Перемогу козаків під Жовтими Водами оспівано у творі
Заклик до єднання для спільної боротьби проти ворогів - основна ідея твору
"Мені моя сопілка і вівця дорожчі царського вінця", - тердив
"Праматір'ю українського народного театру", "зразком народної поезії в драматичній формі" Іван Карпенко-Карий назвав твір
«Зі своїм запорозьким бурлацтвом він самовільно влетів у метушливий світ олімпійських маскарадів, його сміх розітнувся голосною луною», – сказано про
Низку риторичних запитань: «Що ми?.. чиї сини? яких батьків? ким? за що закуті?..» -ставить автор у творі
Монолог російського колонізатора, звернений до горця, є головною частиною твору Т.Шевченка
Прочитайте рядки
Він добрий був син і щирий козак, лучче йому з нудьги загинути, ніж панотця навік преогорчити і золоту свою славу гряззю закаляти.
Це опис
«3 серїі кумедних подій виростає реальна і трагічна за своєю суттю картина життя селянства, яке потрапило з кріпосницького ярма у безвихідь нових пореформених відносин», - сказано про твір
Протистояння двох молодих сімей змальовано у творі, де діють перпсонажі
Нарис "Подоріжжя од Полтави до Гадячого" ліг в основу твору
"Собак розведу, буду на охоту їздить, у карти грать", - таким бачить своє майбутнє
"Ти сієш у мою душу золотий засів - хто знає, що вийде з того насіння? Може, вогні?" - звертається до сонця головний персонаж
"На Маланки до маржинки у загороду приходив сам Бог. На високому небі ясно горіли зорі, люто тріщав мороз, а сивий Бог йшов босоніж по пухкому снігу і тихо одхиляв двері кошари", - таким постає Святий вечір у творі, де діють персонажі
Сумнів героя: чи правильно він учинив, узявши на себе відповідальність за інших, чи мав він право вирішувати, що саме потрібно його народові, - змальовує у своєму творі
",,,Мужчина величезного росту й геркулесової будови тіла, з лицем темно-оливкової барви, одітий у шкіру степового тигра, що все разом аж надто свідчило про його походження з туркоманського племені", - це портрет
До "Покутської трійці" входив автор твору
В уривку
Я на вбогім сумнім перелозі
Буду сіять барвисті квітки,
Буду сіять квітки на морозі,
Буду лить на них сльози гіркі
провідними художніми засобами є
Епічним є твір
Білим віршем написано твір
Установіть відповідність між назвою та жанром твору.
1 «Енеїда» А поема
2 «Чорна рада» Б балада
3 «Ой летіла стріла» В новела
4 «Тіні забутих предків» Г повість
Д роман
Установіть відповідність між персонажем твору та літературним напрямком
1 Петро Шраменко А неоромантизм
2 Грицько Чупруненко Б романтизм
3 Ниви у червні В реалізм
4 Іван Дідух Г імпресіонізм
Д експресіонізм
Установіть відповідність між назвами творів одного автора.
Назва твору Назва твору
1 «Бджола та Шершень» А «Чого являєшся мені у сні»
2 «Мойсей» Б «Тіні забутих предків»
3. «Катерина» В «De libertate»
4. «Contra spem spero!» Г «Лісова пісня»
Д «Заповіт»
Визначте, про якого митця йдеться у висловлюванні.
Письменник
1 Іван Карпенко-Карий
2 Іван Котляревський
3 Тарас Шевченко
4 Михайло Коцюбинський
Висловлювання
А «…Письменник сонячний. І не тільки тому, що «носив у душі сонце», як сам про себе казав. Уся його проза, незважаючи на соціально загострені драматизм і трагізм, - це світлий та відкритий простір для душі й духу»
Б «У його творі закодовано вибір, що невблаганно поставав перед українським комуністом, роздвоюючи його свідомість: вибір між вірністю фанатичній догмі й синівською любов’ю до Матері-України…»
В «Його поема – самобутній і глибоко національний твір, де стародавніх троянців і латинян переодягнено в жупани й кобеняки українського козацтва ХVІІІ ст., що замінило собою Вергілієвих героїв…»
Г «Він був одним із батьків новочасного українського театру, визначним артистом та при тім великим драматургом, якому рівного не має наша література…»
Д «Я добре знав, що живопис – моя майбутня професія… І замість того, щоб вивчати її глибокі таїнства під проводом великого Брюллова, я компонував вірші, за які позбавили мене волі… справді, дивне це невгамовне покликання…»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома