Орфографія | Правопис не з різними частинами мови

Додано: 22 травня 2023
Предмет: Українська мова
Тест виконано: 21 раз
22 запитання
Запитання 1

Частку не треба писати разом у варіанті

варіанти відповідей

зошит не/підписано

не/всі з цим обізнані

не/забутня подорож

не/зовсім зрозумілий

Запитання 2


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.

Окремо в тексті треба писати сполуку


варіанти відповідей

не/звіданим

не/зліченні

не/помітно

не/потрібне

Запитання 3


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На календарі вже весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і лише зрідка оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось, схоже, забіліло… (5) Це підсніжники перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

до/долу

не/має

про/те

як/би

Запитання 4


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Навесні ми часто блукали сонячними пагорбами поміж торішнім листям визбируючи перші не/сміливі фіалки, вдихали міцний і п’янкий дух землі. (2) А коли забуяв зеленню травень, заквітчав широкі, не/приховані від людського ока луги ромашками, усе наче потонуло в білому морі, якому не/ має кінця-краю. (3) Ковтаєш трепетний запах квітів, і тебе вабить кудись у не/звідане. (4) А згори ніжно припікає сонечко, у чистому прозорому небі — ні хмаринки, тільки лине […] пісня жайворонка.

Окремо в цьому тексті пишеться сполука слів


варіанти відповідей

не/звідане

не/має

не/приховані

не/сміливі

Запитання 5

Частка не пишеться окремо у варіанті

варіанти відповідей

говорити не/правду

не/дооцінювати друзів

не/здужати всіх завдань

не/покоїтися через погоду

стало не/переливки

Запитання 6


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. (2) Шаленіли в лузі солов’ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (3) І носила в ту не/ймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля і (…) її по землі. (4) Вилила добрий ківш і на Андрія. (5) Від/того прокинувся, та побрів під розчахнуту липу. (6) На душі було срібно й високо. (7) Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту не/звідану глибінь. (8) Від/нині знав, що там живе вічна й свята таїна.

Окремо в тексті пишеться сполука слів


варіанти відповідей

від/нині

від/того

не/звідану

не/ймовірну

Запитання 7

Частка не пишеться разом у варіанті

варіанти відповідей

зошит не/підписано

не/всі з цим обізнані

не/забутня подорож

не/зовсім зрозумілий

не/розмовляю італійською

Запитання 8

Разом з не треба писати слово у варіанті

варіанти відповідей

відповіді не/надано

не/вже ми зустрілися

не/високо, а низько

не/відчув підтримки

не/сказавши й слова

Запитання 9


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1)Постукала весна в прозорий кришталь вікон, торкнулася серця лоскітливим подихом травня й невтримно поманила в замріянний гай. (2)А в гаю синіми вогниками коливаються на тонких стебельцях проліски. (3)Схожі вони на бірюзові намистинки розгублені чиєюсь невинною рукою між вузеньких листочків боязкої травиці. (4)Може, то безжурний жайвір бризнув на галявину іскри невичерпного натхнення чи соромлива синичка розсипала зерна свого пестливого співу?

Орфографічну помилку допущено в слові


варіанти відповідей

безжурний

замріянний

невичерпного

пестливого

Запитання 10


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.

У тексті окремо треба писати


варіанти відповідей

без/вісті

в/горі

до/долу

не/знає

Запитання 11

Позначте рядок, у якому не з усіма словами потрібно писати ОКРЕМО:

варіанти відповідей

будинок не/збудований; трохи не/дочуваючи; не/перевірений мною текст;

не/досліджені ще питання; не/зчувся, як заснув; не/спитавши дозволу;

не/захищений від вітру сад; не/просячи допомоги; не/потрібно поспішати.

не/зводячи очей, не/привітно шуміли, не/здужав підняти;

не/можна передбачити; не/чуваний успіх; нічому не/навчено;

Запитання 12


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Чогось непокоїться хлопець, чомусь безпричинно тягне його в глибінь вечорів, де місяць і зорі ворожать угорі. (2) Ідеш шляхом, і здається тобі, наче от-от зі щастям зустрінешся. (З) І, як загадкові лісові [...], кличуть далекі дівочі пісні. (4) Він часто поривається до них, але близько не наважується підійти. (5) І не тому, що несміливий, а тому, що потаємна, ще нерозпізнана ним дівоча душа була святою для Романа. (6) Ще не знайшов тої, для якої зміг би небо прихилити.

Орфографічну помилку допущено в слові


варіанти відповідей

в глибінь

непокоїться

нерозпізнана

угорі

Запитання 13

Позначте рядок, у якому всі дієприкметники пишуться з не разом:

варіанти відповідей

не/вивчений текст, не/узгоджені питання, поле не/засіяне

не/виконане завдання; не/скошена трава; не/розв’язана задача

не/вишитий рушник; слова, ще нікому не/сказані; не/довантажена машина

не/доспівані пісні; квіти ніким не/зірвані; не/доплетений кошик

не/прочитана книга; не/побілена хата; стіни не/фарбовані, а лаковані

Запитання 14


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1)Здавна люди налічували в дощовій веселці сім кольорів червоний, жовто-гарячий, жовтий, зелений, голубий, синій і фіолетовий. (2)Можливо, у цій сімці наші предки вбачали щось таємничо-магічне. (3)Недарма ж тиждень складався з семи днів, а на небі налічували тоді сім планет. (4)Придивляючись до веселки уважніше, не можна не помітити різні відтінки, що поступово переходять один в один. (5)Цих відтінків безліч.

Орфографічну помилку допущено в слові


варіанти відповідей

жовто-гарячий

не помітити

недарма

таємничо-магічне

Запитання 15

Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку

варіанти відповідей

не/витрачені ще кошти

не/збалансований бюджет

не/налагоджені зв'язки

не/підписані договори підряду

не/спростовані факти

Запитання 16


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря було кришталево чисте, прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

не/перевершена

не/впевненими

не/довгої

не/рожевим

Запитання 17


Прочитайте текст і виконайте завдання

Київський Музей-квартира Павла Тичини відкриває завсідникам унікальні, нікому не/відомі шедеври живопису з приватної колекції геніального українського митця. (2) Тут також упорядковано неабиякі експонати: рукописи, картини, особисті речі, пов’язані з поетом, зокрема музичні інструменти. (3) Хранителі закладу кажуть, що як/би доля повернула автора «Сонячних кларнетів» у якесь інше русло, то він став би, можливо чудовим художником. (4) Життя ж вирішило інакше, то/ж ми маємо геніального поета, про/те живопис супроводжував письменника постійно. (5) У його квартирі на вулиці Терещенківській зібрані не тільки унікальні автографи та книжки, а й малюнки самого поета.

Окремо в тексті треба писати слово


варіанти відповідей

не/відомі

про/те

то/ж

як/би

Запитання 18


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1)Леся Українка завжди прагнула не/звичайної краси та спокою душі й шукала їх не лише в рідній Україні, а й у Грузії. (2)До речі цей край вона _______ завдяки грузинському студентові Нестору, який квартирував у будинку Косачів у Києві. (З)Леся навчала його французької та любові до України, а він її – грузинської та любові до Грузії. (4)Життєвий шлях Лесі Українки нагадує не/суцільне тло, а різнокольорові шматочки скла - новоград-волинський, київський, грузинський, італійський, єгипетський. (5)Це сходинки до творчої вершини й до не/оборотної вічності, що скріплені ниткою одного не/повторного життя.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

не/звичайної

не/оборотної

не/повторного

не/суцільне

Запитання 19


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

не/бачений

не/пересічної

не/повторну

не/щастя

Запитання 20


Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітні пропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.

Разом у тексті треба писати сполуку слів


варіанти відповідей

не/відомий

не/давніх

не/збайдужілих

не/перевершені

Запитання 21

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

Не пірнайте, якщо ще невправні в цьому, бо наражаїтеся на ризик ударитися об дно.

Ніколи не купайтесь у не знайомій водоймі, не переконавшись спочатку, що там цілком беспечно.

Якщо зтомилися, переверніться на спину: так зможете вітпочити, просто полежавши на поверхні води.

Якщо погано плаваєте, то не купайтеся наодинці й не заходьте у воду надто глибоко.

Запитання 22

Окремо з часткою не треба писати слово в рядку

варіанти відповідей

не/дооцінений талант молодого артиста

не/дописана картина відомого художника

не/з’ясовані вчасно важливі питання

не/покоїтися через скаргу сусідів

не/прочитаний допис у соцмережі

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест