Яка держава у ході Першої світової війни претендувала на захоплення Галичини, Буковини й Закарпаття, використовуючи для досягнення своїх цілей гасло «панславізму»?
Коли було створено «Союз визволення України»?
Яка політична організація 3 серпня 1914 р. звернулася до українців з Маніфестом, що містив такі положення:
«Побіда австро-угорської монархії буде нашою побідою. І чим більше буде пораженнє Росії, тим швидше виб’є година визволення України.
До бою – за здійснення ідеалу, який в теперішню хвилю з’єднує ціле українське громадянство!
Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце вільної України!»?
Хто із українських суспільних діячів на початку Першої світової війни висловив свою позицію щодо воюючих сторін такими словами:
«Українці не піддадуться провокаційним впливам і виконають свій обов’язок громадян Росії в цей тяжкий час до кінця і не тільки на полі бою…, але й як громадяни – обивателі, що повинні в міру своїх сил і спроможностей сприяти успішному виконанню російською армією відповідального завдання, що випало на її долю»?
Одна з найбільших бойових операцій Першої світової війни, в результаті якої австрійська армія зазнала жорстокої поразки, а російські війська оволоділи Східною Галичиною, Північною Буковиною, вийшли до карпатських перевалів, отримала назву:
Укажіть, сподівання яких угруповань справдилися в результаті Першої світової війни:
Укажіть, коли була утворена Українська Центральна Рада:
Як називався виконавчий орган Української Центральної Ради, що діяв з червня 1917 р. до січня 1918 р.?
Перша українізована військова частина мала назву
Прийняття якого універсалу було результатом досягнення компромісу між Українською Центральною Радою та Тимчасовим Урядом?
Яка політична сила висунула гасло «Вся влада – радам!»
Які події української революції викликали появу цих рядків?
«На Аскольдовій могилі
Поховали їх –
Тридцять мучнів українців,
Славних, молодих …
На Аскольдовій могилі український цвіт –
По кривавій по дорозі
Нам іти у світ …»
Центром якої з радянських республік (утворених на початку 1918 р. більшовиками регіональних об’єднань) був Харків?
1. Де і коли було підписано договір, уривок з якого наведено?
«Українська Народна Республіка з одної і Німеччина, Австро-Угорщина, Болгарія і Туреччина з другої сторони заявляють, що воєнний стан між ними покінчений. Сторони, заключаючи договір, рішили ся надалі жити взаємно в мирі і дружбі».
Кому належать наведені слова:
«Я, гетьман всея України впродовж 7,5 місяців усі сили поклав для того, щоб вивести країну з того тяжкого стану, в якому вона перебуває. Бог не дав мені сил справитися з цим завданням. Нині в силу умов, що склалися, керуючися виключно благами України, від влади відмовляюся»?
Як називалася Україна в період з 1919 р. по 1937 р.?
Яку назву отримав наступ Української повстанської армії в Україну у листопаді 1921 р., що був розрахований на підтримку селянства, проте очікуваної підтримки не отримав; його учасники біля містечка Базар були оточені і розбиті?
Укажіть спільну причину поразки національно-визвольної боротьби Української Центральної Ради, гетьманату П. Скоропадського і Директорії УНР
Х з’їзд РКП (б) увійшов у історію як з’їзд, на якому було проголошено:
Укажіть назву ідейної течії, поширеної у 1920-х рр., прихильники якої (О. Шумський, М. Волобуєв та ін.) намагалися поєднати більшовицькі погляди із завданнями національного розвитку України
Кому з українських письменників належать наведені факти біографії:
«У 1925–1927 рр. започаткував літературну дискусію, закликавши діячів культури орієнтуватися на «культуру Європи, а не азіатської Москви». Він проголосив украй сміливе на той час гасло «Геть від Москви! Дайош Європу!»».
«Підсудними стали 53 інженерно-технічні працівники вугільної промисловості, яких звинуватили у причетності до «контрреволюційної організації», що начебто діяла в 20-х роках в Україні й Росії і мала на меті зруйнувати вугільну промисловість Донбасу, аби у такий спосіб зірвати індустріалізацію в СРСР»
Який з’їзд у грудні 1925 р. проголосив курс на індустріалізацію?
В якому році Київ став столицею Радянської України ?
Який період здійснення більшовицьких перетворень в Україні охарактеризовано в тексті:
«Ще ніколи в історії будь-яке суспільство не робило спроби здійснити величезні економічні перетворення за такий короткий час… Щороку будувалися сотні заводів. Але такі досягнення потребували мобілізації всіх без залишку сил робітників. Тому необхідно було створити атмосферу напруженості, титанічної боротьби, економічної війни з капіталізмом»?
Які події сталінської модернізації в Україні знайшли відображення в уривку із спогадів Ю. Чиркова:
«Українське земляцтво значно поповнилось в 1936 році. Крім соловецьких старожилів – академіка Рудницького, професора-історика Яворського, націоналістів різних відтінків від бувших комуністів, послідовників Скрипника і Затонського, до прихильників Петлюри і Коновальця, – в останній рік прибуло багато української інтелігенції, в тому числі група неокласиків»
Укажіть назви мирних договорів, у яких, серед іншого, визначалася державна належність західноукраїнських земель у 1920-х роках.
Уряд якої країни вживав упродовж 1920 – 1930-х років описані нижче заходи?
«На Волині та Поліссі протягом п’яти років осаджено понад 8 тисяч родин військових. Дано їм, за розпорядженням уряду, найкращі землі від 20 до 80 га, деревину на будівництво, грошей чимало».
Масові репресії щодо українського населення Галичини, здійснені польським урядом восени 1930 р., отримали офіційну назву
У якому році було проголошено незалежність Карпатської України?
Якою цифрою на карті позначено землі, українське населення яких влада вважала «громадянами румунського походження, які забули рідну мову»?
Знайдіть помилку у переліку європейських держав, до складу яких було включено західноукраїнські землі після поразки України у національно-визвольній боротьбі:
Хто був митрополитом УГКЦ у міжвоєнний період:
Добровільний або вимушений процес розчиненя (втрати) мови, традицій раніше самостійного народу(етносу) чи якоїсь його частині в середовищі іншого, як правило, численнішого народу.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома