Засновником німецької класичної філософії є –
У своїй філософській системі __________________ поставив питання: «Що я можу знати?», «Що я повинен робити?», «На що я можу сподіватись?», «Що таке людина?»
Щодо людини, то ____________ вважав діяльність ії першим і основним визначенням : "Діяти! Діяти ! - ось для чого ми існуємо " .
За думкою _______________ виходило, що джерелом усякого руху поставали внутрішні суперечності речей та явищ; ці міркування він поклав в основу нової розробленої ним діалектичної логіки.
________________ зробив спробу перевести всі ідеї своіх попередників у русло людського самовизначення та самоствердження, поклавши в основу своєї "філософії" антропологічний принцип
_________________вважав, що основою світу є духовна субстанція - абсолютна ідея, яка є єдністю свідомості та самосвідомості .І ця абсолютна ідея вибудовує реальність сама із себе й водночас залучає усе це (реальність та її конструювання) у свій зміст.
__________________робить висновок, що необмежені, довільні прояви Я мають більш цілісний, більш синтетичний характер. Тому мистецтво перевершує науку.
До______________ вважали, що пізнання є результатом дії на людину зовнішніх чинників. При цьому людина сприймає (тобто перебуває пасивною), а світ діє на неї. Він "перевернув " це співвідношення: він проголосив, що пізнання і знання постають результатом людської (насамперед - розумової) активності.
________________ робить висновок : "Релігія постає як тотожній із сутністю людини погляд на сутність світу та людини. Але не людина підноситься над своїм поглядом, а погляд над нею, одухотворює та визначає її, панує над нею. Сутність і свідомість релігії вичерпується тим, що охоплює сутність людини, ії свідомість та самосвідомість . У релігії немає власного, особливого змісту".
_______________вважав, що в основі історичного
процесу лежать природні потреби людини. Але людина внаслідок своєї вихідної обмеженості та незахищеності повинна виявити свої розумові здібності і стати творцем нового життя. Розум рухає людські дії, а також визначає прямування історії до справедливого, розумно організованого громадянського суспільства, де повинні запанувати закони, рівність, справедливість та загальний мир.
У своїх поглядах ______________втрачає зв'язок із попередником і починає вибудовуватися на ірраціоналізмі та волюнтаризмі — двох наріжних каменях його філософії.
____________ розвинув методику вільних асоціацій та тлумачення сновидінь, яку було покладено в основу психоаналізу, і сформулював концепцію структури людської психіки.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома