Номінація "Українська мова і література"

Додано: 12 листопада 2020
Предмет:
Тест виконано: 16 разів
40 запитань
Запитання 1

В уривку поезії Максима Рильського:

Він ходив полями і гаями,

Він любив, він жив, горів, творив,

Кононівськими пройшов ланами

І зустрів він «мужика» між нив, –

ідеться про

варіанти відповідей

Івана Нечуя-Левицького

Панаса Мирного

Івана Франка

Михайла Коцюбинського

Остапа Вишню

Запитання 2

Проблеми українізації у 20-х рр. ХХ ст. порушено у творі, де діють

варіанти відповідей

тьотя Мотя й Мокій Мазайло

Софія Дорошенко й Марта

Марися Боруля й Націєвський

То-Ма-Кі й Тайах

доктор Тагабат й Андрюша

Запитання 3

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

 обсяг продажу

 об’єм басейну

 змістова доповідь

програмовий матеріал

Запитання 4

Граматично НЕПРАВИЛЬНЕ продовження речення «Добираючи збалансовану дієту,..» наведено в рядку

варіанти відповідей

ураховуйте користь її не лише для вашого тіла, а й для розуму.

переконайтеся, що отримаєте достатню кількість необхідних білків.

правильне харчування буде корисним для вашого здоров’я загалом

до свого раціону додайте овочі й фрукти, багаті на клітковину.

Запитання 5

На другий склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

листопад

 поняття

 вантажівка

 горошина

Запитання 6

Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.

 (1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо в/гору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Не/далеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок. (5) У/далині […] степ, тонув у своїй зеленій траві то здіймаючись, то опадаючи. (6) Гарно всюди, красиво так, не налюбувався б! (7) На/багато років уперед я був зачарований красою рідного краю!

Прикладка є в реченні

варіанти відповідей

 другому

третьому

 четвертому

 п’ятому

Запитання 7

Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо в/гору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Не/далеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок. (5) У/далині […] степ, тонув у своїй зеленій траві то здіймаючись, то опадаючи. (6) Гарно всюди, красиво так, не налюбувався б! (7) На/багато років уперед я був зачарований красою рідного краю!

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

 першому

 другому

 третьому

 четвертому

Запитання 8

Літеру и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка



варіанти відповідей

 тр..вога, абр..кос, м..тушливий

 мер..діан, теор..тичний, др..жати

 см..ренний, хр..стиянин, м..телик

 х..мерний, завм..рала, д..ригент

 д..станція, вист..лати, дз..ркальний

Запитання 9

Разом треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

 анти/корупцiйний, ячмінно/житній, вело/пробiг

фото/ательє, міжнародно/правовий, глухо/нiмий

  залiзо/бетонний, фітнес/клуб, вічно/зелений

жовто/гарячий, пiвнiчно/схiдний, євро/банк

 чудо/творний, волого/стійкий, кiно/фестиваль

Запитання 10

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Щоб … впоратися з контрольними завданнями, не полінуйтеся ... підручник і повторити матеріал, зосередившись на … з правил.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

 удачно, розгорнути, винятках

 успішно, відкрити, виключеннях

успішно, розгорнути, виключеннях

  удачно, відкрити, виключеннях

 успішно, розгорнути, винятках

Запитання 11

Прочитайте діалог.

— Назаре, обов’язково забери сестру з дитсадка, – попросила мати.

— На жаль, не зможу: я пропустив багато репетицій, – відповів син.

Точно передає зміст діалогу речення

варіанти відповідей

 Назар знову відмовився забирати сестру з дитсадка, хоча мати вчергове просила про це.

Назар поскаржився, мовляв, пропустив багато репетицій, через те що мама постійно доручала йому забирати сестру з дитсадка.

 Матері дуже не сподобалося те, що Назар відмовився забрати сестру з дитсадка.

Мати настійливо просила Назара забрати сестру з дитсадка, але він відмовився, бо пропустив багато репетицій.

 Мама не вважає репетиції Назара важливою справою, тому просить його все-таки забрати сестру з дитсадка.

Запитання 12

О, якби в дурні мені не пошитись,

Щоб без свободи не міг я лишитись, –

переймається ліричний герой твору

варіанти відповідей

 Василя Стуса

 Григорія Сковороди

Івана Котляревського

Тараса Шевченка

 Івана Франка

Запитання 13

«Гуцульщина вимальовується перед нами такою, якою її бачили самі гуцули, які глибоко вірили, ніби природа одухотворена, жива, дійова, вся заселена злими чи добрими духами», – сказано про твір

варіанти відповідей

Лесі Українки

Івана Нечуя-Левицького

 Михайла Коцюбинського

 Василя Стефаника

 Юрія Яновського

Запитання 14

Маніфестом українського модернізму літературознавці називають твір

варіанти відповідей

«De libertate»

 «Зачарована Десна»

«Заповіт»

«Valse mеlancolique»

«Ти знаєш, що ти – людина?»

Запитання 15

Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка


варіанти відповідей

надвечір..я, в..юниться, сором..язливий

св..яткування, з..єднання, ластів..ятко

фортеп..яно, р..ясненький, черв..ячок

під..язиковий, медв..яний, кур..єрський

Запитання 16

Звук [д] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

[..]овжелезний, по[..]звякувати, скла[..]ка

оселе[..]ець, мене[..]жмент, роз[..]авати

пона[..]плановий, поси[..]еньки, фу[..]бол

скла[..]ання, моло[..]іжний, спа[..]ковість

спо[..]обатися, ві[..]повідний, бу[..]івля

Запитання 17

Правил уживання великої літери дотримано в усіх словосполученнях рядка, ОКРІМ

варіанти відповідей

Берингова протока, сміх Мефістофеля

математична олімпіада, острів Хортиця

Маріїнський Палац, езопівська мова

Бабин Яр, Палац урочистих подій

Савур-могила, європейські країни

Запитання 18

Сільську ідилію «теплих днів збирання винограду» зобразив автор рядків


варіанти відповідей

 «Ви знаєте, як сплять старі гаї?– / Вони все бачать крізь тумани»

«Її він стрів. На мулах нешвидких / Вона верталась із ясного саду»

«І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала»

 «Він вилазив на грушу, / і рвав у пазуху гнилиці»

 «Чому ж стоїш без руху ти, / Коли ввесь світ співає?»

Запитання 19

Характерні ознаки постмодернізму відчутні в рядках

варіанти відповідей

«Мріють крилами з туману лебеді рожеві, / Сиплють ночі у лимани зорі сургучеві»

«Дівчино! Як небо її голубе, / люби її кожну хвилину. / Коханий любить не захоче тебе, / коли ти не любиш Вкраїну»

«І уже в душі моїй / В сяйві мрій / В’ються хмелем арабески, / Миготять камеї, фрески, / Гомонять-бринять пісні / Голосні / І сплітаються в гротески»

«Це місто – макдональд. / В його берегах / зливаються кетчупу ріки, / що їх найзухваліший, рідкісний птах / не зможе здолати довіку»

«Ніч у сніговій завії / крутиться довкола стріх. / У долоні у Марії / місяць – золотий горіх»

Запитання 20

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

О панно Інно! Липень. Спека.

Ви тут. Але Ви так далеко.

Десь мерехтить дівоча мрія,

Як білий сон на темних віях.

В цей білий сон, як в танець білий,

Прийде хтось несказанно милий

І поведе у світ любові,

Як заполоч на рушникові,

Як ружі цвіт – на білосніжність,

Зійде враз невимовна ніжність.

Цей липень. Липи. Білопінно.

І тихий шепіт:

— Інно, Інно…

Образи в поезії є алюзією на твір з такими рядками

варіанти відповідей

«Не дві ночі карі очі / Любо цілувала...»

«Я Ваші очі пам’ятаю, / Як музику, як спів…»

«Задивляюсь у твої зіниці / Голубі й тривожні, ніби рань…»

«Чому звертаєш ти до мене / Чудові очі ті ясні…»

«Цілуй, цілуй, цілуй її: / Знов молодість не буде!..»

Запитання 21

Прочитайте речення.

Перед виходом з дому не забудьте … світло і , … погоду, … всі вікна.

Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

 вимкнути, незважаючи на, позачиняти

виключити, незважаючи на, позакривати

вимкнути, не дивлячись на, позачиняти

 вимкнути, незважаючи на, позакривати

 виключити, не дивлячись на, позачиняти

Запитання 22

Правильно написано всі слова в рядку

варіанти відповідей

 скасований, розтривожений, безтурботний, припинений

 схвалення, безапеляційний, розмовний, преморожений

 безконтактний, призвісько, розрекламований, списаний

 пресмачний, сфотографований, безмірний, росщеплений

Запитання 23

Суфікс -ищ- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ


варіанти відповідей

родовище

вовчище

 попелище

сховище

Запитання 24

Правила (1)користува(н,нн)я метрополітеном обов’язкові для осіб, які перебувають на його території (у міжстанційних (2)ту(н,нн)елях, в (3)облаштова(н,нн)их підземних переходах, у вагонах поїздів). Пасажири (4)пови(н,нн)і бути взаємно (5)(в,вв)ічливими, дбайливо ставитися до споруд та (6)обладна(н,нн)я, дотримуватися норм поведінки в громадських місцях.

Без подвоєних літер треба писати слова, позначені цифрами в рядку

варіанти відповідей

 1,2

 2,3

 3,4

4,5

5,6

Запитання 25

Словами

У всякого своя доля

І свій шлях широкий;

Той мурує, той руйнує...

починається

варіанти відповідей

 ліричний вірш

 соціально-побутова поема

 поема-послання

 сатирична поема

 романтична поема

Запитання 26

Знайдіть хибне вердження. Структура уроку літератури – це:

варіанти відповідей

 його форма

 композиція

 триєдина мета

зміст

 обладнання

Запитання 27

Який нетрадиційний тип уроків доцільно проводити всередніх класах:

варіанти відповідей

урок-семінар

 урок-лекція

 урок-подорож

 урок-змагання

 урок-конференція

Запитання 28

Робота над байкою включає всі компоненти, ОКРІМ

варіанти відповідей

 сприйняття конкретного змісту

естетична оцінка поезії та відображеній у ній дійсності

 з'ясування характерних рис дійових осіб, мотивів поведінки

 визначення головної думки байки

 розкриття алегорії, аналіз моралі

Запитання 29

Мета уроку – практикуму з синтаксису:


варіанти відповідей

 перевірити, як учні засвоїли основні відомості з синтаксису

удосконалювати вміння та навички будувати і використовувати синтаксичні конструкції у власному мовлення, інтонувати їх і вживати розділові знаки в них

 забезпечити усвідомлення учнями основних видів синтаксичних одиниць; ознайомити з інтонацією і пунктуацією в них

 форма організації контролю знань з синтаксису

 самостійне вивчення учнями програмного матеріалу і обговорення на уроці результатів їхньої пізнавальної діяльності

Запитання 30

Основою епічного твору є:

варіанти відповідей

 мораль

 зображення певних об’єктів, подій, явищ природи,а, насамперед, змалювання людських почуттів, найпотаємніших думок, переживань, роздумів.

сюжет, який собою становить послідовний ланцюг подій, умотивований ідейним задумом письменник

  момент найвищого піднесення, напруження, розвитку конфлікту, момент вирішального зіткнення характерів, мить перелому в сюжеті

 образність, своєрідна синтаксична будова речень, лаконічне змалювання образів

Запитання 31

Метод навчання – це:

варіанти відповідей

спосіб співпраці вчителя та учнів

прагнення навчатися

логічна категорія, яка вказує на шлях організації пізнавальної діяльності

упорядкована діяльність педагогів і тих, хто навчається, яка спрямована на досягнення мети навчання

Запитання 32

 Методи виховання – це:

варіанти відповідей

 шлях досягнення поставленої мети

виховна година

моральне виховання

облік індивідуальних особливостей особистості.

Запитання 33

На виховання дітей у сім’ї впливають:

варіанти відповідей

 економічні причини

 поради педагогів

 авторитет батьків та їх педагогічна культура

 вплив засобів масової інформації

Запитання 34

Вибір методів виховання залежить від:

варіанти відповідей

побажань батьків учнів

 індивідуальних та вікових особливостей учнів

 профорієнтаційні діяльності навчального закладу

 наявність засобів виховання

Запитання 35

Серед перерахованих методів виховання виділіть методи формування  свідомості:

варіанти відповідей

 заохочення, покарання

 вправи, педагогічні вимоги

розповідь,  пояснення, етична бесіда

 виховні ситуації, доручення

Запитання 36

Основною другої сигнальної системи є:

варіанти відповідей

 органи чуттів

мова

пам’ять

немає правильної відповіді

Запитання 37

  Сукупність психічних, фізіологічних і соціальних особливостей конкретної людини з точки зору його унікальності називається

варіанти відповідей

особистістю

індивідуальністю

індивідом

Запитання 38

Виберіть правильну форму вирішення конфлікту

варіанти відповідей

осуд, гумор, переконання, поступка

поступка, компроміс, відхід, співробітництво

підпорядкування, примирення, переконання, узгодження

поступка, вимога, переконання, критика

Запитання 39

Інсайт - це ...

варіанти відповідей

емоційний стан вищої насолоди

психологічне самоприниження

 миттєве усвідомлення рішення проблеми

реакція на стрес

Запитання 40

 Що у поданому переліку можна назвати здібностями?

варіанти відповідей

рухливість нервових процесів

знання іноземної мови

гнучкість мислення

схильність займатися певною діяльністю

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест