герой твору
Увідповідніть назву твору з його героєм.
Назва твору
«Кайдашева сім’я»
Герой твору
Увідповідніть літературні напрями / стилі з їхніми ознаками
Ознаки
багатство тропів, складний синтаксис
Літературні напрями / стилі
Увідповідніть літературні напрями / стилі з їхніми ознаками
Ознаки
замилування минулим, незвичайний герой у незвичайній ситуації
Літературні напрями / стилі
Увідповідніть літературні напрями / стилі з їхніми ознаками
Ознаки
єдність місця, часу й дії
Літературні напрями / стилі
Увідповідніть літературні напрями / стилі з їхніми ознаками
Ознаки
характер героя пояснюється його соціальним походженням
Літературні напрями / стилі
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома