Реалізація імперської стратегії Росії в Першій світовій війні щодо «…злиття землі Ярослава Осмомисла, князів Данила і Романа з Імперією в політичному, соціальному та національному відношеннях…» стала можливою завдяки
Незалежність Української Народної Республіки проголошено
Проаналізуйте наведену картосхему та виконайте завдання. Картосхему доречно використовувати, характеризуючи перебіг подій
Що з наведеного пов’язано з іменем діяча, зображеного на фото?
У якому уривку з історичного джерела відображено сутність літературної дискусії, започаткованої М. Хвильовим?
Проаналізуйте дані, наведені в таблиці, та з’ясуйте, що стало характерним для промислового розвитку України кінця 1930-х років порівняно з 1920-ми роками.
Що зумовило спорудження будівлі, зображеної на фото?
Газетна публікація, зображена на фото, інформує читачів про події в
Письменник Генріх Манн занотував у своєму щоденнику: «Один диктаторзрадник побудував усю свою кар’єру на антибільшовизмі. Раптом він робить поворот, і тут таки інший диктатор-зрадник розкриває йому свої обійми! Вони знайшли одне одного, щоб виступити проти цивілізованого світу. Нарешті вдвох...», – дізнавшись про
Здійснення «операції “Вісла”» та «операції “Захід”» відбулося
Виникнення в Україні руху «шістдесятників» зумовлено
На якому явищі радянської дійсності 1970-х – 1980-х років фокусують увагу зображені карикатури?
У якому з уривків надано оцінку політичному курсу «перебудови»?
Конституцію України було ухвалено
У листопаді 2016 р. Український інститут національної пам’яті та Український дім презентували мультимедійний виставковий проєкт «Відважні: наші герої», що відтворював образи різних поколінь українців ХХ – ХХІ століть через реконструкцію революційної атрибутики та вбрання учасників подій доби Української революції, Холодного Яру, Української повстанської армії, Революції на граніті, Помаранчевої революції, революції Гідності
На фото зображено один із плакатів цього проєкту.
З’ясуйте, яке з наведених тверджень відображає ідею, покладену в основу
плаката.
Установіть відповідність між українською політичною силою та її позицією щодо Першої світової війни.
1 Головна українська рада
2 Товариство українських поступовців
3 Союз визволення України
4 Частина соціалдемократії на чолі з С. Петлюрою
А «Царська імперія загрожує нашому життю під охороною Австрійської монархії. Нехай українство віддасть усі свої сили на те, щоб боронити наше життя, щоб історичний ворог України був розбитий! Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце визволеної України!»
Б «Реалізацію устремлінь українського народу зв’язуємо із підтримкою Австрії й розгромом Росії у війні. Політичною платформою є державна самостійність України. Форма правління має бути конституційна монархія з демократичним устроєм...»
В «Браття! Хай надбання Володимира Святого, земля князя Ярослава Осмомисла, скинувши чужоземне іго, зіллються з великою Росією. Оберніть меч свій на ворога, а серце своє з молитвою до Росії...»
Г «Цю війну ми визнаємо чужою.., шкідливою українському народові, бо жодна з воюючих сторін не може викликати співчуття ні цілями, ні способами боротьби. Ми стоїмо на основі автономного устрою тих держав, з якими нас поєднала історична доля...»
Д «Українці […] виконають свій обов’язок громадян Росії в цей тяжкий час до кінця не тільки на полі бою, а й як громадяни – в міру сил сприятимуть успішному виконанню російською армією завдання, що випало на її долю...»
Установіть відповідність між назвою документа Української Центральної Ради та наслідками його оприлюднення
1 Перший Універсал
2 Другий Універсал
3 Третій Універсал
4 Четвертий Універсал
А збройний виступ самостійників, поповнення складу Центральної Ради представниками національних меншин
Б створення Генерального секретаріату, загострення стосунків із Тимчасовим урядом Росії
В підписання Брест-Литовського мирного договору, вступ німецьких і австрійських військ на територію УНР
Г поширення влади Центральної Ради на дев’ять українських губерній (без Криму), початок соціально-економічних перетворень
Д утворення Української Центральної Ради, початок Української революції
Установіть відповідність між датою та подією.
1 січень 1918 р.
2 квітень 1918 р.
3 січень 1919 р.
4 листопад 1921 р.
А «Листопадовий зрив» у Львові
Б державний переворот Павла Скоропадського
В Другий «Зимовий похід» Армії УНР
Г бій під Крутами
Д проголошення Акта Злуки УНР і ЗУНР
Увідповідніть період в історії України з поняттями й термінами, які потрібно використовувати для його характеристики.
1 Установлення комуністичного тоталітарного режиму в Україні (1921–1928 рр.)
2 Утвердження більшовицького тоталітарного режиму в Україні (1929–1938 рр.)
3 Західноукраїнські землі у міжвоєнний період (1921–1938 рр.)
4 Україна в роки Другої світової війни (1939–1945 рр.)
А «осадництво», «пацифікація», «інтегральний націоналізм»
Б «операція “Вісла”», «ждановщина», «космополітизм»
В «п’ятирічка», «розкуркулення», «розстріляне відродження»
Г «новий порядок», «план “Ост”», «Голокост»
Д «нова економічна політика», «коренізація», «індустріалізація»
Доберіть до кожної назви нумізматичної колекції відповідну пам’ятну (ювілейну) монету, зображену на фото.
1 «Живописці соціалістичного реалізму»
2 «Українське наївне мистецтво»
3 «Поети-шістдесятники України»
4 «Українське поетичне кіно»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома