Яка країна з початком Першої світової війни окреслила свої стратегічні наміри наступним чином: «наша головна мета в цій війні полягає у довготривалому ослабленні Росії і тому, на випадок нашої перемоги, ми приступимо до створення незалежної від Росії Української держави. Маючи це на увазі, ми будемо підтримувати діяльність Союзу визволення України»?
Зображені світлини є свідченням
Яку політику більшовиків так характеризував С. Петлюра: «..У цьому напрямі нинішньої політики більшовиків я вбачаю чергову їхню поступку стихійній силі українського національного руху, а водночас – логічно послідовний і політичний захід з метою оволодіння силою цього руху й зміцнення своїх позицій в Україні...»?
Прикладом визнання світовим співтовариством вагомого внеску УРСР у розгром нацистської Німеччини є надання республіці
Проаналізуйте уривок з історичного джерела:
«...Партійні організації не завжди враховують ту обставину, що останнім часом повернулося з місць ув’язнення значне число осіб реабілітованих або відбувших термін покарання. Серед них є особи, особливо із числа буржуазних націоналістів, які ідейно не роззброїлися. ЦК КПРС вимагає від партійних та радянських органів уживати рішучих заходів до тих, які намагаються відновити свою минулу антирадянську діяльність…»
Що стало передумовою появи цитованого документа?
Увідповідніть подію з її наслідком.
1 проведення в Києві Всеукраїнського з'їзду хліборобів
2 оприлюднення Українською Центральною Радою І Універсалу
3 збройна боротьба за владу в Києві між загонами більшовиків, прихильників Тимчасового уряду Росії та Української Центральної Ради
4 ультиматум Раднаркому РСФРР Українській Центральній Раді
А збройна агресія радянської Росії проти УНР
Б створення Генерального секретаріату
В прихід до влади гетьмана П. Скоропадського
Г корніловський заколот у Росії
Д проголошення УНР
Увідповідніть подію з її наслідком.
1 проведення в Києві Всеукраїнського з'їзду хліборобів
2 оприлюднення Українською Центральною Радою І Універсалу
3 збройна боротьба за владу в Києві між загонами більшовиків, прихильників Тимчасового уряду Росії та Української Центральної Ради
4 ультиматум Раднаркому РСФРР Українській Центральній Раді
А збройна агресія радянської Росії проти УНР
Б створення Генерального секретаріату
В прихід до влади гетьмана П. Скоропадського
Г корніловський заколот у Росії
Д проголошення УНР
Увідповідніть подію з її наслідком.
1 проведення в Києві Всеукраїнського з'їзду хліборобів
2 оприлюднення Українською Центральною Радою І Універсалу
3 збройна боротьба за владу в Києві між загонами більшовиків, прихильників Тимчасового уряду Росії та Української Центральної Ради
4 ультиматум Раднаркому РСФРР Українській Центральній Раді
А збройна агресія радянської Росії проти УНР
Б створення Генерального секретаріату
В прихід до влади гетьмана П. Скоропадського
Г корніловський заколот у Росії
Д проголошення УНР
Увідповідніть подію з її наслідком.
1 проведення в Києві Всеукраїнського з'їзду хліборобів
2 оприлюднення Українською Центральною Радою І Універсалу
3 збройна боротьба за владу в Києві між загонами більшовиків, прихильників Тимчасового уряду Росії та Української Центральної Ради
4 ультиматум Раднаркому РСФРР Українській Центральній Раді
А збройна агресія радянської Росії проти УНР
Б створення Генерального секретаріату
В прихід до влади гетьмана П. Скоропадського
Г корніловський заколот у Росії
Д проголошення УНР
Увідповідніть подію, описану в уривку джерела, і рік, коли вона відбулася.
1 «Волею українського народу Організація українських націоналістів під проводом Степана Бандери проголошує відновлення Української держави, за яку поклали голови цілі покоління найкращих синів України...»
2 «Уряд Української РСР... вирішив звернутися до Конференції Об'єднаних Націй із заявою, повідомляючи про своє бажання приєднатися до загальної організації Безпеки як одна з держав-засновниць, а також узяти участь у Конференції Об'єднаних Націй у Сан-Франциско...»
3 «Волею всього багатонаціонального радянського народу, за наказом Радянського уряду Червона армія звільнила навіки народ Західної України від влади польських поміщиків і капіталістів...»
4 «Під безперервним вогнем артилерії та ударами німецької авіації війська змушені були проводити переправу... часто переправлялися через Дніпро без танків і важкої артилерії. Під вогнем ворога воїни пливли на правий берег хто як міг: тримаючись за дошки, плащ-намети, напхані соломою. Тонули тисячами в холодній листопадовій воді...»
А 1939 р.
Б 1941р.
В 1943 р.
Г 1944 р.
Д 1945 р.
Увідповідніть подію, описану в уривку джерела, і рік, коли вона відбулася.
1 «Волею українського народу Організація українських націоналістів під проводом Степана Бандери проголошує відновлення Української держави, за яку поклали голови цілі покоління найкращих синів України...»
2 «Уряд Української РСР... вирішив звернутися до Конференції Об'єднаних Націй із заявою, повідомляючи про своє бажання приєднатися до загальної організації Безпеки як одна з держав-засновниць, а також узяти участь у Конференції Об'єднаних Націй у Сан-Франциско...»
3 «Волею всього багатонаціонального радянського народу, за наказом Радянського уряду Червона армія звільнила навіки народ Західної України від влади польських поміщиків і капіталістів...»
4 «Під безперервним вогнем артилерії та ударами німецької авіації війська змушені були проводити переправу... часто переправлялися через Дніпро без танків і важкої артилерії. Під вогнем ворога воїни пливли на правий берег хто як міг: тримаючись за дошки, плащ-намети, напхані соломою. Тонули тисячами в холодній листопадовій воді...»
А 1939 р.
Б 1941р.
В 1943 р.
Г 1944 р.
Д 1945 р.
Увідповідніть подію, описану в уривку джерела, і рік, коли вона відбулася.
1 «Волею українського народу Організація українських націоналістів під проводом Степана Бандери проголошує відновлення Української держави, за яку поклали голови цілі покоління найкращих синів України...»
2 «Уряд Української РСР... вирішив звернутися до Конференції Об'єднаних Націй із заявою, повідомляючи про своє бажання приєднатися до загальної організації Безпеки як одна з держав-засновниць, а також узяти участь у Конференції Об'єднаних Націй у Сан-Франциско...»
3 «Волею всього багатонаціонального радянського народу, за наказом Радянського уряду Червона армія звільнила навіки народ Західної України від влади польських поміщиків і капіталістів...»
4 «Під безперервним вогнем артилерії та ударами німецької авіації війська змушені були проводити переправу... часто переправлялися через Дніпро без танків і важкої артилерії. Під вогнем ворога воїни пливли на правий берег хто як міг: тримаючись за дошки, плащ-намети, напхані соломою. Тонули тисячами в холодній листопадовій воді...»
А 1939 р.
Б 1941р.
В 1943 р.
Г 1944 р.
Д 1945 р.
Увідповідніть подію, описану в уривку джерела, і рік, коли вона відбулася.
1 «Волею українського народу Організація українських націоналістів під проводом Степана Бандери проголошує відновлення Української держави, за яку поклали голови цілі покоління найкращих синів України...»
2 «Уряд Української РСР... вирішив звернутися до Конференції Об'єднаних Націй із заявою, повідомляючи про своє бажання приєднатися до загальної організації Безпеки як одна з держав-засновниць, а також узяти участь у Конференції Об'єднаних Націй у Сан-Франциско...»
3 «Волею всього багатонаціонального радянського народу, за наказом Радянського уряду Червона армія звільнила навіки народ Західної України від влади польських поміщиків і капіталістів...»
4 «Під безперервним вогнем артилерії та ударами німецької авіації війська змушені були проводити переправу... часто переправлялися через Дніпро без танків і важкої артилерії. Під вогнем ворога воїни пливли на правий берег хто як міг: тримаючись за дошки, плащ-намети, напхані соломою. Тонули тисячами в холодній листопадовій воді...»
А 1939 р.
Б 1941р.
В 1943 р.
Г 1944 р.
Д 1945 р.
Установіть відповідність між поняттями та їхнім основним змістом.
1 волюнтаризм
2 консерватизм
3 дисидентство
4 космополітизм
А теорія і практика, основою яких є ставлення до людини як до найвищої цінності, захист її права на свободу, розвиток її здібностей
Б практика, згідно з якою головним чинником досягнення мети є суб’єктивні бажання та довільні рішення осіб, які її здійснюють
В морально-політична опозиція до існуючого державного (політичного) ладу, панівних у суспільстві ідеології та цінностей
Г теорія і практика, основою яких є теза про пріоритетність загальнолюдських цінностей над цінностями окремої нації
Д теорія і практика, що орієнтуються на збереження та підтримання традиційних суспільних цінностей і морально-правових норм.
Установіть відповідність між поняттями та їхнім основним змістом.
1 волюнтаризм
2 консерватизм
3 дисидентство
4 космополітизм
А теорія і практика, основою яких є ставлення до людини як до найвищої цінності, захист її права на свободу, розвиток її здібностей
Б практика, згідно з якою головним чинником досягнення мети є суб’єктивні бажання та довільні рішення осіб, які її здійснюють
В морально-політична опозиція до існуючого державного (політичного) ладу, панівних у суспільстві ідеології та цінностей
Г теорія і практика, основою яких є теза про пріоритетність загальнолюдських цінностей над цінностями окремої нації
Д теорія і практика, що орієнтуються на збереження та підтримання традиційних суспільних цінностей і морально-правових норм.
Установіть відповідність між поняттями та їхнім основним змістом.
1 волюнтаризм
2 консерватизм
3 дисидентство
4 космополітизм
А теорія і практика, основою яких є ставлення до людини як до найвищої цінності, захист її права на свободу, розвиток її здібностей
Б практика, згідно з якою головним чинником досягнення мети є суб’єктивні бажання та довільні рішення осіб, які її здійснюють
В морально-політична опозиція до існуючого державного (політичного) ладу, панівних у суспільстві ідеології та цінностей
Г теорія і практика, основою яких є теза про пріоритетність загальнолюдських цінностей над цінностями окремої нації
Д теорія і практика, що орієнтуються на збереження та підтримання традиційних суспільних цінностей і морально-правових норм.
Установіть відповідність між поняттями та їхнім основним змістом.
1 волюнтаризм
2 консерватизм
3 дисидентство
4 космополітизм
А теорія і практика, основою яких є ставлення до людини як до найвищої цінності, захист її права на свободу, розвиток її здібностей
Б практика, згідно з якою головним чинником досягнення мети є суб’єктивні бажання та довільні рішення осіб, які її здійснюють
В морально-політична опозиція до існуючого державного (політичного) ладу, панівних у суспільстві ідеології та цінностей
Г теорія і практика, основою яких є теза про пріоритетність загальнолюдських цінностей над цінностями окремої нації
Д теорія і практика, що орієнтуються на збереження та підтримання традиційних суспільних цінностей і морально-правових норм.
Установіть відповідність між назвою документа та роком його ухвалення.
1 Декларація про державний суверенітет України
2 Програма Народного Руху України за перебудову
3 Постанова Верховної Ради України «Про Державний прапор України»
4 Закон Української РСР «Про відновлення Кримської Автономної Радянської Соціалістичної Республіки»
А 1988 р.
Б 1989 р.
В 1990 р.
Г 1991 р.
Д 1992 р.
Установіть відповідність між назвою документа та роком його ухвалення.
1 Декларація про державний суверенітет України
2 Програма Народного Руху України за перебудову
3 Постанова Верховної Ради України «Про Державний прапор України»
4 Закон Української РСР «Про відновлення Кримської Автономної Радянської Соціалістичної Республіки»
А 1988 р.
Б 1989 р.
В 1990 р.
Г 1991 р.
Д 1992 р.
Установіть відповідність між назвою документа та роком його ухвалення.
1 Декларація про державний суверенітет України
2 Програма Народного Руху України за перебудову
3 Постанова Верховної Ради України «Про Державний прапор України»
4 Закон Української РСР «Про відновлення Кримської Автономної Радянської Соціалістичної Республіки»
А 1988 р.
Б 1989 р.
В 1990 р.
Г 1991 р.
Д 1992 р.
Установіть відповідність між назвою документа та роком його ухвалення.
1 Декларація про державний суверенітет України
2 Програма Народного Руху України за перебудову
3 Постанова Верховної Ради України «Про Державний прапор України»
4 Закон Української РСР «Про відновлення Кримської Автономної Радянської Соціалістичної Республіки»
А 1988 р.
Б 1989 р.
В 1990 р.
Г 1991 р.
Д 1992 р.
До якого періоду Української революції належать цитовані документи?
1. «Однині Україна стає Українською Народною Республікою. Не відділяючись від республіки Російської і зберігаючи єдність її, ми твердо станемо на нашій землі, щоб силами нашими помогти, щоб уся Республіка Російська стала федерацією рівних і вільних народів».
2. «Влада на території Української республіки віднині належить виключно радам робітничих, солдатських і селянських депутатів; ...в центрі – Всеукраїнському з’їздові рад..., його Центральному виконавчому комітетові... Україна проголошується республікою рад».
Яку позицію займала Українська Центральна Рада у відносинах з Тимчасовим урядом Росії?
Які політичні сили наприкінці жовтня — початку листопада 1917 р. вели збройну боротьбу за владу в Києві?
У який період Української революції схвалено цитовані документи?
«Хай буде Україна вільною. ...Так сказали виборні люди з усієї Землі Української. Сказавши так, вони вибрали з-поміж себе нас, Українську Центральну Раду, і наказали нам... творити новий лад вільної автономної України».«...На час до вирішення справи про місцеве врядування Установчими Зборами по справах місцевого врядування Україною вищим органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат, котрого призначає Тимчасовий уряд...».
Ухвалення якого Універсалу Української Центральної Ради дало поштовх до створення Генерального Секретаріату?
Доповніть твердження.
Останнім заходом, здійсненим Українською Центральною Радою, було...
Яким був привід до початку Української революції в 1917 р.?
Хто був ініціатором заснування «Українського військового клубу імені гетьмана Павла Полуботка»?
Про що йде мова?
«Ми відчули, що нам, українській демократії, у спину хтось ніж готує… більшовики концентрують своє військо для розбиття УНР. …На ультиматум я дивлюсь як на потоптання наших прав…»
«Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення і водночас робити грубий замах на це право, накидаючи свої форми політичного ладу, як це робить Рада Народних Комісарів Великоросії щодо Народної Української Республіки»
Укажіть правильне твердження.
Напередодні Першої світової війни Австро-Угорщина претендувала на володіння
Які українські землі під час Першої світової війни було окуповано російськими військами в 1914 р.?
Програма СВУ
Із якою метою ухвалено Постанову ВУЦВК і РНК УСРР, уривок з якої процитовано: «…Щоб усунути нерівність культур, що створилися внаслідок вікового утиску, Робітничо-Селянський уряд, дотримуючись рівноправності мов усіх національностей, які є на території України, вживає низку практичних заходів, що мають забезпечити українській мові місце, відповідне числу та питомій вазі українського народу на території УСРР…»?
Укажіть один із напрямів діяльності Союзу визволення України, що існував у 1914-1918 рр.
Укажіть мету, якої прагнула досягти Росія в ході Першої світової війни.
Яким було ставлення російської влади до українського національного руху на Наддніпрянській Україні під час Першої світової війни?
Г. Бобринський
До Антанти не входила
До складу Троїстого союзу НЕ входили
У яких боях Першої світової війни брав участь підрозділ УСС? (3 правильні відповіді)
Хто з названих діячів був народним комісаром освіти під час українізації?
В якому році було розпочато нову економічну політику?
варіанти відповідей
Назвіть наслідки українізації:
варіанти відповідей
Про що йдеться в джерелі?«Розверстка скасовується, і замість неї вводиться податок на продукти сільського господарства. Цей податок має бути меншим, ніж хлібна розверстка. Він повинен призначатися ще до весняного посіву, щоб кожен селянин міг заздалегідь врахувати, яку частку урожаю він повинен віддати державі та скільки залишиться в його повне розпорядження... Після сплати податку надлишки, що залишилися в селянина, надходять у його повне розпорядження. Він має право обміняти їх на продукти й інвентар, які доставлятиме в село держа-
ва з-за кордону та зі своїх фабрик і заводів; він може використовувати їх для обміну на потрібні йому продукти через кооперативи й на місцевих ринках і базарах».
Термін «автокефалія» означає:
Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася.
1 проголошення курсу на воєнний комунізм
2 входження УСРР до складу СРСР
3 утворення Української автокефальної православної церкви
4 початок політики «коренізації» в УСРР
А 1921 р.
Б 1922 р.
В 1923 р.
Г 1925 р.
Д 1919 р.
Одним з найбільш відомих та активних діячів українізації був:
Група населення, що чинила опір проведенню українізації:
У якому уривку з історичного джерела відображено одну з причин упровадження в Україні на початку 1920-х рр. політики «коренізації»?
Зібрання, на якому було ухвалено рішення про початок коренізації:
Сутність поняття «українізація»:
Вкажіть плакат, що відповідає поняттю "українізація":
Один із наслідків політики коренізації:
Упровадження на початку 1920-х рр. політики коренізації партійно-радянським керівництвом СРСР мало на меті:
Визначте характерні риси розвитку економікиУРСР у кінці 1950-х-першій половині 1960-хрр.
У червні 1953р першим секретарем КП(б)У було обрано
Оберіть ознаки десталінізації.: (3 відповіді)
На якому з’їзді КПРС у 1956 р. М. Хрущов виступив із доповіддю «Про “культ особи” і його наслідки»?
Реформа, що передбачала розширення прав місцевих державних органів управління - це...
Коли було прийнято цитований документ?
«…не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям. Хай порядок і лад на Вкраїні дають вибрані… Всена-
родні Українські 3бори (Сойм)».
Коли було прийнято цитований документ?
««Однині Українська Народна Республіка стає самостійною… суверенною державою українського народу…»».
Коли відбулися події, про які йдеться в уривку з джерела?
«Київ захопив радянський загін Муравйова. Бомбардування міста тривало цілих 11 днів. Легко уявити собі стан киян у ті дні. Переживши згодом ще з десяток переворотів, евакуацій, погромів, мешканці Києва з непідробним жахом згадують про ці одинадцять днів бомбардування. Майже весь час населення провело в підвалах, у холоді й темряві. Магазини й базари, цілком зрозуміло, були закриті; тому доводилося харчуватися випадковими залишками, адже запасів тоді ще ніхто не робив…До міста ввійшли більшовики. Вони пробули в
Києві того разу лише три тижні, і той перший прояв
більшовизму не був позбавлений яскравих вражень і
своєрідної демонічної сили».
Коли відбулися події, про які йдеться у фрагменті зі
спогадів М. Грушевського?
«…Прийшли перші відомості поштові про петербурзькі події, і Єфремов зачитав їх на зборах ТУП у клубі, і тоді утворення постійного українського осередку стало явно неминучою потребою. ТУП пропонував іншим українським організаціям делегувати своїх представників для спільної акції… Антонович вишукав аж 13 професійних і всяких інших організацій Києва, с.-деківської закраски, до церковних хорів включно, і добивався для них представництва аналогічного з ТУП-ом. У тім же гуртку Антоновича, очевидно, виникла й гадка кликати мене якнайскоріше до Києва».
Коли відбулися події, про які йдеться у фрагменті зі
спогадів В. Винниченка?
«Газети не мали місця для вміщення всіх телеграм, які посилалися Центральній Раді з усіх кінців України. Земства, думи, товариства, сільські сходи, військові частини, мітинги. «Вітаючи Універсал УЦР й визнаючи його справжнім висловом домагань української демократії, признаємо Центральну Раду за своє Тимчасове Правительство й заявляємо, що будемо всіма силами боротися й боронити волю українського народу»… Полтавські губернські земські збори на своїм засіданню, обміркувавши Універсал Центральної Ради, постановили: 1. УЦРада – се правосильний орган усього українського народу; 2. Губернські земські збори висловлюють повну готовність піддержувати УЦРаду в заведенню основ автономії України...».
«дисидентство»
«шістдесятники»
«реабілітація»
волюнтаризм
консерватизм
космополітизм
Процес повернення на батьківщину військовополонених і цивільних осіб, які опинилися за межами своєї країни в результаті війни, – це
Яке явище радянської дійсності другої половини 1960-х – 1980-х рр. відображено на карикатурі?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома