Підсумковий тест. Підготовка до НМТ

Додано: 18 травня 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 114 разів
40 запитань
Запитання 1

Зачинателем нової української літератури є

варіанти відповідей

А Іван Вишенський

Б Іван Котляревський

В Іван Нечуй-Левицький

Г Григорій Сковорода

Д Григорій Квітка-Основ’яненко

Запитання 2

 Заклик «і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь» є в творі

варіанти відповідей

А «Катерина»

Б «Гайдамаки»

В «До Основ’яненка»

Г «Ісаія. Глава 35»

Д «І мертвим, і живим...» 

Запитання 3

 Датан, Авірон, Азазель є персонажами твору

варіанти відповідей

А «Кавказ»

Б «Лісова пісня»

В «Intermezzo»

Г «Гайдамаки»

Д «Мойсей»

Запитання 4

 Звертання «Ні, любий, я тобі не дорікаю, а тільки – смутно, що не можеш ти своїм життям до себе дорівнятись» адресоване

варіанти відповідей

А Грицеві Бобренку («Маруся Чурай»)

Б Лукашеві («Лісова пісня»)

В Енеєві («Енеїда»)

Г Офіцерові («Катерина»)

Д Чіпці («Хіба ревуть воли, як ясла повні?») 

Запитання 5

 Іван Дідух є центральним персонажем твору

варіанти відповідей

А Ольги Кобилянської

Б Лесі Українки

В Івана Франка

Г Михайла Коцюбинського

Д Василя Стефаника

Запитання 6

 Із гаслом «Хай живуть зайці!» на полювання вирушав автор твору   

варіанти відповідей

А «Тигролови»

Б «Три зозулі з поклоном»

В «Лісова пісня»

Г «Зачарована Десна»

Д «Мисливські усмішки»  

Запитання 7

Олесь Гончар назвав «витязем молодої української поезії»

варіанти відповідей

А Ліну Костенко

Б Василя Стуса

В Василя Симоненка

Г Івана Драча

Д Дмитра Павличка 

Запитання 8

«Зі своїм запорозьким бурлацтвом він самовільно влетів у метушливий світ олімпійських маскарадів, його сміх розітнувся голосною луною», – сказано про

варіанти відповідей

А Івана Нечуя-Левицького

Б Тараса Шевченка

В Григорія Сковороду

Г Івана Котляревського

Д Остапа Вишню

Запитання 9

Образ Прометея є у творі

варіанти відповідей

А «Енеїда»

Б «Мойсей»

В «De libertate»

Г «Contra spem spero!»

Д «Кавказ»

Запитання 10

«Сімейний побут українського народу з його великим потягом до особистої незалежності та самостійності в сім’ї часто призводить до крайнього індивідуалізму, а часто й до лайки, змагань і колотнечі», – сказано про тему твору

варіанти відповідей

А Пантелеймона Куліша

Б Івана Нечуя-Левицького

В Лесі Українки

Г Івана Котляревського

Д Михайла Коцюбинського

Запитання 11

 Автором поетичних рядків

Так! Я буду крiзь сльози сміятись,

Серед лиха спiвати пiснi... є

варіанти відповідей

А Тарас Шевченко

Б Ліна Костенко

В Василь Стус

Г Леся Українка

Д Іван Франко

Запитання 12

 Доктора Тагабата з новели «Я (Романтика)» характеризують слова

варіанти відповідей

А «вірний вартовий на чатах»; «трохи безумні очі»; «низенький лоб»; «завше нагадує каторжника»

Б «главковерх чорного трибуналу комуни, нікчема.., яка віддалася на волю хижої стихії»

В «із широким лобом і білою лисиною, з холодним розумом і з каменем замість серця»; «злий геній»

Г «невеселий комунар, коли треба енергійно розписатись під темною постановою – «розстрілять», завше мнеться»

Д «зібрав тонкі зблідлі губи і впав у безпардонно плаксивий тон: він просив милості»

Запитання 13

Прочитайте уривок. — Чого ти причепився до мене? Не балакай навтямки; кажи товком: чи віддаси Марисю за Миколу? Не мороч мене. — Діло шість місяців в герольдії, не сьогодні-завтра утвердять…; а я дочку віддам за мужика!.. що ж то я з глузду з’їхав, чи як? — Здається мені, що з’їхав: не велиш ні мені, ні дочці робить, сам не робиш, понаймав наймитів, наймичок, хазяйство псується… — Дворянин — одно, хлоп — друге!.. Може, ти усього не розумієш, то я тобі ясніше скажу: сметана — одно, а кисле молоко — друге! Розумієш? Даний діалог відбувається у п’єсі І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля» між

варіанти відповідей

А Мартином і Палажкою

Б Миколою та Марисею

В Гервасієм та Палажкою

Г Націєвським та Марисею

Д Степаном та Марисею

Запитання 14

Два епіграфи має твір



варіанти відповідей

А "Майстер корабля" Ю.Яновського

Б  "Зачарована Десна" О.Довженка

В  "Захар Беркут" І.Франка

Г   "Місто" В.Підмогильного

Запитання 15

Чотири епіграфи має твір


варіанти відповідей

А "Маруся Чурай" Л.Костенко

Б  "Майстер корабля" Ю.Яновського

В  "Модри Камень" Олеся Гончара

Г "Valse melancolique" О.Кобилянської

Запитання 16

Рядки

В тім гóроді жила Дідона,

А гóрод звався Карфаген.

Розумна пані і моторна… є у творі

варіанти відповідей

А Івана Котляревського

Б Івана Франка

В Тараса Шевченка

Г Нестора Літописця

Д Григорія Сковороди

Запитання 17

 «Добрий він, і душа щира, козацька, хоч удає з себе ледащицю і характерника», – сказано про

варіанти відповідей

А Нечипора Вареника

Б Гриця Бобренка

В Григорія Многогрішного

Г Кирила Тура

Д Лавріна Кайдаша

Запитання 18

«Безокою економшею» односельці називали героїню твору, у якому

варіанти відповідей

А син одружується з дівчиною з іншого села

Б мати мріє віддати заміж за гетьмана свою дочку

В мати мріє одружити свого сина з вправною господинею

Г родина дає притулок в’язню-втікачу

Д дівчина постає перед судом за те, що отруїла козака 

Запитання 19

Послідовність розгортання подій твору «Мартин Боруля» дотримано в рядку

варіанти відповідей

А Мартин Боруля подає апеляцію до суду – Степана виряджають на службу в місто – утеча Націєвського – Мартин Боруля спалює документи

Б Степана виряджають на службу в місто – Мартин Боруля подає апеляцію до суду – утеча Націєвського – Мартин Боруля спалює документи

В Мартин Боруля подає апеляцію до суду – Степана виряджають на службу в місто – Мартин Боруля спалює документи – утеча Націєвського

Г Мартин Боруля спалює документи – Степана виряджають на службу в місто – Мартин Боруля подає апеляцію до суду – утеча Націєвського

Д Степана виряджають на службу в місто – Мартин Боруля подає апеляцію до суду – Мартин Боруля спалює документи – утеча Націєвського

Запитання 20

На малюнку зображено персонажа твору

варіанти відповідей

А «Гайдамаки»

Б «Енеїда»

В «Чорна рада»

Г «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Д «Мойсей»

Запитання 21

 У рядках

В корчах і кручах умирають міфи.

Чугайстер щез. Покаялись нявки

згадано персонажів твору

варіанти відповідей

А «Мойсей»

Б «Лісова пісня»

В «Зачарована Десна»

Г «Тіні забутих предків»

Д «Intermezzo»

Запитання 22

«Світ урятує краса, утілена в гармонії людини й природи, у світлому почутті кохання, у жертовній любові та здатності прощати» – це провідна думка твору

варіанти відповідей

А «Три зозулі з поклоном »

Б «Тигролови»

В «Лісова пісня»

Г «Місто»

Д «Маруся Чурай»

Запитання 23

«Я візьму той рушник, простелю, наче долю...» – стверджує ліричний герой поезії, у якій є рядок

варіанти відповідей

А «І дитинство, й розлука, і вірна любов»

Б «Ось місяць, зорі, солов’ї»

В «Чи забуття, чи зрада»

Г «Свій біль, свій жаль, свої пісні»

Д «Людей мільярди і мільярди слів»

Запитання 24

Думка про те, що «малорос – це тип національно-дефективний, скалічений психічно, духовно, а – у наслідках, часом – і расово», є доречною для характеристики

варіанти відповідей

А Грицька Бобренка

Б Чіпки Варениченка

В Григорія Многогрішного

Г Івана Палійчука

Д Мини Мазайла

Запитання 25

 Ознакою постмодернізму є

варіанти відповідей

А захоплення національною історією

Б химерне переплетення різних стилів

В типізація характерів персонажів залежно від умов життя

Г домінування морально-етичних цінностей

Д прагнення персонажа до ідеалу

Запитання 26

Рядки

То покритка попідтинню

З байстрям шкандибає,

Батько й мати одцурались,

Й чужі не приймають… суголосні з долею героїні твору


варіанти відповідей

А «Valse melancolique»

Б «Наталка Полтавка»

В «Кайдашева сім’я»

Г «Мартин Боруля»

Д «Катерина»

Запитання 27

 Поєднання історичної та любовної сюжетних ліній стало взірцем для написання твору

варіанти відповідей

А «Чорна рада»

Б «Кайдашева сім’я»

В «Тіні забутих предків»

Г «Лісова пісня»

Запитання 28

На прощу до Києва вирушають героїні обох творів у рядку

варіанти відповідей

А «Дума про Марусю Богуславку» та «Кайдашева сім’я»

Б «Наталка Полтавка» та «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

В «Наталка Полтавка» та «Мартин Боруля»

Г «Кайдашева сім’я» та «Маруся Чурай»

Д «Маруся Чурай» та «Тигролови»

Запитання 29

Ідея соборності України, пошуки суспільної сили, спроможної згуртувати й об’єднати націю, характерні для обох творів у рядку

варіанти відповідей

А «Тіні забутих предків» та «Чорна рада»

Б «Чорна рада» та «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»

В «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» та «Чорна рада»

Г «Я (Романтика)» та «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»

Д «Тигролови» та «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» 

Запитання 30

 «Апеляція! Та таку апеляцію напишіть, щоб у Красовського в носі закрутило, щоб йому свербіло!.. Я грошей не пожалію, аби мені Красовського в острог посадить...» – вигукує персонаж твору, у якому батько

варіанти відповідей

А забороняє доньці виконувати хатню роботу

Б сварить синів за нікчемні балачки у святу п’ятницю

В гостює з сином на хуторі заможного козака

Г намагається відкупити сина від рекрутчини

Д рятує односельців від повені у Великодню суботу

Запитання 31

У рядках поезії Андрія Малишка

І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала,

І рушник вишиваний на щастя, на долю дала... ужито

варіанти відповідей

А паралелізм

Б персоніфікацію

В гіперболу

Г епітет

Д порівняння

Запитання 32

«Суперечність між одвічним ідеалом любові й тим беззастережним служінням абстрактній ідеї, доктрині, яке, мов ненаситний молох, зрештою вимагає зректися всього людського», розкрито у творі

варіанти відповідей

А «Мина Мазайло»

Б «Я (Романтика)»

В «Маруся Чурай»

Г «Майстер корабля»

Д «Модри камень»

Запитання 33

 «Йду поміж люди. Душа готова, струни тугі, наладжені, вона вже грає...» – розмірковує оповідач твору

варіанти відповідей

А Валер’яна Підмогильного

Б Ольги Кобилянської

В Юрія Яновського

Г Михайла Коцюбинського

Д Григора Тютюнника

Запитання 34

У висловлюванні Василя Стуса «Його доля воістину трагічна. В історії світової літератури, мабуть, не знайдеться іншого такого прикладу, коли б поет віддав половину свого життя високій поезії, а половину – нещадній боротьбі зі своїм обдаруванням» ідеться про

варіанти відповідей

А Павла Тичину

Б Олександра Олеся

В Миколу Зерова

Г Євгена Маланюка

Д Василя Симоненка

Запитання 35

 Рядки

З поетичних бомбосховищ

Виліз рій нових страховищ:

Небурак і Антрухович,

Риммарук, Б’уряк, Малкович…

варіанти відповідей

А неоромантизму

Б імпресіонізму

В постмодернізму

Г реалізму

Д сентименталізму

Запитання 36

Поет-емігрант є автором вірша

варіанти відповідей

А «Ви знаєте, як липа шелестить…»

Б «Уривок з поеми »

В «Любіть Україну!»

Г «Задивляюсь у твої зіниці…»

Д «Блакитна Панна»

Запитання 37

Словами

«А ще думаю: “Чому вони не одружилися, так одне одного чуючи?” “Тоді не було б тебе…” – шумить велика “татова” сосна» закінчується твір

варіанти відповідей

А «Маруся Чурай»

Б «Лісова пісня»

В «Три зозулі з поклоном»

Г «Зачарована Десна»

Д «Тіні забутих предків»

Запитання 38

Увідповідніть справжнє прізвище автора з персонажами його твору.

Справжнє прізвище автора Персонажі твору

1 Іван Левицький А Марися та Степан Борулі

2 Лариса Косач Б Омелько та Маруся Кайдаші

3 Іван Тобілевич В Наталка та Гриць Сірки

4 Іван Лозов’ягін Г Меланія та Михайло Черевані

Д Килина та Лукаш

варіанти відповідей

А 1В, 2А, 3Д, 4Б

Б 1Б, 2Д, 3В, 4А

В 1В, 2Д, 3А, 4Б

Г 1А, 2В, 3Б. 4Г

Д 1Б, 2Д, 3А, 4В

Запитання 39

Дисидент і «різьбяр власного духу» написав твір  


варіанти відповідей

А «Наша мова»

Б «Лебеді материнства»  

В «Господи гніву пречистого» 

Г  «Задивляюсь у твої зіниці...» 

Запитання 40

Виберіть рядок, у якому вказані ключові слова з ліричного вірша «Задивляюсь у твої зіниці...» 

варіанти відповідей

А   зорі сургучеві, диво-наречені, блакитні очі

Б дух землі, ласкаві очі, материнська ласка

В тарабески, Фауст, солов'ї

Г священне знамено, хай мовчать Америки й Росії, хмари бурякові

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест