Олімпіада з агрохімії. Варіант 2.

Додано: 16 січня 2021
Предмет:
Тест виконано: 24 рази
20 запитань
Запитання 1

Вказати фізіологічну роль фосфору для рослин:

 

      

варіанти відповідей

1. Входить  у  склад  деяких  амінокислот  як  вільних,  так  і зв'язаних.

   

 2. Входить у склад хлорофілу, при допомозі якого рослина зв'язує сонячну енергію в хімічну.

    

3. Входить у склад амінокислот і амідів, без яких немає білка і немає життя.

   

 4. Має важливе значення в забезпеченості фізіологічної зрівноваженості розчинів.

  

  5. Входить у склад нуклеїнових кислот (РНК, ДНК), а також АТФ, «елемент життя і думки».

  

  6. Сприяє морозо- і засухостійкості рослин, регулює вміст води в плазмі клітин.

Запитання 2

Вказати фізіологічну роль молібдену для рослин:  

    

варіанти відповідей

 1. Сприяє цвітінню і заплідненню, відіграє важливу роль у вуглецевому обміні.

    

 2. Відіграє важливу роль в окисно-відновних процесах, вуглеце­вому, білковому обміні й

         утворенні хлорофілу.

   

  3. Посилює діяльність бульбочкових бактерій, сприяє відновлен­ню нітратів у рослинах.

    

 4. Сприяє накопиченню ростових речовин, вітамінів С і Р, поліп­шує фосфорне й азотне  

         живлення рослин.

     

5. Складова частина багатьох ферментів регулює окисно-відновні процеси в рослинах.

Запитання 3

Вказати завдання при­посівного внесення добрив:


варіанти відповідей

1.      Концентровані, розчинні форми мінеральних добрив у кількос­ті 5... 15 кг/га N, Р2О5, К2О  вносяться для забезпечення рослин поживними речовинами з початку їх росту і розвитку.


2.    Вносяться близько 80 % усієї, виділеної для сільськогосподар­ської культури, норми добрива для забезпечення поживними речовинами рослин на протязі вегетаційного періоду.


3.     Вносяться розчинні форми мінеральних добрив у дозах по 20...60 кг/га N, Р2О5, К2О  для посилення росту або поліпшення якості врожаю.

Запитання 4

Суть біологічної вбирної здатності грунту:


варіанти відповідей

1.       Здатність ґрунту утримувати дрібні тверді частинки.


2.     Здатність ґрунту вбирати й утримувати на поверхні твердих частинок молекули розчиненої у воді речовини.


3.      Здатність рослин і мікроорганізмів вбирати з ґрунтового розчину поживні речовини.


4.     Здатність ґрунту утворювати, внаслідок взаємодії розчинних речовин, важкорозчинні сполуки.


5.     Здатність колоїдних частинок ґрунту обмінно поглинати катіони й аніони з ґрунтового розчину.

Запитання 5

Вказати визначення потенціальної кислотності ґрунту:


варіанти відповідей

1.     Кислотність ґрунту, яка виявляється під час обробітку гідролі­тично нейтральною сіллю.


2.    Кислотність ґрунтового розчину.


3.    Кислотність ґрунту, яка виявляється під час його обробітку розчином гідролітично лужної солі.


4.    Сума обмінної і гідролітичної кислотності твердої фази ґрунту.


5.    Сума кислотності твердої фази ґрунту та ґрунтового розчину.

Запитання 6

Значення рідкої (ґрунтовий розчин) ґрунтової фази для живлення рослин:


варіанти відповідей

1.       Містить основний запас поживних речовин для рослин.


2.     Безпосереднє джерело поживних речовин для рослин.


3. Сприяє розчиненню важкорозчинних сполук, забезпечує мікроорганізми і корені рослин киснем.

Запитання 7

Як реагують цукровий, кормовий і столовий буряк, капуста на реакцію ґрунтового середовища:

 


варіанти відповідей

1.      Краще ростуть на кислих ґрунтах (рН 4,5...5,0) погано на нейтральних, чутливі до надлишку водорозчинного кальцію.


2.    Добре ростуть на середньо- і слабокислих грунтах (оптимальне значення рН 5,5...6,0).


3.     Добре ростуть на слабокислих ґрунтах, середньо- і сильнокислі ґрунти слід вапнувати (рН 5,5...6,0)


4.    Добре ростуть при слабокислій або нейтральній реакції ґрунтового середовища (рН 7,0...6,0).


5.    Добре ростуть тільки при нейтральній або слаболужній реакції середовища (рН 7,0...8,0).

Запитання 8

Вкажіть грунт з найменшим ступенем кислотності :

 

                    

варіанти відповідей

 1.Дерново-середньопідзолистий грунт (Нг = 3 мг-екв на 100 г грунту, S = 4 мг-екв на 

  100 г грунту).


 

2.Сірий лісовий грунт (Нг = 4 мг-екв на 100 г грунту, S = 4 мг-екв на 100 г грунту).


3.Темно-сірий лісовий грунт (Нг = 3 мг-екв на 100 г грунту, S = 3 мг-екв на 

  100 г грунту).

Запитання 9

За якою формулою проводиться визначення норм гіпсу для усунення засоленості грунтів?


 

варіанти відповідей

1. Нг х 1,5.

S x 100 / S + H

 

3. 0,086 (Na-0,lE)Hd.

Запитання 10

За яким принципом ділять добрива на однокомпонентні і комплексні:


варіанти відповідей

1.   За агрегатним станом.


2.  За хімічним складом і природою.


3. За походженням і місцем одержання.


4.   За кількістю головних елементів живлення.

Запитання 11

Зовнішні ознаки рослин, які характеризують надлишкове азотне живлення:


варіанти відповідей

1.      Утворюється міцна листкостебельна маса, листя інтенсивно зелене.


2.    Утворюється міцна, інтенсивно зелена листкостебельна маса. Нижні листки з-за недостачі світла іноді світлішають і засихають.


3.      Листки дрібні, світло-зелені, передчасно жовтіють і засихають, стебла тонкі, слабко розгалужуються.


4.     Погіршується формування та розвиток репродуктивних органів.


5.     Посилюється і зберігається життєдіяльність організму.


6.      Підвищується синтез і масова частка білка в рослині.


7.     Прискорюється дозрівання рослин, але репродуктивні органи дрібні.

       

 8. Накопичується надлишок азотистих сполук (білка, нітратів тощо).

Запитання 12

Вказати амонійні азотні добрива:  


варіанти відповідей

1. Сечовина.

        

2. Натрієва селітра.

       

 3. Аміак водний технічний.


4. Сульфат амонію.


5. Сульфат амонію-натрію.

           

6. Хлорид амонію.


7. Аміачна селітра.

       

8.Сульфат-нітрат амонію.

Запитання 13

Визначити і вказати кількість центнерів аміачної селітри, які необхідно внести в грунт при нормі 150 кг/га азоту.

     

варіанти відповідей

1. 7,5;

   

  2. 4,4;

   

  3. 3,0.

Запитання 14

Вказати дози внесення фосфорних добрив у підживлення, кг/га Р2О5:


варіанти відповідей

1. 30...200.


2. 5...20.


3. 20...60.


4. 200...400.

Запитання 15

Вказати скільки потрібно внести центнерів фізичної маси фосфатшлаку при нормі 100 кг/га Р2О5:

 


варіанти відповідей

1. 10;    


2. 20;    


3. 5.

Запитання 16

Вказати прості калійні добрива:


варіанти відповідей

1. Хлористий калій.


2. Сульфат калію.


3. Поташ.


4. Каліймагнезія.


5. Калійно-магнезіальний концентрат.


6. Калійна сіль.


7. Цементний пил.


8. Деревна зола.

Запитання 17

Що таке складно-змішані добрива?


варіанти відповідей

1.       Комплексні добрива, отримані шляхом механічного змішуван­ня готових порошковидних кристалічних або гранульованих однокомпонентних або складних добрив.


2.     Комплексні тверді або рідкі мінеральні добрива, в яких усі частини, кристали або гранули мають однаковий або близький хімічний склад.


3.      Комплексні добрива, одержані змішуванням готових одноком­понентних добрив із введенням рідких і газоподібних продуктів.

Запитання 18

Що таке злежуванність мінеральних добрив?


 

варіанти відповідей

1. Властивість мінеральних добрив вільно сипатись під дією гравітаційних сил в умовах  зберігання.

       

2. Стан мінерального добрива, характеризує ступінь агломерації, яке виражене кількістю    злежаних грудок у відсотках.

       

3. Властивість мінерального добрива утворювати фазові контакти щеплення між зернами мінерального добрива при зовнішніх умовах.

Запитання 19

Що таке напівперепрілий гній?

      

варіанти відповідей

1. Багата органічною речовиною чорна однорідна землиста маса.

     

 2. Гній, де використана на підстилку солома зберігає своє забарв­лення (жовте) і міцність.

     

 3. Гній, де використана на підстилку солома втрачає міцність і набуває темно-коричневого  кольору.

    

  4. Чорна маса від підстилки не відрізняється.

Запитання 20

Розрахувати і вказати, скільки необхідно внести (у фізичній ма­сі, кг) простого суперфосфату, якщо площа дослідної ділянки 160 м2 , норма внесення фосфору 90 кг/га ( у перерахунку на Р2О5).


варіанти відповідей

1.        7,2.


2.      8,2.


3.       6,5.


4.      9,0.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест