Український письменник, вчений, перекладач, поет, байкар, з 1841 р. по 1849 р. – ректор Імператорського Харківського університету:
Керівник Кирило-Мефодіївського братства:
Історичний діяч, зображений на світлині:
Впізнайте особу за фактами його біографії: «Український вчений та громадський діяч, ініціатор створення Міністерства народної освіти та мережі метереологічних станцій Російської імперії, засновник Харківського університету, автор проектів реформування державного устрою та сільського господарства»:
Перший ректор Київського університету, який було створено у 1834 р.:
Історичний діяч, зображений на світлині:
Історичний діяч, зображений на світлині:
Історичний діяч, зображений на світлині:
Талановитий український вчений-математик ХІХ ст., який був почесним членом Російської, Туринської, Римської, Французької, Американської Академій Наук; в 2001 р. ЮНЕСКО внесло його прізвище до переліку видатних математиків світу:
Український вчений-енциклопедист, історик, філолог, ботанік, етнограф, перший ректор університету Св. Володимира (м. Київ):
Фундатор, «батько» нової української художньої прози, автор «Сватання на Гончарівці», «Малоросійські оповідання Грицька Основ’яненка», «Конотопська відьма», «Пан Халявський»,«Шельменко – волосний писар»:
Історичний діяч, зображений на малюнку:
Історичний діяч, зображений на малюнку:
Історичний діяч, зображений на світлині:
Історичний діяч, зображений на світлині:
Історичний діяч, зображений на малюнку:
Укажіть автора наведеної картини:
Історичний діяч, зображений на малюнку:
Український математик ХІХ ст., фахівець з аналітичної механіки, математичної фізики, гідромеханіки та балістики, праці якого вирізнялися оригінальністю рішення, глибиною думки:
Український поет, перекладач, науковець, політичний діяч, доктор філософії, письменник друкована спадщина якого нароховує більше 50 томів, номінант Нобелівської премії з літератури, співзасновник та перший голова Русько-української радикальної партії:
Український галицький композитор, автор хорових, вокально-інструментальних творів, а також музики до українського гімну «Ще не вмерла України …»:
Політичний діяч і науковець, який очолював Наукове товариство ім. Т. Шевченка у 1897 – 1913 рр.:
Історичний діяч, зображений на світлині:
На світлині зображена:
Український композитор і диригент, автор симфоній та хорових творів, серед яких – «Жовняр», «Пісня до місяця», «Заповіт», автор музики до гімну «Ще не вмерла України …»:
Співачка, яка у 1893 р. дебютувала на сцені Львівської опери, а згодом виступала в усіх великих операх Європи та Америки:
Автор твору «Україна irredenta»:
Історичний діяч, зображений на світлині:
Історичний діяч, зображений на світлині:
Історичний діяч, зображений на світлині:
Історичний діяч, зображений на світлині:
Автор слів до українського гімну «Ще не вмерла Україна …»:
Історичний діяч, зображений на світлині:
Український історик, ідеолог «хлопоманства»:
Греко-католицький священник Закарпаття, письменник, педагог і культурний діяч, який протестував проти мадяризації мешканців краю, виступав за використання народної мови в освіті та релігії:
Греко-католицький священник Закарпаття, про якого Іван Франко казав «людина, без сумніву, доброї волі і не малих здібностей, хоч і заплутана у мовні та політичні доктрини» за його популяризацію української і російської культур та водночас москвофільські погляди:
Ватажок селянського повстання 1843 – 1844 рр. на Буковині:
Історичний діяч, зображений на світлині:
Хто з указаних історичних постатей був причетним до створення і діяльності освітнього Товариства галицьких греко-католицьких священиків?
Хто вважався лідером і натхненником «Руської трійці»?
Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела? «Замість того, щоб довічно відчувати благоговійні почуття до осіб августійшої фамілії… писав вірші малоросійською мовою найобурливішого змісту… З його віршами в Малоросії могли виникати та укорінятися думки про… можливість існування України як окремої держави. …за підбурливий дух і зухвалість… призначити рядовим в Оренбурзький окремий корпус».
У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі діяча, зображеного на ілюстрації?
Позицію якого діяча українського національного відродження відображено у висловлюванні:
«Повинність і обов’язок вселяють всякому любов до Батьківщини. Я також син Росії і хочу воювати проти французів і бути співучасником Полтавського козацького полку...»?
«Будителем» українців Закарпаття називали
У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?
До якого відділу філателістичної колекції належить марка, зображена на фото?
Слова Т. Шевченка «Спасибі тобі, Богу милий друже мій великий… за “Чорну раду”. Я вже її двічі прочитав і третій раз, і все-таки не скажу більше нічого, як спасибі. Добре, дуже добре ти зробив, що подарував “Чорну раду” по-нашому» адресовано
Якому діячеві громадівського руху належать цитовані нижче спомини?
«Я заявився до київського генерал-губернатора Дундукова-Корсакова, просив паспорт за кордон… Через три дні дозвіл було одержано і я виїхав через Галичину й Угорщину до Відня, де почав готуватися до видання збірника «Громада». Водночас уряд почав конфісковувати брошури соціал-демократичного змісту, а тому вирішив перенести видання «Громади» до Женеви…»
Які із зазначених нижче фактів біографії належать Володимиру Антоновичу?
На фото зображено
Який діяч так пояснював мотиви свого вчинку:
«Тільки ж в теперішній час мені нема іншого виходу, як закордонне видання українського часопису, - бо троїсте ярмо: порядків царства Російського та Австро-Угорського над нашою країною, котре не дає їй волі політичної, господарської й освітньої, неволить слово й печать українську настільки, що прихильникам волі народу українського... не можна просто й відверто висловлювати в себе вдома свої думки...»?
На фото зображено
Що об’єднує діячів, зображених на фото?
Про якого митця йдеться в цитованому документі?
«На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків — Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її “Незабутньою Аїдою”, “Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан”, “Вражаючою Валькірією”...»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома