Правопис м`якого знака

Додано: 15 листопада 2021
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 135 разів
28 запитань
Запитання 1

У якому слові немає м"яких приголосних?

варіанти відповідей

хутірець

колосся

цвіркун

щеня

узвишшя

Запитання 2

У якому рядку в словах усі приголосні м"які?

варіанти відповідей

пісня, тінь, якір, віття

сіль, тінь, юнь, рілля

небо, рука, сонце,сонна

гіллячча,збіжжя,місяць

день, диня, вістря

Запитання 3

У якому слові замість крапок треба писати знак м"якшення?

варіанти відповідей

камін..чик

мен...ше

колодяз..ний

слиз..кий

бояз...кий

Запитання 4

У якому слові замість крапок треба писати знак пом"якшення?

варіанти відповідей

піднос...ся

пас..ся

розріс..ся

повір..те

Запитання 5

У якому слові замість крапок треба писати знак пом'якшення?

варіанти відповідей

аптекар...

Хар..ків

чотир..ма

Гор..кий

Запитання 6

У якому слові замість крапок не треба писати знак пом'якшення?

варіанти відповідей

дон..ці

яблун...ці

сопіл..ці

скрин..ці

Запитання 7

У якому слові замість крапок не треба писати знак пом'якшення?

варіанти відповідей

окраєц..

палац...

знавец..

сміливец..

Запитання 8

У якому слові замість крапок треба писати знак пом'якшення?

варіанти відповідей

т..мяний,брин..чати,Гуцул..щина

Уман..щина, колодяз..ний, взірец..

порад..те, слиз..кий, ковз..кий

возніс..ся, посун..ся,соломин..ці

Запитання 9

Замість яких цифр не треба писати знак м'якшення?


Ти, вовче, сяд(1). Ти на порозі ляж.

Ти розкажи свою пригоду вовчу.

А смушки скин(2). Навіщо камуф(3)ляж?

Ти краще вий. А я собі помовчу.

Аж поки сонце перепплитт(4) пруг

і сплачут(5) піт(6)му стріхи тонкосл(7)озі...

Лежит(8) овеча шкура завірюх...

І с(9)кімлить пес розумний на порозі...

Л. Костенко

варіанти відповідей

1,2

3,4

5,6

7,8

3,9

Запитання 10

У тексті якого оголошення немає орфографічних помилок?

варіанти відповідей

Шановні мешканці будинку! кроші на магнітні ключі здавайте конс'єржці.

Шановні глядачі! Заходити до лож бельетажу після третього дзвінка заборонено.

Пенюар шовковий -ціна договірна.

Гральному закладу потрібен крупьє.

Запитання 11

Вкажіть фразеологізм, який є антонімом фразеологізму намотати на вус.

варіанти відповідей

викинути з голови

пекти раків

водити за ніс

тягнути за язик

Запитання 12

Фразеологізми - це....

варіанти відповідей

значущі частини слова

поширені словосполучення

стійкі сполучення слів, які за значенням дорівнюють одному слову

Запитання 13

Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ...

варіанти відповідей

А комар носа не підточить

Б сунути свого носа

В обкрутити довкола носа

Г лишити з носом

Д чути запах носом

Запитання 14

Вкажіть фразеологізм , джерелом якого є мова людей певної професії

варіанти відповідей

святе сімейство

стригти під одну гребінку

поле битви

останній із могікан

Запитання 15

Вкажіть фразеологізм, джерелом якого є усна народна творчість. 

варіанти відповідей

заварити кашу

закласти фундамент

за тридев’ять земель

святе сімейство

Запитання 16

Вкажіть слово, яке з дієсловом кусати утворює фразеологізм

варіанти відповідей

хліб

яблуко

лікті

камінь

Запитання 17

Де з цих наведених прикладів приказка?

варіанти відповідей

Добрі діти — дому вінець, погані діти — дому кінець.

Слово не горобець , вилетить не впіймаєш.

Як море горить.

Крізь землю провалитися.

Запитання 18

Де тут з наведених прикладів прислів'я?

варіанти відповідей

Гроші на вітер.

Дарованому коневі в зуби не дивляться.

Вухо влетіло і вилетіло.

Як капуста.

Запитання 19

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На картинах неаполітанської школи без кінця старіється післяполудень, немов побачений крізь темну пляшку. (2) Потемніле сонце, здається, в'яне на очах у тих пропащих краєвидах, мов у переддень космічної катастрофи

(3) Старечі світанки, жовті, як пергамент, солодкі від мудрості, як пізні вечори! (4) Передполудні усміхаються хитро, як пожовклі старі книги. (5) День осінній, той старий пройдисвіт бібліотекар, який лазить у вицвілому халаті по драбинах, і куштує конфітюри всіх віків і культур!

Визначте стиль тексту

варіанти відповідей

розмовний

художній

публіцистичний

науковий

Запитання 20

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На картинах неаполітанської школи без кінця старіється післяполудень, немов побачений крізь темну пляшку. (2) Потемніле сонце, здається, в'яне на очах у тих пропащих краєвидах, мов у переддень космічної катастрофи.

 (3) Старечі світанки, жовті, як пергамент, солодкі від мудрості, як пізні вечори! (4) Передполудні усміхаються хитро, як пожовклі старі книги. (5) День осінній, той старий пройдисвіт бібліотекар, який лазить у вицвілому халаті по драбинах, і куштує конфітюри всіх віків і культур!

У називному відмінку вжито в тексті іменник

варіанти відповідей

світанки

катастрофи

школи

конфітюри

Запитання 21

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На картинах неаполітанської школи без кінця старіється післяполудень, немов побачений крізь темну пляшку. (2) Потемніле сонце, здається, в'яне на очах у тих пропащих краєвидах, мов у переддень космічної катастрофи

(3) Старечі світанки, жовті, як пергамент, солодкі від мудрості, як пізні вечори! (4) Передполудні усміхаються хитро, як пожовклі старі книги. (5) День осінній, той старий пройдисвіт бібліотекар, який лазить у вицвілому халаті по драбинах, і куштує конфітюри всіх віків і культур!

Вставне слово є в реченні

варіанти відповідей

другому

третьому

четвертому

п’ятому


Запитання 22

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На картинах неаполітанської школи без кінця старіється післяполудень, немов побачений крізь темну пляшку. (2) Потемніле сонце, здається, в'яне на очах у тих пропащих краєвидах, мов у переддень космічної катастрофи.

 (3) Старечі світанки, жовті, як пергамент, солодкі від мудрості, як пізні вечори! (4) Передполудні усміхаються хитро, як пожовклі старі книги. (5) День осінній, той старий пройдисвіт бібліотекар, який лазить у вицвілому халаті по драбинах, і куштує конфітюри всіх віків і культур!

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

четвертому

п’ятому

Запитання 23

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Проблема особистості віддавна є основою філософського пізнання. (2) Відомо, що немає двох однакових людей, кожен із нас неповторний. (3) На думку деяких науковців людина формується й розвивається відповідно до її вроджених якостей, здібностей, а соціальне оточення відіграє в цьому розвитку дуже незначну роль. (4) Натомість інші вчені вважають

 особистість деяким продуктом, цілком сформованим у процесі соціального розвитку. (5) Однак майже всі науковці переконані: людина не народжується особистістю, а стає нею в процесі життя.

Слово основа в тексті можна замінити фразеологізмом

варіанти відповідей

наріжний камінь

підводний камінь

камінь на шиї

пробний камінь

Запитання 24

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Проблема особистості віддавна є основою філософського пізнання. (2) Відомо, що немає двох однакових людей, кожен із нас неповторний. (3) На думку деяких науковців людина формується й розвивається відповідно до її вроджених якостей, здібностей, а соціальне оточення відіграє в цьому розвитку дуже незначну роль. (4) Натомість інші вчені вважають особистість деяким продуктом, цілком сформованим у процесі соціального розвитку. (5) Однак майже всі науковці переконані: людина не народжується особистістю, а стає нею в процесі життя.

У називному відмінку в тексті вжито слово

варіанти відповідей

пізнання

оточення

роль

особистість

Запитання 25

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Проблема особистості віддавна є основою філософського пізнання. (2) Відомо, що немає двох однакових людей, кожен із нас неповторний. (3) На думку деяких науковців людина формується й розвивається відповідно до її вроджених якостей, здібностей, а соціальне оточення відіграє в цьому розвитку дуже незначну роль. (4) Натомість інші вчені вважають особистість деяким продуктом, цілком сформованим у процесі соціального розвитку. (5) Однак майже всі науковці переконані: людина не народжується особистістю, а стає нею в процесі життя.

Простим є речення

варіанти відповідей

друге

третє

четверте

п'яте

Запитання 26

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Проблема особистості віддавна є основою філософського пізнання. (2) Відомо, що немає двох однакових людей, кожен із нас неповторний. (3) На думку деяких науковців людина формується й розвивається відповідно до її вроджених якостей, здібностей, а соціальне оточення відіграє в цьому розвитку дуже незначну роль. (4) Натомість інші вчені вважають особистість деяким продуктом, цілком сформованим у процесі соціального розвитку. (5) Однак майже всі науковці переконані: людина не народжується особистістю, а стає нею в процесі життя.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

другому

третьому

четвертому

п'ятому

Запитання 27

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.

На місці пропуску в тексті можуть бути всі слова, ОКРІМ

варіанти відповідей

злість

розпач

безнадія

відчай

Запитання 28

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест