пробний

Додано: 7 серпня 2023
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 122 рази
30 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1)У життєвому круговороті народжуються неповторні людські світи. (2)Вдивляючись щороку в очі юнаків і дівчат, яких проводжаю в самостійну дорогу життя, я не можу бути спокійним. (3)Що ж є найголовнішим у людині яку ми творимо? (4)У ту коротку червневу ніч, коли разом з ними ми виходимо в поле зустрічати перше сонце їх нового життя, в моє серце стукають болючі питання: де, в чому людська сердцевина? (5)Як її, зрештою, створити?

Орфографічна помилка допущена в написанні слова

варіанти відповідей

А

життєвому

Б

проводжаю

В

сонце

Г

сердцевина

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1)У життєвому круговороті народжуються неповторні людські світи. (2)Вдивляючись щороку в очі юнаків і дівчат, яких проводжаю в самостійну дорогу життя, я не можу бути спокійним. (3)Що ж є найголовнішим у людині яку ми творимо? (4)У ту коротку червневу ніч, коли разом з ними ми виходимо в поле зустрічати перше сонце їх нового життя, в моє серце стукають болючі питання: де, в чому людська сердцевина? (5)Як її, зрештою, створити?

Пунктуаційна помилка допущена в реченні

варіанти відповідей

А

першому

Б

другому

В

третьому

Г

п’ятому

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1)У життєвому круговороті народжуються неповторні людські світи. (2)Вдивляючись щороку в очі юнаків і дівчат, яких проводжаю в самостійну дорогу життя, я не можу бути спокійним. (3)Що ж є найголовнішим у людині яку ми творимо? (4)У ту коротку червневу ніч, коли разом з ними ми виходимо в поле зустрічати перше сонце їх нового життя, в моє серце стукають болючі питання: де, в чому людська сердцевина? (5)Як її, зрештою, створити?

Вставним словом ускладнене речення

варіанти відповідей

А

перше

Б

друге

В

третє

Г

п’яте

Запитання 4

Позначте рядок, у якому в усіх словах потрібно писати літеру и:

варіанти відповідей

А

бад..лина, благоч..стивий, кр..хкий, ж..виця;

Б

вар..во, меж..річчя, вич..пурений, кр..шталь;

В

п’ят..річка, заруч..ни, нев..димка, обітн..ця;

Г

зач..нати, виконав..ця, знів..чити, вел..чина;

Запитання 5

Позначте пару речень, у яких виділені слова є омонімами:

варіанти відповідей

А

Слово, чому ти не твердая криця! Слово – срібло, мовчання – золото.

Б

Вона зрозуміла душевний стан гостя. У хлопця плечі широкі, стан високий.

В

Рідна земля і в жмені мила. Земля – хлібодарка і медоносиця.

Г

У хвалька язик діє, а рука не вміє. Держи язик за зубами.

Запитання 6

Позначте рядок, у якому в кожному слові однакова кількість звуків і букв:

варіанти відповідей

А

боєць, вищість, зраджений, відсіювання;

Б

євробачення, воїнський, італієць, розжувати;

В

подвоєння, лояльний, надзвуковий, вимріяний;

Г

гущавінь, озброєння, лоджія, осяяння;

Запитання 7

Позначте словосполучення, яке потребує редагування

варіанти відповідей

А

дотримати слова;

Б

навчати математики;

В

оволодіти знання;

Г

опанувати мову;

Запитання 8

Позначте рядок, у якому в усіх словах пишемо м’який знак:

варіанти відповідей

А

крад..кома, ослін..чик, виріз..блений, мал...ва

Б

волос..кий, дівчинон..ці, зац..вірінькати, воєначал..ник

В

ган..бити, ковал..ський, лос..йон, вигул..кнути

Г

консул..ський, буд...те, вит..охкувати, задзелен..чати

Запитання 9

Позначте речення з однорідними означеннями (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

А

З другої хати доносилася сумна журлива пісня.

Б

Чарами віє від необмеженого синього простору.

В

Ранковий легкий вітер розганяв залишки туману.

Г

Густий осінній туман встає над лісом вечірньою добою.

Запитання 10

Простим є речення

варіанти відповідей

А

Далеко чути звуки, гучно линуть голоси.

Б

Ясної тихої днини кружляє над землею, сідає на обличчя павутиння.

В

Пташині зграї злітають високо в небо, і від того здіймається вітер.

Г

Осінь не забарилася, бо закони природи невблаганні.

Запитання 11

Апостроф пишеться в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А

відв..язати, п..юре, Лук..яненко, м..ята

Б

верф..ю, транс..європейський, кон..юнктура, дзв..якати

В

к..юрі, інтерв..ю, відіб..ється, з..явитися

Г

тім..я, від..їжджати, возз..єднання, ін..єкція

Д

М..юнхен, під..юджувати, верб..я, подвір..я

Запитання 12

Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А

від..аль, старан..ий, нал..ю

Б

узбереж..я, розкіш..ю, ніжніст..ю

В

числен..ість, розріс..я, показн..ик

Г

стат..ею, безсон..ий, вирощен..ий

Д

бов..аніти, нескінчен..ий, ..вічливий

Запитання 13

Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку

варіанти відповідей

А

Крим, зошит, театр

Б

Байкал, університет, понеділок

В

продукт, характер, сік

Г

Тернопіль, вид, вишняк

Д

ромб, Казахстан, президент

Запитання 14

Прийменник у на місці пропуску слід уживати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А

висновок … статті, експонат … музеї, птах … небі, участь … форумі

Б

поїхати … відрядження, наймиліше … світі, покласти … узголів’я, здали … архів

В

побувати … Львові, квітник … саду, залишиться … спогадах, купити … аптеці

Г

вишня … цвіту, мешкала … Індії, оселя … рушниках, віра … безсмертя

Д

перебував … Ватикані, запевнили … добросусідстві, приведення … відповідність, заявити … відповідь

Запитання 15

Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А

б..регти, восьм..ро, шел..ст, п..ріжок

Б

з..леніти, виш..нька, к..шеньковий, ч..рнетка

В

мавп..ня, книж..чка, вел..тень, тр..вожний

Г

шерш..нь, визволит..ль, м..гдаль, в..селощі

Д

ріднес..нький, жод..н, кис..нь, с..зонний

Запитання 16

Суфікс -ев- має прикметник, утворений від слова

варіанти відповідей

А

край

Б

груша

В

кущ

Г

кварц

Д

вечір

Запитання 17

Граматичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

А

найвірогідніше тлумачення

Б

найбільш вищий пагорб

В

менш доцільний спосіб

Г

щонайвигідніші умови

Д

якнайкращий підручник

Запитання 18

У реченні

І радісн(1)о, що Київ наш осін(2)ій,

Хоч довгу путь у світі перейшов,

Весь у труді, в натхнен(3)і, у горін(4)і,

Весь на риштован(5)ях нових будов!

подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, окрім

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 19

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати

варіанти відповідей

А

заступивши темрявою небо.

Б

і зависли над молодими садами.

В

які змусили все живе зачаїтися

Г

і ринула стоголоса злива.

Д

пішов густий літній дощ.

Запитання 20

Частка не пишеться окремо у варіанті

варіанти відповідей

А

стало не/переливки

Б

не/здужати всіх завдань

В

не/покоїтися через погоду

Г

не/дооцінювати друзів

Д

говорити не/правду

Запитання 21



Спонукальним є речення

варіанти відповідей




А

Жінки втомились бути непрекрасними.

Б

За правду, браття, єднаймось щиро.

В

Весна прийшла, та якось несподівано!

Г

Шматок землі, ти звешся Україною.

Д

Дрібнота буть не годна ворогами.

Запитання 22

Помилково вжито слово в рядку

варіанти відповідей

А

розв’язувати задачу

Б

уникнути небезпеки

В

надіслати привітання

Г

заказати букет квітів

Д

перекладати сербською

Запитання 23

Неправильно утворено слово

варіанти відповідей

А

мебельний

Б

харчовий

В

роздрібний

Г

критичний

Д

терміновий

Запитання 24

Неправильно утворено форму слова у варіанті

варіанти відповідей

А

познімали пальта

Б

у чистім полі

В

усих учасників

Г

стежачи за дітьми

Д

упродовж доби

Запитання 25

Через дефіс пишуться всі прислівники рядка

варіанти відповідей

А

віч/на/віч, по/домашньому, будь/де

Б

по/людськи, як/небудь, в/тричі

В

колись/то, хтозна/куди як/найбільше

Г

де/не/де, в/цілому, по/четверте

Д

на/радість, хоч/не/хоч, далеко/таки

Запитання 26

Установіть відповідність між значеннями слів лівого та правого стовпчиків:

варіанти відповідей

1

відраза

2

спокуса

3

царина

4

тенети

А

осоруга

Б

зваба

В

галузь

Г

пастка

Д

каверза

Запитання 27

Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками:

варіанти відповідей

1

Багатій, розбруньковуйся, мово!

2

Нас зустрічають хлібом-сіллю.

3

Друга шукай, а знайдеш – тримай.

4

Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема.

А

односкладне означено-особове

Б

односкладне неозначено-особове

В

односкладне узагальне-но-особове

Г

односкладне безособове

Д

односкладне називне

Запитання 28

Установіть відповідність між словами та способами їх творення:

варіанти відповідей

1

прозелень, прадавній, залетіти

2

дослідник, надійний, багатіти

3

по-новому, провулок, заземлити

4

розповідь, перехід, запис

А

префіксальний

Б

суфіксальний

В

префіксально-суфіксальний

Г

безсуфіксальний

Д

складання основ

Запитання 29

Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями та видами їх підрядної частини:

варіанти відповідей

1

У світі слів немає випадкових, хоча вони й століттями мовчать.

2

Якщо ти усміхнешся світу, він відповість посмішкою.

3

Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй.

4

Скажи що-небудь, щоб я тебе побачив.

А

підрядне допустове

Б

підрядне умови

В

підрядне з’ясувальне

Г

підрядне мети

Д

підрядне часу

Запитання 30

Правильним є тлумачення фразеологізму

варіанти відповідей

Фразеологізми:

1

Золота молодь

2

Сім п’ятниць на тиждень

3

Хоч греблю гати

4

Честь мундира

А

Небо розгорнуло намет свій – синій, широкий, глибокий.

Б

По всім світі пронесу нашу гордість і красу – рідну мову.

В

З доріг життя сховавши втому, я в отчий край вернусь назад.

Г

Там, замість житечка, в теплеє літечко терен зацвів.

Д

У всякому ділі є свої майстри і своє, так би мовити, натхнення.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест