Проаналізуйте твердження щодо вірусів.
І. Віруси можуть передаватися повітряно-крапельним шляхом.
ІІ. Є віруси, у яких носій спадкової інформації - молекула РНК.
Чи є поміж них правильні?
Думки вчених щодо цих біологічних об'єктів різні. Наприклад, Марк ван Редженмортел писав, що це - «неживі інфекційні об'єкти, про які в крайньому разі можна сказати, що вони ведуть щось на зразок позиченого життя». Є науковці, які вважають їх живими, хоча вони не мають клітинної будови.
Про які об'єкти йдеться?
Віроїди спричиняють ураження
Позначте ученого, якого вважають «батьком» вірусології:
Позначте ознаку, характерну для вірусів:
Вкажіть середовище, в якому віруси можуть розмножуватися:
Виберіть правильне твердження: 1) віруси вносять у клітину свою генетичну
інформацію; 2) віруси належать до одноклітинних організмів:
Назвіть спосіб розмноження вірусів:
Назвіть структури, які входять до складу складних вірусів:
Позначте тип вірусу, який належить до ДНК-вмісних:
Позначте тип вірусу, що спричинює захворювання на СНІД:
Яке вірусне захворювання важко діагностувати на початковій стадії через відсутність видимих симптомів?
Уперше це вірусне захворювання описав Гіппократ. Наразі відомо, що його перебіг супроводжується ураженням центральної нервової системи та виникненням паралічів. Укажіть це захворювання.
У 1892 році Д. Й. Івановський оприлюднив працю про поширення збудника мозаїчної хвороби тютюну. Він показав, що сік уражених рослин, уведений здоровим рослинам, спричиняє їх захворювання. Це відбувалося навіть після фільтрування соку крізь керамічні фільтри, здатні затримувати найдрібніші бактерії. Так доведено існування
Яка речовина входить до складу капсиду простих вірусів?
Віруси було відкрито під час дослідження хвороби:
Позначте, якою цифрою на схемі будови бактеріофага показано його частину, через яку ДНК надходить до клітини-хазяїна.
Виберіть, які з наведених інфекційних агентів, характеризуються такими ознаками:
1) є білковою заразною часткою;
2) не містять нуклеїнових кислот;
3) спричинюють важкі захворювання центральної нервової системи в людини й ряду тварин (т. зв. «повільні інфекції»).
Позначте хворобу, після перенесення якої не формується стійкий імунітет:
Прочитайте текст та оберіть варіант відповіді, де містяться слова, які треба вписати у вільні місця у цьому тексті.
За (1) інфекції вірусні частинки з інфікованої клітини не виходять, їх часто неможливо виявити й у самій клітині. Утім під впливом певних чинників (2) інфекція може набути (3) чи (4) форми. Людей з (5) формою інфекції називають (6). Прикладом вірусу, що спричиняє таку форму інфекції, є вірус (7).
Виберіть хворобу, після перенесення якої виробляється постійний імунітет:
Противірусна дія характерна для:
Серед наведених захворювань вірусну природу має тільки:
Вірусна частинка містять:
Визначте групу вірусів, які переносять членистоногі:
Віруси можуть бути паразитами:
Бактеріофаги розмножуються всередині клітин:
Встановіть відповідність: між біологічними системами та їх ознаками
А. віруси 1. містить лише ДНК чи РНК
Б. пріони 2. містять нуклеоїд
В. клітина прокаріотів 3. містять ЕПС
Г. клітина еукаріотів 4. інфекційний білок
Д. віроїди 5. інфекційні РНК
Для збудників синдрому набутого імунодефіциту та грипу спільним є те, що їхня спадкова інформація міститься в
Яка з наведених загальнобіологічних властивостей живих систем характерна для вірусів?
Який імовірний шлях зараження людини вірусом імунодефіциту?
Яке захворювання спричинюється віроїдами?
Пріони спричинюють
Особливістю вірусів є
Повітряно-крапельним шляхом передається збудник такої хвороби, як:
До складу вірусу не входить
Пріони вражають
Позначте істинні висловлювання
Губчасту енцефалопатію викликають ...
Оберіть ознаки, притаманні неклітинним формам життя:
Вкажіть назву білкової оболонки віріона
Вкажіть, для чого слугують глікопротеїди складних вірусів
Позначте назву білків, які виробляються в організмі хазяїна у відповідь на проникнення вірусів
Укажіть на якому рівні організації перебувають віруси, віроїди та пріони?
Оберіть ознаки, характерні для віроїдів :
Учень та учениця обговорювали значення вірусів у житті людини. Учень висловив думку, що практично всі віруси є хвороботворними. Учениця зауважила, що вчені навчилися використовувати віруси для отримання антибіотиків, гормонів, ферментів. Хто з учнів має рацію?
Цифрою 4 на малюнку позначено:
Оберіть твердження, що є правильними для пріонів
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома