1. Що передбачав Ризький мирний договір 18 березня 1921 р. між Польщею, з одного боку, і РСФРР та УСРР, з іншого?
А УСРР відмовилася від претензій на Східну Галичину Б самовизначення Східної Галичини мало бути розв'яза
но шляхом проведення плебісциту В новий міждержавний кордон установлювався по ліні
Керзона Г Західна Волинь і Західне Полісся відходили до УСРР
2. Визначте місто, яке було столицею Радянської України до 1934 р.:
а) Київ; б) Харків; в) Катеринослав; г) Одеса.
3. Якими були наслідки нової економічної політики в Україні?
1 одержавлення селянської власності у формі колективізації (колгоспів)
2 відродження приватної ініціативи
3 занепад усіх видів кооперації, зокрема й споживчої
4 швидка відбудова зруйнованого воєнними діями народного господарства
5 зрівняльні форми оплати праці, ліквідація «куркульства як класу»
А 1,3 Б 2, З В 2,4 Г 3,5
4. Оберіть держави, з якими в 1921—1922 рр. УСРР уклала міжнародні угоди:
а) Литва; б) Німеччина; в) Туреччина; г) Фінляндія; д) Франція; е) Італія.
5. Вкажіть військові сили, з якими у 1921 р. загони Червоної Армії вели бойові дії на території УСРР:
а) махновці; б) військовий корпус гетьмана П. Скоропадського;
в) повсталі селяни, невдоволені продрозкладкою; г) російська армія П. Врангеля;
д) німецькі окупаційні сили е) загони Ю. Тютюнника.
6. Укажіть наслідки суцільної колективізації в УСРР на кінець першої п'ятирічки.
1 усуспільнення майже 70 % селянських господарств, понад 80 % посівних площ
2 збалансування розвитку промисловості й сільського господарства
3 зростання прошарку заможних селян
4 зростання врожаїв і збільшення поголів'я худоби
5 утвердження командно-адміністративної системи управління сільським господарством
А 1, 2 Б 2, З В 4, 5 Г 1, 5
7. У якому рядку названо митців, що належали до-ВАПЛІТЕ?
1 Василь Еллан-Блакитний, Іван їжакевич, Карпо Трохи-менко, Василь Касіян
2 Микола Хвильовий, Володимир Сосюра, Павло Тичина, Юрій Яновський
3 Микола Зеров, Олександр Бурґгардт (О. Клен), Михайло Драй-Хмара, Максим Рильський
4 Микола Яловий, Микола Бажан, Микола Куліш, Петро Панч, Юрій Смолич
5 Григорій Верьовка, Пилип Козицький, Борис Лято-шинський, Лев Ревуцький
А 1,2 Б 2, З В 2, 4 Г 4, 57
8. Вкажіть причини запровадження непу:
а) криза перевиробництва; б) голод в радянській державі;
в) відмова більшовиків від ідеї побудови комуністичного суспільства;
г) криза політики «воєнного комунізму»; д) поради західних економістів;
е) невдоволення селян продрозкладкою, народні повстання.
9. Доповніть твердження.
Під час радянської індустріалізації за доби першої п'ятирічки більшовицька влада вважала найважливішим завданням у соціальній сфері
А створення умов для індивідуальної праці робітників
Б підвищення життєвого рівня трудящих
В матеріальне заохочення пролетаріату
Г зростання чисельності робітничого класу
10. Які твердження розкривають суть суцільної колективізації?
1 висока продуктивність праці в сільському господарстві, зростання чисельності заможних селян
2 встановлення еквівалентного товарного обміну між містом і селом
3 втягнення сільського господарства в планову директивну економіку
4 експропріація або усуспільнення одноосібних селянських господарств
5 зміцнення соціального статусу селян
А 1,3 Б 2,4 В 3,4 Г 4, 5
11. Судовий процес у «Шахтинській справі» кінця 20-х років 20 ст. був сфабрикований більшовицьким режимом проти
А технічної інтелігенції Б гуманітарної інтелігенції В воєнних спеціалістів Г куркулів і підкуркульників
12. Які з тверджень характеризують суспільно-політичне та релігійне життя радянської України в 30-х рр.?
1 антирелігійна пропаганда та переслідування церковнослужителів
2 самостійність компартійних і радянських органів влади УРСР у розв'язанні проблем економічного та політичного життя
3 кадрова стабільність, відсутність помітних змін у керівництві всіх рівнів
4 заборона на суміщення партійних і радянських посад
5 цілковитий контроль з боку компартійних і радянських органів за всіма сферами життя
6 чистки «старої більшовицької гвардії», вищих військових кадрів і всіх інакодумців
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома