Основи товарознавства харчових продуктів.

Додано: 7 грудня 2020
Предмет:
Тест виконано: 159 разів
19 запитань
Запитання 1

Товарознавство -

варіанти відповідей

наука про основоположні характеристики товарів, що визначають їх споживчі вартості, і чинники забезпечення цих характеристик.

наука про товари

наука про характеристики товарів.

Запитання 2

До завдань товарознавства як науки і учбової дисципліни відносяться:


варіанти відповідей

чітке визначення основоположних характеристик, складових споживної вартості;


встановлення принципів і методів товарознавства, що обумовлюють його наукові основи;


систематизація безлічі товарів шляхом раціонального застосування методів класифікації і кодування;


вивчення властивостей і показників асортименту для аналізу асортиментної політики промислової або торгової організацій;


управління асортиментом організацій;

все вище перераховане

Запитання 3

Всі товари за призначенням підрозділяють

варіанти відповідей

на дві великі групи:

на три великі групи:

на шість груп:

Запитання 4

товари виробничо-технічного призначення -


варіанти відповідей

для виробництва інших товарів (сировина, матеріали, деталі, напівфабрикати, машини і устаткування);

для особистого споживання індивідуальними (кінцевими) споживачами;

для поліпшення організації адміністративно-управлінської діяльності.

Запитання 5

товари споживчі -


варіанти відповідей

для поліпшення організації адміністративно-управлінської діяльності.

для виробництва інших товарів (сировина, матеріали, деталі, напівфабрикати, машини і устаткування);

для особистого споживання індивідуальними (кінцевими) споживачами;


Запитання 6

товари оргтехнічні -

варіанти відповідей

для поліпшення організації адміністративно-управлінської діяльності.

для особистого споживання індивідуальними (кінцевими) споживачами;

для виробництва інших товарів (сировина, матеріали, деталі, напівфабрикати, машини і устаткування);

Запитання 7

За призначенням усі товари поділяються на такі роди:

варіанти відповідей

споживчі товари -

товари промислового призначення -

оргтехнічні товари -

всі вище перерахованні варіанти

Запитання 8

споживчі товари -


варіанти відповідей

товари, призначені для індивідуальних потреб, для особистого використання;

товари, призначені для виробництва інших товарів і ті, що створюють сировинне і технологічне забезпечення;

товари, призначені для поліпшення організації адміністративно-управлінської діяльності.

Запитання 9

товари промислового призначення -


варіанти відповідей

товари, призначені для поліпшення організації адміністративно-управлінської діяльності.

товари, призначені для індивідуальних потреб, для особистого використання;

товари, призначені для виробництва інших товарів і ті, що створюють сировинне і технологічне забезпечення;

Запитання 10

оргтехнічні товари -

варіанти відповідей

товари, призначені для виробництва інших товарів і ті, що створюють сировинне і технологічне забезпечення;

товари, призначені для поліпшення організації адміністративно-управлінської діяльності.

товари, призначені для індивідуальних потреб, для особистого використання;

Запитання 11

Продукти харчування, в яких відсутні шкідливі речовини, називають

варіанти відповідей

нешкідливими продуктами

екологічно чистими

безпечними продуктами

Запитання 12

До шкідливих забруднювачів харчових продуктів і питної води належать

варіанти відповідей

:важкі метали, нітрати, нітрити,

пестициди, радіонукліди, антибіотики, гормональні препарати, антиоксиданти,

консерванти, токсичні речовини, продуковані мікроорганізмами

всі вище перерахованні варіанти

Запитання 13

сукупність властивостей товарів, що зумовлюють їх придатність задовольняти певні потреби людини це —

варіанти відповідей

Я́кість харчови́х проду́ктів

Хімічний склад продуктів

Опис властивостей продуктів

Запитання 14

Органолептичний метод —



варіанти відповідей

це визначення якості продукції за допомогою органів чуття. Цей метод простий у застосуванні, доступний, не вимагає складного лабораторного обладнання. Недоліком цього методу є суб'єктивні особливості дослідження, неможливість одержання повного уявлення про якість продукту.

дозволяє за допомогою приборів, реактивів визначити фізичні (питому вагу, щільність продуктів, температуру їхнього плавлення, в'язкість), хімічні (масова частка вологи, білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин, шкідливих та отруйних домішок), мікробіологічні (наявність хвороботворних мікроорганізмів і тих, що спричиняють псування продуктів), фізіологічні властивості, енергетичну цінність, засвоюваність тощо.

Запитання 15

Лабораторний метод —


варіанти відповідей

дозволяє за допомогою приборів, реактивів визначити фізичні (питому вагу, щільність продуктів, температуру їхнього плавлення, в'язкість), хімічні (масова частка вологи, білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин, шкідливих та отруйних домішок), мікробіологічні (наявність хвороботворних мікроорганізмів і тих, що спричиняють псування продуктів), фізіологічні властивості, енергетичну цінність, засвоюваність тощо.

це визначення якості продукції за допомогою органів чуття. Цей метод простий у застосуванні, доступний, не вимагає складного лабораторного обладнання. Недоліком цього методу є суб'єктивні особливості дослідження, неможливість одержання повного уявлення про якість продукту.

Запитання 16

Консервування — це



варіанти відповідей

різні способи зберігання продукції, яка швидко псується.

це доведення мікрофлори до недіяльного стану внаслідок перетворення вільної вологи у криста­лічний стан.

Запитання 17

Консервування заморожуванням —

варіанти відповідей

 це різні способи зберігання продукції, яка швидко псується.

це доведення мікрофлори до недіяльного стану внаслідок перетворення вільної вологи у криста­лічний стан.

Запитання 18

Фізичний спосіб консервування —


варіанти відповідей

це консервування дією високих або низьких температур, високого осмотичного тиску. Так, основою одержання пастеризованих чи стерилізованих продуктів є різна стійкість мік­рофлори до високих температур. При 60 °С більшість вегетативних форм мікроорганізмів гине протягом 1—10 хв. Термофільні бактерії зберігають життєздатність при 80 °С. Кип'ятіння протягом кількох хвилин призводить до загибелі всіх видів мікроорганізмів. Стійкі спори (ботулінум) потребують 5 — 6-годинного кип'ятіння. Тому для загибелі таких мікроорганізмів потрібна температура 120 °С, якої досягають в автоклавах.

ґрунтується на властивостях мік­рофлори розвиватись у певному кислотному середовищі. При зміні величини кислотності порушується дисперсність протоплазми мік­робних клітин і їх життєдіяльність припиняється. Серед хімічних консервантів найчастіше застосовують оцет та сірчистий ангідрид. Якщо для загибелі мікрофлори сірчистого ангідриду досить 0,02 — 0,2 %, то оцту для такої самої дії 3 — 6 %. Однак обидва консерванти в таких концентраціях для виготовлення консервів не застосовують, а використовують лише для консервування напівфабрикатів.

Запитання 19

Хімічний спосіб консервування —

варіанти відповідей

це консервування дією високих або низьких температур, високого осмотичного тиску. Так, основою одержання пастеризованих чи стерилізованих продуктів є різна стійкість мік­рофлори до високих температур. При 60 °С більшість вегетативних форм мікроорганізмів гине протягом 1—10 хв. Термофільні бактерії зберігають життєздатність при 80 °С. Кип'ятіння протягом кількох хвилин призводить до загибелі всіх видів мікроорганізмів. Стійкі спори (ботулінум) потребують 5 — 6-годинного кип'ятіння. Тому для загибелі таких мікроорганізмів потрібна температура 120 °С, якої досягають в автоклавах.

ґрунтується на властивостях мік­рофлори розвиватись у певному кислотному середовищі. При зміні величини кислотності порушується дисперсність протоплазми мік­робних клітин і їх життєдіяльність припиняється. Серед хімічних консервантів найчастіше застосовують оцет та сірчистий ангідрид. Якщо для загибелі мікрофлори сірчистого ангідриду досить 0,02 — 0,2 %, то оцту для такої самої дії 3 — 6 %. Однак обидва консерванти в таких концентраціях для виготовлення консервів не застосовують, а використовують лише для консервування напівфабрикатів.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест