практична робота захист прав споживача

Додано: 17 лютого 2023
Предмет: Правознавство, 9 клас
Тест виконано: 327 разів
30 запитань
Запитання 1

Строк придатності продовольчих товарів визначається з дня:


варіанти відповідей

строк визначається виробником на власний розсуд

виготовлення товару

продажу товару

)  доставки до торгової точки

Запитання 2


Що робити, коли через власну необережність покупець розбив скляну тару в супермаркеті або інакше пошкодив товар


варіанти відповідей

Покупець – не власник, поки не заплатить за скляну тару

ризик випадкового знищення та випадкового псування майна несе покупець

Запитання 3

Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», ви маєте право обміняти товар належної якості протягом _____ днів, не рахуючи дня купівлі, якщо продавець не оголосив більш тривалий термін.

варіанти відповідей

7

14

21

24

Запитання 4

Кому можна повідомляти свій PIN-код у разі вимоги?

варіанти відповідей

оператору банку



представнику поліції



не можна нікому


продавцю у супермаркеті


Запитання 5

Якщо банківська карта втрачена


варіанти відповідей

заблокувати карту самостійно

нічого не робити

зателефонувати на гарячу лінію банку і заблокувати карту

Запитання 6

Які товари належної якості можна обміняти протягом 14 днів

варіанти відповідей

ліки

шоколад

телевізор

спортивний костюм

Запитання 7

Чи можна фотографувати товар в магазині ?

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 8

Що означає цей знак?

варіанти відповідей

товар потрібно намочити перед його використанням 

товар потрібно оберігати від вологи

непродовольчий товар

Запитання 9

 Що не входе до обов'язків споживача:

варіанти відповідей

вимагати зниження ціни на товар у разі його вибраковування 

отримувати знижку на товари у разі їх постійного придбання 

отримати товар, за який заплачені кошти


запитувати потрібну для себе інформацію

Запитання 10

У який максимальний термін розглядаються звернення громадян щодо порушення прав споживачів?

варіанти відповідей

15 днів

20 днів


30 днів

Запитання 11

Відповідно до ЗУ "Про захист прав споживачів", споживач має право на:

варіанти відповідей

на правдиву інформацію про товар

на безпеку товарів та послуг 


відшкодування збитків 

на отримання коштів у разі повернення товару протягом 14 днів

Запитання 12

Сукупність властивостей продукції, які визначають ступінь придатності її використання за призначенням, це -

варіанти відповідей

вартість

відповідність

якість 

стандарт

Запитання 13

Гроші, які існують у вигляді записів на банківських рахунках і використовуються шляхом переведенняя з одного рахунку на інший– це

варіанти відповідей

готівкові гроші

електронні гроші 

безготівкові гроші


товарні гроші

Запитання 14

У чому полягає обов'язок споживача:

варіанти відповідей

належна якість обслуговування

уважно ознайомитися з умовами надання послуги

розірвати договір з фінансовою установою достроково

звернутися для захисту своїх прав до державних органів

Запитання 15

Як споживач людина зобов'язана... (оберіть кілька вірних відповідей)

 

 

варіанти відповідей

 Не завдавати шкоди навколишньому середовищу під час використання товарів.

Не зберігати чеки, квитанції

 Наполягати на справедливому і розумному вирішення питання, якщо споживач не задоволений своєю покупкою

Запитувати потрібну для себе інформацію

Читати інструкції на товарі і використовувати його за прямим призначенням

Запитання 16

Етична поведінка торговельного підприємства полягає у:


варіанти відповідей

чесності та правдивості в наданні інформації про товар

 прояві поваги до споживача незалежно від його соціального та матеріального стану

забороні продажу товарів малозабезпеченим споживачам

 відмові у захисті прав споживачів

Запитання 17

У разі придбання неякісного харчового продукту продавець зобов`язаний:

варіанти відповідей

відправити вас подати скаргу до держпродспоживслужби

замінити продукт на інший або повернути кошти

скуштувати продукт

Запитання 18

Чи проводитиметься обмін товару належної якості, якщо товар використовували? 

варіанти відповідей

Так

Ні

Так, якщо упаковка залишилась цілою;

Так, якщо у споживача залишився касовий чек.

Запитання 19

Захист прав споживачів - це обов`язок:


варіанти відповідей

виробника

продавця

споживача

держави

Запитання 20

До прав споживача належить

варіанти відповідей

не знати свої права як споживача фінансових послуг, можливість не отримувати необхідні знання і навички, не бути обізнаним споживачем й не ухвалювати самостійні рішення щодо фінансових послуг.

 знати свої права як споживача фінансових послуг, зокрема можливість отримання необхідних знань і навичок, аби бути обізнаним споживачем й ухвалювати самостійні рішення щодо фінансових послуг.

поповнювати свої знання лише в соціальних мережах

 можливість не орієнтуватися в своїх правах як споживача фінансових послуг, для цього можливо найняти обізнаних людей

Запитання 21

Марині зателефонували, представилися працівником банку й повідомили про вчинення шахрайських дій із її рахунком. Аліні було запропоновано заблокувати рахунок, для чого банківський працівник попросив назвати номер картки, кінцевий строк її дії, CVV2 та PIN-код. Який із варіантів є правильним варіантом поведінки Марини:

варіанти відповідей

 не повідомляти інформацію, яку вимагає банківський працівник, а швидко зайти в інтернет-банкінг і заблокувати рахунок;

 покласти слухавку, оскільки справжній банківський працівник не має права запитувати про CVV2 та PIN-код;

 дізнатися, які саме шахрайські дії вчинені з її рахунком, оцінити їхні масштаби й лише в тому разі, якщо це справді небезпечно, повідомити інформацію.

повідомити всю необхідну інформацію банківському працівнику, щоб він якнайшвидше заблокував рахунок;

Запитання 22

Ви продаєте навушники на спеціальному майданчику в Інтернеті. Вам телефонує потенційний покупець і пропонує здійснити передоплату, переказавши гроші на картку. Він просить повідомити такі дані: номер картки, ваше прізвище, ім’я та по батькові (ПІБ), кінцевий строк дії картки та CVV2-код. Ваші дії будуть такими:

варіанти відповідей

  погодитися на передоплату й повідомити всі необхідні дані;

покласти слухавку;

погодитися надати лише номер картки та ПІБ, і лише якщо платіж не надійде, надати решту даних, які вимагає покупець;

погодитися надати лише номер картки, і лише якщо платіж не надійде, надати решту даних, які вимагає покупець.

Запитання 23

Ви вважаєте, що працівники фінансової установи помилилися щодо ціни фінансової послуги, яку вам надали. Усі потрібні документи щодо надання фінансової послуги ви маєте. Ви звернулися до відділення фінансової установи з проханням роз’яснити ситуацію, проте менеджер не зміг адекватно пояснити, чому саме таку суму стягнуто за надання послуги. Ви вирішили написати скаргу, але менеджер не приймає її та наполягає на тому, що він усе пояснив. Яким буде ваш наступний крок:

варіанти відповідей

нічого не робитиму, оскільки якщо менеджер не приймає скаргу, я, напевне, помилився;

 нічого не робитиму, оскільки найімовірніше нічого не зможу довести;

відправлю поштою на адресу фінансової установи, зазначену як адреса для листування або адреса сторони договору, скаргу, до якої додам копії документів, які, на мою думку, підтверджують мою правоту. Надішлю цей пакет документів як рекомендований лист із описом вкладення та повідомленням про вручення.

відразу подам позовну заяву до третейського суду з вимогою відшкодування матеріальних і моральних збитків;

Запитання 24

Малолітня або неповнолітня особа

варіанти відповідей

може бути власником будь-якого майна, але право розпоряджатися ним отримує лише після досягнення повної дієздатності

не може бути власником будь-якого майна

може бути власником будь-якого майна і розпоряджатися ним

Запитання 25

Споживач має право на обмін неякісного товару протягом ... днів.

варіанти відповідей

10

14

15

20

Запитання 26

Здатність суб'єкта нести відповідальність за заподіяну шкоду, це -

варіанти відповідей

правоздатність

дієздатність

деліктоздатність

повна дієздатність

Запитання 27

Задля безпеки платежів із використанням платіжної картки:


варіанти відповідей

повідомте своїм близьким родичам номер своєї картки, термін її дії та CVV2-код;

зберігайте картку та PIN-код в одному місці, бажано в гаманці;

ніколи не змінюйте PIN-код;

не дозволяйте працівникам торговельної мережі забирати картку й проводити розрахунки без вашої присутності.

Запитання 28

Якими нормативно-правовими актами регуюлюються права споживачів в Україні?

варіанти відповідей

Конституцією України

 Законом України «Про права споживачів»

 Законом України "Про торгівлю"

Цивільним Кодексом України

Запитання 29

Чи має право споживач на одержання необхідної, доступної та достовірної інформації про товар:

варіанти відповідей

має право на одержання інформації про продовольчі товари;

має право на одержання інформації про непродовольчі товари

має право на одержання інформації про будь-який товар

не має права

Запитання 30

Чи можна фотографувати товар в магазині ?

варіанти відповідей

так

ні

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест