Подвоєння та подовження приголосних

Додано: 24 жовтня 2020
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 924 рази
19 запитань
Запитання 1

 Подвоєння відбувається

варіанти відповідей

унаслідок чергування приголосних

унаслідок збігу приголосних на межі морфем

унаслідок уподібнення давнього суфіксального [й] до попереднього приголосного

унаслідок умов, які склалися в сучасному українському фонетичному складі

унаслідок умов, які склалися в сучасному українському лексичному складі

Запитання 2

 Подовження відбувається


варіанти відповідей

 унаслідок чергування приголосних

  унаслідок збігу приголосних на межі морфем

унаслідок уподібнення давнього суфіксального [й] до попереднього приголосного

унаслідок умов, які склалися в сучасному українському лексичному складі

унаслідок умов, які склалися в сучасному українському фонетичному складі

Запитання 3

У всіх словах якого рядка відбувається подовження приголосних?


варіанти відповідей

бистрінню, осінній, вволю, вугілля

бідонний, повіддя, овва, попідтинню

узбережжя, проміння, розіллятий, ломаччя

життя, чуття, Ілля, возз’єднання

оббити, ніччю, поташшю, сіллю

Запитання 4

У всіх словах якого рядка відбувається подвоєння приголосних?


варіанти відповідей

пониззя, ззамолоду, розводдя, ввезти

роззутися, численний, лляний, співвласник

співвітчизник, привілля, оббілений, донісся

священний, міськком, заввідділом, піччю

подорожжю, оббрехати, відданий, незчислéнний

Запитання 5

У всіх словах якого рядка відбувається подовження приголосних у формі орудного відмінка однини


варіанти відповідей

сталь, ожеледь, покуть, честь

сіль, тінь, безліч, заводь

брость, жовч, заполоч, розповідь

Шампань, нежить, ніч, піч

капость, поташ, любов, радість

Запитання 6

У всіх словах якого рядка не подвоюються і не подовжуються приголосні?


варіанти відповідей

плем..я, трет..є, от..ой, скошен..ий

обмін..ик, чест..ю, незбагнен..ий, навман..я

л..ється, морквян..ий, доблест..ю, юн..ат

 від..звеніти, від..аний, від..кусити, від..ректися

сушен..ий, олов’ян..ий, студен..ий, священ..ий

Запитання 7

У якому рядку допущено орфографічну помилку в написанні слова?


варіанти відповідей

суцвіття, благословенний, нововведення, буквений

білопінний, вінничанин, статей, життєпис

нетлінний, вічливий, бовваніти, військкор

 гілляччя, вівсяний, бездонний, обітований

заввишки, трясся, розмочений, віддзьобати

Запитання 8

Яке з правил умотивовує написання слів шален..ийжадан..ийбуквен..ий,

потомствен..ий?


варіанти відповідей

не подвоюється н у словах-винятках

подвоюється н у наголошених прикметникових та прислівникових суфіксах

-енн-, -анн- (-янн-)

подвоюються приголосні на стику кореня і суфікса

не подвоюються приголосні на стику кореня і суфікса

за традицією пишемо одну літеру -н- у словах

Запитання 9

Виберіть правильну форму родового відмінка множини іменника співволодіння


варіанти відповідей

співволодіннів

співволодінь

співолодіннів

 співолодінь

співволодіннь

Запитання 10

Виберіть правильне написання слова

варіанти відповідей

попаддя

Оббю

Заволжя

довгожданний

 міськом

Запитання 11

Визначте, який із запропонованих варіантів є орфографічно правильним?


варіанти відповідей

воз’єднання

 воз’єднаня

возз’єдднання

возз’єднання

Запитання 12

 Установіть відповідність між словом і правилом

1 студен..ий А н у дієприкметникових суфіксах

2 незбагнен..ий Б н у прикметниках, утворених від іменників

3 журавлин..ий В н у прикметниках-винятках

4 шален.. Г н у наголошених прикметникових та

прислівникових суфіксах

Д збіг приголосних на межі морфем





варіанти відповідей

1 - А, 2 - Г, 3 - Б, 4 - В

1 - Г, 2 - А, 3 - Б, 4 - В

1 - В, 2 - Г, 3 - Б, 4 - А

1 - А, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В

Запитання 13

Установіть відповідність між словом і правилом

1 без..мін..ий А подвоєння у словах-винятках

2 нездолáн..ий Б зубний приголосний між приголосним і

голосним не подовжується

3 с..авці В подвоєння приголосних на стику морфем

4 міжвузл..я Г подовження приголосних в іменнику

II відміни середнього роду

Д подвоєння в наголошених прикметникових та

прислівникових суфіксах





варіанти відповідей

1 - А, 2 - Д, 3 - В, 4 - Б

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Д

1 - В, 2 - Д, 3 - А, 4 - Б

1 - Г, 2 - Д, 3 - А, 4 - Б

Запитання 14

 Установіть відповідність між словом і його значенням

1 кутя А. в українській хаті куток, розміщений по діагоналі

від печі

2 покуть Б обрядова каша з ячмінних або пшеничних зерен,

уживана напередодні Різдва чи Водохреща

3 купіль В прядиво або вовна, намотані на кілок у прядці

4 кужіль Г обрядове обмивання новонароджених у

християнських віруваннях

Д бур’ян з темно-рожевими або білими квітками і

отруйним насінням, який росте серед хлібних злаків



варіанти відповідей

1 - Д,2 - А, 3 - В, 4 -Б

1 - Б,2 - Б, 3 - В, 4 - А

1 - Б,2 - В, 3 - Г, 4 - Д

1 - Б,2 - А, 3 - В, 4 - Д

Запитання 15

 Текст і завдання до нього.

1. Усе довге життя тополя тягнеться до сонця. 2. Вона простягає гілля на схід, щоб зустріти світило в найпершу мить, як тільки воно з’явиться над обрієм. 3. Навіть на заході тополя не пропускає моменту, щоб скористатися останнім теплом і світлом. 4. Та й північна сторона теж у всеозброєнні. 5. Щороку дерево старанно розташовує своє лисття так, щоб жоден промінь упавши на нього не провалився у яку-небудь дірку в її кроні. 6. Тополі ще багато десятиліть тримали на собі своє велике піднебесне царство.

Слово з фонетичним подовженням приголосних ужито в реченнях

А 1, 2, 5

Б 2, 3, 4

В 1, 2, 6

Г 1, 2, 4

Д 3, 4, 6


варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 16

 Текст і завдання до нього.

1. Усе довге життя тополя тягнеться до сонця. 2. Вона простягає гілля на схід, щоб зустріти світило в найпершу мить, як тільки воно з’явиться над обрієм. 3. Навіть на заході тополя не пропускає моменту, щоб скористатися останнім теплом і світлом. 4. Та й північна сторона теж у всеозброєнні. 5. Щороку дерево старанно розташовує своє лисття так, щоб жоден промінь упавши на нього не провалився у яку-небудь дірку в її кроні. 6. Тополі ще багато десятиліть тримали на собі своє велике піднебесне царство.

 Слово з подвоєнням приголосних ужито в реченнях

А 3, 5

Б 1, 2

В 2, 3

Г 2, 4

Д 5, 6




варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 17

Текст і завдання до нього.

1. Усе довге життя тополя тягнеться до сонця. 2. Вона простягає гілля на схід, щоб зустріти світило в найпершу мить, як тільки воно з’явиться над обрієм. 3. Навіть на заході тополя не пропускає моменту, щоб скористатися останнім теплом і світлом. 4. Та й північна сторона теж у всеозброєнні. 5. Щороку дерево старанно розташовує своє лисття так, щоб жоден промінь упавши на нього не провалився у яку-небудь дірку в її кроні. 6. Тополі ще багато десятиліть тримали на собі своє велике піднебесне царство.

 Не подовжуються приголосні у слові речень

А 1, 2

Б 2, 3

В 3, 4

Г 4, 5

Д 5, 6


варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Д

Запитання 18

Усе довге життя тополя тягнеться до сонця. 2. Вона простягає гілля на схід, щоб зустріти світило в найпершу мить, як тільки воно з’явиться над обрієм. 3. Навіть на заході тополя не пропускає моменту, щоб скористатися останнім теплом і світлом. 4. Та й північна сторона теж у всеозброєнні. 5. Щороку дерево старанно розташовує своє лисття так, щоб жоден промінь упавши на нього не провалився у яку-небудь дірку в її кроні. 6. Тополі ще багато десятиліть тримали на собі своє велике піднебесне царство.

 Орфографічну помилку допущено у слові речення

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Д 5

варіанти відповідей

А

Б

В

Д

Запитання 19

1. Усе довге життя тополя тягнеться до сонця. 2. Вона простягає гілля на схід, щоб зустріти світило в найпершу мить, як тільки воно з’явиться над обрієм. 3. Навіть на заході тополя не пропускає моменту, щоб скористатися останнім теплом і світлом. 4. Та й північна сторона теж у всеозброєнні. 5. Щороку дерево старанно розташовує своє лисття так, щоб жоден промінь упавши на нього не провалився у яку-небудь дірку в її кроні. 6. Тополі ще багато десятиліть тримали на собі своє велике піднебесне царство.

 Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Д 5

E 6

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Д

Е

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест