Підсумкова контрольна робота за 11 клас

Додано: 30 травня 2022
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 263 рази
12 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст, у якому пропущено окремі фрагменти інформації.

«Як Тичина "Сонячних кларнетів", як Хвильовий "Синіх етюдів" та "Арабесок" є в контексті загальноєвропейському (отже – світовому) явищами унікальними, так у дальшому ході нашого культурного процесу Відродження такого ж порядку явищами прийшли Курбас у театрі, _______ – у романі, _______ – у драматургії» (За Г. Донцем).

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків:

варіанти відповідей

Багряний; Карпенко-Карий

Пантелеймон Куліш; Нечуй-Левицький

Панас Мирний; Леся Українка

Яновський; Микола Куліш

Підмогильний; Котляревський

Запитання 2

«Тут, у тихій кімнаті, моя мати не фантом, а частина мого власного злочинного "я", якому я даю волю. Тут, у глухому закутку, на краю гóрода, я ховаю від гільйотини один кінець своєї душі...» – зізнається оповідач твору

варіанти відповідей

Юрія Яновського

Олександра Довженка

Григора Тютюнника

Миколи Хвильового

Івана Багряного

Запитання 3

У рядках

Весною я Вас бачив. Бриз морський

Вам чуба колошматив й серце ревне,

І майстер корабля, немов Сашко який,

Вам нахвалявся точеним форштевнем

ліричний герой веде уявну розмову з

варіанти відповідей

Павлом Тичиною

Миколою Хвильовим

Андрієм Малишком

Валер'яном Підмогильним

Юрієм Яновським

Запитання 4

Характерні ознаки постмодернізму відчутні в рядках:

варіанти відповідей

«Думою тугу розвіюю, / щоб був я завжди такий, / яким мене мати родила і благословила в світи».

«Красиве засмагле сонце, – / В золотих переливах кучерів, / У червоній сорочці навипуск, / Що їхало на велосипеді, / Обминаючи хмари у небі».

«Зимовий вечір. Тиша. Ми. / Я Вам чужий – я знаю. / А хтось кричить: ти рідну стрів! / І раптом – небо... шепіт гаю».

«Ти знаєш, що ти – людина, / Чий поступ не знає меж! / Усмішка твоя єдина, Кандидатура – теж».

«О слово! Будь мечем моїм! / Ні, сонцем стань! Вгорі спинися, / Осяй мій край і розлетися / Дощами судними над ним».

Запитання 5

Увідповідніть ім'я письменника з висловлюванням про його твір.

Письменник

1 Олесь Гончар 2 Григір Тютюнник 3 Остап Вишня 4 Іван Багряний

Висловлювання

А «У романі автор змалював досить актуальний для своєї доби процес, який більшовицька ідеологія всіляко підтримувала, – народження нової інтелігенції з робітників і селян, "стирання меж між містом і селом". Навіть "у письменники" могли направити за комсомольською путівкою».

Б «Втеча на волю, сповнене небезпеки життя ловців і ловлених, незнайомі звичаї, а також і ніжна історія зворушливого кохання творять напружений інтерес і чар цієї книжки».

В «У цій коротюсінькій новелі наче вміщено три новели, і всі вони обрамлені сприйняттям юнака-студента, який приїжджає відвідати матір і дізнається про тонкі й складні взаємини трьох простих людей з глибоким душевним світом».

Г «Це – щемний, тужний спогад, адже за допомогу нашим воїнам Тереза поплатилася життям, а безіменний боєць, який силою уяви вертає її до зустрічей і розмов, переживає біль втраченого, нерозквітлого кохання».

Д «Маємо не життєпис реальної особи, а гумористичний твір, що його "ліричним героєм" є сам гуморист зі своїм фікційним життям, у якому одні епізоди (безпечні) – комічно гіперболізовано, інші ж, контроверсійні – самоіронічно змазано, а про решту – промовчано».

варіанти відповідей

1 - Д, 2 - Б, 3 - Г, 4 -В

1 - Г, 2 - В, 3 - Д, 4 - Б

1 - Г, 2 - Б, 3 - Д, 4 - А

1 - Г, 2 - Б, 3 - Д, 4 - В

Запитання 6

У творі «Маруся Чурай» однією з центральних є проблема

варіанти відповідей

зумисної русифікації україномовного населення

фатального зіткнення духовного й матеріального

трагічної боротьби за гетьманську владу

нестерпного становища покріпаченого селянства

відповідальності людини за збереження довкілля

Запитання 7

«Любові всевишній» автор присвячує твір, у якому зображено «любовний трикутник»:

варіанти відповідей

Софія – Михайло – Марфа

Мавка – Лукаш – Килина

Маруся – Гриць – Галя

Мусінька – Степан – Зоська

То-ма-кі - Тайях - Сев

Запитання 8

Проаналізуйте твір і виконайте завдання до нього.

Покину нудні сигнатурки в аптеці,

Забуду дітей в пелюшках –

І поїду ловить оселедці

У північних морях.


Мов хмари, вони пропливають сріблисті,

Підвладні законам своїм,

І буря в своєму звитяжному свисті

Літає в плащі сніговім, –

А тут, у набридлому місті,

Лише люди та дим.


Під парусом біло-крилатим

Сам я стану як птах,

І, може, зроблюся піратом

У далеких морях.

Максим Рильський

Автор вірша належить до

варіанти відповідей

поетів «празької школи»

«київських неокласиків»

шістдесятників

театру корифеїв

постмодерністів

Запитання 9

Увідповідніть ім’я персонажа літературного твору з ключовими словами.

Персонаж

1 Мина Мазайло 2 То-Ма-Кі 3 Степан Радченко 4 Григорій Многогрішний

Ключові слова

А письменник, Київ, кар’єра

Б авіатор, Далекий Схід, нескореність

В розвідник, Карпати, війна

Г службовець, Харків, українізація

Д редактор, Одеса, дружба

варіанти відповідей

1 - Г, 2 - Д, 3 - А, 4 - В

1 - Д, 2 - Г, 3 - А, 4 - Б

1 - А, 2 - Г, 3 - А, 4 - В

1 - Г, 2 - Д, 3 - А, 4 - Б

Запитання 10

У формі спогадів написано обидва твори в рядку

варіанти відповідей

«Майстер корабля» і «Місто»

«Тигролови» і «Зачарована Десна»

«Модри Камень» і «Тигролови»

«Місто» і «Модри Камень»

«Майстер корабля» і «Зачарована Десна»

Запитання 11

Сільську ідилію «теплих днів збирання винограду» зобразив автор рядків

варіанти відповідей

«Чому ж стоїш без руху ти, / Коли ввесь світ співає?»

«Він вилазив на грушу, / і рвав у пазуху гнилиці»

«І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала»

«Ви знаєте, як сплять старі гаї?– / Вони все бачать крізь тумани»

"Її він стрів. На мулах нешвидких / Вона верталась із ясного саду"

Запитання 12

Визначте, який мистецький напрям (стиль) притаманний літературному твору

Мистецький напрям

1 романтизм 2 реалізм 3 експресіонізм 4 постмордернізм

Назва твору

А «Intermezzo» Б «Камінний хрест» В «Ворошиловград»

Г «Кайдашева сім'я» Д «Чорна рада»

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - В, 3 - А, 4 - Д

1 - А, 2 - Д, 3 - Б, 4 - В

1 - Д, 2 - Г, 3 - Б, 4 - В

1 - Д, 2 - Г, 3 - А, 4 - В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест