Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупуванні

17 запитань
Запитання 1

Пристосуванням рослин до сезонних періодичних змін є:

варіанти відповідей

Закривання пелюсток квітів


  Листопад

  Запилення квітів

Фотосинтез

Запитання 2

В якому середовищі існування найбільша різноманітність живих організмів:

варіанти відповідей

 водному

  наземно – повітряному

 сонячному

  

 грунтовому

Запитання 3

Рослини, що встигають протягом одного року утворити насіння, називаються:

варіанти відповідей

 швидкорослими 

 одноразовими

однорічними

  вічнозеленими

Запитання 4

Укажіть документ, до якого заносять види тварин, котрі зникають з нашої планети

варіанти відповідей

Міжнародна Червона книга

Міжнародна Зелена книга

Червона книга України

Чорний список

Запитання 5

Укажіть групу екологічних чинників, до якої належить господарська діяльність людини :

варіанти відповідей

абіотичні

біотичні

оптимальні

антропогенні

Запитання 6

Форма симбіозу, коли один організм живе за рахунок іншого: "я - тебе, а ти не можеш"

варіанти відповідей

мутуалізм

конкуренція

паразитизм

хижацтво

Запитання 7

Завершіть ланцюг живлення: 

листя дерева-гусінь-синиця-

варіанти відповідей

шуліка

акула

вовк

ромашка лікарська

Запитання 8

Оберіть організми, які належать до продуцентів:

варіанти відповідей
Запитання 9

Серез зазначених прикладів взаємозв′язків виберіть приклад коменсалізму

варіанти відповідей

печінковий сисун та корова

евкаліпт та коала

гепард та гриф-падальник

бджола та квіткова рослина

Запитання 10

Виберіть організми, між якими є взаємовигідне співіснування

варіанти відповідей

павук та муха

миша та хомяк

джміль та конюшина

тюлень та риба

Запитання 11

Вкажи правильну послідовність організмів, які утворюють ланцюг живлення

варіанти відповідей

сокіл-синиця-гусінь метелика- яблуня

сокіл - синиця - яблуня - гусінь метелика

синиця - гусінь метелика - яблуня - сокіл

яблуня - гусінь метелика - синиця - сокіл

Запитання 12

Першу ланку в ланцюзі живлення представляють:

варіанти відповідей

руйнівники (редуценти)

споживачі (консументи)

утворювачі (продуценти)

сапротрофи

Запитання 13

12. Кріт має овальну форму тіла, кінцівки у вигляді лопаток з міцними кігтями. Зір слабкий, добре розвинений слух і нюх.

варіанти відповідей

це пристосування до наземно-повітряного середовища

це не має ніякого значення

це пристосування до грунтового середовища існування

Запитання 14

Які чинники НЕ відносять до абіотичних чинників?

варіанти відповідей

рельєф

світло

вирубування лісів

температура

вологість

вітер

конкуренція

висушування боліт

Запитання 15

Яке значення для тварин має світло? 

варіанти відповідей

фототаксиси;

наявність органів для пересування у воді;

утворення вітаміну D;

чорно-білий та кольоровий зір;

використання ультрафіолетових променів для орієнтування та спілкування

наявність води у їжі;

вода як середовище існування тварин.

Запитання 16

Яке значення для тварин має вологість й вода? 

варіанти відповідей

орієнтир у середовищі інформації;

накопичення жирів, які при розщепленні діють воду.

зовнішній регулятор життєвих функцій;

наявність води у їжі;

наявність покривів для збереження або випаровування води;

наявність органів для активного пошуку води чи плавання у воді;

вода як середовище існування тварин.

Запитання 17

Знайди приклади біотичних зв’язків тварин, які забезпечують співіснування організмів в угрупуваннях :

А. Мутуалізм

Б. Паразитизм

В. Конкуренція

Г. Виїдання

Д. Коменсалізм

Е. Хижацтво


1. Один із існуючих видів отримує користь та завдає шкоду іншому виду

2. Корисне співіснування для обох видів  

3. Змагання за засоби існування і умови розмноження між особинами одного виду або різних видів;

4. Один із організмів отримує користь від співіснування без завдавання шкоди іншому виду

5. Одні організми поїдають інші

6. Поїдання рослиноїдними тваринами рослин.

варіанти відповідей

А - 2, Б - 1, В - 3, Г-6, Д-4,Е-5

А-1,Б-4,В-2,Г-3,Д-6,Е-5

А-6,Б-3,В-2,Г-1,Д-4,Е-5

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест