Одноклітинні гетеротрофні еукаріотичні організми

Додано: 27 березня
Предмет: Біологія
25 запитань
Запитання 1

Частота пульсації скоротливих вакуолей найпростіших залежить від


варіанти відповідей

А концентрації солей у навколишньому середовищі.

Б кількості неперетравлених решток у клітині.

В руху цитоплазми в клітині.

Г генетичного коду особин певного виду.

Запитання 2

Проміжним хазяїном збудника малярії є


варіанти відповідей

А малярійний комар.

Б личинка малярійного комара.

В людина, хвора на малярію.

Г малярійний плазмодій.

Запитання 3

Які найпростіші утворюють навколо своїх клітин панцир з кремнезему?


варіанти відповідей

А радіолярія

Б форамініфера

В інфузорія

Г лямблія

Запитання 4

Збудником сонної хвороби є


варіанти відповідей

А лейшманія.

Б малярійний плазмодій.

В трипаносома.

Г лямблія.

Запитання 5

Остаточним хазяїном збудника малярії є


варіанти відповідей

А малярійний плазмодій.

Б личинка малярійного комара.

В малярійний комар.

Г людина, хвора на малярію.

Запитання 6

Інфузорія туфелька рухається в бік скупчення поживних речовин, що є проявом


варіанти відповідей

А тропізму.

Б таксису.

В настії.

Г рефлексу.

Запитання 7

З допомогою яких органел спеціального призначення пересувається інфузорія-туфелька?


варіанти відповідей

А одного джгутика

Б багатьох джгутиків

В псевдоподій

Г війок

Запитання 8

Збудником малярії є


варіанти відповідей

А плазмодій.

Б амеба.

В інфузорія.

Г евглена.

Запитання 9

Найпростіші, клітина яких розташована всередині черепашки, це -


варіанти відповідей

А трипаносоми.

Б споровики.

В інфузорії.

Г форамініфери.

Запитання 10

У деяких найпростіших є два ядра – макронуклеус та мікронуклеус. До них належать


варіанти відповідей

А хламідомонади.

Б трипаносоми.

В амеби.

Г інфузорії.

Запитання 11

Існують найпростіші, що пересуваються за допомогою джгутиків. Одним з таких організмів є


варіанти відповідей

А амеба протей

Б евглена зелена

В інфузорія-туфелька

Г амеба дизентерійна

Запитання 12

На уроці провели дослід: до краплі води, де плавають інфузорії-туфельки, добавили кристалик кухонної солі. Після чого учні спостерігали рух інфузорій у напрямку від подразника. Реакцією на подразнення в описаному досліді є


варіанти відповідей

А позитивний фототропізм

Б негативний хемотропізм

В негативний хемотаксис

Г позитивний фототаксис

Запитання 13

Малярія - тяжка хвороба, назва якої походить від італійського «malа агіа» - «погане повітря». У давнину лікарі вважали, що цю хворобу спричинюють випаровування з боліт, оскільки випадки захворювання на малярію найчастіше траплялися в низинах поблизу водоймищ. Чому ж насправді малярія розповсюджена в таких місцинах?


варіанти відповідей

А у воді розвиваються личинки остаточного хазяїна малярійного плазмодія

Б проміжним хазяїном малярійного плазмодія є риби, яких люди вживають в їжу

В збудник малярії живе у воді й розповсюджується серед людей через забруднену воду

Г личинки малярійного плазмодія прикріплюються до водних рослин, їх поїдають корови, а люди заражуються, уживаючи яловичину

Запитання 14

Паразитичні найпростіші, що живуть у крові людини, зокрема трипаносоми, мають проблеми з поширенням, оскільки контакти «кров-кров» є малоімовірними. Утім еволюційний розвиток призвів до полегшення передавання цих паразитів від людини людині. Укажіть найбільш вірогідний шлях удосконалення способів передавання кров’яних паразитів.


варіанти відповідей

А спрощення життєвого циклу, проміжні стадії розвиваються в ґрунті

Б ускладнення життєвого циклу, проміжні стадії розвиваються в комахах

В багатостадійний життєвий цикл, проміжні стадії розвиваються в молюсках

Г простий життєвий цикл, фекально-оральний спосіб передавання

Запитання 15

Збудником сонної хвороби є


варіанти відповідей

А лейшманія

Б малярійний плазмодій

В трипаносома

Г лямблія

Запитання 16

Реакції на подразнення в представників найпростіших - це


варіанти відповідей

А інстинкти

Б рефлекси

В таксиси

Г настії

Запитання 17

Частота пульсації скоротливих вакуолей найпростіших залежить від


варіанти відповідей

А концентрації солей у навколишньому середовищі

Б кількості неперетравлених решток у клітині

В руху цитоплазми в клітині

Г кількості війок на поверхні цитоплазми

Запитання 18

Проаналізуйте твердження щодо організму, зображеного на рисунку.

І. Це представник зелених водоростей.

ІІ. Він рухається за допомогою псевдоподій.

ІІІ. Органела, позначена літерою Х, забезпечує виділення з організму надлишку води.

Чи є поміж них правильні?




варіанти відповідей

А лише І, ІІ

Б лише І, ІІІ

В лише ІІ, ІІІ

Г І, ІІ, ІІІ

Запитання 19

На уроці провели дослід: до краплі води, де плавають інфузорії-туфельки, добавили кристалик кухонної солі. Після чого спостерігали рух інфузорій у напрямку від подразника. Реакцією на подразнення в описаному досліді є


варіанти відповідей

А позитивний фототропізм

Б негативний хемотропізм

В позитивний фототаксис

Г негативний хемотаксис

Запитання 20

За допомогою війок у товщі води пересувається


варіанти відповідей

А хламідомонада

Б інфузорія-туфелька

В евглена зелена

Г амеба протей

Запитання 21

Малярійний плазмодій - це організм одноклітинний


варіанти відповідей

А гетеротрофний еукаріотичний

Б автотрофний еукаріотичний

В гетеротрофний прокаріотичний

Г автотрофний прокаріотичний

Запитання 22

Який організм живиться за допомогою фагоцитозу?


варіанти відповідей

А хламідомонада

Б хлорела

В амеба протей

Г пінулярія

Запитання 23

Профілактичним заходом щодо малярії є


варіанти відповідей

А кип'ятіння води перед уживанням

Б вживання в їжу термічно обробленого м'яса

В регулярні й дозовані фізичні навантаження

Г контроль популяцій тварин, в організмі яких мешкає збудник

Запитання 24

Одноклітинний еукаріотичний організм, який живе в прісній водоймі й має лише гетеротрофний спосіб живлення, – це


варіанти відповідей

А малярійний плазмодій

Б інфузорія-туфелька

В евглена зелена

Г навікула

Запитання 25

Проаналізуйте підписи до рисунка амеби протей. Укажіть ПОМИЛКОВИЙ підпис.




варіанти відповідей

А травна вакуоля

Б скоротлива вакуоля

В війки

Г ядро

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест