Популяція. Мікроеволюція. Вид. Видоутворення (за підручником В.І.Соболь (§46))

Додано: 30 березня 2020
Предмет: Біологія, 9 клас
11 запитань
Запитання 1

Група вільносхрещуваних особин одного виду, які проживають тривалий час на території ареалу і відносно ізольовані від інших таких же груп, - це...

варіанти відповідей

популяція

вид

підвид

родина

Запитання 2

Елементарною одиницею еволюції є:

варіанти відповідей

вид

популяція

підвид

рід

Запитання 3

Загальна кількість особин, що припадає на одиницю площі або об'єму простору, - це...

варіанти відповідей

чисельність

народжуваність

природній приріст

смертність

Запитання 4

Визначте назву адаптації у метелика-каліма з візерунком очей сови:

варіанти відповідей

мімікрія

маскування

застережне забарвлення

захисне забарвлення

Запитання 5

Визначте назву адаптації, зумовлене зимовим забарвленням у зайців-біляків:

варіанти відповідей

приваблювальне забарвлення

застережне забарвлення

захисне забарвлення

маскування

Запитання 6

Визначте назву адаптації у жалких комах (оси, бджоли),зумовлене їхнім забарвленням:

варіанти відповідей

мімікрія

застережне забарвлення

приваблювальне забарвлення

захисне забарвлення

Запитання 7

Визначте назву адаптації, у подібністі паличника до гілочок дерева:

варіанти відповідей

маскування

захисне забарвлення

приваблювальне забарвлення

мімікрія

Запитання 8

Визначте вірні твердження стосовно популяції, що розглядаються, як "будівельний майданчик" еволюційних подій:

1. Складається з особин, які різняться за генотипом

2. Постійно діють чинники, що змінюють співвідношення частоти генотипів та алельних генів

3. Виживають особини, які мають більші розміри

4. Виживають і дають потомство тільки особини з корисними в даних умовах змінами

варіанти відповідей

1,2,3

2,3,4,

1,2,4

Запитання 9

Сукупність особин,що характеризуються спадковоюподібністю ознак, вільно схрещуються і дають плодюче потомство, пристосовані до певних умов життя і займають урприроді певну область - ареал - це ...

варіанти відповідей

вид

популяція

клас

тип

Запитання 10

Два учні розглядали фотографії, на яких зображено близькі види Шишкар сосновий (1) та Шишкар ялиновий (2). Ці види виникли в результаті прив’язаності їх розмноження до різних строків дозрівання насіння сосни та ялини (один вид шишкарів вигодовує пташенят насінням сосни, а інший – насінням ялини) . Перший учень уважає, що види виникли внаслідок екологічного видоутворення. Другий учень зазначив, що це є прикладом географічного видоутворення. Хто з них має рацію?

варіанти відповідей

перший

другий

обидва мають рацію

 обидва помиляються

Запитання 11

Два учні розглядали фотографії, на яких зображено близькі види Ховраха сірого (1) та Ховраха крапчастого (2). Ці види виникли в результаті проживання особин на різних берегах річки Дніпро. Перший учень уважає, що види виникли внаслідок екологічного видоутворення. Другий учень зазначив, що це є прикладом географічного видоутворення. Хто з них має рацію?

варіанти відповідей

перший

другий

обидва мають рацію

 обидва помиляються

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест