Пробні завдання для НМТ 2024.

Додано: 3 квітня
Предмет: Історія України, 11 клас
15 запитань
Запитання 1

«Відозва Загальної української ради. За всяку ціну завзялася російська імперія загарбати українські землі АвстроУгорщини... [...] Уже другий раз у часи цієї війни насувається на українські землі Австро-Угорщини російський наступ. Другий раз українське населення Галичини, Буковини й північносхідної Угорщини попадає в огонь національного й релігійного переслідування з боку Росії. Під час першого наступу Росія з найбільшою брутальністю прагнула до повного знищення українського життя... І тепер в часи другого наступу всі ті вчинки повторюються!»




Загальна українська рада оприлюднила цитоване звернення у

варіанти відповідей

1914

1916

1918

1920

Запитання 2

У роки Першої світової війни Загальна українська рада 

варіанти відповідей

виступала за нейтралітет українців у війні

була прихильною до влади Австро-Угорщини. 

вимагала негайного проголошення незалежності України

підтримувала політику Росії на західноукраїнських землях

Запитання 3

Зображені світлини є свідченням

варіанти відповідей

вступу військ Директорії в Київ

процесу українізації частин російської армії

формування легіону Українськиї січових стрільців

Запитання 4

В уривку з історичного джерела «Після прийняття рішення про необхідність підняття загального повстання в Україні польовий повстанський штаб приступив до підготовчих заходів щодо його організації. Вирішено було пустити два відділи: південний – на Поділля, північний – на Волинь. Водночас мусить бути проведений комбінований виступ у Першій повстанській групі під керуванням командира І групи генерал-хорунжого Гулого…» ідеться про підготовку до 

варіанти відповідей

повстання Н. Григор’єва.

радянсько-польської війни.

Другого Зимового походу Армії УНР.

антигетьманського повстання Директорії

Запитання 5

Укажіть наслідок дій партійно-радянського керівництва, зазначених в уривку з історичного джерела: «Щоб подолати куркульський опір хлібозаготівлям, установити занесення на “чорну дошку” колгоспів, що злісно саботують здачу (продаж) хліба за державним планом… Провести перевірку складу колгоспів та очищення від контрреволюційних елементів – організаторів зриву хлібозаготівель».

варіанти відповідей

згортання політики «коренізації»

початок «Великого терору» 

розгортання Голодомору

здійснення акції «пацифікації» 

Запитання 6

Що характерно для розвитку науки в Україні в 1930-ті рр.?

варіанти відповідей

розрив зв’язків між прикладною наукою і виробництвом

поглиблення співпраці вітчизняних і зарубіжних науковців

фінансування наукових розробок громадськими організаціями

установлення партійно-ідеологічного контролю за науковою діяльністю 

Запитання 7

Яка українська партія в 1920 – 1930-ті рр. мала найбільше представництво в польському Сеймі? 

варіанти відповідей

Організація українських націоналістів (ОУН)

Комуністична партія Західної України (КПЗУ) 

Українська соціал-демократична партія (УСДП)

Українське національно-демократичне об’єднання (УНДО)

Запитання 8

Увідповідніть ім’я історичного діяча з подією, до якої він причетний.

1 В. Липківський

2 П. Скоропадський

3 М. Грушевський

4 С. Петлюра


А скликання Українського національного конгресу (з’їзду)

Б укладення Варшавської угоди

В заснування Української академії наук

Г проголошення Української автокефальної православної церкви

Д запровадження нової економічної політики 

варіанти відповідей

1а, 2б, 3в, 4д

1д, 2в, 3б, 4а

1г, 2в , 3а, 4б

1а, 2в, 3д, 4б

Запитання 9

Установіть відповідність між датою і подією.


1 1942 р.

2 1945 р.

3 1951 р.

4 1954 р.


А завершення встановлення західного кордону УРСР

Б входження Криму до складу УРСР

В створення Української повстанської армії (УПА)

Г ухвалення Конституції УРСР Д включення Закарпатської України до складу УРСР

варіанти відповідей

1в, 2д, 3а, 4б

1а, 2г, 3д, 4б

1б, 2в, 3б, 4а

Запитання 10

Які заходи вживало компартійно-радянське керівництво УСРР у галузі сільського господарства республіки впродовж 1921–1928 рр.?



1 дозвіл на використання найманої робочої сили

2 створення агроміст із розгалуженою переробною інфраструктурою

3 розвиток мережі сільськогосподарських кооперативів і споживчих товариств

4 упровадження продрозкладки на всю сільськогосподарську продукцію

5 звільнення від сплати податків господарств незаможних селян

6 створення мережі МТС для технічного обслуговування селянських господарств

7 поширення стахановського руху в сільському господарстві

варіанти відповідей

147

135

236

457

311

Запитання 11

З якою метою радянська влада ліквідувала Українську грекокатолицьку церкву (УГКЦ)?



1 відкрити шлях до об’єднання всіх християнських конфесій

2 позбутися впливу Ватикану на населення Західної України

3 підірвати духовну опóру руху спротиву процесам радянізації

4 реалізувати давню мрію українського народу про об’єднання УГКЦ й Російської православної церкви

5 привласнити матеріальні цінності УГКЦ

6 здійснити перший крок до ліквідації інституту церкви

7 реалізувати проголошене владою гасло: «Один народ, одна держава, одна віра» 

варіанти відповідей

235

123

134

237

346

157

Запитання 12

Вітаю! Ви пройшли 1 частину , тестування вам сподобалося?


варіанти відповідей

так

ні

Запитання 13

Що спільного в устрої Русі-України (Київської держави) ХІІ–ХІІІ ст. і Великого князівства Литовського в ХІV ст.?

варіанти відповідей

функціонування сейму

існування удільних князівств

одноосібна влада великого князя

підпорядкування митрополиту князівської влади

Запитання 14

Хто із зазначених науковців одержав Нобелівську премію? 

варіанти відповідей

І. Мечников

Д. Заболотний

О. Заболотний

В. Заболотний

М. Грушевський 

А. Кримський

Запитання 15

Установіть відповідність між уривком з історичного джерела і його назвою.


1 «Костянтин із матір’ю своєю, Єленою, хрест із Єрусалима приніс… Ти ж із своєю бабусею, Ольгою, принесли хрест від нового Єрусалима – Костянтинограда, по всій землі своїй розставивши, утвердили віру християнську…»


2 «Якщо вдарить мечем не на смерть, то має заплатити три гривні з продажі, а потерпілому – гривню за рану як лікувальне. Коли ж уб’є на смерть, то платити віру…»


3 «Й ті ж слов’яни, прийшовши, сіли по Дніпру й назвалися полянами, а інші – деревлянами, бо осіли в лісах… Другі ж сіли на Десні, і по Сейму, і по Сулі й називалися сіверянами…»


4 «А найголовніше – убогих не забувайте, а скільки можете, по змозі годуйте й подайте милостиню сироті, і вдовицю оправдуйте самі, не давайте сильним погубити людину…» 






А «Руська правда»

Б «Повчання дітям…»

В «Слово про Закон і Благодать»

Г «Повість минулих літ» Д «Слово о полку Ігоревім»

варіанти відповідей

1а, 2б, 3в, 4г

1в,2а,3д,4а

1б,2а,3д,4в

1в, 2а, 3г, 4б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест