" По весні ......... року двоє подорожніх, верхи на добрих конях, ізближались до Києва з Білогородського шляху. "
" Крива доріжка вела до Череваневого хутора, .............
"А ............ був тяжко грошовитий да й веселий пан із козацтва, що збагатилось за десятилітню війну з ляхами."
"Справді, ............. був собі дідусь такий мізерний, мов зараз тілько з неволі випущений: невеличкий, похилий, а чі йому позападали і наче до , чого придивляються а губи якось покривились, що ти б сказав — він і зроду не сміявся. У синьому жупанкові, у старих полотняних шароварах, да й те на йому було мо,в позичене."
" Був він син паволоцького попа, по прізвищу Чепурного, учився в Київській братській школі, і вже сай вийшов був на попи. Як же піднялись козаки з гетцу маном Остряницею, то і він устряв до козацького війська; бо гарячий був чоловік ......і не всидів би у своїй парафії, чуючи, як іллється рідна йому кров за безбожний глум польських консистентів ,і урядників над українцями, за наругу католиків і унітів над греко-руською вірою."
Кому належать ці слова : "Три годи, як три дні, промучивсь я в проклятій неволі, на турецькій каторзі, на тих безбожних галерах; не думав уже вбачати святоруського берега. А ти виспівав за мене сто золотих червоних; от я ізнов між хрещеним миром, ізнов почув козацькую мову!"?
"У хаті в неї, як у віночку; хліб випечений, як сонце; сама сидить, як квіточка" Кому належать ці слова?
Кого Шрам називав братом Михайлом?
"От, брате, дівка! — гукне один.— Нехай я буду шмат грязі, а не лицар, коли я думав, що є на світі таке диво!" Кому належать слова?
" ...... був воїн уроди, возраста і красоти зіло дивної" (пишуть у літописах); був високий, огрядний собі пан, кругловидий, русявий; голова в кучерях, як у золотому вінку; очі ясні, веселі, як зорі....." Про кого говориться?
"Бач,— каже,— нене, чого твоя дочка наробила! Уже де замішається ваш жіночий рід, то добра буде мало." Кому належать ці слова?
У кого дружина була з польської шляхти?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома