Підсумковий тест! Українські землі у першій половині XX ст.

Додано: 10 квітня 2021
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 241 раз
20 запитань
Запитання 1

1.Яке визначення розкриває зміст поняття «нова економічна політика»  (неп)?


варіанти відповідей

Новий напрямок внутрішньої політики радянської держави: створення

монополії держави в усіх сферах економічного життя, рівномірний розподіл матеріальних благ для трудящих, відновлення державної торгівлі,

Новий напрямок внутрішньої політики радянської держави, що

передбачав заміну продрозкладки продподатком, використання товарно- грошових відносин, формування ринку, кооперування трудящих, запровадження госпрозрахунку, посилення особистої зацікавленості в результатах праці, тимчасовий допуск капіталістичних елементів в

економіку;

Новий напрямок внутрішньої політики радянської держави: повне використання ринкових відносин і принципу вільної конкуренції, впровадження законодавства про захист приватної власності та інтересів виробника;

Новий напрямок внутрішньої політики радянської держави, який

характеризується впровадженням приватизації: перетворенням будь-яких форм власності на приватну, трансформацією державних підприємств та організацій в акціонерні, колективні, кооперативні, приватні тощо.

Запитання 2

Позначте твердження щодо причин переходу до нової економічної політики, яке є помилковим.

варіанти відповідей

 Глибока соціально-економічна і політична криза влади стимулювали відхід від воєнно-комуністичної доктрини:

Масове невдоволення селянства продрозкладкою, що періодично виливалося у збройні виступи проти існуючої влади і диктувало

необхідність нового підходу до відносин міста і села;

Закінчення бойових дій, перехід до мирного будівництва, початок відбудови господарства вимагали зміни акцентів в економіці;

Необхідність задоволення матеріальних потреб трудящих, намагання радянської влади в короткий термін підвищити їхній добробут.

Запитання 3

Позначте хронологічний період, у рамках якої о відбувалася нова економічна політика.


варіанти відповідей

1920-1933 рр.;

1921-1928 рр.;

1923-1937 рр.;

1919-1932 рр.

Запитання 4

Які були особливості впровадження нової економічної політики в Україні?

1) у роки неп було закінчено будівництво Дніпровської ГЕС;

2) неп було запроваджено пізніше, ніж в інших радянських республіках;

3) у роки неп у республіці відбувалося будівництво великих металургійних і машинобудівних заводів;

4) упровадження неп супроводжувалося боротьбою із селянським повстанським рухом;

5) податки на селян в Україні були вищими, ніж в інших радянських республіках.

варіанти відповідей

1,2,4

3,2,4

1,3,5

2,4,5

Запитання 5

Позначте назву організації, роль якої в допомозі населенню південних губерній України в період голоду була вирішальною.

варіанти відповідей

А) Ліга Націй;

Б) Британська федерація тред-юніонів

 В) Американська федерація праці;

Г) Американська адміністрація допомоги.

Запитання 6

 Позначте роки першого голоду в Україні.


варіанти відповідей

1921-1923 рр.;

1920-1922 рр.;

1921-1924 рр.;

1922-1924 рр.

Запитання 7

Укажіть, які заходи передбачалися планом ГОЕЛРО, прийнятим на VII Всеросійському з'їзді рад у 1920 р.


варіанти відповідей

Електрифікація Росії;

націоналізація промисловості;

колективізація селянських господарств;

концентрація приватновласницьких підприємств.

Запитання 8

 X з'їзд РКП(б) увійшов в історію як з'їзд, що започаткував:


варіанти відповідей

«воєнний комунізм»;

нову економічну політику;

індустріалізацію;

колективізацію.

Запитання 9

Укажіть, чому керівництво СРСР допускало міжнародну діяльність УСРР у20-хрр.ХХст.


варіанти відповідей

СРСР визнало незалежність УСРР та ЇЇ повну самостійність у питаннях міжнародної політики;

Високий рівень розвитку економіки УСРР визначав її незалежність від СРСР у питаннях міжнародної політики;

Контакти УСРР із зарубіжними країнами допускалися з метою

нейтралізації діяльності за кордоном місій емігрантського уряду УНР;

СРСР, на відміну від УСРР, не мав визнання на міжнародній арені.

Запитання 10

Укажіть, які з наведених положень характеризують нову економічну політику.

1) Упровадження обов'язкової трудової повинності;

2) заміна продрозкладки продовольчим податком;

3) передача дрібних і середніх підприємств приватним власникам;

4) націоналізація промисловості;

5) уведення стабільної валюти — червінця;

6) відновлення поміщицького землеволодіння;

перехід від зрівняльної до диференційованої грошової оплати праці

варіанти відповідей

1,2,4,6;

1,3,4,6

1,5,6,7

2,3.5.7

Запитання 11

Укажіть, яке з наведених тверджень є правильним.

1) Найголовнішим під час запровадження непу було надання економічної свободи, розвиток їхньої господарської активності та самостійності;

2) Неп ґрунтувалася на двох елементах: ринкових відносинах в економіці та жорсткій адміністративно-командній системі в політичному житті

суспільства.

варіанти відповідей

Обидва твердження;

Перше твердження;

Друге твердження;

Серед наведених немає правильних тверджень.

Запитання 12

Затвердження Декларації та Договору про створення СРСР відбулося:


варіанти відповідей

10 березня 1921

14 грудня 1925

9 січня 1924

30 грудня 1922

Запитання 13

У 20-ті рр.. в УССР однією з основних ознак культурного життя стало створення:


варіанти відповідей

«нової прогресивної інтелігенції»

«нової пролетарської церкви»

«нової пролетарської інтелігенції»

«нової українізованої інтелігенції»

Запитання 14

Укажіть,      яке    завдання      в   культурно- освітній           роботі     було основним у 20-х рр. XX ст.


варіанти відповідей

Ліквідація неписьменності серед дорослого населення;

Створення системи обов'язкової початкової освіти;

Створення системи професійно-технічної освіти

Забезпечення рівного доступу до освіти.

Запитання 15

 Укажіть, хто з українських письменників У 1925—1928 рр. розгорнув дискусію про шляхи розвитку української літератури як літератури європейської, яка не може орієнтуватися тільки ііа російську культуру.


варіанти відповідей

 Микола Вороний;

Олександр Олесь;

Микола Хвильовий;

Володимир Винниченко.

Запитання 16

Театр «Березіль» у 1922 р. створив:


варіанти відповідей

Гнат Юра;

Олександр Загаров;

Лесь Курбас;

Панас Саксаганський.

Запитання 17

У яких містах у 1920-х рр. були відкриті кінофабрики (згодом - кіностудії) для виробництва художніх і документальних фільмів?

варіанти відповідей

Харків, Катеринослав;

Одеса, Катеринослав;

Київ, Одеса;

Харків, Київ.

Запитання 18

 За деякими біографічними фактами позначте прізвище українського письменника і громадського діяча.

«Народився на Сумщині, учасник Першої світової війни. У своїх творах показав драматизм громадянської війни, гостро реагував на розбіжності ідеалу і дійсності. Піддавав критиці сталінські форми та методи

будівництва соціалізму в духовному житті. Виступав за піднесення національної свідомості та орієнтації української культури на здобутки і творчі пошуки західноєвропейського простору. У 1925 р. започаткував

літературну дискусію, яки мала широкий суспільний резонанс. Висунув гасло

«Геть від Москви!», реальний зміст якого полягав у відмові від стилю та канонів російської літератури, а не в закликові до політичного

розмежування. За свої ідеї був звинувачений в націоналізмі».

варіанти відповідей

М. Скрипник;

О. Шумський;

М. Волобуєв;

М. Хвильовий.


Запитання 19

Які з наведених подій відбулися в період нової економічної політики?

1) затвердження плану ГОЕЛРО;

2) заснування літературної організації «Гарт»;

3)  саморозпуск Української комуністичної партії - партії націонал- комуністичного спрямування;

4) запуск Дніпрогесу;

5) остаточна ліквідація Наркомату закордонних справ УСРР;

6) остаточний розгром військ П. Врангеля в Криму;

7) утворення літературної спілки «ВАПЛІТЕ» («Вільна академія пролетарської літератури»).

варіанти відповідей

1, 2, 4, 6;       

4, 5, 6, 7;

2, 3, 5, 7;

1, 3, 5, 6.

Запитання 20

Як називався процес докорінної перебудови аграрного сектора, ініційований більшовицьким керівництвом наприкінці 1920-х рр.? А

варіанти відповідей

Модернізація;

колективізація;

кооперація;

індустріалізація:

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест