П. Мирний " Хіба ревуть воли,як ясла повні..."

Додано: 23 жовтня 2020
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 934 рази
12 запитань
Запитання 1

У творі «Кайдашева сім’я» НЕ порушено проблеми

варіанти відповідей

кохання і стосунків у сім’ї 

народної моралі     

батьків і дітей

авторитету в громаді

митця і суспільства     

Запитання 2

ЧЧого найбільше боявся Омелько?

варіанти відповідей

збідніти

захворіти

напитися

втопитися

збожеволіти

Запитання 3

Характеристиці образу Грицька ( роман «Хіба ревуть воли…?» Панаса Мирного) не відповідає такий рядок:

варіанти відповідей

«Ой, злий же він був!.. Ой, лютий! Він би міг – матері очі видрав, або сам собі що   заподіяв»

«…козачий син, сирота»;

«Виходили на заробітки піщани, - потяг… з ними, скинувши через плече косу, а за  спину -  торбину з сухарями»;

«…тепер зовсім іншими очима дивився на людей: до багачів горнувся, а на голоту дивився згорда».

Запитання 4

Волосний посадив Мотрю в холодну на два дні за те, що вона

варіанти відповідей

покрала яйця на горищі                

намовляла дітей оббріхувати бабу            

перебила спину Мелащиному кабанцеві

виколола око свекрусі            

Запитання 5

Прочитайте уривок з роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».

Після того — не пізнати Чіпки: з лиця спала давня туга, очима не вигляді смуток: став він веселіший, привітніший; іноді можна було й пісню почути е нього...

Укажіть причину змін у поведінці головного героя.

варіанти відповідей

відбив ягня у вовка

полюбив працювати на землі

мати перестала бити

дізнався від діда Уласа про батька

Запитання 6

Який предмет побуту викликав страшну сварку в родині Кайдашів?

варіанти відповідей

пічка      

скриня  

мотовило 

 пояс

Запитання 7

Їм не до сміху, оскільки вони — учасники великої родинно-побутової війни, якій не видно кінця», — сказано про персонажів твору

варіанти відповідей

«Енеїда»

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

«Кайдашева сім’я»

«Гайдамаки»

Запитання 8

Роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» стосуються всі названі поняття, ОКРІМ 

варіанти відповідей

нарис «Подоріжжя із Полтави до Гадяча»

прототипи — сім’я Мазурів 

роман «Пропаща сила» 

повість «Чіпка» 

Запитання 9

Прочитайте рядки («Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного та Івана Білика)

«Як же дійшов до літ та убрався у силу, – біда з ним та й годі! Високого зросту, бравий, широкоплечий, як із заліза збитий, а до того ще меткий, як заєць, співун-реготун… Хороший з лиця – повновидий, рум’янець на всю щоку, з чорними, веселими очима, лискучим усом, – він був перший красень на селі…»

У цьому уривку описано

варіанти відповідей

Василя Семеновича Польського

Тимофія Лушню

Чіпку Верениченка

Максима Ґудзя

Запитання 10

Прочитайте рядки з роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Чорне кучеряве волосся, заквітчане польовими квітками, чудовно вилося коло білого чола; тоненькі пасма того чорного, аж полискуваного хмелю спадали на біле, рум’яне личко, як яблучко наливчате; очі оксамитові, чорні, — здається, сам огонь говорив ними…

В уривку йдеться про


варіанти відповідей

Мотрю Жуківну

Христю Чупруненко 

Галю Ґудзівну

бабу Оришку 

Запитання 11

19. Установіть за ключовими моментами повісті правильний порядок розгортання сюжету.

А Наступного дня Мелашка вирушила в дорогу разом з іншими молодицями. Вона почувала себе вільною і щасливою.

Б «Коли я буду вибирать собі дівчину, то візьму гарну, як квіточка, червону, як калина в лузі, тиху, як тихе літо», - сказав веселий Лаврін.

В Через тиждень Кайдашиха перестала звати Мотрю серденьком і орудувала нею, як наймичкою..

Г Цілу зиму й весну Кайдашенки прожили в ладу.

Д Поховали сини Кайдаша з великою честю.

варіанти відповідей

В А Б Г Д

В Д А Б Г

Б В А Д Г

Г А Б Д В

Запитання 12

18. До композиційних особливостей повісті «Кайдашева сім'я» не належить

варіанти відповідей

поділ твору на дев’ять частин  

детальний опис весілля Карпа і Лавріна

розкриття характерів героїв через діалоги 

розгортання подій переважно в одному селі

 нагнітання сцен сварок, колізій

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест