Пробний НМТ 10

Додано: 28 липня 2022
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 194 рази
35 запитань
Запитання 1

Про кого з історичних діячів йдеться:

«Співзасновник Української національно-демократичної партії (УНДП), згодом її голова. Обирався послом до австрійського парламенту та галицького крайового сейму. У роки Першої світової війни очолював Головну українську раду, а згодом Загальну українську раду. Після проголошення ЗУНР став головою її першого уряду»

варіанти відповідей
Запитання 2

Проаналізуйте фрагмент історичного документа

«Ми, українці-козаки, не хочемо мати свободи на папері або півсвободи. По проголошенні Першого Універсалу (Другий Універсал не визнаємо) ми приступаємо до заведення порядку на Україні. Задля цього всіх росіян і ренегатів, які гальмують українську роботу, скидаємо з постів силою, не рахуючись із російським урядом. Визнаючи Центральну Раду за свій найвищий уряд, ми поки що виганяємо зрадників з України без її відома. Коли все опануємо силою, тоді підпорядкуємося Центральній Раді. Тоді вона порядкуватиме в Києві й на всій Україні. Тепер же, коли починається повстання, ми виставляємо своїх людей, котрі мусять усім керувати...»

У наведеній відозві відображено погляди

варіанти відповідей

махновців.

більшовиків.

автономістів.

самостійників.

Запитання 3

«Допомагаючи українському урядові в його боротьбі з насильниками та грабіжниками, ці війська, що вступили на територію [України], не мають ніяких ворожих нам намірів, оскільки Німеччина та Австро-Угорщина також мають велику потребу, щоб на Україні настав добрий лад і спокійна праця трудящого люду…»

Яку «велику потребу» в Україні мали країни, указані в уривку документа?

варіанти відповідей

розширити територію Австро-Угорщини за рахунок українських земель

включити молоду, незміцнілу державу Україну до складу Четверного союзу

використати людські ресурси України, щоб компенсувати власні втрати у війні

забезпечити продовольчими й сировинними ресурсами власні економіки

Запитання 4

Поглядам якого українського митця червневий (1926 р.) пленум ЦК КП(б)У дав таку оцінку:

«Ці гасла можуть бути прапором для української буржуазії, що зростає на ґрунті непу, бо вона під орієнтацією на Європу безперечно розуміє відмежування від фронту міжнародної революції, від столиці СРСР — Москви...»?

варіанти відповідей
Запитання 5

Яке явище суспільно-політичного життя в СРСР у 1930-х рр. проілюстровано в таблиці?

Керівний склад Київського військового округу

варіанти відповідей

заміна колишніх офіцерів царської армії «червоними командирами»

забезпечення новобудов трудовими ресурсами за рахунок армії

масові репресії проти командного складу Червоної армії

скорочення особового складу збройних сил країни

Запитання 6

«..Від нинішнього дня весь український національний табір виступає як одна цілісність, стає в одній оборонній і бойовій лаві, в одній суцільній фаланзі під назвою Українського Національно-Демократичного Об'єднання...

Для здійснення права нації [ права самовизначення українського народу] УНДО змагатиметься всіма доцільними засобами, визнаючи лише ті акти й рішення, які створюють представники українського народу легально, відкидаючи всі акти насильства... УНДО обстоюватиме й розбудовуватиме єдиний український національний фронт, прагнучи до культурної, економічної й політичної спільності української нації...»



Згідно із цитованим документом «для здійснення права нації УНДО...» мала

варіанти відповідей

долучитися до політичного життя країни.

обмежуватися лише культурницькою діяльністю.

вести підпільну збройну боротьбу проти чинної влади.

пропагувати в суспільстві форми радянської державності.

Запитання 7

На карті жирною пунктирною лінією позначено

варіанти відповідей

територію провінції «Трансністрія» - зони румунської окупації в 1941 р.

зону зосередження головних сил радянських партизанів у 1942-1943 рр.

райони базування загонів Української повстанської армії в 1943-1944 рр.

межі дистрикту «Галичина» в складі Генерального губернаторства в 1944 р.

Запитання 8

Укажіть уривок з історичного джерела, де відображено проблему радянської дійсності кінця 1940-х – початку 1950-х рр., на якій фокусує увагу карикатура?



Написи на карикатурі: «“Невдахи-експериментатори”, “Вейсманізм”, “Морганізм”, “Менделізм”».

варіанти відповідей

«Не завжди, коли ми показуємо визначного діяча минулого, святкуємо його ювілеї, наголошується на зв’язку минулого з дійсністю, вказується на роль партії і тов. Й. Сталіна…»

«Редакція “Вітчизни” не поставила в центрі своєї уваги висвітлення в журналі провідних тем сучасності – перемоги радянського народу у Великій Вітчизняній війні, героїчної боротьби радянських людей за виконання сталінської п’ятирічки…»

«На Україні завдання наукової розробки історії українського народу покладено на Інститут історії України АН УРСР. Проте... Інститут не розробив науково витриманої, марксистсько-ленінської історії України...»

«Особи, які відстоюють принципи формальної генетики, неспроможні зрозуміти вказівки Леніна про те, що “пізнання людини не є... пряма лінія, а крива лінія, що безмежно наближується до ряду кіл, до спіралі”...»

Запитання 9

Про кого з керівників СРСР йдеться в уривку з історичного джерела?


«Навіть найкрутіші його реформи – створення раднаргоспів, ліквідація багатьох міністерств і відомств – носили верхівковий характер. Але вони… не зачіпали суті виробничих відносин, не претендували на те, щоб… послабити задушливий прес державної опіки...»

варіанти відповідей

Й. Сталіна

М. Хрущова

Л. Брежнєва

М. Горбачова

Запитання 10

«Цей славнозвісний і водночас “багатостраждальний” твір мало не скинув з п’єдесталу вже визнаного класика соціалістичного реалізму. Центральний образ роману – пам’ятка козацької минувшини… Основна увага в ньому приділена викриттю негативних явищ радянської дійсності, таких як бюрократія, кар’єризм, безправ’я селян, чиновницьке недбальство, зневажливе ставлення до довкілля й пам’яток історії та культури...»


Роман було піддано нищівній критиці й забороні в період

варіанти відповідей

«відбудови».

«відлиги».

«застою».

«перебудови».

Запитання 11

«…Багато зараз незвичного в нашій країні: скажімо, багатомандатні округи з виборів до Рад; спільні з іноземними фірмами підприємства; самофінансування заводів та фабрик, радгоспів і колгоспів; зняття обмежень з підсобних господарств, ...розширення кооперативної діяльності; заохочення індивідуальної трудової діяльності в дрібному виробництві й торгівлі…»

Зазначені в документі зміни названо «незвичними», оскільки вони

варіанти відповідей

йшли в розріз з комуністичною теорією.

утверджували однопартійну систему.

створювали ілюзію економічного процвітання.

були запроваджені як тимчасові.

Запитання 12

ПОСТАНОВА ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

Про військові формування на Україні Верховна Рада України постановляє:

1. Підпорядкувати всі військові формування, дислоковані на території республіки, Верховній Раді України.

2. Утворити Міністерство оборони України.

3. Урядові України приступити до створення Збройних Сил України, республіканської гвардії та підрозділу охорони Верховної Ради, Кабінету Міністрів і Національного банку України.

Верховна Рада України підпорядковувала собі всі військові формування на території республіки, оскільки

варіанти відповідей

була на той час єдиним легітимним вищим органом влади.

існувала небезпека встановлення військової диктатури.

утвердилася парламентська форма правління.

існувала необхідність переозброєння військових формувань.

Запитання 13

На карикатурі відображено запити сучасного українського суспільства щодо

варіанти відповідей

розв’язання проблем забруднення навколишнього середовища.

подолання кризи фінансової та банківської систем.

проведення масштабного очищення органів державної влади.

упровадження новітніх біотехнологій у виробництво.

Запитання 14

Проаналізуйте наведену картосхему та дайте відповідь на запитання.


Хто з діячів, зображених на фото, був Президентом державного утворення, позначеного на картосхемі штрихуванням?

варіанти відповідей
Запитання 15

Яка з поданих карикатур була створена найраніше:

варіанти відповідей
Запитання 16

Установіть відповідність між подією періоду боротьби за збереження державної незалежності України (1918-1921 рр.) та її наслідком.


1 оприлюднення «Федеративної грамоти» гетьмана П. Скоропадського

2 підписання Брестського мирного договору

3 скликання Трудового конгресу України

4 проведення Всеукраїнського з'їзду хліборобів


А визнання Директорії вищою владою в Україні

Б утворення Державного секретаріату на чолі з К. Левицьким

В початок антигетьманського повстання на чолі з Директорією

Г проголошення П. Скоропадського гетьманом України

Д відновлення влади Української Центральної Ради

варіанти відповідей

1-А

1-Б

1-В

1-Г

1-Д

Запитання 17

Установіть відповідність між подією періоду боротьби за збереження державної незалежності України (1918-1921 рр.) та її наслідком.


оприлюднення «Федеративної грамоти» гетьмана П. Скоропадського

підписання Брестського мирного договору

скликання Трудового конгресу України

проведення Всеукраїнського з'їзду хліборобів


А визнання Директорії вищою владою в Україні

Б утворення Державного секретаріату на чолі з К. Левицьким

В початок антигетьманського повстання на чолі з Директорією

Г проголошення П. Скоропадського гетьманом України

Д відновлення влади Української Центральної Ради

варіанти відповідей

2-А

2-Б

2-В

2-Г

2-Д

Запитання 18

Установіть відповідність між подією періоду боротьби за збереження державної незалежності України (1918-1921 рр.) та її наслідком.


оприлюднення «Федеративної грамоти» гетьмана П. Скоропадського

підписання Брестського мирного договору

скликання Трудового конгресу України

проведення Всеукраїнського з'їзду хліборобів


А визнання Директорії вищою владою в Україні

Б утворення Державного секретаріату на чолі з К. Левицьким

В початок антигетьманського повстання на чолі з Директорією

Г проголошення П. Скоропадського гетьманом України

Д відновлення влади Української Центральної Ради

варіанти відповідей

3-А

3-Б

3-В

3-Г

3-Д

Запитання 19

Установіть відповідність між подією періоду боротьби за збереження державної незалежності України (1918-1921 рр.) та її наслідком.


оприлюднення «Федеративної грамоти» гетьмана П. Скоропадського

підписання Брестського мирного договору

скликання Трудового конгресу України

проведення Всеукраїнського з'їзду хліборобів


А визнання Директорії вищою владою в Україні

Б утворення Державного секретаріату на чолі з К. Левицьким

В початок антигетьманського повстання на чолі з Директорією

Г проголошення П. Скоропадського гетьманом України

Д відновлення влади Української Центральної Ради

варіанти відповідей

4-А

4-Б

4-В

4-Г

4-Д

Запитання 20

Установіть відповідність між поняттям і його визначенням.


1 «осадництво»

2 «коренізація»

3 «новий порядок»

4 «радянізація»


А політика, здійснювана в 1920-х – на початку 1930-х рр. в СРСР, зі зміцнення впливу центральної влади в національних республіках через поступки у вживанні національних мов у сферах освіти, культури, державного управління

Б адміністративно-репресивна поліцейська акція проти українського населення Східної Галичини, здійснена польською владою восени 1930 р.

В політика насадження в західних областях України в 1939–1941 рр. норм суспільно-політичного, економічного та культурного життя, утверджених в СРСР

Г режим, установлений нацистами на окупованих територіях у роки Другої світової війни (1939–1945 рр.), спрямований на експлуатацію людських і матеріальних ресурсів в інтересах Німеччини

Д політика, здійснювана в 1920-х рр. урядами Польщі на українських землях, з планомірного розселення військових і цивільних колоністів

варіанти відповідей

1-А

1-Б

1-В

1-Г

1-Д

Запитання 21

Установіть відповідність між поняттям і його визначенням.


«осадництво»

«коренізація»

«новий порядок»

«радянізація»


А політика, здійснювана в 1920-х – на початку 1930-х рр. в СРСР, зі зміцнення впливу центральної влади в національних республіках через поступки у вживанні національних мов у сферах освіти, культури, державного управління

Б адміністративно-репресивна поліцейська акція проти українського населення Східної Галичини, здійснена польською владою восени 1930 р.

В політика насадження в західних областях України в 1939–1941 рр. норм суспільно-політичного, економічного та культурного життя, утверджених в СРСР

Г режим, установлений нацистами на окупованих територіях у роки Другої світової війни (1939–1945 рр.), спрямований на експлуатацію людських і матеріальних ресурсів в інтересах Німеччини

Д політика, здійснювана в 1920-х рр. урядами Польщі на українських землях, з планомірного розселення військових і цивільних колоністів

варіанти відповідей

2-А

2-Б

2-В

2-Г

2-Д

Запитання 22

Установіть відповідність між поняттям і його визначенням.


«осадництво»

«коренізація»

«новий порядок»

«радянізація»


А політика, здійснювана в 1920-х – на початку 1930-х рр. в СРСР, зі зміцнення впливу центральної влади в національних республіках через поступки у вживанні національних мов у сферах освіти, культури, державного управління

Б адміністративно-репресивна поліцейська акція проти українського населення Східної Галичини, здійснена польською владою восени 1930 р.

В політика насадження в західних областях України в 1939–1941 рр. норм суспільно-політичного, економічного та культурного життя, утверджених в СРСР

Г режим, установлений нацистами на окупованих територіях у роки Другої світової війни (1939–1945 рр.), спрямований на експлуатацію людських і матеріальних ресурсів в інтересах Німеччини

Д політика, здійснювана в 1920-х рр. урядами Польщі на українських землях, з планомірного розселення військових і цивільних колоністів

варіанти відповідей

3-А

3-Б

3-В

3-Г

3-Д

Запитання 23

Установіть відповідність між поняттям і його визначенням.


«осадництво»

«коренізація»

«новий порядок»

«радянізація»


А політика, здійснювана в 1920-х – на початку 1930-х рр. в СРСР, зі зміцнення впливу центральної влади в національних республіках через поступки у вживанні національних мов у сферах освіти, культури, державного управління

Б адміністративно-репресивна поліцейська акція проти українського населення Східної Галичини, здійснена польською владою восени 1930 р.

В політика насадження в західних областях України в 1939–1941 рр. норм суспільно-політичного, економічного та культурного життя, утверджених в СРСР

Г режим, установлений нацистами на окупованих територіях у роки Другої світової війни (1939–1945 рр.), спрямований на експлуатацію людських і матеріальних ресурсів в інтересах Німеччини

Д політика, здійснювана в 1920-х рр. урядами Польщі на українських землях, з планомірного розселення військових і цивільних колоністів

варіанти відповідей

4-А

4-Б

4-В

4-Г

4-Д

Запитання 24

Поєднайте ім’я історичної постаті з фактом її біографії.


1 Йосип Сліпий

2 Роман Шухевич

3 Ярослав Стецько

4 Олексій Берест


А здійняв прапор Перемоги над Рейхстагом

Б керував урядом відновленої 30 червня 1941 р. Української Держави

В тричі удостоєний звання Героя Радянського Союзу

Г обраний митрополитом Української греко-католицької церкви

Д командував Українською повстанською армією

варіанти відповідей

1-А

1-Б

1-В

1-Г

1-Д

Запитання 25

Поєднайте ім’я історичної постаті з фактом її біографії.


Йосип Сліпий

Роман Шухевич

Ярослав Стецько

Олексій Берест


А здійняв прапор Перемоги над Рейхстагом

Б керував урядом відновленої 30 червня 1941 р. Української Держави

В тричі удостоєний звання Героя Радянського Союзу

Г обраний митрополитом Української греко-католицької церкви

Д командував Українською повстанською армією

варіанти відповідей

2-А

2-Б

2-В

2-Г

2-Д

Запитання 26

Поєднайте ім’я історичної постаті з фактом її біографії.


Йосип Сліпий

Роман Шухевич

Ярослав Стецько

Олексій Берест


А здійняв прапор Перемоги над Рейхстагом

Б керував урядом відновленої 30 червня 1941 р. Української Держави

В тричі удостоєний звання Героя Радянського Союзу

Г обраний митрополитом Української греко-католицької церкви

Д командував Українською повстанською армією

варіанти відповідей

3-А

3-Б

3-В

3-Г

3-Д

Запитання 27

Поєднайте ім’я історичної постаті з фактом її біографії.


Йосип Сліпий

Роман Шухевич

Ярослав Стецько

Олексій Берест


А здійняв прапор Перемоги над Рейхстагом

Б керував урядом відновленої 30 червня 1941 р. Української Держави

В тричі удостоєний звання Героя Радянського Союзу

Г обраний митрополитом Української греко-католицької церкви

Д командував Українською повстанською армією

варіанти відповідей

4-А

4-Б

4-В

4-Г

4-Д

Запитання 28

Установіть відповідність між подією суспільно-політичного життя другої половини ХХ ст. та роком, коли вона відбулася.


1 проведення польською владою операції «Вісла»

2 утворення Української робітничо-селянської спілки (УРСС)

3 засудження «культу особи» Й. Сталіна на ХХ з’їзді КПРС

4 «саморозпуск» Української греко-католицької церкви (УГКЦ)

А 1946 р.

Б 1947 р.

В 1956 р.

Г 1959 р.

Д 1961 р.

варіанти відповідей

1-А

1-Б

1-В

1-Г

1-Д

Запитання 29

Установіть відповідність між подією суспільно-політичного життя другої половини ХХ ст. та роком, коли вона відбулася.


проведення польською владою операції «Вісла»

утворення Української робітничо-селянської спілки (УРСС)

засудження «культу особи» Й. Сталіна на ХХ з’їзді КПРС

«саморозпуск» Української греко-католицької церкви (УГКЦ)


А 1946 р.

Б 1947 р.

В 1956 р.

Г 1959 р.

Д 1961 р.

варіанти відповідей

2-А

2-Б

2-В

2-Г

2-Д

Запитання 30

Установіть відповідність між подією суспільно-політичного життя другої половини ХХ ст. та роком, коли вона відбулася.


проведення польською владою операції «Вісла»

утворення Української робітничо-селянської спілки (УРСС)

засудження «культу особи» Й. Сталіна на ХХ з’їзді КПРС

«саморозпуск» Української греко-католицької церкви (УГКЦ)


А 1946 р.

Б 1947 р.

В 1956 р.

Г 1959 р.

Д 1961 р.

варіанти відповідей

3-А

3-Б

3-В

3-Г

3-Д

Запитання 31

Установіть відповідність між подією суспільно-політичного життя другої половини ХХ ст. та роком, коли вона відбулася.


проведення польською владою операції «Вісла»

утворення Української робітничо-селянської спілки (УРСС)

засудження «культу особи» Й. Сталіна на ХХ з’їзді КПРС

«саморозпуск» Української греко-католицької церкви (УГКЦ)

А 1946 р.

Б 1947 р.

В 1956 р.

Г 1959 р.

Д 1961 р.

варіанти відповідей

4-А

4-Б

4-В

4-Г

4-Д

Запитання 32

Установіть відповідність між подією періоду «застою» та її наслідком.


1 зміна політичного керівництва УРСР

2 ліквідація рад народного господарства

3 ухвалення Конституції УРСР

4 підписання СРСР Гельсінського Заключного акту Наради з питань безпеки та співробітництва в Європі


А проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР

Б «друга хвиля» масових арештів дисидентів

В активізація та організаційне оформлення дисидентського правозахисного руху

Г відновлення вертикальної системи управління економікою

Д юридичне закріплення однопартійної політичної системи

варіанти відповідей

1-А

1-Б

1-В

1-Г

1-Д

Запитання 33

Установіть відповідність між подією періоду «застою» та її наслідком.


зміна політичного керівництва УРСР

ліквідація рад народного господарства

ухвалення Конституції УРСР

підписання СРСР Гельсінського Заключного акту Наради з питань безпеки та співробітництва в Європі


А проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР

Б «друга хвиля» масових арештів дисидентів

В активізація та організаційне оформлення дисидентського правозахисного руху

Г відновлення вертикальної системи управління економікою

Д юридичне закріплення однопартійної політичної системи

варіанти відповідей

2-А

2-Б

2-В

2-Г

2-Д

Запитання 34

Установіть відповідність між подією періоду «застою» та її наслідком.


зміна політичного керівництва УРСР

ліквідація рад народного господарства

ухвалення Конституції УРСР

підписання СРСР Гельсінського Заключного акту Наради з питань безпеки та співробітництва в Європі


А проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР

Б «друга хвиля» масових арештів дисидентів

В активізація та організаційне оформлення дисидентського правозахисного руху

Г відновлення вертикальної системи управління економікою

Д юридичне закріплення однопартійної політичної системи

варіанти відповідей

3-А

3-Б

3-В

3-Г

3-Д

Запитання 35

Установіть відповідність між подією періоду «застою» та її наслідком.


зміна політичного керівництва УРСР

ліквідація рад народного господарства

ухвалення Конституції УРСР

підписання СРСР Гельсінського Заключного акту Наради з питань безпеки та співробітництва в Європі


А проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР

Б «друга хвиля» масових арештів дисидентів

В активізація та організаційне оформлення дисидентського правозахисного руху

Г відновлення вертикальної системи управління економікою

Д юридичне закріплення однопартійної політичної системи

варіанти відповідей

4-А

4-Б

4-В

4-Г

4-Д

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест