Вкажіть групу тварин, кровоносна система якої зображена на рисунку:
Вкажіть особливості кровоносної системи птахів:
У будові скелету характерним пристосуванням птахів до польоту є:
Вкажіть групу тварин, що має особливості скелету: шийний, грудний, крижовий і хвостовий відділи хребта, грудної клітки немає:
Викидання нитки із жалкої клітини гідри при дотику до чутливого виросту - це:
Вкажіть, які особливості органів чуття притаманні зображеній тварині:
У хребетних орган слуху — вухо. Визначте правильність тверджень:
І. Зовнішнє вухо слугує для уловлювання звуку.
ІІ. Розвинене зовнішнє вухо є лише в ссавців.
ІІІ. Внутрішнє вухо складається з слухових кісточок.
Деякі тварини здатні відчувати електричні поля. Визначте
правильність тверджень:
І. Акула-молот застосовує електрорецептори для отримання інформації.
ІІ. «Дзьоб» качконоса - це орган, на якому розташовані електрорецептори, що допомагають тварині знаходити дрібних безхребетних у мулі.
ІІІ. Морміруси використовують електричні сигнали для взаємодії між родичами.
Заповніть пропуски в реченні. Гуморальна система складається з (1), що виробляють регуляторні речовини - (2).
Заповніть пропуски в реченні. У (1) півкуль кінцевого мозку відбувається оброблення інформації, (2) слугує для передавання
сигналів від одних частин мозку до інших.
Головний мозок хребетних тварин складається з п’яти відділів.
Визначте правильність тверджень:
І. У риб і амфібій за розміром переважає середній мозок.
ІІ. Уперше кора півкуль кінцевого мозку з’являється в рептилій.
ІІІ. У ссавців великі півкулі переднього мозку мають борозни та звивини.
Визначте правильність тверджень:
І. Потомство від статевого розмноження двох батьківських особин буде
набагато різноманітнішим.
ІІ. Види, що розмножуються статевим шляхом, швидше виробляють нові пристосування.
ІІІ. Виникнення статевого розмноження значно уповільнило еволюцію життя.
Розвиток особини, сукупність її перетворень у житті від народження до смерті називається онтогенезом. Визначте правильність тверджень:
І. Післязародковий розвиток може бути непрямим або прямим.
ІІ. У комах прямий розвиток.
ІІІ. Онтогенез поділяють на дві частини: зародкову і післязародкову.
Визначте правильність тверджень:
І. Формами набутої поведінки є звикання, запам’ятовування, умовний
рефлекс.
ІІ. Формами вродженої поведінки є безумовний рефлекс та
інстинкт.
ІІІ. Культурне спадкування є формою вродженої поведінки.
Визначте правильну послідовність ланцюга живлення.
І. Гусінь - яблуня - горобець.
ІІ. Дерево - личинка комахи - дятел.
ІІІ. Водорості - дафнія - карась - щука.
Заповніть пропуски в реченні. (1) виробляють органічні речовини з неорганічних, (2) виробляють нову
органічну речовину, споживаючи органічні речовини, (3) розкладають органічну речовину до неорганічної.
Тихоходи — невеликі тварини, близько споріднені з членистоногими.
Визначте правильність тверджень:
І. У несприятливих умовах тихоходи просто висихають,
переходячи на стадію барильця.
ІІ. Вони можуть перебувати у відкритому космосі, витримують високі й наднизькі температури, величезні дози радіації.
ІІІ. Зазвичай їх довжина перевищує 1 см.
Вкажіть правильні твердження щодо розумової діяльності тварин:
І. До елементарної розумової діяльності здатні нечисленні тварини (мавпи, дельфіни, папуги та воронові птахи).
ІІ. Може здійснюватися лише в таких умовах середовища, у яких тварина опинялася.
ІІІ. Ознакою розумової діяльності тварин вважають застосування ними знарядь праці
Вкажіть правильні твердження щодо системи сигналів бджіл:
І. Якщо корм розташований поряд із вуликом, розвідниця виконує так званий «круговий» танок.
ІІ. Коли ціль — на певній відстані від вулика, розвідниця бігає по стільниках «вісімкою».
ІІІ. Кількість коливань черевця розвідниці посередині умовної «вісімки» не відповідає відстані до поживи.
Визначте правильність тверджень.
І.Приклади паразитизму: коростяні свербуни й люди, анемонові риби та актинія.
ІІ. Паразит зазвичай тісно пов’язаний зі своїм хазяїном, який стає для нього не тільки джерелом живлення, а й середовищем.
ІІІ. Коменсали отримують користь від хазяїв, а на них самих не впливають.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома