1. Прочитайте рядки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуй-Левицького.
Кайдашиха помила по лікті руки й кинулась зі злістю на діжу, як на свого ворога. Тісто в діжі аж пищало і неначе заплямкало губами під її руками. Мелашка знала, що не вгодила свекрусі, і стояла ні в сих ні в тих серед хати та дивилась на замазані руки.
в уривку використано
За способом зображення дійсності повість «Кайдашева сім’я» - яскравий приклад
Вкажіть час подій у повісті «Кайдашева сім'я» Івана Нечуя-Левицького:
Чий це портрет
«Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи – все подихало молодою парубочою красою. Він був схожий з виду на матір»
Чий це портрет
«Вона була вже не молода, але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем, з сірими очима, з тонкими губами та блідим лицем……замолоду довго служила в дворі, у пана, куди взяли її дівкою. Вона вміла дуже добре куховарити і ще й тепер її брали до панів та до попів за куховарку на весілля, на хрестини та на храми. Вона довго терлась коло панів і набралась од їх трохи панства. До неї прилипла якась облесливість в розмові й повага до панів.»
Чий це портрет
«Дівчина була невеличка на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина. На чистому лобі були ніби намальовані веселі тонкі чорні брови, густі – прегусті, як шовк»
Укажіть героя твору «Кайдашева сім'я», про якого сказано:
«Він ніколи не сміявся гаразд, як сміються люди. Його насуплене, жовтувате лице не розвиднювалось навіть тоді, як губи осміхались»:
Визначте правильну послідовність розвитку подій у повісті «Кайдашева сім'я» Івана Нечуя-Левицького:
1. Установіть відповідність
Героїня
1 Кайдашиха
2 Мотря
3 Мелашка
4 баба Палажка
Репліка
А Це нечиста сила мене давила... Двадцять пасок з’їла в Києві, а за двадцять першою такий гріх трапився. Послинив нечистий усе лице, й губи, й щоки.
Б Одривай хату од цих злиднів! Що б там не коштувало, одривай, а ні, я сама
одірву.
В Не жаль мені ні села, ні роду, жаль мені тільки чоловіка. Мабуть, він за мною побивається, коли одразу так залило мою душу сльозами.
Г Шкода мені тебе! У мене ще не було такої доброї та робочої наймички, як ти.
Д Скинь її з драбини додолу, нехай собі голову скрутить, щоб знала, як лазити на наше горище.
Вкажіть, чому Мелашка - героїня повісті «Кайдашева сім'я» Івана Нечуя-Левицького вирішила залишитися в Києві:
Укажіть героя твору «Кайдашева сім’я», про якого сказано «… я думала, що такі багатирі наженуть мені повний двір волів та корів, а вони пригнали одну дурну вівцю та ще й перше вовну обстригли. Щось моя невістка не одчиняє при мені своєї скрині; мабуть тим, що порожня»
Укажіть героя твору «Кайдашева сім'я», про якого сказано:
«Широке лице було сухорляве й бліде, наче лице в ченця. На сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки»:
Чий це портрет
«… був широкий у плечах, з батьківськими карими гострими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве. Гострі темні очі були ніби сердиті»
Чий це портрет
«Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакочуваними по лікті, з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні. Загоріле рум’яне лице ще виразніше малювалось з чорними тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, облитий дощем, очима. В лиці, в очах було розлите щось гостре, палке, гаряче, було видно розум із завзяттям і трохи злістю.»
Укажіть героя твору «Кайдашева сім'я», про якого сказано: «Вона довго терлась коло панів і набралась од їх трохи панства»:
Укажіть, які образи створює у своїх творах Іван Нечуй-Левицький:
Іван Франко назвав повість «Кайдашева сім'я» І. Нечуя-Левицького
Назвіть героя, кому належать слова
реплика
1 «Не так шкода мені матері, як шкода чобіт»
2 «Оце недавно, серденько моє, просили мене готувать обiд аж у Дешки: у священика були хрестини. Господи милосердний! Наїхало гостей повнiсiнькi хати, а я на всiх настачила.»
3 «На словах, як на цимбалах грає, а де ступить, то під нею лід мерзне; а як гляне, то од її очей молоко кисне»
4 «Хто буде постить у ту п’ятницю, той не буде у воді потопати»
Герой
А Мотря
Б Кайдашиха
В Карпо
Г Омелько
Д Лаврін
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома