НЕП (ЗНО)

Додано: 14 лютого 2022
Предмет: Історія України, 10 клас
Копія з тесту: НЕП (ЗНО)
Тест виконано: 1 раз
52 запитання
Запитання 1

. Розгляньте агітаційний плакат часів утвердження тоталітарного режиму в Україні (1929–1939 рр.) і виконайте завдання.

Напис на плакаті:

«Правильною організацією праці звільнимо колгоспників для роботи в соціалістичній промисловості. Дамо мільйони робочих рук на фронт індустріалізації».

Плакат дає змогу визначити

варіанти відповідей

Апричини індустріалізації.



Бхарактер індустріалізації.



Вджерела індустріалізації.



Г етапи індустріалізації

Запитання 2

Що стало наслідком розгортання в УРСР та СРСР стахановського руху?

 


варіанти відповідей

Апідвищення норм виробітку продукції



Бзаборона робітникам самовільно залишати підприємства



Вуведення кримінальної відповідальності за запізнення на роботу



Гзапровадження семиденного робочого тижня

Запитання 3

Сприятливі умови для розвитку ринкових відносин в УСРР існували за часів реалізації заходів

 


варіанти відповідей

А«воєнного комунізму».



Б«суцільної колективізації».



В«нової економічної політики».



Г«форсованої індустріалізації».

 

Запитання 4

Уривок історичного документа, що характеризує часи Голодомору: «Урожай у нас був хороший, але радянська влада до того часу «заготовляла» наш хліб, до тих пір доводила свої плани і завдання до нас, аж допоки ми не залишилися без фунта хліба», - можна використати для пояснення його

 


варіанти відповідей

Апередумов.



Бмасштабу.



Вжертв.



Гмети

Запитання 5

Що було характерним для соціально-економічного життя в УСРР періоду нової економічної політики (1921-1928 рр.)?

 


варіанти відповідей

Азаміна продрозкладки продовольчим податком


Буведення карткової системи розподілу продуктів


Вскасування плати за житло й комунальні послуги


Гнаціоналізація всіх промислових підприємств

Запитання 6

У 1925 р. в Українській СРР нараховувалося 79,1% шкіл з українською мовою викладання. У 1930 р. цей відсоток зріс до 85%. Що спричинило зазначені зміни?

 


варіанти відповідей

Аздійснення владою політики «коренізації»


Бприйняття нової Конституції республіки


Вліквідація національних районів у складі республіки


Гутворення Всеукраїнської академії наук

Запитання 7

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«Експропріація непродуктивних класів, анулювання боргів, зосередження доходів від промисловості, держторгівлі (внутрішньої і зовнішньої) і всієї кредитної системи в руках держави – самі по собі дають можливість такого нагромадження всередині країни, яке забезпечує необхідний для соціалістичного будівництва темп розвитку індустрії».

В уривку вказано на


варіанти відповідей

Аджерела індустріалізації.


Бнаслідки індустріалізації.


Ветапи індустріалізації.


Гпричини індустріалізації.

Запитання 8

Жертвою якої репресивної акції став академік Сергій Єфремов?


варіанти відповідей

А«Шахтинської справи»


БГолодомору


В«Закону про п’ять колосків»


Гсправи «Спілки визволення України»

Запитання 9

З’ясуйте кому з діячів, зображених на фото, належать наведені факти біографії: " Письменник, фундатор національного кінематографа, автор кінофільмів «Звенигора», «Арсенал», «Земля»"

варіанти відповідей
Запитання 10

З’ясуйте кому з діячів, зображених на фото, належать наведені факти біографії:" Актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»

варіанти відповідей
Запитання 11

Яка зміна відбулася в соціально-економічному розвитку УСРР в умовах нової економічної політики?


варіанти відповідей

Ауведення продовольчої розкладки (продрозверстки) для селянських господарств


Бперехід до зрівняльної оплати праці робітників великих промислових підприємств


Взапровадження загальної трудової повинності всього працездатного населення


Запитання 12

Яку політику більшовиків С. Петлюра охарактеризував наступним чином: «...У цьому напрямку нинішньої політики більшовиків я вбачаю чергову їхню поступку стихійній силі українського національного руху, а водночас логічно послідовний і політичний захід з метою оволодіння силою цього руху й зміцнення своїх позицій в Україні...»?

 


варіанти відповідей

Анову економічну політику


Бкоренізацію


Вфорсовану індустріалізацію


Гколективізацію

Запитання 13

«Закон про п'ять колосків» був складовою політики


варіанти відповідей

Авведення госпрозрахунку між державою та колгоспами.


Бпередання земель заможних селян бідняцьким господарствам.


Вмасових репресій проти селянства.


Госвоєння цілинних та перелогових земель.

Запитання 14

Напис на плакаті: «Учора - рубіж новатора, сьогодні - робоча норма!»

Зображений плакат, присвячений стаханівському руху, відображає його


варіанти відповідей

Анаслідок.


Бпричину.


Впередумову.


Гзміст.

Запитання 15

Що зумовило появу зображеного плаката? Напис на плакаті: "Дар американського народу", "АРА", "Герберт Гувер".


варіанти відповідей

Апоширення голоду


Бзапровадження непу


Впочаток боротьби з неписьменністю


Гупровадження політики "коренізації"

Запитання 16

У якому уривку з історичного джерела відображено одну з причин упровадження в Україні на початку 1920-х рр. політики "коренізації"?

 


варіанти відповідей

А"Наше завдання: добити контрреволюційні елементи, викрити націоналістичні ухили, розгорнути роботу з виховання партійних мас, а також широких мас у дусі пролетарського інтернаціоналізму..."


Б"Від російської літератури нам треба тікати якомога швидше, тому що вона тяжить над нами в віках... Вигодовувати на ній наше молоде мистецтво – це значить затримати його розвиток..."


В"Замість того, щоб... розвивати зв’язок з культурою братнього російського народу ...частина інтелігенції скочується на позиції занепадницької буржуазної культури. Ці митці відриваються від народу, захоплюючись техніцизмом..."


Г"Зростання української культури та української інтелігенції йде швидкими темпами і якщо ми не візьмемо в руки цього руху, він може піти мимо нас. ...віддавати цей рух у руки чужих нам елементів не можна ні в якому разі..."

Запитання 17

Постанова РНК УСРР про занесення на «чорну дошку» колгоспів за «злісне саботування хлібозаготівель» призвела до

 


варіанти відповідей

Аліквідації "куркулів" і "підкуркульників", виселення решти селян до Сибіру.


Бконфіскації всього продовольства й посівного фонду, припинення постачання товарів.


Внадання екстреної продовольчої допомоги членам колгоспу за рахунок селян-одноосібників.


Гвилучення господарського реманенту та примусове відправлення колгоспників на промислові новобудови.

Запитання 18

Що стало наслідком розгортання в СРСР стахановського руху?


варіанти відповідей

Ауведення кримінальної відповідальності за запізнення на роботу


Бзаборона робітникам самовільно залишати підприємства


Впідвищення норм виробітку продукції


Гзапровадження семиденного робочого тижня

Запитання 19

Установіть відповідність між явищем періоду радянської модернізації та його наслідком.

Період радянської модернізації

1індустріалізація

варіанти відповідей

Аліквідація індивідуального селянського господарства


Бперевищення промислового виробництва над сільськогосподарським


Внав’язування суспільству комуністичної ідеології


Гнасадження в суспільстві атмосфери страху

Запитання 20

Установіть відповідність між явищем періоду радянської модернізації та його наслідком.

Період радянської модернізації

2колективізація

варіанти відповідей

Аліквідація індивідуального селянського господарства


Бперевищення промислового виробництва над сільськогосподарським


Внав’язування суспільству комуністичної ідеології



Гнасадження в суспільстві атмосфери страху

Запитання 21

Установіть відповідність між явищем періоду радянської модернізації та його наслідком.

Період радянської модернізації

3масові репресії

варіанти відповідей

Аліквідація індивідуального селянського господарства


Бперевищення промислового виробництва над сільськогосподарським


Внав’язування суспільству комуністичної ідеології


Днасадження в суспільстві атмосфери страху

Запитання 22

. Установіть відповідність між явищем періоду радянської модернізації та його наслідком.

Період радянської модернізації

4культурна революція

варіанти відповідей

Аліквідація індивідуального селянського господарства


Бперевищення промислового виробництва над сільськогосподарським


Внав’язування суспільству комуністичної ідеології


Гліквідація багатопартійності


Запитання 23

У якому році Українська СРР стала складовою СРСР?


варіанти відповідей

А1919 р.


Б1920 р.


В1921 р.


Г1922 р.

Запитання 24

Установіть відповідність між визначеннями та поняттями, що характеризують соціально-економічне життя УСРР в 1920–1930-х рр.

1об’єднання селянських господарств у великі підприємства шляхом примусового усуспільнення землі, реманенту та худоби



варіанти відповідей

А«госпрозрахунок»


Б«індустріалізація»


В«денаціоналізація»


Г«продподаток»


Д«колективізація»

Запитання 25

Установіть відповідність між визначеннями та поняттями, що характеризують соціально-економічне життя УСРР в 1920–1930-х рр.

2створення великого машинного виробництва в усіх галузях господарства, насамперед у промисловості


 

варіанти відповідей

А«госпрозрахунок»


Б«індустріалізація»


В«денаціоналізація»


Г«продподаток»


Д«колективізація»

Запитання 26

Установіть відповідність між визначеннями та поняттями, що характеризують соціально-економічне життя УСРР в 1920–1930-х рр.

3тверда норма обсягів натурального відрахування державі частки продукції, виробленої селянськими господарствами



варіанти відповідей

А«госпрозрахунок»


Б«індустріалізація»


В«денаціоналізація»


Г«продподаток»


Д«колективізація»

Запитання 27

Який захід більшовиків дав змогу голові Раднаркому РСФРР В. Леніну заявити:

«Селянські повстання, які раніше, до 1921 року, були загальним явищем, майже цілковито зникли. Селянство задоволено своїм теперішнім становищем. …Це досягнуто впродовж одного року»?

 


варіанти відповідей

Азаміна продрозкладки продовольчим податком


Бухвалення плану ГОЕЛРО з електрифікації країни


Впочаток розподілу поміщицьких земель серед селян


Гвключення Української СРР до складу СРСР

Запитання 28

Із якою метою ухвалено Постанову ВУЦВК і РНК УСРР, уривок з якої процитовано:

«…Щоб усунути нерівність культур, що створилися внаслідок вікового утиску, Робітничо-Селянський уряд, дотримуючись рівноправності мов усіх національностей, які є на території України, вживає низку практичних заходів, що мають забезпечити українській мові місце, відповідне числу та питомій вазі українського народу на території УСРР…»?

 


варіанти відповідей

Аформування нової спільноти — радянський народ


Бліквідації неписьменності дорослого населення


Взапровадження творчого методу — соціалістичний реалізм


Греалізації політики коренізації

Запитання 29

«Перекачування коштів із села в місто» наприкінці 1920–1930-х рр. було одним із


варіанти відповідей

Ашляхів стримування зростання цін на сільгосппродукцію.


Бспособів матеріального стимулювання селянства.


Вджерел фінансування індустріалізації.


Гінструментів проведення грошової реформи.

Запитання 30

У 1932 р. кількість членів КП(б)У становила понад 500 тис. осіб, а в 1938 р. — близько 260 тис. осіб. Що зумовило скорочення чисельності Компартії України?


варіанти відповідей

Азневіра в можливості побудови соціалізму


Бздійснення масових репресій у республіці


Внаростання загрози Другої світової війни


Гзгортання політики «українізації»

Запитання 31

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«Розміри допомоги, яку одержує населення голодуючих губерній України через державні органи, не перевищує 7,5% задоволення всього голодуючого населення. Допомога, здійснювана закордонними комісіями та приватними організаціями, досягне у майбутньому 8% потреб...»

Цитовану доповідну записку створено в роки

 


 

варіанти відповідей

А«воєнного комунізму».


Бнової економічної політики.


Вфорсованої індустріалізації.

.

Гсуцільної колективізації

Запитання 32

Яке завдання вирішувалося радянською владою в галузі культури в 1920-ті рр.?

 


варіанти відповідей

Азгортання політики «українізації»


Бстворення системи університетської освіти


Взапровадження загальної середньої обов’язкової освіти


Гліквідація неписьменності серед дорослого населення 

Запитання 33

Укажіть наслідки впровадження в Україні нової економічної політики (1921–1928 рр.).

 


варіанти відповідей

1зростання безробіття


2ліквідація економічних стимулів розвитку виробництва


3періодичні хлібозаготівельні кризи


4перетворення УРСР на могутню індустріальну республіку


 

5ліквідація куркульства


6розширення мережі селянських збутових, споживчих кооперативів і кредитних товариств

Запитання 34

У роки нової економічної політики у сфері трудових відносин

 


варіанти відповідей

Аупроваджувалося прикріплення робітників до підприємств.

.

Бздійснювалася примусова трудова мобілізація.


Взастосовувався вільний найм робочої сили.


Гмасово створювалися трудові армії та трудові табори

Запитання 35

Упроваджуючи на початку 1920-х рр. політику «коренізації», партійно-радянське керівництво СРСР мало на меті

 


варіанти відповідей

Азнищити «буржуазно-націоналістичну», антирадянську інтелігенцію.


Бостаточно утвердити радянську владу в національних республіках.


Вналагодити культурне співробітництво з розвиненими країнами Заходу.


Гподолати масову неписьменність дорослого населення країни.

Запитання 36

За змістом рекламного оголошення можна встановити, що його створено в роки

Напис на рекламному оголошенні: «Державний трест південної хімічної промисловості "Хімвугілля". Об'єднання хімічних, фарбових, склоробних заводів і вугільних копалень Донецького Басейну»

 


варіанти відповідей

А«воєнного комунізму»


Бнової економічної політики


Вфорсованої індустріалізації


Гпіслявоєнної відбудови

Запитання 37

Фундатором національного кінематографа, автором шедеврів світового рівня «Звенигора», «Арсенал», «Земля» був

 


варіанти відповідей

АГ.Юра.


БЛ. Курбас.


ВМ.Бойчук.


ГО. Довженко.

Запитання 38

Зростання обсягів промислового виробництва в Україні в період НЕПу було забезпечено завдяки


 



 

варіанти відповідей

Аскасуванню заборон на приватне підприємництво, упровадженню оренди, економічних методів господарювання.


Бзалученню значних іноземних інвестицій, розширенню сфери товарно-грошових відносин, централізації управління.



В зниженню цін як на промислові товари для селянства, так і на сільськогосподарську продукцію для робітників.



Г проведенню націоналізації підприємств промисловості, транспорту, уведенню загальної трудової повинності.

Запитання 39

Державно-політичний статус УСРР у 1921–1922 роках визначався

 


варіанти відповідей

А«договірною федерацією» з РСФРР та іншими радянськими республіками, посиленням її підпорядкування загальнофедеративним органам влади.


Бюридичною незалежністю УСРР, яка не входила до складу жодної сусідньої держави й не перебувала з ними в союзно-договірних відносинах.


В«воєнно-політичним союзом» з РСФРР зі збереженням УСРР формального статусу та ознак незалежної держави.


Г«військовим союзом» з РСФРР та перебуванням УСРР у її складі на правах автономного утворення.

Запитання 40

У результаті здійснення в Україні в 1920–1930-х роках політики коренізації

 


 

варіанти відповідей

Ареорганізовано національні адміністративні райони на території республіки в звичайні райони.


Бзамінено російську мову в діловодстві, освіті, засобах масової інформації державною українською мовою.


Взбільшено питому вагу українців серед керівних кадрів республіканського партійно-державного апарату.


Грозширено повноваження республіки у сфері зовнішньої політики для здійснення культурної роботи серед українців за кордоном.

Запитання 41

Розвиткові сільського господарства України в період НЕПу було притаманне

 


 

варіанти відповідей

Астворення агроміст із розгалуженою переробною інфраструктурою.


Бфункціонування виробничо-збутових кооперативів і товариств.


Воб’єднання всіх господарств незаможних селян у радгоспи.


Грозгортання мережі машинно-тракторних станцій і бригад.

Запитання 42

Однією з причин упровадження в Україні НЕПу як нової моделі господарювання було

 


варіанти відповідей

Апродовження бойових дій, що ускладнювали відбудову народного господарства.


Бневдоволення селянства продрозкладкою, що виливалося у збройні виступи проти влади.


Вздійснення республікою дипломатичного прориву й виходу з дипломатичної ізоляції.


Гпіднесення європейського та світового революційного руху, здійснення світової революції.

Запитання 43

Стосовно якого політичного курсу було прийнято цитовану нижче резолюцію?

«Розмови про переваги російської культури і висування положення про неминучість перемоги більш високої російської культури над культурами більш відсталих народів — українського, азербайджанського та ін. — є не що інше, як спроба закріпити панування великоросійської національності. Рішуче борючись проти пережитків російського шовінізму, партія мусить водночас боротися і проти українського шовінізму».

 


варіанти відповідей

Акоренізації


 

Бколективізації


Віндустріалізації


Гкультурної революції

Запитання 44

Про якого діяча культури України 1920-х рр. йдеться в листі Й. Сталіна до Л. Кагановича?

«…Вимоги про "негайну дерусифікацію пролетаріату" в Україні, його думка про те, що "від російської літератури, від її стилю українська поезія повинна тікати якнайшвидше", його заява про те, що "ідеї пролетаріату нам відомі і без московського мистецтва"… звучать тепер… більш ніж дивно».

 


варіанти відповідей

АМ. Зерова


БЛ. Курбаса


ВМ. Хвильового


ГО. Довженка

Запитання 45

ВАПЛІТЕ — це

 


варіанти відповідей

Аоб’єднання письменників і літераторів України у 1920-ті рр.


Бспілка українських фото- й кінорежисерів при Київській кінофабриці.


Втворчий союз українських художників-авангардистів 1920–1930-х рр.


Гмистецьке угруповання театральних діячів України, послідовників Леся Курбаса.

Запитання 46

Про політику якого уряду в галузі освіти йдеться в уривку з історичного джерела?

«Для звуження впливу старої професури та викладачів було реорганізовано управління вищою школою. До факультетських рад включалися представники студентства, кількість яких у радах дорівнювала кількості викладачів. Від автономії вузів нічого не залишилося. Університети взагалі були ліквідовані, а на їхній основі утворювалися галузеві навчальні заклади, зокрема інститути народної освіти».

 


варіанти відповідей

АРади Народних Міністрів Української Народної Республіки


 

БРади Міністрів Української Держави


ВДиректорії Української Народної Республіки


ГРади Народних Комісарів Української СРР

Запитання 47

Одним із наслідків упровадження в Україні НЕПу є

 


 

варіанти відповідей

Априскорення соціальної диференціації в містах, поява «нової буржуазії».


Бскорочення обсягів виробництва товарів повсякденного вжитку.


В ліквідація закладів побутового обслуговування населення.



Гзавершення процесу формування матеріально-технічної бази колгоспів.

Запитання 48

Створення літературно-художніх об’єднань, розширення мережі робітфаків, становлення Української автокефальної православної церкви — це складові культурного та духовного життя українського народу під час

 


 

варіанти відповідей

АУкраїнської революції (1917—1918 рр.).


Бборотьби за збереження державної незалежності (1918—1920 рр.).


Внової економічної політики (1921—1928 рр.).


Градянської модернізації (1929—1938 рр.).

Запитання 49

Які заходи здійснювалися партійно-державним керівництвом УСРР у галузі сільського господарства республіки впродовж 1921—1928 рр.?

 


варіанти відповідей

1Запровадження єдиного продовольчого податку.


 

2Створення агроміст із розгалуженою переробною інфраструктурою.


3Розвиток мережі сільськогосподарських кооперативів і споживчих товариств.


4Упровадження продрозверстки на всю сільськогосподарську продукцію.


5Звільнення від сплати податків господарств незаможних селян.


6Створення мережі МТС для технічного обслуговування селянських господарств.

Запитання 50

На фото зображено

варіанти відповідей

Держпром у Харкові

Верховну Раду України

Держпром у Києві

Раднрком УСРР

Запитання 51

В. Касіян є автором картин

варіанти відповідей
Запитання 52

Ф.Кричевський є автором

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест