У тесті наведено зображення
У тесті наведено зображення
Чию коротку біографію наведено у тесті?
Адвокат, громадсько-політичний діяч. Ідеолог державної незалежності України, основоположник і перший ідеолог укр. націоналізму. Брав участь у діяльності гуртка "Братство тарасівців", написав програму ("Самостійна Україна") для Революційної української партії - першої української партії в Наддніпрянській Україні. Був засновником Української народної партії. У роки Української революції виступав за створення української армії.
Чию коротку біографію наведено у тесті?
Громадський діяч, публіцист, меценат. Все своє життя присвятив українській справі. Спочатку набув слави, як популяризатор сільськогосподарських знань серед хліборобів. З 1895 р. почав надавати фінансову допомогу українським культурним і громадським ініціативам. Один з провідних діячів Української радикально-демократичної партії, Товариства українських поступовців. Член УЦР, був в опозиції до її соціального курсу. Був видавцем щоденних укр. газет " "Громадська думка", "Рада".
Чию коротку біографію наведено у тесті?
Громадський діяч, засновник українського спортивного руху. Став одним з організаторів сокільсько-стрілецького руху. У 1910-1914 рр. очолював "Сокіл-Батько". У роки Першої світової війни входив до складу Бойової управи УСС і ГУР. Діяч ЗУНР.
Чию коротку біографію наведено у тесті?
Громадсько-політичний діяч, адвокат, публіцист, видавець. Зі студентських років брав участь у РУРП. У 1900 р. заснував перший осередок в Галичині пожежно-гімнастичного товариства "Січ", згодом очолив об'єднання "Січей". Був організатором селянського страйку 1902 р. Брав участь у кооперативному русі. Обирався послом до віденського парламенту і галицького сейму. У роки Першої св. війни очолював бойову управу УСС, брав участь у роботі ГУР і ЗУР, у діяльності органів влади під час існування ЗУНР. Після повернення з еміграції займався адвокатською діяльністю, публіцистикою.
Чию коротку біографію наведено у тесті?
Видатний історик, публіцист, гром.-політичний діяч, філософ. Взяв участь у формуванні УХДП, написав її програму, основні положення якої передбачали створення незалежної Української держави і збереження приватної власності на землю. 1918 -1919 був послом України в Австрії. Організував союз українських хліборобів-державників, ставши головним ідеологом і лідером гетьманського руху. Конфлікт із гетьманом скоропадським призвів до розпуску Союзу. Стверджував, що ідею створення самостійної української держави може реалізувати лише весь народ під проводом "хліборобської верстви", а забезпечити єдність українського руху мала легітимна фігура укр. монарха. На його думку, спадкова монархія була б найкращою формою політ. устрою України. Став ідеологом українського консерватизму. Хоч і був принциповим критиком демократії, його ідеологія спричинилася до утвердження ліберально-демократичних цінностей і подолання тоталітарних тенденцій в українській політичній думці XX.
Чию коротку біографію наведено у тесті?
Митрополит Уккраїнської греко-католицької церкви 1900 -1944 рр. Завдяки його діяльності УГКЦ стала ідейним і моральним натхненником українського руху в Галичині. Спонсорував українські культурно-просвітницькі товариства, надавав стипендії молодим митцям. У 1905 р. заснував Національний музей у Львові. Підтримував український кооперативний рух. Був депутатом Віденського парламенту та Галицького сейму. У 1939-1941 рр. під час першої спроби радянізації Західної України зазнав утисків. Зокрема НКВД прзстріляли його брата Лева та всю сім'ю. Після початку німецько-радянської війни вітав Акт відновлення Української Держави, проголошений ОУН(Б) у Львові 30 червня 1941 р. Відкрито й беззастережно вииступав проти нацизму і "нового порядку". Сприяв порятунку євреїв.
Оберіть зображення Андрея Шептицького.
Оберіть зображення Миколи Міхновського.
Діяльність яких діячів можна пов'язати з українськими землями у складі Австро-Угорщини?
Діяльність яких діячів можна пов'язати з українськими землями у складі Російської імперії?
Діяльність яких діячів можна пов'язати з періодом 1900 - 1914 рр. ?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома