Провідний мотив - самопожертва молодих патріотів заради Батьківщини - присутній у вірші
Прочитайте уривок з поезії.
О вітре, вітрило!
Чому, господине, так сильно вієш ти?
Чому мечеш ти хановськії стріли
На своїх легесеньких крильцях
На моєї лади воїв?
Ці слова промовляє
Музикальність і ритмічність строф, асоціювання, символізм поетичної мови характерні для
Твір "У теплі дні збирання винограду..." належить до жанру
"Сиве волосся до чогось зобов'язує. Старечі ноги йдуть уже просто до могили. Багате досвідом життя лежить переді мною, як рельєфна мапа моєї Республіки" -
розмірковує
"...Я зупинився серед мертвого степу - там, у далекій безвісті невідомо горіли тихі озера загірної комуни". Так закінчується твір, у якому є герой
Юначе! Ти мусиш любити стократ
Сильніше, ніж любиш кохану,
Колумбію-округ і Джорджіо-штат,
Монтану і Луїзіану.
В уривку наявні ознаки
Справжне прізвище Олеся Гончара
Про перемогу над польськими військами йдеться в
У творі, який символізує картинка, є такі герої
Олесь Гончар назвав витязем молодої української поезії
На малюнку зображено героїв твору
Повість «Тіні забутих предків» закінчується реченням
Композиційною особливістю новели «Intermezzo» М. Коцюбинського є
Яка хвороба підточувала здоров’я Марусі Чураївни:
Проблему формування нації на основі біблійного сюжету висвітлено у творі
Як я люблю тебе без тями,
Як мучусь довгими ночами
І як літа вже за літами
Свій біль, свій жаль, свої пісні
У серці здавлюю на дні, -
зізнається коханій ліричний герой твору
До шістдесятників належить
Християнські та язичницькі мотиви поєднані в ліричному вірші
Прочитайте уривок з твору.
...Мужчина величезного зросту й геркулесової будови тіла, з лицем темно-оливкової барви, одітий у шкіру степового тигра, що все разом аж надто свідчило про його походження з туркоманського племені.
Це портрет
Установіть відповідність між твором та його автором.
Назва твору
1) "Сом"
2) "Чари ночі"
3) "Тигролови"
4) "Блакитна панна"
Автор твору
А) Остап Вишня
Б) Павло Тичина
В) Іван Багряний
Г) Микола Вороний
Д) Олександр Олесь
Поєднайте епізод твору з його назвою.
Епізод твору
1) герой розповідає про відвідання театру в Харкові
2) героїня тримає біля серця лист від Михайла
3) героїня перебуває у в'язниці до виконання вироку
4) батько виряджає сина в місто на службу до земського суду
Назва твору
А) «Маруся Чурай»
Б) «Три зозулі з поклоном»
В) «Мартин Боруля»
Г) «Наталка Полтавка»
Д) «Хіба ревуть воли, як ясла повні»
Співвіднесіть присвяту твору з його назвою.
Присвята
1) Любові всевишній
2) Кононівським полям
3) Василю Жуковському
4) «Цвітові яблуні»
Назва твору
А) «Три зозулі з поклоном»
Б) «Contra spem spero!»
В) «Я (Романтика)»
Г) «Intermezzo»
Д) «Катерина»
Визначте, про якого митця йдеться у висловлюванні.
Письменник
1) Микола Куліш
2) Остап Вишня
3) Олександр Довженко
4) Михайло Коцюбинський
Висловлювання
А) «Після закінчення Другої світової війни емігрував до Німеччини… Біографічний матеріал ліг в основу його романів, де сильна особистість протистоїть тоталітарній системі…»
Б) «Серед його улюблених занять були мисливство та рибальство, які давали можливість спостерігати красу природи, і це виливалося на папері в дивовижному поєднанні гумору з тонким ліризмом…»
В) «Починав як художник-карикатурист, писав прозу й кіносценарії, працював військовим кореспондентом, але всесвітню славу здобув як режисер кіно…»
Г) «Один з найбільш цікавих експериментаторів у прозі початку ХХ ст.., у творах якого «залізна рука города» хоче наздогнати оповідача, а три білі вівчарки символізують різні прошарки тодішнього суспільства…»
Д) «Його модерна драма знайшла сценічне втілення в театрі Леся Курбаса «Березіль». Це була творча взаємодія великого режисера й великого драматурга…»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома