Що було однією з особливостей післявоєнної відбудови України (1945 — початок 1950-х рр.)?
Операція «Вісла» — це:
Процес післявоєнної відбудови в Україні (1945 — початок 1950-х рр.) характеризувався:
Унаслідок Другої світової війни до складу УРСР увійшли українські землі, які в міжвоєнний період (1921—1938 рр.) перебували у складі:
Чим було зумовлене таке повідомлення сільгоспвідділу ЦК КП(б)У: «З лютого 1946 р. почався масовий наплив населення Брянської, Калузької, Орловської, Одеської, Полтавської, Київської, Вінницької та інших областей у західні області України за хлібом...»?
У якому уривку з історичних джерел відображено особливості економічного розвитку УРСР у період повоєнної відбудови?
Листівка такого змісту: «Переселення є наслідком дій УПА. Це важке, але необхідне рішення, яке забезпечить населенню спокійне життя у нових умовах, які приготовлені владою на інших територіях Речі Посполитої. Ті, хто не підкоряться наказу і залишаться в околицях, охоплених переселенською акцією, будуть вважатися бандитами» поширювалась:
Який із документів ілюструє таке явище суспільного життя, як «лисенківщина»?
Причина входження УРСР до складу ООН як держави-засновниці:
Дії сталінського керівництва в період голоду 1946-1947 рр.:
Наслідок утворення наркомату закордонних справ УРСР і вступу республіки до ООН:
У якому році відбулася подія, відображена в уривку з історичного джерела:
«У теперішній ситуації, коли завдяки героїчним подвигам і славній перемозі Радянського Союзу всі українські землі з’єдналися разом... собор постановляє скасувати постанови Берестейського Собору 1596 р., ліквідувати унію... і повернутися до нашої батьківської святої православної віри і Руської Православної Церкви...»?
Характерна риса становища сільського господарства в роки «відбудови»:
Райони, які найбільше постраждали від післявоєнного голодомору:
Прочитайте уривок і вкажіть рік, коли відбулися описані події.
«Неодноразово до Й. Сталіна звертався М. Хрущов. Це викликало роздратування диктатора. Тоді за участю представників Москви відбувся бурхливий Пленум ЦК КП(б)У, що звільнив М. Хрущова з посади секретаря ЦК. Його посаду обійняв близький соратник Й. Сталіна Л. Каганович».
Твори (твір), за які на адресу Володимира Сосюри в 1951 р. пролунала різка критика:
Сутність перебігу колективізації сільського господарства на західноукраїнських землях:
У січні 1946 р. указом Президії Верховної Ради СРСР проголошувалося створення у складі УРСР
До чого призвела ситуація, описана в джерелі?
«...Посуха, особливо у червні-липні, до всіх нещасть (бо треба було загоювати рани війни) додала ще й свої. Врожай зернових вийшов доісторичний..., тобто 1 ц посіяли, а зібрали 3 ц у кращому випадку. Та ще який тоді був обробіток ґрунту? Сяк-так, аби вкинути зерно в землю. Поля обробляли переважно кіньми-клячами, коровами, лопатами, сапами, а збирали косами та жіночими руками. Бо чоловіки лишилися напівкаліками...»
Які українські періодичні видання були піддані нищівній критиці постановами ЦК КП(б)У в повоєнні роки?
Які події відбулися в роки післявоєнного відновлення України?
Установіть послідовність включення до складу УРСР територій, позначених на карті буквами.
Які були особливості відбудови народного господарства України у 1945—1953 рр.?
1 Отримання УРСР фінансової допомоги за планом Маршалла
2 пріоритет важкої промисловості та енергетики
3 суттєве збільшення капіталовкладень у сільське господарство
4 повільне впровадження досягнень науково-технічного прогресу
5 широкомасштабне житлове будівництво
6 пріоритетний розвиток військово-промислового комплексу
7 запровадження карткової системи постачання міського населення
Укажіть основні заходи повоєнної радянізації західних областей України.
1 Посилення процесу русифікації
2 українізація системи освіти, преси, державних установ
3 розгортання боротьби з УПА та оунівським підпіллям
4 визнання УГКЦ і створення сприятливих умов для її діяльності
5 відмова від колективізації сільського господарства
6 пріоритетний розвиток легкої та харчової промисловості
7 запровадження безкоштовної освіти та медичного обслуговування
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома