«Відозва Загальної української ради. За всяку ціну завзялася російська імперія загарбати українські землі АвстроУгорщини... [...] Уже другий раз у часи цієї війни насувається на українські землі Австро-Угорщини російський наступ. Другий раз українське населення Галичини, Буковини й північносхідної Угорщини попадає в огонь національного й релігійного переслідування з боку Росії. Під час першого наступу Росія з найбільшою брутальністю прагнула до повного знищення українського життя... І тепер в часи другого наступу всі ті вчинки повторюються!»
Загальна українська рада оприлюднила цитоване звернення у
У роки Першої світової війни Загальна українська рада
Зображені світлини є свідченням
В уривку з історичного джерела «Після прийняття рішення про необхідність підняття загального повстання в Україні польовий повстанський штаб приступив до підготовчих заходів щодо його організації. Вирішено було пустити два відділи: південний – на Поділля, північний – на Волинь. Водночас мусить бути проведений комбінований виступ у Першій повстанській групі під керуванням командира І групи генерал-хорунжого Гулого…» ідеться про підготовку до
Укажіть наслідок дій партійно-радянського керівництва, зазначених в уривку з історичного джерела: «Щоб подолати куркульський опір хлібозаготівлям, установити занесення на “чорну дошку” колгоспів, що злісно саботують здачу (продаж) хліба за державним планом… Провести перевірку складу колгоспів та очищення від контрреволюційних елементів – організаторів зриву хлібозаготівель».
Що характерно для розвитку науки в Україні в 1930-ті рр.?
Яка українська партія в 1920 – 1930-ті рр. мала найбільше представництво в польському Сеймі?
Увідповідніть ім’я історичного діяча з подією, до якої він причетний.
1 В. Липківський
2 П. Скоропадський
3 М. Грушевський
4 С. Петлюра
А скликання Українського національного конгресу (з’їзду)
Б укладення Варшавської угоди
В заснування Української академії наук
Г проголошення Української автокефальної православної церкви
Д запровадження нової економічної політики
Установіть відповідність між датою і подією.
1 1942 р.
2 1945 р.
3 1951 р.
4 1954 р.
А завершення встановлення західного кордону УРСР
Б входження Криму до складу УРСР
В створення Української повстанської армії (УПА)
Г ухвалення Конституції УРСР Д включення Закарпатської України до складу УРСР
Які заходи вживало компартійно-радянське керівництво УСРР у галузі сільського господарства республіки впродовж 1921–1928 рр.?
1 дозвіл на використання найманої робочої сили
2 створення агроміст із розгалуженою переробною інфраструктурою
3 розвиток мережі сільськогосподарських кооперативів і споживчих товариств
4 упровадження продрозкладки на всю сільськогосподарську продукцію
5 звільнення від сплати податків господарств незаможних селян
6 створення мережі МТС для технічного обслуговування селянських господарств
7 поширення стахановського руху в сільському господарстві
З якою метою радянська влада ліквідувала Українську грекокатолицьку церкву (УГКЦ)?
1 відкрити шлях до об’єднання всіх християнських конфесій
2 позбутися впливу Ватикану на населення Західної України
3 підірвати духовну опóру руху спротиву процесам радянізації
4 реалізувати давню мрію українського народу про об’єднання УГКЦ й Російської православної церкви
5 привласнити матеріальні цінності УГКЦ
6 здійснити перший крок до ліквідації інституту церкви
7 реалізувати проголошене владою гасло: «Один народ, одна держава, одна віра»
Вітаю! Ви пройшли 1 частину , тестування вам сподобалося?
Що спільного в устрої Русі-України (Київської держави) ХІІ–ХІІІ ст. і Великого князівства Литовського в ХІV ст.?
Хто із зазначених науковців одержав Нобелівську премію?
Установіть відповідність між уривком з історичного джерела і його назвою.
1 «Костянтин із матір’ю своєю, Єленою, хрест із Єрусалима приніс… Ти ж із своєю бабусею, Ольгою, принесли хрест від нового Єрусалима – Костянтинограда, по всій землі своїй розставивши, утвердили віру християнську…»
2 «Якщо вдарить мечем не на смерть, то має заплатити три гривні з продажі, а потерпілому – гривню за рану як лікувальне. Коли ж уб’є на смерть, то платити віру…»
3 «Й ті ж слов’яни, прийшовши, сіли по Дніпру й назвалися полянами, а інші – деревлянами, бо осіли в лісах… Другі ж сіли на Десні, і по Сейму, і по Сулі й називалися сіверянами…»
4 «А найголовніше – убогих не забувайте, а скільки можете, по змозі годуйте й подайте милостиню сироті, і вдовицю оправдуйте самі, не давайте сильним погубити людину…»
А «Руська правда»
Б «Повчання дітям…»
В «Слово про Закон і Благодать»
Г «Повість минулих літ» Д «Слово о полку Ігоревім»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома