Повоєнна відбудова та розвиток України в 1945 — на початку 1950-х рр.(культура)

Додано: 30 квітня 2020
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 88 разів
12 запитань
Запитання 1

До розгрому якої галузі науки привела перемога в 1940-х рр. так званого «лисенківського напрямку» — вчення Т. Лисенка?

варіанти відповідей

астрономії

генетики

політичної економії

історії України

Запитання 2

Що з названого належить до причин відновлення репресій після Великої Вітчизняної війни?

варіанти відповідей

масові виступи населення проти політичного режиму

прагнення Й. Сталіна придушити самосвідомість населення

виникнення опозиційних угруповань у партії

прагнення Й. Сталіна зміцнити країну перед загрозою «холодної війни»

Запитання 3

 Кампанія боротьби з «космополітизмом», що мала місце в повоєнні роки, мала яскраво виражений:

варіанти відповідей

антиукраїнський характер

антисемітський характер

антиамериканський характер

антиросійський характер

Запитання 4

Як позначився на внутрішньому житті в СРСР та УРСР початок «холодної війни»?

варіанти відповідей

широкий розвиток дисидентського руху

масова реабілітація політичних в’язнів

депортація кримських татар та інших народів

боротьба з космополітизмом

Запитання 5

 Розвиток культури в період 1946—1953 рр. характеризувався:

варіанти відповідей

відродженням традицій «українізації» 1920-х рр.

створенням творчих літературно-мистецьких об’єднань

послабленням партійного керівництва і контролю

проведенням кампанії проти «низькопоклонства перед Заходом»

Запитання 6

До якого періоду розвитку радянської науки належать процеси, описані в уривку з історичного джерела?

«...Багато біологів заявляють, що вони фактично позбавлені можливості обговорювати важливі питання біологи та захищати теоретичні позиції в науці, проти яких виступає у пресі Лисенко, що створилася монополія одного напрямку в біології. Вчені відзначають, що в силу цього створюється видимість офіційного схвалення теоретичних поглядів т. Лисенка в області біології...».

варіанти відповідей

відбудови

«відлиги»

застою

перебудови

Запитання 7

Який із фрагментів документів слід використовувати, характеризуючи суспільно-політичне життя в Україні в період післявоєнної відбудови (1945 — початок 1950-х рр.)?

варіанти відповідей

«Розпочалася робота з ліквідації неписьменності, посилюється пропагандистська робота серед населення. Використовуючи друковане слово, наша більшовицька партія формує свідомість радянської людини»

«Опір набув великого поширення. Зброя, що залишилася з воєнних часів, стала умовою для розгортання селянської партизанської війни. Партизанські загони швидко розгорталися в лісостеповій зоні суцільної колективізації»

«Зворотною стороною буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, який проявляється в плазуванні та низькопоклонстві перед іноземщиною. Безрідний космополітизм є зброєю в боротьбі проти соціалізму»

«Провести широку роз’яснювальну роботу серед широких верств населення стосовно доцільності ліквідації так званої “Української автокефальної православної церкви” як осередку відвертої петлюрівщини...»

Запитання 8

Який із документів ілюструє таке явище суспільного життя, як «лисенківщина»?

варіанти відповідей

«Коли ми показуємо визначного діяча минулого, святкуємо ювілеї, пов’язані з його іменем, завжди необхідно наголошувати на зв’язку минулого з дійсністю, вказувати на роль парти і шов. Сталіна...»

«Редакція “Вітчизни” не поставила в центрі своєї уваги висвітлення в журналі провідних тем сучасності і насамперед — перемоги радянського народу у Великій Вітчизняній війні і героїчної боротьби радянських людей за виконання сталінської п’ятирічки...»

«На Україні завдання наукової розробки історії українського народу покладено на Інститут історії України Академії наук УРСР. Проте... Інститут не розробив і не видав науково витриманої, марксистсько-ленінської історії України...»

«Особи, які відстоюють принципи формальної генетики, неспроможні зрозуміти геніальної вказівки Леніна про те, що “пізнання людини не є... пряма лінія, а крива лінія, що безмежно наближується до ряду кіл, до спіралі...”»

Запитання 9

Який вірш В. Сосюри у повоєнні роки було оголошено «ідейно порочним твором»?

варіанти відповідей

«Люблю України коханої небо...»

«Любіть Україну, як сонце любіть...»

«Як я люблю тебе, мій краю вугляний...»

«Сталін»

Запитання 10

Які українські періодичні видання були піддані нищівній критиці постановами ЦК КП(б)У в повоєнні роки?

варіанти відповідей

«Український історичний журнал», «Юність»

«Зірка», «Ленінград»

«Вітчизна», «Перець»

«Дружба народів», «Східний світ»

Запитання 11

Яка була визначна риса розвитку духовного життя в УРСР у 1945—1953 рр.?

варіанти відповідей

Створення низки літературно-мистецьких гуртків

засилля в науці нездар, авантюристів, ідеологізація науки

ліквідація системи творчих союзів

поява авангардистського театру

Запитання 12

Які твердження характеризують державну політику в галузі культури та науки в другій половині 40-х - на початку 50-х років в УРСР?

1 Утвердження як офіційно дозволеної теми любові до України в кіно- і театральному мистецтві.

2 Відновлення роботи науково-дослідних установ, зміцнення їхньої матеріально-технічної бази.

3 Створення атмосфери творчої змагальності в літературі й мистецтві.

4 Сприяння контактам діячів української культури з митцями Заходу.

5 Розгортання ідеологічної кампанії боротьби проти «космополітизму».

варіанти відповідей

1, 3

1, 4

2, 3

2, 5

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест