НМТ 2022, 22 липня (ДЕМО, неофіційний)

Тест створений для підготовки до НМТ, відпрацювання вже засвоєного матеріалу.


Запитання створювалися (а деякі підбиралися із тестування минулих років) на основі повідомлень про зміст завдань від учасників, які склали НМТ на момент 22 липня 2022 року.

Додано: 22 липня 2022
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 642 рази
20 запитань
Запитання 1

Яка битва дозволила російському уряду створити Галицько-Буковинське генерал-губернаторство?

варіанти відповідей

Галицька битва

Горлицький прорив

Брусиловський прорив

Битва за гору Маківка

Запитання 2

Вкажіть зображення, яке відображає одну із причин Голодомору 1932-1933 рр.

варіанти відповідей
Запитання 3

Подана карта часів Української революції відображає період правління:

варіанти відповідей

Української центральної ради

П. Скоропадського

Директорії

Режиму А. Денікіна

Запитання 4

Оберіть портрет діяча, якому належать слова: "Ми усі — вояки УПА і всі підпільники зокрема, і я — свідомі, що раніше чи пізніше нам доведеться згинути в боротьбі з брутальною силою. Але, запевняю вас, — ми не будемо боятися вмирати, бо, вмираючи, будемо свідомі того, що станемо добривом української землі"

варіанти відповідей
Запитання 5

Який із документів відображає політику коренізації, оголошену більшовиками у 1923 році

варіанти відповідей

«..У цьому напрямі нинішньої політики більшовиків я вбачаю чергову їхню поступку стихійній силі українського національного руху, а водночас – логічно послідовний і політичний захід з метою оволодіння силою цього руху й зміцнення своїх позицій в Україні...»

«…можливість переходу селянства до соціалізму більш простим, легким і доступним для селянина шляхом» 

«Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від усієї Росії, не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям...»

«Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від усієї Росії, не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям...»

Запитання 6

Проаналізуйте уривок з історичного джерела: «Соціалістичне самоврядування реалізується в умовах широкої гласності шляхом участі всього колективу та його громадських організацій у виробленні найважливіших рішень і контролі за їх виконанням, виборності керівників та єдиноначальності в керуванні підприємством...».


Його доречно використати для характеристики суспільного життя України доби

варіанти відповідей

Відлиги

Перебудови

Застою

Відбудови

Запитання 7

Успішна військова операція, здійснювана військами УГА у червні-липні 1919 року ввійшла в історію під назвою:

варіанти відповідей

Чортківська офензива

Київська катастрофа

Горлицький прорив

Брусиловський прорив

Запитання 8

Яка із зазначених документів був опублікований найраніше

варіанти відповідей

«…У разі неодержання задовільної відповіді …протягом 48 годин, Рада Народних Комісарів вважатиме Раду в стані відкритої війни проти Радянської влади в Росії і на Україні».

 «…Однині Українська Народна Республіка стає самостійною, ні від кого не залежною, вільною, суверенною державою українського народу…»

«Віднині зливаються в одно вікáми відділені одна від одної частини України — Галичина, Буковина, Закарпаття і Придніпровська Україна — в одну Велику Україну…"

«Дня 19 жовтня Твоєю волею утворилася на українських землях бувшої Австро-Угорської монархії Українська Держава та її найвища влада – Українська Національна Рада. З нинішнім днем Українська Національна Рада обійняла владу в столичнім місті Львові й на цілій території Української Держави…»

Запитання 9

З якої битви почалось визволення України в період Другої світової війни?

варіанти відповідей

Курської битви

Битви під Сталінградом

Битви за Дніпро

Битви за Крим

Запитання 10

Встановлення Західного кордону УРСР відбулося:

варіанти відповідей

у 1944 році

у 1945 році

у 1947 році

у 1951 році

Запитання 11

Яка політична сила представників старшого покоління українського національного руху, утворена у 1925 р., здійснювала політику врегулювання українсько-польських відносин у 30 хх роках ХХ століття

варіанти відповідей

ОУН

УВО

УНДО

КПЗУ

Запитання 12

Повстання у таборах ГУТАБу відбулися у 1953-1954 рр. на початку правління М.С. Хрущова. Які наслідки вони мали для подальшого суспільно-політичного життя?

варіанти відповідей

Започткували процеси реабілітації

Сприяли формуванню дисидентського руху

Закликали до "розширення меж соцреалізму"

Створювали умови для децентралізації управління

Запитання 13

«Українська РСР самостійно визначає свій економічний статус і закріплює його в законах. ...Українська РСР має право на свою частку в загальносоюзному багатстві. ...Відносини Української РСР з іншими радянськими республіками будуються на основі договорів, укладених на принципах рівноправності, взаємоповаги і невтручання у внутрішні справи...».


Наведені положення документа декларують право України на

варіанти відповідей

плюралізм.

суверенітет.

незалежність.

гласність.

Запитання 14

Що було характерним для соціально-економічного розвитку України наприкінці 1990-х – початку 2000-х рр.?

варіанти відповідей

збереження більшості промислових підприємств у державній власності

утвердження системи олігархічних фінансово-промислових груп

відновлення командно-адміністративної системи управління економікою

перетворення малого бізнесу в основного виробника валового внутрішнього продукту

Запитання 15

Яка з поданих карикатур була створена найраніше:

варіанти відповідей
Запитання 16

Установіть відповідність між політичними подіями періоду боротьби за збереження державної незалежності України (1918 – 1920 рр.) та їхніми наслідками.


1 Розгром Добровольчої армії генерала А. Денікіна.

2 Проголошення Української Держави.

3 Утворення Західноукраїнської Народної Республіки.

4 Утворення Директорії УНР.


А Повалення режиму гетьмана П. Скоропадського.

Б Зростання частки українців серед службовців державного апарату республіки.

В Встановлення радянської влади на території України.

Г Запровадження державної монополії на продаж хліба, цукру, спирту; заборона на вивіз нафти.

Д Відновлення поміщицького землеволодіння.

варіанти відповідей

1В, 2Д, 3Г, 4А

1Д, 2Г, 3А, 4В

1А, 2Б, 3В, 4Г

1Д, 2В, 3Б, 4А

Запитання 17

Встановіть відповідність між картинами та авторами:


1. В. Касіян

2. К. Білокур

3. М. Приймаченко

4. Т. Яблонська

5. Г. Нарбут


А Карпатська мати

Б Хліб

В Гороховий звір

Г Хата в Богданівці


варіанти відповідей

1А, 2Г, 3В, 4Б

1Г, 2Б, 3В, 5А

1Б, 2Г, 3А, 4В

1В, 2А, 4А, 5Б

Запитання 18

Установіть відповідність між назвою документа та роком його ухвалення.


1 Декларація про державний суверенітет України

2 Програма Народного Руху України за перебудову

3 Постанова Верховної Ради України «Про Державний прапор України»

4 Закон Української РСР «Про відновлення Кримської Автономної Радянської Соціалістичної Республіки»


А 1988 р.

Б 1989 р.

В 1990 р.

Г 1991 р.

Д 1992 р

варіанти відповідей

1В, 2Б, 3Г, 4Д

1Б, 2В, 3Д, 4Г

1В, 2Б, 3Д, 4Г

1Г, 2Б, 3Д, 4В

Запитання 19

Установіть відповідність між назвою міжнародної організації та роком вступу України до неї.


1. ООН

2. СНД

3. Рада Європи

4. СОТ


А) 1945 р.

Б) 1995 р.

В) 1991 р.

Г) 2008 р.

Д) 1995 р.

варіанти відповідей

1А, 2Д, 3В, 4Г.

1А, 2В, 3Д, 4Г.

1Г, 2В, 3Д, 4А.

1А, 2В, 3Д, 4Б.

Запитання 20

Установіть відповідність між назвами періодів в історії України та поняттями й термінами, які потрібно використовувати, характеризуючи їх.


1 Відлига (1953 – 1964 рр.)

2 Застій (середина 1960 – початок 1980-х рр.)

3 Перебудова (1985 – 1991 рр.)

4 Незалежність (1991 – початок XXI ст.)

А Інфляція, «гласність», плюралізм, державний переворот, альтернативні вибори.

Б«Розвинений соціалізм», дефіцит, «самвидав», правозахисник, номенклатура.

В Лібералізація цін, диференціація суспільства, грошова реформа, поліетнічна держава, референдум.

Г «Холодна війна», «безрідний космополітизм», «ждановщина», «лисенківщина», операція «Вісла».

Д Десталінізація, «шістдесятники», раднаргоспи, реабілітація, «культ особи».

варіанти відповідей

1Б, 2Д, 3А, 4Г

1Д, 2Г, 3Б, 4В

1В, 2Б, 3А, 4Д

1Д, 2Б, 3А, 4В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест